Subaru Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Witam, Niedawno zakupiłem auto i posiadam mały problem. Poprzedni właściciel zbyt późno zmył ptasie odchody i pojawiły się dwie małe plamki. Są one ledwo widoczne, sam je zauważyłem dopiero po czasie. W jaki sposób mogę sobie z nimi poradzić? Obecna pogoda nie pozwala zrobić zdjęcia żeby pokazać problem , ale wszyscy chyba wiedzą o co chodzi. Można to jakoś spolerować albo coś w tym stylu? Czy można to zrobić "domowymi" metodami czy trzeba udać się do jakiegoś zakładu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Papier o gradacji 2000 i spolerowanie najlepiej maszynowe. Bardzo głęboko spenetrowanego lakieru nie da się naprawić(bez zaprawkowania). Sa wżery sięgające aż do podkładu. Z płytkimi spokojnie można sobie poradzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 Jak będę na parkingu to zrobię zdjęcie. Z tego co się przyglądałem to zżarty jest lakier bezbarwny przez co ma on inny odcień od całej reszty. Dalej chyba nie poszło. Czy u Ciebie został jakikolwiek ślad? Jak głęboki miałeś wżer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Czy u Ciebie został jakikolwiek ślad? To nie u mnie Nie został ślad. Wżer był płytki.Wiele da się poprawić. Może zostać delikatny ślad ale i tak będzie lepiej niż było. Np na moim Clio wżery były tak głębokie ze na krawędziach tej plamy było już głęboko przeżarte-do podkładu i prześwitywał biały.Nadawała się tylko do lakierowania ,bo nie tylko kupki zostawiają piękne kleksy ,ale tez pozostawione ślady po owadach są tez zabójcze dla lakieru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 To u mnie na szczęście tak nie ma. Jest jakby odbarwienie i jaśniejszy kolor w danym miejscu (lakier czarny metalik wpadający w bardzo ciemną śliwkę pod słońcem). Gdzie takie coś można podreperować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 Co myśłicie o tym? http://allegro.pl/meguiars-ultimate-com ... 47536.html Do jakiej grupy produktów to zaliczyć? Politura? Czy będzie to skuteczne? Czy ten środek ma właściwości ścierne itd - bo nie chciałbym zniszczyć sobie lakieru. Kiedy tego używać? Po zastosowaniu cleanera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 UC od Megsa, który dałeś w linku jest środkiem ściernym i to w dodatku z tych mocniejszych, poza tym było już dostatecznie dużo mówione na jego temat na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 9, 2010 Report Share Posted December 9, 2010 Mnie pomógł Turtle Wax Safe Cut Mleczko... Zanim będziesz leciał papierem ściernym to spróbuj tego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 8, 2011 Author Report Share Posted January 8, 2011 Zaznajomiłem się trochę z forum i ponawiam swoje pytanie. Czym mogę to usunąć? Dokładnie to samo co wstawił kolega kilka postów wyżej. Znalazłem na Youtube jak ktoś sobie z tym poradził od 3:10 jest mój przypadek 1) Jaką pastę najlepiej wybrać? Myślałem o SwirlX albo ScratchX od Megsa 2) Czy jeśli będę używał jakiejś pasty to mogę zrobić tylko ten jeden mały obszar czy muszę cały dach bo inaczej będzie widać że w tym miejscu było robione? Nie chiałbym mieć jakiś plam czy coś podobnego 3)Jak nakładać pastę polerską? Wcierać aż sama się "wchłonie" i pozniej przetrzec mikrofibra czy jak? Chodzi mi o ten moment do kiedy trzeba pastowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubz Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 1) Jaką pastę najlepiej wybrać? Myślałem o SwirlX albo ScratchX od Megsa 2) Czy jeśli będę używał jakiejś pasty to mogę zrobić tylko ten jeden mały obszar czy muszę cały dach bo inaczej będzie widać że w tym miejscu było robione? Nie chiałbym mieć jakiś plam czy coś podobnego 3)Jak nakładać pastę polerską? Wcierać aż sama się "wchłonie" i pozniej przetrzec mikrofibra czy jak? Chodzi mi o ten moment do kiedy trzeba pastowac 1. Ja mam próbkę UC Megsa i szybko można ręcznie, na małym obszarze pozbyć się takich właśnie wżerów oraz rys. 2. Wielkiej różnicy nie będzie, jeżeli będziesz pracował na obszarze samego wżeru +/- kilka cm, to nie będzie się to wyróżniać. 