Jump to content

Bella machina -AR156


Marco
 Share

Recommended Posts

Na warsztat trafiła Alfa Romeo Sprotwagon 2,5 v6 rocznik 2000. Stan lakieru jaki ukazał się moim oczom po myciu i glinkowaniu określiłbym mianem dramat... Lakier utleniony,pełno większych, mniejszych,głębszych i płytszych rys. Masa obić parkingowych, wgniotek oraz poważniejszych uszkodzeń.Ślady po kupkach ,małe ogniska korozji. Zadaniem moim było przywrócenie autu jak najlepszego wyglądu, gdyż prawdopodobnie zostanie sprzedane. Wiec nie była to stricte detailingowa praca ale bardziej odnowa.

Relacja dość skromna bo jak łatwo się domyślić...szkoda czasu na pierdoły :) Aczkolwiek widać o co chodzi.

 

Do rzeczy:

 

Czas pracy:ok35h

Środki ,narzędzia:

 

Mycie i glinkowanie:

 

- piana aktywna(pierwsze mycie)

- szampon: Autoglym BSC

- rękawica: Meguairs Wash Mitt

- system: 1 wiadro

- osuszanie: Fluffer drying towel + Jan niezbędny

- glinkowanie: glinka Bilt Hambler soft +woda

 

Koła:

 

- Tenzi EnJee- do mycia felg i nadkoli

- szczotka do kół i nadkoli

- opony: Meguairs Endurance Tire gel

 

Korekta lakieru i zabezpieczenie:

 

- Sparky PMB 1200CE

- pady: ABW(polishing)3M(Finishing),

- pasty: Surface Rapide,SSR2,5, Meg's Swirl'x

- cleaner/glaze: Autoglym SRP

-

- wosk: Meguairs #16

- mikrofibry: temachem,poorboys mega plush,eurow

 

Pozostałe elementy:

- nafta oświetleniowa(jako tar remover)

- APC Autoglym

- szyby: Clin,

- uszczelki i zewnętrzne plastiki: Meguairs GC Trim Detailer ,Endurance

- K2 Polo -nadkola

 

Stan PRZED(tak wyglądało całe auto):

46fcd71c605bf710.jpg

1005709q.jpg

1005677.jpg

1005678.jpg

1005679.jpg

1005680c.jpg

1005681.jpg

1005682n.jpg

1005683i.jpg

1005684.jpg

1005685.jpg

1005686d.jpg

1005687.jpg

1005688.jpg

1005689x.jpg

1005690.jpg

1005691.jpg

1005692o.jpg

1005693jpg

1005694.jpg

1005693pw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

1005700.jpg

1005704q.jpg

1005705.jpg

1005706k.jpg

1005707.jpg

1005708.jpg

 

Jak widać ,auto w opłakanym stanie... Prócz prac "polerskich" moim zadaniem było również usuniecie tych dużych obcierek i wgniotki na tylnym pasie.

A wiec do dzieła :)

Pierwsze ruchy były obiecujące:

1005715.jpg

1005710.jpg

1005711b.jpg

1005712w.jpg

1005713.jpg

1005714.jpg

1005729.jpg

1005731.jpg

1005732.jpg

1005728u.jpg

 

Male porównanie:

 

1005735.jpg

1005739j.jpg

1005740.jpg

1005741.jpg

 

Polerowanie kloszy lamp to standard i nie mam nawet zdjęć. Ale wziąłem się za zupełnie wypłowiałe podszybie.pomocna była opalarka:

 

1005816.jpg

 

Tutaj już odżywione.

 

1005817.jpg

1005818.jpg

1005819q.jpg

 

No i co....efekty końcowe:

 

 

1005742be.jpg

1005743.jpg

1005744q.jpg

1005748.jpg

1005754.jpg

1005755.jpg

1005757.jpg

1005829.jpg

1005830s.jpg

1005831f..jpg

1005832k.jpg

1005833.jpg

1005834.jpg

1005835.jpg

1005836u.jpg

kopia1005823.jpg

1005827d.jpg

1005828.jpg

1005811.jpg

1005839l.jpg

1005837d.jpg

1005838j.jpg

 

I deserek ;):)

1005843.jpg

1005840.jpg

1005841.jpg

1005842.jpg

 

Kilka slow podsumowania.

