Berg Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Witam. Coś mnie podkusiło i użyłem Tempo na lakierze Rovera 200 z 1998. Było już późno i wydawało się wszystko ok ale następny dzień ukazał skalę tragedii. Pełno prostych rys, hologramów, swirle pewnie już były. Ratunku! Pomocy! Co mam z tym zrobić? Prace będę wykonywał ręcznie. Myślałem nad: - Farecla G10 Finishing Compound - Meguiar's Ultimate Compound - 3M PERFECT-IT III Machine Polish ( korek jasnoniebieski ). Z tego co wymieniłem Meguiar's będzie chyba najlepszy? Do tego oczywiście jakaś mądrzejsza ściereczka bądź gąbka ( sonax coś takiego posiada ), ściereczkę z mikrofibry już mam i to chyba ona w połączeniu z Tempo wykończyła mi lakier. Co mam jeszcze zakupić czy wystarczy że umyję auto szamponem? Lakier nie jest upaprany smołą czy owadami ale może warto użyć czegoś co dobrze wymyje auto? Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc! Budżet: skutecznie, ale tanio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Łukasz Posted October 18, 2010 Administrator Report Share Posted October 18, 2010 Witam. Coś mnie podkusiło i użyłem Tempo na lakierze Rovera 200 z 1998. Było już późno i wydawało się wszystko ok ale następny dzień ukazał skalę tragedii. Jakoś mnie to nie dziwi. Pełno prostych rys, hologramów, swirle pewnie już były. Ratunku! Pomocy! Co mam z tym zrobić? Prace będę wykonywał ręcznie. Myślałem nad:- Farecla G10 Finishing Compound - Meguiar's Ultimate Compound - 3M PERFECT-IT III Machine Polish ( korek jasnoniebieski ). Spróbuj UC lub żółtego, ewentualnie zielonego korka. Do tego oczywiście jakaś mądrzejsza ściereczka bądź gąbka ( sonax coś takiego posiada ) Jaka znowu ściereczka ??? Do tego rodzaju prac używamy aplikatorów, np.: Co mam jeszcze zakupić czy wystarczy że umyję auto szamponem? Lakier nie jest upaprany smołą czy owadami ale może warto użyć czegoś co dobrze wymyje auto? Umyj auto, osusz i użyj tych środków, które wymieniłeś. Jeżeli nie używałeś wcześniej glinki to wyglinkuj lakier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 18, 2010 Author Report Share Posted October 18, 2010 Dzięki Łukasz za odpowiedź, dodam że Roverek jest granatowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Łukasz Posted October 18, 2010 Administrator Report Share Posted October 18, 2010 Dzięki Łukasz za odpowiedź, dodam że Roverek jest granatowy. To nie ma znaczenia. Użyj sobie ręcznie tego TYLKO Z APLIKATOREM. Potem użyj delikatniejszej pasty jeżeli będzie coś nie tak z powierzchnią (hologramy czy malutkie swirlsy). Nie wiem jaki był stan PRZED i PO, ale jeżeli lakier był mocno zniszczony to ręcznie możesz tego nie dać rady usunąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 18, 2010 Author Report Share Posted October 18, 2010 Pisząc 'z aplikatorem' masz na myśli to, tak? http://www.autokosmetyki.pl/meguiars_so ... p1349.html Tą gąbką mam też polerować czy tylko nakładać a polerować już ścierką? Jeśli po UC będzie jeszcze jakiś ślad to jaką pastę delikatniejszą polecasz? Lakier był ok przed użyciem tempo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Łukasz Posted October 18, 2010 Administrator Report Share Posted October 18, 2010 Tak, te aplikatory. Nimi polerujesz lakier aż pasta praktycznie zniknie i wtedy resztę wycierasz mikrofibrą. Z delikatniejszych to SX, żółty (nie taki delikatny) lub granatowy korek i mnóstwo innych past. Rzuć okiem na forum, a na pewno zobaczysz, że jest tego trochę Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 podobno to jest ideał do pracy z UC http://www.waxparadise.pl/produkt,Tri-f ... ,6412.html [ Dodano: 18 Październik 2010, 22:19 ] http://showcarshine.pl/394-monster-shin ... shing.html [ Dodano: 18 Październik 2010, 22:19 ] wie ktoś dlaczego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Pewnie dlatego że: -ma odpowiednią wielkość i ergonomię -trzy rodzaje pianki co wpływa na twardość/miękkosć , ważne przy pracy ręcznej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kar01 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Berg, i nie nałóż za dużo pasty na aplikator. Nie wiem na jakiej powierzchni są te rysy, ale myślę, że aby wpracować środek w lakier nałóż na aplikator kroplę środka wielkości mniej więcej 5 groszówki (może 1/2 m&m's orzechowego ) i to powinno być myślę na powierzchnię 40x40cm.. Ja robiłem tak z SRP i było idealnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 a ja waliłem więcej UC i wydawało mi sie że lepiej tak było. Jak za mało dałem to zaraz zasychało i sie robiło taki białe, a jak więcej nałożyłem i masowałem to takie przeźroczyste masło było jak zaczynało zasychać to wycierałem mf. I powiem tak że sto razy efekt lepszy jak, nałożysz-trzesz/wypracowujesz- ścierasz mf i znów to samo miejsce, niż jak 2x dłużej wypracowujesz. czyli lepiej dwa razy to samo miejsce niż dłuugo to samo i to jest naprawde widoczny efekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kar01 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Nie no, wiadomo- zależy od tego jaki to środek, jakie warunki nakładania, ale generalnie chodzi mi o ideę, żeby się bez sensu nie męczyć jak się nawali łyżkę od zupy środka, bo wtedy nie ma opcji żeby to wpracować w niewielki obszar No i szkoda marnować środka. Jak ja sobie teraz przypomnę ile dawałem mojego pierwszego wosku- NXT na aplikację, to to woła o pomstę do Nieba! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Ten kolorowy aplikator jest naprawdę świetny do pracy ręcznej. Działałem nim i UC na lakierowanych listwach ozdobnych we wnętrzu auta i sprawdził się. Do większych powierzchni tym bardziej się nada, ponieważ idealnie leży w dłoni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted October 22, 2010 Administrator Report Share Posted October 22, 2010 Pozatym, moim zdaniem miękka strona trójkolorowego aplikatora jest dużo bardziej delikatniejsza od zwykłych aplikatorów Megsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kar01 Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 Ja bardzo sobie chwalę aplikatory z MF, np. te z Teskacza po 6,99. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 22, 2010 Report Share Posted October 22, 2010 A ja te z bepsu za 1.22zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Mazder, jak pracować z UC tym aplikatorem najlepiej? A ja te z bepsu za 1.22zł co to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Mazder, jak pracować z UC tym aplikatorem najlepiej?A ja te z bepsu za 1.22zł co to? KLIK Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmichalowski Posted October 25, 2010 Report Share Posted October 25, 2010 A ja jako nie wtajemniczony nie mam pewności czy to był żart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted October 25, 2010 Report Share Posted October 25, 2010 Mazder, jak pracować z UC tym aplikatorem najlepiej? Nakładasz UC na twardszą stronę aplikatora, wypracowujesz na polerowanym elemencie, ścierasz resztkę mikrofibrą i tak kilka razy, aż uzyskasz zadowalający efekt. Finish możesz zrobić miękką stroną aplikatora, którą też (po umyciu!) nałożysz wosk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted November 1, 2010 Author Report Share Posted November 1, 2010 Witam ponownie Panowie, operacja się udała, pacjent przeżył Lakier wygląda o wiele lepiej. Po zastosowaniu glinki widać było dokładnie skalę zniszczeń. Mam teraz pytanie. Jako że pod koniec roboty byłem już zmęczony i może w paru miejscach się nie przyłożyłem: czy UC mogę zastosować bezpośrednio po normalnym myciu czy znowu muszę użyć glinki? Drugie pytanie dotyczy wosku: jaki proponujecie kupić? Lakier to granatowy metalik, jakby utrzymał się na samochodzie przez więcej niż dwa mycia byłoby fajnie. Po jego zastosowaniu mogłyby też nie zostawać ślady po deszczu itp. A, i żeby cena nie zabijała Myślałem nad Dodo Juice Purple Haze Pro. ? Trzecie pytanie tyczy się plastików typu listwy na drzwiach. Czym sprawdzonym je potraktować żeby czarny kolor ( teraz są siwe, wyblaknięte ) utrzymywał się jak najdłużej? Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuje za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fixerq Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Jeśli chodzi o wyblakłe listwy, potraktuj je opalarką Tak, jakbyś malował coś sprayem. Po tym zabiegu powinny wyglądać jak nowe. A co do wosku, to może collinite 476, z racji tego, że zima idzie i trzeba postawić na trwałość? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted November 2, 2010 Author Report Share Posted November 2, 2010 A co z UC? Można użyć go ponownie na tylko umytym aucie czy trzeba ponownie glinkować? Opalarka na listwy? Ciekawe Link to comment Share on other sites More sharing options...
pLaYmAn Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 Jak lakier jest czysty i śliski to nie musisz używać glinki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted November 2, 2010 Author Report Share Posted November 2, 2010 Po UC jest śliski że hoho A z tą opalarką to co chodzi? Mam nagrzać plastik i wsmarować jakiś środek czy co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fixerq Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 Nie, nie. Nic nie trzeba. Po prostu "przejeżdzasz" opalarką listwy, tak jakbyś traktował je sprayem. Powinny zrobić się idealnie czarne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now