Jump to content

Kestrel DAS-6 PRO


kar01
 Share

Recommended Posts

Chodząc po sklepach internetowych (clean your car) i szukając polerki dla siebie (zakup raczej na wiosnę) natknąłem się na Kestrel DAS-6 Pro. To chyba nowy model, co o nim sądzicie? Z tego co zauważyłem różni się nieco wyglądem, ponadto ma mocniejszy silnik- 850W i dłuższy kabel- 6 metrów. Różnica w cenie między zwykłą DAS-6 a wersją PRO to 25 funtów, więc na dziś ok. 115 zł, czyli koszt całej polerki PRO to jakieś 450zł (plus przesyłka jeszcze).

Jakie jest Wasze zdanie? Warto dopłacać pieniądze za tę wersję? Osobiście z polerką jeszcze nie pracowałem, więc nie mam zbyt wiele doświadczenia ;)

Link to comment
Share on other sites

akie jest Wasze zdanie? Warto dopłacać pieniądze za tę wersję? Osobiście z polerką jeszcze nie pracowałem, więc nie mam zbyt wiele doświadczenia ;)
Jesli chcesz wydac wiecej na DA to moze Festool? Ja mam zwykle DAS6 i moim zdaniem do spokojnego weekendowego popieszczenia swojega auta jest super
Link to comment
Share on other sites

Nie chcę robić kolejnego tematu typu 'DA czy rotacja?", ale:

-Evo, Ty mnie namawiasz na DA cały czas:P Mówisz o wyższości rotacji nad DA ale namawiasz mnie na DA

-Łukasz, ja nie mam za bardzo na czym się uczyć pracy rotacją, a nie ukrywajmy- jeszcze duuużo mi brakuje wiedzy :P Nie mam raczej zamiaru zajmować się polerowaniem zarobkowo, aczkolwiek jestem bardzo niecierpliwy, i po 3h zajmowania się autem już mam trochę dość, więc perspektywa znacznie krótszej pracy na lakierze jest niezwykle kusząca (pal licho mój lakier, bardzo miękki, ale np. u taty na E60 może być już dużo większa różnica w czasie...)

Link to comment
Share on other sites

kar01, rotacji nie ma sie co bac, ja nawet trzymalem zielony pad z duuuuzym dociskiem w jednym miejscu na rysie przez ladnych kilka sekund i lakier nawet nie drgnal, rysa jak byla tak jest :P Nie wiem co musialbym robic z ta polerka na lakierze bmw zeby cos mu zrobic, czyba ze zamiast pada nalozylbym papier scierny :kox: Niedlugo potestuje na audi.

Link to comment
Share on other sites

P Nie wiem co musialbym robic z ta polerka na lakierze bmw zeby cos mu zrobic, czyba ze zamiast pada nalozylbym papier scierny :kox: Niedlugo potestuje na audi.

tylko nie zaklądaj papieru sciernego ;D

Link to comment
Share on other sites

No właśnie- i kolejne sprzeczne informacje... Tu jedni mówią, że rotacja dla początkującego jest samobójstwem, a DA to bajka, natomiast inni, że rotacja też nei gryzie... Że też nie ma jakichś kursów używania rotacji :P

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
-Evo, Ty mnie namawiasz na DA cały czas:P Mówisz o wyższości rotacji nad DA ale namawiasz mnie na DA

 

No bo sie boisz rotacji, to namiawiam na DA, lepsze to niż nic :P Ja rotacji uczyłem się na własnym aucie, wystarczy znać dużo teorii i nic się nie popsuje.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
No bo sie boisz rotacji, to namiawiam na DA, lepsze to niż nic :P Ja rotacji uczyłem się na własnym aucie, wystarczy znać dużo teorii i nic się nie popsuje.

 

Dokładnie. Nie wiem czemu ludzie boją się tych maszyn rotacyjnych. Fakt, trzeba na początku zwrócić na pewne rzeczy szczególną uwagę, ale to nie gryzie więc można spokojnie kupić i się nauczyć.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Boję się bo mnie Evo wystraszył :P Ale póki co to Wasze argumenty do mnie przemawiają... Najwyżej kupię jakieś drzwi ze złomowiska za 30zł i poćwiczę...

 

Jedź do jakiegoś lakiernika - oni mają zawsze na zapleczu jakieś elementy typu maska i odstąpią albo za darmo (bo muszą to kiedyś zezłomować) albo sprzedadzą za śmieszną kwotę. Wtedy poćwiczysz sobie jak tylko chcesz ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Przymierzam się do kupna takiej maszynki

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6PROEU

Variable 6 Speed Dial: 2,500 to 6,500rpm

Nie za duże te obroty minimalne? 8-)

Czy to błąd na stronie>?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odkopię temat, bo autor właściwie nie dostał odpowiedzi. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy kestrel das-6 a das-6 pro.

 

Różnica w cenie jest dość znacząca bo zwykłe das-6 kosztuje 89 funtów a pro (aktualnie nazywa się Kestrel das-6 power plus) aż 149 funtów. Za kupnem pro przemawia większa moc (850W), która z tego co pisze sprzedawca miałaby pomóc w szybszej korekcie lakieru:

 

"NEW !! Powerful 850w Motor For Extra Shining Power! Dual action polishers are very popular with car enthusiasts and professionals alike as they are low risk but give much better results than polishing by hand. However a common complaint is the lack of cutting action. With an 850W motor, the Power Plus is the most powerful Dual Action polisher on the market giving a cutting power that rivals a rotary but with all the safety of a dual action. Unlike other machines at low speeds the extra torque is a real benefit for application of polish"

 

Czy to ściema czy rzeczywiście zwiększona moc przyspieszy korektę lakieru w stosunku do tradycjunej das-6?

 

I uprzedzając rady - to pierwsza maszynka polerska, którą będę miał w swoich rękach, testował będę na swoim aucie i rotacja na razie odpada. Prawdopodobnie będę używał jej nie częściej niż raz w miesiacu, w tym często do nakładania cleanerów więc DA jest wg mnie lepsza. Ale okazjonalnie zrobię jakąś korektę i chciałbym sobie ułatwić życie tam, gdzie to możliwe. :)

Link to comment
Share on other sites

patnet, zacznij od 4 biegu, później 5

na niższych tylko sobie "pomiziasz" lakier ale nic nie zdziałasz :)

 

Dziękuję za odpowiedz przepraszam że dopiero teraz ale nie zadziałało mi powiadomienie o odpowiedzi w temacie :/

 

Rozumie że na 1 rozprowadzam pastę i później zwiększam stopniowo na 4-5 ?

Czy to się ma do wszystkich twardości padów ?

 

Co do maszyny super się nią pracuje:good: Prowadzenie po karoserii jest dziecinnie proste... :D

Link to comment
Share on other sites

Rozumie że na 1 rozprowadzam pastę i później zwiększam stopniowo na 4-5 ?

Pastę rozprowadź na 3 (na wyższych też możesz) i od razu 5/6 i pracujesz.

 

Czy to się ma do wszystkich twardości padów ?

Nie ma znaczenia, aczkolwiek przy nakładaniu glaze, cleanera, wosku, sealanta lepiej nakłada się na niższych biegach 3-4 i na miększych padach.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

patnet, na poczatku bawilem sie w rozprowadzanie pasty na nizszych obrotach ale teraz startuje od razu na 5-tce i nic zlego sie nie dzieje.

Cleanery (zwykle HDC) rozprowadzam na 4-ce - to wg. mnie oczywiscie, najbardziej optymalna konfiguracja.

Rodzaj (w sensie twardosc) padow, nie ma znaczenia przy wyborze predkosci DASa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.