Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, nie jest to co prawda detailingowy temat (jeśli narusza zasady to usuńcie) ale pomyślałem, że warto by rozruszać trochę dział na forum 🙂 

Mój nowy nabytek Honda VFR 800 FI, kupiona zupełnie przez przypadek. Sąsiad mojego kolegi miał ją od 15 lat z czego przez ból pleców i operacje biodra stała przez ostatnie 10 lat więc poprosił go aby znalazł kupca na motor. Właścicielowi nie chciało bawić w ogłoszenia chciał też aby motor trafił w dobre ręce, kolega sam posiada już 2 motocykle więc poinformował mnie. Po obejrzeniu już wiedziałem, że będzie moja 🙂 

Z plusów:

- Czysta historia (jeden właściciel w Włoszech od którego odkupiła go siostra właściciela mieszkająca tam na stałe) brak śladów wypadku ani przeróbek,

- motocykl jest kompletny, nic nie kombinowane/dorabiane 

- praca silnika oraz ogólny stan mimo tak długiego postoju

- masa smaczków które w tak starych pojazdach przeważnie gdzieś giną jak oryginalne książki serwisowe, breloki i naklejki włoskiego dealera Honda Tresoldi

- cena zakupu.

 

Z minusów:

- Motocykl stał 10 lat,

- jest trochę zaniedbań bieżącego serwisu,

- motocykl miał jakąś niedużą wywrotkę, ucierpiały tylko owiewki.

 

Po co to kupiłem? Przecież to stare padło nie lepiej było kupić coś nowego? 😄 Kupiłem bo lubię się pogrzebać przy motorach, poza tym widzę w tej Hondzie jeszcze sporo życia, wszystko zrobię sam więc koszta mnie nie powinny zabić. Przez wielu konkretnie ten model VFR jest uważany za legendarny ponieważ jako ostatni w historii posiada rozrząd na kołach zębatych. Fajnie jest też się przejechać czymś starszym dla odmiany. 

 

Tak owiewki do niej mam tylko są zdjęte na potrzeby serwisu

mhUBOuA.jpeg

eBhblby.jpeg

YlrHRfW.jpeg

MQ5lVuc.jpeg

 

Wiele rzeczy jest do zrobienia na już po tym 10 letnim postoju nie wiedziałem od czego zacząć więc zerknąłem na ten zarośnięty układ napędowy

 

G4fXPtP.jpeg

Komuś wciągneło sznurówkę xD

SO4O8PY.jpeg

Dxe590O.jpeg

 

Jest sporo lepiej

 

NWo6rZQ.jpeg

9VpnLVA.jpeg

 

Wyczyściłem też slizg dolny i górny oraz cały wahacz ale zdjęć brak 😞 Łańcuch po naciągnięciu jeszcze jako tako ale wymiana zbliża się wielkimi krokami.

 

Kolejna rzecz jaka wymagała natychmiastowej interwencji to wysprzęglik i pompa sprzęgła. Płyn zamienił się w brązową maź, wycieki z wysprzęglika i w rezultacie klamka sprzęgła działa tragicznie.

 

Stan płynu w zbiorniczku, sporo poniżej co wskazuje na wycieki. Kolor to osobna kwestia.

7FNsR6L.jpeg

Tutaj już po wstępnym czyszczeniu

8144ERh.jpeg

Kolor płynu spuszczonego z wysprzęglika

0CM11co.jpeg

 

Szybki rzut oka na serwisówkę

J8uzbJu.jpeg

M426f4S.jpeg

 

Zestaw regeneracyjny 

FjA3h1f.jpeg

 

Uszczelki zjedzone, wymiana była konieczna

 

rHl64K7.jpeg

 

Zbiorniczek na gotowo

 

3XLCngR.jpeg

I0h2q2s.jpeg

4qIHB40.jpeg

 

Przewód hydrauliczny dokręcamy z momentem jak podaje serwisówka

 

hdmWfpl.jpeg

 

Pompa gotowa teraz do wysprzęglika

Cbjadmp.jpeg

 

xD

 

rWgYETn.jpeg

 

Tłok zacięty pracuje zero jedynkowo, przeskakuje między dwie pozycje full ON i full OFF temu wyczucie tego motocykla było praktycznie niemożliwe. 

