Marco Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Na warsztat trafiła Alfa Romeo Sprotwagon 2,5 v6 rocznik 2000. Stan lakieru jaki ukazał się moim oczom po myciu i glinkowaniu określiłbym mianem dramat... Lakier utleniony,pełno większych, mniejszych,głębszych i płytszych rys. Masa obić parkingowych, wgniotek oraz poważniejszych uszkodzeń.Ślady po kupkach ,małe ogniska korozji. Zadaniem moim było przywrócenie autu jak najlepszego wyglądu, gdyż prawdopodobnie zostanie sprzedane. Wiec nie była to stricte detailingowa praca ale bardziej odnowa. Relacja dość skromna bo jak łatwo się domyślić...szkoda czasu na pierdoły Aczkolwiek widać o co chodzi. Do rzeczy: Czas pracy:ok35h Środki ,narzędzia: Mycie i glinkowanie: - piana aktywna(pierwsze mycie) - szampon: Autoglym BSC - rękawica: Meguairs Wash Mitt - system: 1 wiadro - osuszanie: Fluffer drying towel + Jan niezbędny - glinkowanie: glinka Bilt Hambler soft +woda Koła: - Tenzi EnJee- do mycia felg i nadkoli - szczotka do kół i nadkoli - opony: Meguairs Endurance Tire gel Korekta lakieru i zabezpieczenie: - Sparky PMB 1200CE - pady: ABW(polishing)3M(Finishing), - pasty: Surface Rapide,SSR2,5, Meg's Swirl'x - cleaner/glaze: Autoglym SRP - - wosk: Meguairs #16 - mikrofibry: temachem,poorboys mega plush,eurow Pozostałe elementy: - nafta oświetleniowa(jako tar remover) - APC Autoglym - szyby: Clin, - uszczelki i zewnętrzne plastiki: Meguairs GC Trim Detailer ,Endurance - K2 Polo -nadkola Stan PRZED(tak wyglądało całe auto): Uploaded with ImageShack.us Jak widać ,auto w opłakanym stanie... Prócz prac "polerskich" moim zadaniem było również usuniecie tych dużych obcierek i wgniotki na tylnym pasie. A wiec do dzieła Pierwsze ruchy były obiecujące: Male porównanie: Polerowanie kloszy lamp to standard i nie mam nawet zdjęć. Ale wziąłem się za zupełnie wypłowiałe podszybie.pomocna była opalarka: Tutaj już odżywione. No i co....efekty końcowe: I deserek Kilka slow podsumowania. Z lakierem pracuje się bardzo przyjemnie. Jest miękki ale nie tak bardzo .Super podatny na obróbkę.Nie rysuje się pod fibrą. używałem tylko średnich-żółtych padów ABW z Rapidem i do wykończenia SwirlX wespół z SSR2,5 na pomarańczowej ABW(to taka bardziej miękka niż średnia). Ze względu na fatalny stan powłoki miałem masę roboty "papierkowej". Co do naprawy tych dużych otarć-nie brały w nim udziału osoby trzecie i co ciekawe,wszystko było wykonywane ....spray'ami. Malowane były również listwy na czarno oraz relingi. Roboty sporo ale efekt chyba niezły. Dopiero teraz jest "bella" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubio Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 No po prostu super Zaprawki sprayem, ale na kolor jeszcze dawałeś bezbarwny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 12, 2010 Author Report Share Posted November 12, 2010 Oczywizda. Wszystko zgodnie ze sztuką:podkład ,baza ,klar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Maruś - poezja Ci powiem . Mało kto by się pokapował, jakbyś wstawił tą relację do "Projektów firm detailingowych"... Tą wgniotę z tyłu pod lampą wypukałeś jakoś czy coś? Bo tak się patrzę na końcowe zdjęcia, a jej nie widać... Spray nabity lakierem z kodu czy może był dobierany? Naprawdę pod wrażeniem jestem - to wszystkie obcierki co żeś zlikwidował... Nie mam pytań... Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo78 Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 przyznam szczeże, że jestem pod wielkim wrażeniem, jak byn nie widział fotek przed to powiedział bym że auto jest jak nowe Świetna robotka, gratuluje Napewno klient zadowolony w 100% Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_gg Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Marek jak porównasz Tenzi EnJee w stosunku do innych stosunkowo droższych produktów ? Ogolnie jak oceniasz Tenzi EnJee? PS: Super sie autko prezentuje po korekcie Twój Fokusik stoi nieraz przy posesji jak sie jedzie na Bełchatów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 12, 2010 Author Report Share Posted November 12, 2010 Wgniotka wyklepana maksymalnie jak się dało i kit ,Panie kit Szpray dobierany z numeru i zaskoczenia mojego nie było żadnego po tym jak zobaczyłem ze idealny odcień to nie jest. Ale w sumie nie jest źle. [ Dodano: 12 Listopad 2010, 20:28 ] Ogólnie jak oceniasz Tenzi EnJee? Bardzo fajnie działa. Wart zakupu na pewno. Choć ja teraz muszę wypróbować Alux'a .Jest mocno kwaśny bo Enjee to typowa zasada. Porównam sobie ich działanie.Twój Fokusik stoi nieraz przy posesji jak sie jedzie na Bełchatów ?Jak u Teściów jestem Link to comment Share on other sites More sharing options...