Z lakierem pracuje się bardzo przyjemnie. Jest miękki ale nie tak bardzo .Super podatny na obróbkę.Nie rysuje się pod fibrą. używałem tylko średnich-żółtych padów ABW z Rapidem i do wykończenia SwirlX wespół z SSR2,5 na pomarańczowej ABW(to taka bardziej miękka niż średnia). Ze względu na fatalny stan powłoki miałem masę roboty "papierkowej".

Co do naprawy tych dużych otarć-nie brały w nim udziału osoby trzecie i co ciekawe,wszystko było wykonywane ....spray'ami. Malowane były również listwy na czarno oraz relingi.

Roboty sporo ale efekt chyba niezły.

Dopiero teraz jest "bella" :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Maruś - poezja Ci powiem :-] . Mało kto by się pokapował, jakbyś wstawił tą relację do "Projektów firm detailingowych"...

Tą wgniotę z tyłu pod lampą wypukałeś jakoś czy coś? Bo tak się patrzę na końcowe zdjęcia, a jej nie widać... :kox:

Spray nabity lakierem z kodu czy może był dobierany?

Naprawdę pod wrażeniem jestem - to wszystkie obcierki co żeś zlikwidował...

Nie mam pytań... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Wgniotka wyklepana maksymalnie jak się dało i kit ,Panie kit :) Szpray :D dobierany z numeru i zaskoczenia mojego nie było żadnego po tym jak zobaczyłem ze idealny odcień to nie jest. Ale w sumie nie jest źle.

 

[ Dodano: 12 Listopad 2010, 20:28 ]

Ogólnie jak oceniasz Tenzi EnJee?
Bardzo fajnie działa. Wart zakupu na pewno. Choć ja teraz muszę wypróbować Alux'a .Jest mocno kwaśny bo Enjee to typowa zasada. Porównam sobie ich działanie.
Twój Fokusik stoi nieraz przy posesji jak sie jedzie na Bełchatów ?
Jak u Teściów jestem ;)
Link to comment
Share on other sites

I tak powinna wygladac wloszka :)

Zderzaki wrocily do oryginalu, to sie chwali. Zreszta 2.5 V6 - bajka, felgi telefony - jedne z najladniejszych. Uwielbiam ten model i zawsze bede go szanowal i podziwial, 7 lat temu to bylo spelnienie moich marzen.

Robota jak zwykle 1sza klasa :good:

Link to comment
Share on other sites

kurde teraz trzeba sprawdzic numery nadwozia :-] bo chyba przełożona buda z innego nowszego :lol:

bardzo ładnie, właściciel pewnie przeszedł koło auta i mówił ze on ma też taką alfe hehehe

- jakich papierów użyłeś do matowania lakieru i likwidacji rys??

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że szpachla poszła w ruch, bo daje jej 1,5 roku i wyjdzie na wierzch
Nie bardzo rozumiem co przez to rozumiesz... Szpachlówki poszły minimalne ilości aby wyrównać powierzchnię.
Link to comment
Share on other sites

To jest niesamowite co zrobiłeś :D i nie nazywaj tego odświeżeniem ;) to detailing pełną gębą a do tego jeszcze smart repair :) jestem pełen podziwu, nie pomyślałbym, że w "przydomowym garażu" można coś takiego zrobić, rozumiem korekta lakieru itp, ale te zaprawki :-] na zdjęciach w ogóle nie widać, że było coś "sprejowane" tak trzymaj :)

Link to comment
Share on other sites

Camel-, Ja miałem robione auto(właściwie to sam robiłem),poprzednie ,właściwie to niewielka naprawa ,ale trochę gipsu było potrzebne. Jeździłem nim 3 lata i śladu nie było ze pod spodem jest szpachlówka.

się utlenia
A gdzie tam dostęp tlenu?? :o:)

Zresztą nieważne...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.