bMBOEWc.jpeg

mH7fuUX.jpeg

 

Cylinderek na szczęscie jest ok

WkUwVnq.jpeg

 

Tłok agonia

 

OCXJBev.jpeg

 

Cylinderek po czyszczeniu zdecydowanie nadaje się do ponownego użytku 🙂

 

tSk3ENs.jpeg

 

Uszczelka tłoka wyżarta, nic dziwnego ze ciekło

 

kG2htV6.jpeg

 

Tłoczek po czyszczeniu ma wżery ale sprawdziłem pasowanie tłok cylinder i jest bardzo luźne (ponad 1mm) więc to uszczelka ma najwiecej do roboty i mimo wżerów to może działać (i oby działało bo tłoczek jest bardzo ciężki do zdobycia)

9Ezgvno.jpeg

IRYFX37.jpeg

kpQhNdA.jpeg

 

Teraz można zalać i odpowietrzyć cały układ 🙂

 

 

lMZnK3b.jpeg

Xw0Zfg3.jpeg

 

Klamka działa bez porównania lepiej, w sumie to teraz mozna powiedzieć, że wogole działa. Przy okazji wyczyściłem klamke z starego smaru który zamienił się w substancje gumowo/klejową. Wszystko nasmarowane i złożone 🙂 

 

Ktoś przytrzasnął osłoną przedniej zebatki kabel od stopki bocznej w efekcie motocykl od razu gaśnie po wrzuceniu biegu, na szczęście nic groźnego.

 

ity7ZcR.jpeg

OOzWJqS.jpeg

ZOoU6XR.jpeg

QCPx9re.jpeg

 

Mimo, że klamka sprzęgła działa już prawidłowo to sprzęgło łapie na samej górze, ciężko jeździ się tym motocyklem. 

Tak więc spuszczam olej i biorę się za wymianę sprzęgła

QfTXyqJ.jpeg

UJxCQZC.jpeg

cC08Ek0.jpeg

 

Nowe tarcze sie moczą, EBC standarowej serii. 

i5kRjY7.jpeg

a3LxRCD.jpeg

 

Jakoś mnie to nie dziwi, przekładki spalone

P952FJB.jpeg

Tarcze zwęglone

k1gYwNh.jpeg

Przekładki wyczyściłem szarą włókniną

zPS8vfF.jpeg

 

Serwisówka podaje max limit krzywizny 0.4mm, przekładki mieszczą sie w tym limicie z sporym zapasem więc zostaną ponownie użyte.

5LYreGt.jpeg

 

pqPFHFs.jpeg

 

Asn5i8h.jpeg

Nowe sprężyny docisku

RjuJmjH.jpeg

zye330d.jpeg

Nowa uszczelka dekla

Iq7Unzs.jpeg

WAXWVVi.jpeg

 

NvvTXQn.jpeg

cwTcoCk.jpeg

 

Po pierwszym odpaleniu silnik zassał sporo oleju do filtra więc nie patrzcie, że zalane ponad full 🙂

IWwh8Aj.jpeg

 

 

Teraz sprzęgło działa jak trzeba jazda znów staje się przyjemnością 😄 Jak się podoba seria to będę aktualizować. 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 10
  • Super 2
Opublikowano

@DaV Chętnie zobaczę kolejne aktualności tego tematu. Lubię jak ktoś daje życie sprzętu już rzadkiemu który z uwagi na wiek jego naprawy są opłacalne tylko wtedy jak ktoś dłubie samemu, bo inaczej jest skazany na wymarcie. A często niewiele pracy i znowu może cieszyć i dawać fun na drodze 😊😍

Opublikowano

@DaV dołączam się, wrzucaj update jak tylko możesz. Zawsze fajnie przy kawie poczytać. A że człowiek nie ma FB, Instagrama itp to często zaglądam na forum i chętnie sprawdzam każdy forumowy ruch. Druga sprawa, że sam po 4 latach bez motocykla ostatnio dwie sztuki zakupiłem i miłość do dwóch kółek znów wróciła 

Opublikowano

@DaV ja też będę zaglądał tutaj. Bardzo fajnie działasz. Sam ostatnio wkręciłem sobie takiego "turystę" tylko że u mnie w głowie siedzi Yamaha FJR 1300.