3. Ja do ręcznej aplikacji używam gąbkowych aplikatorów. Robisz ze 2 kropki wielkości ziarnka grochu i wpracowujesz do prawie całkowitego zniknięcia. Przecierasz mikrofibrą i widzisz czy trzeba powtórzyć czynność czy już jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 UC Megsa jest najbardziej agresywny. Czy nie za bardzo do robienia tylko kawałka obszaru? Czy nie będzie później widoczna plama? Czy ktoś z Was używał UC do "punktowej" naprawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubz Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 UC Megsa jest najbardziej agresywny. Czy nie za bardzo do robienia tylko kawałka obszaru? Czy nie będzie później widoczna plama? Czy ktoś z Was używał UC do "punktowej" naprawy? Do ręcznej roboty jak najbardziej ok. No chyba, że przez tydzień będziesz jedno miejsce polerował, to będzie pewnie różnica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Ok, dzięki. A konieczne jest później nakładanie politury np DC2? Czy wystarczy po czyszczeniu umyć auto i nałożyć wosk (wcześniej auto będzie glinkowane)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partner forum CAR CRAZY Posted January 9, 2011 Partner forum Report Share Posted January 9, 2011 Subaru, Politura nie jest koniecznym elementem procesu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 OK, rozumiem. A cleaner PRZED jest konieczny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Share Posted January 9, 2011 Dobrze by było, albo chociaż przetarcie IPA po pracy z UC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Dobrze by było Dobrze by było cleaner przed czy DP2 po? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Share Posted January 9, 2011 DC2 to nie cleaner,chodziło o oczyszczenie powierzchni po UC, tu potrzeba cleanera albo IPA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Aha, błędnie zrozumiałem że cleaner przed czyszczeniem. Czyli najpierw umyć auto, wyglinkować, poźniej użyć UC a na koniec cleaner i dopiero wosk. Dobrze zrozumiałem? Co w tym przypadku daje cleaner? Ma oczyścić powierzchnię z resztki pasty? Czy po użyciu UC nie ma takiego białego nalotu jak na tym filmie który wstawiłem? Tam co prawda używane było co innego i ten facet robił to w kilku krokach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Share Posted January 9, 2011 , poźniej użyć UC a na koniec cleaner i dopiero wosk. Dobrze zrozumiałem? Co w tym przypadku daje cleaner? Ma oczyścić powierzchnię z resztki pasty? Tak, ma oczyścić chemicznie lakier i przygotować go na wosk. UC to pasta polerska, nie cleaner i wosk położony bezpośrednio na starte UC może mieć obniżoną trwałosc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 OK, dzięki. Nigdy nie korzystałem z pasty o właściwościach ściernych tym bardziej że UC jest jedną z mocniejszych, ale mam nadzieję że nie zrobię plam (tym bardziej że to czarny lakier). A jaki cleaner możecie polecić (preferuję coś z tych tańszych) Sonaxa ciężko dostać a dodo przewyższa mój budżet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Share Posted January 9, 2011 a dodo przewyższa mój budżet Clearkote Vanilia Hand Moose Glaze u WaxParadise, ew. możesz kupić 100 ml Lime Prime w SCS. To są tak wydajne kosmetyki że na własne potrzeby spokojnie starczą takie opakowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Clearkote Vanilia Hand Moose Glaze u WaxParadise To jest cleaner czy odżywka/politura? Bo myślałem że mam użyć cleanera żeby wyczyścić daną powierzchnię po czyszczeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Share Posted January 9, 2011 VMHG to cleaner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 OK, dzięki [ Dodano: 9 Styczeń 2011, 22:21 ] A czy ten cleaner nie ma właściwości ściernych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now