Jump to content

NXT Wax 2.0 vs.Turtle Wax PTFE wax vs.Dodo juice blue velvet


Tomek
 Share

Recommended Posts

Cześć Koledzy.Mam pytanko a dokładnie prosze o porade,zależy mi aby dobrze zabezpieczyć autko(czarny metalik)i nie wiem który z tych trzech wosków byłby najlepszy(Turtle Wax PTFE Premium Car Wax , Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0, DoDo Juice Blue Velvet ).Bardzo prosze o pomoc bo jestem troche zielony w tych sprawach,ale nie zupełnie:).Dziekuje i pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

Polecam zapoznac sie z : http://www.cwwc2009.com/18.html

 

Turtle Wax-a proponuje zostaic na sklepowej półce :)

 

Jezeli wosk ma długo utrzymywać się na lakierze i chronic to z podanego przez Ciebie zestawienia meguiars bym zastąpił Collinite 476 lub 915 i wybierał między Collinite a Dodo Juice.

 

Nie chce być posądzany o stronniczosc ale Coli no. 915 naprawde "dłuuuugo" się trzyma:)

Link to comment
Share on other sites

Te trzy, które wymieniłeś to zupełnie różne środki (i różne półki cenowe).

 

Jeżeli już myślisz o takim wyborze to lepiej Turtle sobie odpuść - wyraźnie gorszy (blask, wytrzymałość, kultura pracy)

 

NXT 2.0 to sealant - ja tam w sumie lubię wygląd jego poprzednika NXT v 1.0 - ładnie przyciemna ("wyciąga") kolory, choć zgodzę się, że blask ma taki "plastikowy" (charakterystyczne dla sealantow) i trwałość słaba (maks 4-5 tygodni - miesiąc- może półtora).

 

TUTAJ oraz TUTAJ masz fajny test NXT 2.0 z fotkami i wideo.

 

Dodo (jedyny prawdziwy wosk canarubowy z tych co wymieniłeś) będzie z tego co napisałeś najlepszy pod wzgledem kultury pracy, blasku i połysku i wytrzymałości.

 

Jeżeli chodzi o maksymalną trwałość to patrz na Collinite 476s (ew. 915) lub Meguiars #16 - ludzie wyciągają z nich 4-6 iesięcy trwałości, także w zimie. #16 wytrzyma srednio tydzien-dwa krocej niz Collinite 476s ale niektorzy wola jego blask + jest to wosk z historia - wprowadzony na rynek w latach 50tych XXw i od tamtej pory nie zmieniona receptura + jest nieco tanszy i starcza na ho-ho. Oba beda troche bardziej wymagajace przy aplikacji niż Dodo.

Link to comment
Share on other sites

DZieki Panowie za podpowiedzi.Rzeczywiscie patrzylem na ta firme Collinite i na te dwa woski podane przez was:).Naprawde imponujące efrkty,teraz juz wiem jakiej firmy wosk wybieram :).Mam jeszcze jedno ,ostatnie pytanko,który byście doradzili Collinite no. 476 Super Doublecoat Auto Wax czy Collinite no. 915 Marque D'Elegance i jaka jest mniej wiecej roznica miedzy nimi oprucz cenowej:)Z góry dziekuje i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem bierz 476s - podobno sami pracownicy Collinite twierdzą że to ich najlepszy wosk (że niby 915 to 476s z "zapaszkiem" i wyższą ceną dla "slicznych chłopców")

 

915 ma więcej canaruby i powinien być nieco łatwiejszy w obróbce. Trzyma krócej. Na detailingworld.co.uk concensus jest że nie widać różnicy między 915 a 476s.

 

Opis różnicy na stronie producenta jest tutaj:

 

http://www.collinite.com/faqs.htm#4

Link to comment
Share on other sites

  • Partner forum

Witam

 

W tej chwili mam na autku Collinite #915 moje spostrzeżenia są takie :

- po pierwsze to nic nie tracisz kupując #915 gdyż jest jego więcej niż #476 więc porównując cenę na gram wychodzi praktycznie to samo.

 

- aplikacja: wosk widać że ma sporo carnauby i jest bardzo twardy w tej swojej puszce dzięki temu idzie go naprawdę mało, należy pamiętać o jak najcieńszej warstwie. Jego rozsmarowywanie jest troszkę cięższe niż np megs#16 gdyż jest bardziej gęsty ale jak już się go rozprowadza na lakierze to się nagrzewa i robi się bardziej płynny. Bardzo szybko wysycha. jak jest cienka warstwa do jest lżejszy do spolerowania niż megs #16.

 

- Efekt: Głębia bardzo ładna lakier jest naprawdę czarny, połysk śliczny naturalny to nie to co przy woskach syntetycznych. Musze zaznaczyć że pod warstwą colli #915 mam jedną warstwę megs #16

 

- Kropelki: Przed wczoraj nałożony a dzisiaj pada deszcz: efekt skraplanie bardzo ładne moim zdaniem tech wax 2,0 przy tym wymięka. Wiedziałem że dzisiaj będzie padać więc wczoraj połowę klapy spryskałem Ultimate quik detailerem z megs-a który ma chyba najsilniejsze odpychanie wody z quik detailerów no i dzisiaj muszę powiedzieć że kropelki na części tylko nawoskowanej od tej popsikanej UQD niczym się nie różnią !!! Wielkość ilość jest identyczna, jakbym nie wiedział to na pewno człowiek gołym okiem nie jest w stanie stwierdzić gdzie jest linia z UQD.

 

- Trwałośc nie wiem gdyż to moja pierwsza aplikacja, ale i tak pewnie nie uda mi się nigdy sprawdzić całkowitej trwałości gdyż woskuje autko średnio raz na półtora miesiąca :) Jakoś serce mnie boli jak wiem że długo nie było woskwane :lol:

 

Moim zdaniem różnica między #915 a #476 :

 

Połysk będzie lekko wyższy ze względu na zawartość większej ilości carnauby, ale za to będzie deilaktnie mniej trwały, tak jak pisze producent pewnie ok 1 miesiąca.

 

Chociaż moim zdaniem człowiek kupując taki wosk jak #476 lub #915 jest na tyle fanem detailingu że nie będzie czekał 6 miesięcy do kolejnego woskowania autka :evil: Więc dla takich ludzi jak my każdy z tych wosków na pewno utrzyma się na lakierze do kolejnego woskowania.

 

 

 

Mam nadzieje że troszke pomogłem, że komuś się przydadzą moje spostrzeżenia.

 

Zauważyłem że mój znajomy już wprowadził Collinite do swojej oferty na allegro. I przy zakupie innych produktów niż #915 daję próbki #915 do sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cenne spostrzezenia.Dzieki wielkie.Zgodze sie z Toba w tym ze nie wazne ile wosk ma ochrony rekomendowanej przez producenta,tajemnieczy glos plynacay z glebi serca podpowiada nam abu juz po kilku tygodnieach wypucowac autko:):):).Koledzy a czy to prawda ze 476 jest przeznaczony do jasnych lakierów,nadaje im glebie i miega polysk, a 915 robi to samo tyle tylko ze z ciemnymi lakierami???Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Panowie 915 to nie jest to samo co 476. 915 ma w skladzie wiecej carnaub-y. Zreszta potwierdzil to "mega test wosków" na detailingworld. Porrównując oba woski, ich skład i pojemność opakowań mysle ze jednak warto sklonic sie ku 915, szczegolnie przy ciemnych kolorach auta.

Ale oczywiscie zgodze sie z kolegą , ze auta przeciez nie woskujemy co 6-7 miesiecy:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.