Opublikowano

Bardzo się cieszę, że temat się komuś spodobał 🙂 

 

Kontynuując, profilaktycznie sprawdziłem układ chłodzenia. Motor się nie grzeje, nie ma wycieków po prostu po tych 10 latach myślę zajrzę i tam 🙂

 

Płyn taki normalny nic tutaj nie widać. Za to jest trochę osadu w zbiorniczku wyrównawczym ale to nie jest jakaś tragedia, takie rzeczy się widuje w nasto letnich pojazdach. 

FGX0FRz.jpeg

 

Kupując oleje, chemię itp skusiłem się na płukankę do chłodnic Mannola, 19zł to nie majątek myślę czemu nie. 

d4DHF7x.jpeg

 

Zalałem, resztę układu uzupełniłem wodą destylowaną. 

 

Układ odpowietrzyłem, zagrzałem porządnie motor do temperatury roboczej i zostawiłem na 2 dni bo akurat nie miałem czasu na dalsze grzebanie przy VFR. 

Wróciłem po 2 dniach i pierwsze oznaki, coś ewidentnie zadziałało.

hC7OjGz.jpeg

 

Po spuszczeniu płynu byłem w szoku 😮 

5MIl3UV.jpeg

U5qcOR1.jpeg

 

Zdawałem sobie sprawę, że jakiś tam osad w układzie jest ale po spuszczeniu to okazuje się, że było tam tego OGROM. Zdjęcia tak tego nie oddają więc nagrałem film

 

 

Teraz czeka mnie porządne płukanie układu, co najmniej 3 pełne zabiegi z wodą destylowaną i zalewam to właściwym płynem chłodniczym 🙂 Muszę przyznać, że bezdotykowo wyczyścił się zbiorniczek wyrównawczy i nawet korek od chłodnicy. Jak za 19zł to polecam preparat 🙂 

Niestety znów chwilowy brak czasu na zabawy przy VFR 😕 

 

Co myślicie o takiej wersji kolorystycznej? Owiewki boczne i tak będę malował więc mogę się łatwo rozpędzić i pomalować resztę 😄 

image.jpg.cdbb9f329f4fc31b270483043ad3ca28.jpg

 

 

  • Lubię to 5
Opublikowano

Gratulacje Nowego nabytku 🙂

Powodzenia z jej obsługą, z chęcią będę zaglądać i obserwować postępy prac 🙂

Opublikowano

@DaV O kurde ale breja w tym zbiorniku po kolorze w życiu by człowiek nie pomyślał że tak moze tam być 🙃

Kolorek jak najbardziej na plus , bo srebrny to taki nijaki kolor dla mnie 😊. Zapowiada się fajny temat 😊🥰

Opublikowano

Wygospodarowałem trochę czasu na dalszy serwis 🙂

 

Chyba 4 płukanie układu wodą demineralizowaną. Dalej breja ale już bez dużych płatów osadu kamiennego. 

7XANl4E.jpeg

VI44ClL.jpeg

 

Biorę się za kolejne rzeczy na liście czyli filtr powietrza i świece zapłonowe.

 

Zbiornik w górę

SPYhef8.jpeg

 

Odkręcam górą część Airboxa

pnx8FVv.jpeg

 

xD

 

2JuYMpM.jpeg

JK7vlZl.jpeg

 

4 przepustnice też średnio czyste. Nie ma co sie zastanawiać wywalam całego airboxa i kompleksowo to czyszcze.

mDRyLO7.jpeg

 

Wywalenie airobxa przy 4 cylindrach, zaworkach, przewodach podciśnieniowych i czujnikach to jest naprawdę robota tylko dla cierpliwych osób. Na szczęście mam małe dłonie to jeszcze jakoś idzie się dostać od spodu do całego tego spagetii. 

53kQPjf.jpeg

 

Jest co czyścić

2gzxSuq.jpeg

 

Jakby ktoś chciał kupić taki preparat to uwaga, zjada rękawice nitrylowe. Zdecydowanie praca w okularach ochronnych, to jest bardzo agresywny zmywacz. 

