Afi Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 Auto Nissan Primera P10 Lift '95 Sedan Kolor Na większości oryginalny czerwony miękki japończyk. Wyjątek to przedni lewy błotnik, tylne prawe drzwi i tylny lewy błotnik. Czas pracy Około 35 roboczogodzin Użyte środki I. Karoseria: √ Szampon Carvalet + 2 wiadra √ Gąbka Carvalet √ APC Meg's √ Ściągaczka silikonowa √ Glinka Bilt Hamber √ Preparat do usuwania smoły Carvalet √ Makita 9227 CB √ Surface Rapide √ Meg's 205# √ Poorboy's SSR 1 √ Poorboy's Professional Polish √ Finish Kare 1000 hi Temp √ Meg's Trim Detailer √ SIL - preparat silikonowy do uszczelek √ Dursol √ Pędzelki √ Spryskiwacze √ Mikrofibry II. Felgi i nadkola √ Attack Autoland'u √ Szczotka √ Jednorazowe gąbki Janka √ Glinka Bilt Hamber √ Bold & Bright Poorboy's na opony √ Poorboy's Wheel Sealant √ Preparat do usuwania smoły Carvalet Opis Pierwszy większy projekt na zlecenie Auto w jednej rodzinie od '95, 340tys. przebiegu. Mimo to jednak zadbane. Auto parę razy w swoim życiu dotknięte woskiem (niestety nie wiem jakim, ale przewiduje coś budżetowego), jednak o większym detailingu tu mówić nie można. Stan lakieru przed zabiegiem ocenić można od nie ciekawego po tragiczny. Na oryginalnych panelach masa swirli (wóz ma swoje lata) oraz znakomita robota lakierników na wymienionych wyżej częściach - zwłaszcza na tylnym prawym błotniku. Samą korekte oceniam na około 70-80%. Wynika to z tego, że nie jestem na razie w posiadaniu jakiegokolwiek miernika, z tego też względu wolałem z auta nie ściągać zbyt dużej ilości lakieru. Z bólem serca wiele grubych rys musiałem zostawić. Korekcie nie został poddany jedynie przedni zderzak, który posiada liczne pęknięcia i odpryski - został jedynie potraktowany cleanerem i zabezpieczony woskiem. Trudności sprawiały również tylne lampy, a dokładniej dolne części kloszy na tylniej klapie, które wykonane zostały jakby z innego plastiku. Po obróbce papierem od 1000 do 2500 i korekcie pastami polerskimi udało mi się jedynie usunąć zmatowienia. Blasku jednak niestety za bardzo nie uzyskały Prócz korekty i rzeczy oczywistych (zabezpieczenie lakieru, plastików, gum i uszczelek) zostały również wyczyszczone za pomocą APC Meg'sa i narzędzi pomocniczych ramy i wnęki drzwi oraz tylnej klapy oraz ręcznie wypolerowana gałka na hak za pomocą Dursol'a Żałuje, że okres w którym zajmowałem się wozem nie przypadł na trochę cieplejsze dni, bo zająłbym się wnętrzem, a tam prania by trochę było. Same zdjęcia nie oddają realnego efektu. Nie było również sensu zakładać już felg aluminiowych, dlatego też auto ostało się na stalówkach. Foto Przed zabiegiem Pozdrowienia od lakiernika... Po zabiegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
VinCe Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 wdzięczny kolor do robienia dobrze jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
sauber Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 No ładnie ładnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prezes Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 Primerka dostała drugie życie Brawo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 Bardzo fajnie. Jak robiłem kumpla 405 (czerwonego) to też tylna klapa była pełna takich mini wgłębień-odprysków. Nie wiem od czego to, nie wygląda to fajnie i nie usunąłem tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timur Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 cholerka- wspomnienia powróciły jeden z moich lepszych byłych samochodów(primierka best the best)-kolor tylko inny 35 godz pracy i samochód wyglada jak nowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted November 10, 2010 Author Report Share Posted November 10, 2010 Dzięki chłopaki za słodkości Camel-, tutaj było dokładnie to samo. I w sumie tylko tylna klapa miała najwięcej takich dziwnych odprysków oraz dwa grube zadrapania. Z tym że w normalnym świetle nie rzuca się to tak mocno w oczy. timur, faktycznie - jak się o auto dba to potrafi się odwdzięczyć. A zwłaszcza to. Demonem co prawda nie jest (ten model akurat) - 2 litrowy Diesel bez turbiny, ale idzie tym ziemię wzdłuż i wszerz objeździć. I dalej będzie kręcił Link to comment Share on other sites More sharing options...
uri90 Posted November 10, 2010 Report Share Posted November 10, 2010 pięknie wyszło, zypełnie inne auto good job Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted November 11, 2010 Report Share Posted November 11, 2010 Moim zdaniem jak zwykle bardzo ładnie. Gratulacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted November 11, 2010 Author Report Share Posted November 11, 2010 Szyba - wiedziałem, że mnie nie zawiedziesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted November 12, 2010 Administrator Report Share Posted November 12, 2010 SZyBA, Gratulacje!!! Jak zawsze na posterunku Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojak Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Soczysta czerwień, teraz - Pięknie. Podoba mi się to ostatnie zdjęcie,w garażu. Niby prawie nic nie widac,ale ma w sobie coś. Elegancko. ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRIVER Posted November 12, 2010 Report Share Posted November 12, 2010 Extra robota,bardzo ładny efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted November 13, 2010 Administrator Report Share Posted November 13, 2010 ...a ja będę nieco krytyczny i powiem ,że czegoś mi tu brakuje. Zwłaszcza tylna klapa.Nie do końca "wyprowadzony" lakier o lampach nie wspomnę. Podejrzewam ,że przy reflektorze (no i porządnych zdjęciach)ukazało by się znacznie więcej braków Ja też byłem zachwycony tym jak "wyprowadziłem" lakier (w świetle słonecznym) a jak zrobiłem inspekcję przy sztucznym świetle okazało się ,że do doskonałości jeszcze dużo brakuje. Podsumowując efekt bardzo ładny, bardzo wdzięczny kolor do detailingu. Wyszło fajnie !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted November 13, 2010 Author Report Share Posted November 13, 2010 Arekkaz, Faktycznie sam czuje niedosyt z powodu tylnej klapy. Ale nadmiar odprysków do podkładu robi właśnie takie złe wrażenie. Samo zdjęcie było robione pod światło lampy metahalogenowej, a więc dość dobrze uwidoczniło mi wszystkie rysy. Co do lamp - sam nie wiem... Klątwa jakaś albo coś - zaczynałem od papieru 1000 i dziargałem jak głupi po kolei idąc z granulacją i na koniec pasty. Powierzchnia niby zrobiła się gładka, ale zmatowienia do końca nie usunęło. Być może wzięło ją od środka. Choć i tak dziwny przypadek - bo co się na mieście przypatrywałem innym Primerom to takiego problemu nie dostrzegłem. I dzięki - również za krytykę Link to comment Share on other sites More sharing options...
mutra Posted November 14, 2010 Report Share Posted November 14, 2010 Może po prostu jest brudna od środka? Oglądałeś ją od wewnątrz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted November 14, 2010 Author Report Share Posted November 14, 2010 mutra, brud to raczej nie jest. Widać charakterystyczne... Zmatowienie... Od środka niestety jej nie oglądałem. Szczerze mówiąc nie miałem czasu, żeby wybebeszać klapę od środka i próbować ściągnąć klosz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now