aro_77 Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 I tak powinna wygladac wloszka Zderzaki wrocily do oryginalu, to sie chwali. Zreszta 2.5 V6 - bajka, felgi telefony - jedne z najladniejszych. Uwielbiam ten model i zawsze bede go szanowal i podziwial, 7 lat temu to bylo spelnienie moich marzen. Robota jak zwykle 1sza klasa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgus Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 kurde teraz trzeba sprawdzic numery nadwozia bo chyba przełożona buda z innego nowszego bardzo ładnie, właściciel pewnie przeszedł koło auta i mówił ze on ma też taką alfe hehehe - jakich papierów użyłeś do matowania lakieru i likwidacji rys?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 12, 2010 Author Report Share Posted November 12, 2010 jakich papierów użyłeś do matowania lakieru i likwidacji rys??1500 i 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgus Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 kawał dobrej roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu147 Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 marco co zrobileś z listwą tą czarną za zderzaku? tzn czym usunąłeś farbę i co dalej z nią robiłeś. uzywałeś jakiś rozpuszczalników albo cos takiego do cieniowania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Oczywiście gratulacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 13, 2010 Author Report Share Posted November 13, 2010 marco co zrobileś z listwą tą czarną za zderzaku? Malowane były również listwy na czarno oraz relingi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz KRK Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Fantastyczny efekt Twojej pracy Marco! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 13, 2010 Author Report Share Posted November 13, 2010 Tomku,czytając komplementy od Ciebie-rosnę Dziękuje nie tylko Tobie ale wszystkim za mile słowa. To największa motywacja do dalszej pracy i rozwijania się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal55yh Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Czapki z głów dla ciebie. To co zrobiłeś to na prawdę mistrzostwo, takie auto tak wyprowadzić... Jestem pełen podziwu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VinCe Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 kurde nie do poznania to auto. z tymi zaprawkami wszystkimi to respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Szkoda, że szpachla poszła w ruch, bo daje jej 1,5 roku i wyjdzie na wierzch, no ale... liczy się to pierwsze wrażenie klienta Bardzo dobrze odnowione auto. Profesionalnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 13, 2010 Author Report Share Posted November 13, 2010 Szkoda, że szpachla poszła w ruch, bo daje jej 1,5 roku i wyjdzie na wierzchNie bardzo rozumiem co przez to rozumiesz... Szpachlówki poszły minimalne ilości aby wyrównać powierzchnię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kempus Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Wspaniały samochód, silnik i Twoja praca zupełnie inny samochód, moje marzenie zresztą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uri90 Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 To jest niesamowite co zrobiłeś i nie nazywaj tego odświeżeniem to detailing pełną gębą a do tego jeszcze smart repair jestem pełen podziwu, nie pomyślałbym, że w "przydomowym garażu" można coś takiego zrobić, rozumiem korekta lakieru itp, ale te zaprawki na zdjęciach w ogóle nie widać, że było coś "sprejowane" tak trzymaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Marco, naooglądałem się trochę autek w życiu i żadnego szpachlu nie da się ukryć. A po 1,5 roku się utlenia i takie cuda-niewidy. A może jednak widy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikw Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 miałem taką bellę..... zanim usłyszałem o detailingu Ale stan wyjściowy to masakra..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted November 13, 2010 Author Report Share Posted November 13, 2010 Camel-, Ja miałem robione auto(właściwie to sam robiłem),poprzednie ,właściwie to niewielka naprawa ,ale trochę gipsu było potrzebne. Jeździłem nim 3 lata i śladu nie było ze pod spodem jest szpachlówka. się utleniaA gdzie tam dostęp tlenu?? Zresztą nieważne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now