 

8XJiBvA.jpeg

 

Niech się moczy

4cc7upf.jpeg

 

W międzyczasie kolejna już płukanka układu chłodzenia

aNavtZn.jpeg

 

Jakiś tam drobny osad jeszcze się znajdzie ale już mam dość, zaleje to docelowym płynem i zajrzę tam po pokonaniu paruset kilometrów w drogowych warunkach. Tak więc to jeszcze nie koniec 🙂 

UwHpDxf.jpeg

 

Dwie wiadomości jedna dobra druga zła. Dobra jest taka, że jest już czysto a zła to, że gołym okiem widać przepustnice potrzebują synchronizacji. Nie posiadam wakuometra ale jeśli synchronizacja w serwisie będzie kosztować powyżej 300zł to sobie kupię i z pomocą serwisówki zrobię sam 🙂 Przyzwoity wakuometr dla 4 cylindrów to około 560zł. 

Bjt4NGf.jpeg

 

Airbox wyczyszczony w srodku, skręcam

 

O66jnG2.jpeg

 

Nowy filtr powietrza 

czjg0kc.jpeg

 

Przy okazji grzebania w układzie dolotowym zrobiłem dwa bardzo polecane mody. 

Flapper mod - czyli usunięcie sterowanej podciśnieniowo klapy która do 5 tyś obr blokuje sporą część kanału wlotowego powietrza do silnika. Powód? Normy emisji spalin, efekt? słaba praca do 5k obr, brak pełnej mocy oraz nerwowa szarpiąca reakcja na gaz z niskich obrotów.

Snorkel mod- wywalenie gumowej zwężki wstawionej w dokładnie tym samym celu co klapa. Normy emisji spalin i poziom hałasu.

 

Zdjęcie nie moje 🙂 

y6F1avN.jpeg

 

Efekt ?? :O jakby inny motocykl, wcale nie jest głośniejszy ale za to brzmienie jest zupełnie inne, praca z niskich obrotów wiele przyjemniejsza, czuć że ma sporo więcej momentu oraz płynności z niskich zakresów obr.

 

Ostatnie co zostało na dziś to świece

Dwie są z przodu, dostęp po opuszczeniu chłodnicy oleju.

GXVEBXv.jpeg

zJVuEEL.jpeg

qlBlo5z.jpeg

 

Chyba były niedawno zmieniane ale i tak mam kupione nowe irydowe,

dKByMMv.jpeg

 

Dwie kolejne swiece są z tyłu pod zbiornikiem

 

ooNQXuO.jpeg

 

Wprawne oko zauważy, że uszczelka pokrywy zaworów zaczyna puszczać. I tak tu wrócę z synchronizacją i regulacją luzów zaworowych to się wymieni uszczelki.

 

cuFXBc1.jpeg

Wkręcam pozostałe dwie świece

lF6bEee.jpeg

 

Już w tym wielkim pudle nie wiele zostało 🙂 Płyn chłodniczy, płukanka do układu paliwowego oraz zestaw regeneracyjny pompy hamulca. Powoli zbliżam się do końca PODSTAWOWEGO serwisu.

XlBV99d.jpeg

 

Zalewam docelowy płyn chłodniczy

RnJt81L.jpeg

Lubię tego Mannola bo ma w sobie barwnik UV, jakieś wycieki można łatwo wyśledzić za pomocą latarki

0AOniA8.jpeg

 

Na dziś to koniec. Następne zadanie to odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia, zatankować na fulla i dolać płukanki do wtrysków 🙂 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 10
  • Super 2
Opublikowano
5 godzin temu, keza napisał(a):

@DaV bardzo przyjemnie się ogląda Twoje prace przy Hondzie👍

X2. Powoli do celu i będzie prawie jak nowe, a napewno w pełni sprawne i jeżdżące 😁

  • Lubię to 2
Opublikowano

@DaV mega fajny temat. Bardzo lubię taką dbałość o szczegóły również w kwestiach mechanicznych - od razu widać, że robisz to dla siebie i starasz się zrobić możliwe najlepiej. Śmieszne jest to, że mimo iż lubię grzebać przy aucie, to nie mam za bardzo wiem na co patrzę. Nie mam pojęcia o motocyklach. No ale to tak jak z Terenwizją - mimo braku zainteresowania off roadem człowiek ogląda, gdyż treść jest zaprezentowana bardzo przyjemnie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuje za miłe słowa 😄 Jeszcze wiele do zrobienia więc będą aktualizacje. Wybrałem już chyba nowy kolor, candy red 🙂 Co myslicie? Mógłbym pomalować go w uni red jako jeden z kilku kolorów oryginalnie występujących w palecie kolorów VFR albo w taki jak jest teraz ale było by nudno (mnie akurat nie interesuje jakaś tam utrata wartości z tego powodu bo motocykl i tak wiele wart nie jest). Może macie jakieś inne szalone pomysły 😄 

Lakier-bazowy-Basic-Candy-Red-100ml-Custom-Paint.jpg.eb4e535186516342b0a47bac8d080b09.jpg

74ba459c465fbf15d08c25dcfb37.jpg.2c75b086d963f99dee488b3af0ebec0a.jpg

f8d1f80a43f18bb5d6517ef78071.jpg.a76db570daedaaf13cb7966dc3ae7b71.jpg

 

Malować też będę sam bo mam sprzęt i już trochę tego przerobiłem 🙂 Przez zimę jest plan aby na spokojnie przygotować wszystkie elementy pod lakier. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@DaV bardzo dobry pomysł 🙂 Candy Red będzie świetnie wyglądał na VFR'ce 🙂 Dużo lepszy wybór niż Ori srebro, albo czerwony UNI, zwłaszcza, że masz możliwości, sprzęt i umiejętności :⁠-⁠) 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@DaV Kolor wygląda bardzo spoko, będzie coś innego na drodze ( A nie tylko pospolite kolory. Dodatkowo będzie przyciął uwagę przechodniów, kierowców itp. będą pytali co to za model i takie tam. A Ty będziesz miał fun bo zauważysz że twoja praca nie idzie na marne ) A jak tylko masz możliwość i umiejętności. To jak dla mnie możesz malować co roku ( Jak ci się znudzi kolor)jak niektórzy robią na swoich projektach samochodów jak obserwuje takie treści. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Chyba ostatnie kilometry w tym roku 😞 , trzeba przepalić zbiornik z płukanką do wtrysków.

kxf80F4.jpeg

SKF68wa.jpeg

OgEXWGi.jpeg

 

Za oknem deszcz więc czas na kolejny etap serwisu czyli układ hamulcowy.  Dziś zajmę się wymianą płynu, następnym krokiem będzie inspekcja, czyszczenie zacisków oraz wymiana klocków na spiekane. Do tego oczywiście pomiar tarcz czy jeszcze mieszczą się w limicie grubości (tylna bez pomiaru już widzę, że raczej nie 😄 oby tylko przednie jeszcze miały w sobie trochę życia).

 

Płyn to pewnie zalewany za prezydentury Komorowskiego.

mMJ4ijh.jpeg

QtjOzQf.jpeg

0HBsJIQ.jpeg

 

Oho coś tu rośnie xD

ov4CJSs.jpeg

Jakaś tam korozja jest ale tragedii nie ma, w wysprzęgliku było sporo gorzej.

RrU2P85.jpeg

 

Klameczka out bo muszę się dostać do tłoczka. Swoją droga tez woła o serwis 🙂 

Z82GZRH.jpeg

AA4COkK.jpeg

 

Bardzo dobrze, że tu zajrzałem 🙂 

4H7R0bj.jpeg

H2c58oo.jpeg

YGb4RZn.jpeg

 

Wyciągamy tłoczek z uszczelnieniami 🙂 

4rgNmOx.jpeg

uGDMvSQ.jpeg

Widać zużycie na uszczelkach ale tragedii nie ma, spodziewałem się czegoś wiele gorszego 🙂 

pnGz6oV.jpeg

 

Nie jest źle, zaraz się ogarnie 🙂 Najważniejsza powierzchnia po której porusza się tłoczek jest nietknięta korozją. 

aDOf38X.jpeg

 

Kompletny zestaw naprawczy.

 

e5oFXM6.jpeg

iYMp1Vx.jpeg

Wyczyszczone

JUxXWE1.jpeg

fb5xuQE.jpeg

Klamka ciężko chodziła, smar zamienił się w klejącą maź

9fVp5gi.jpeg

Wyczyszczone i przesmarowane

SSsyIRZ.jpeg

 

Składam pompę 🙂 

9lBOCbC.jpeg

xXqVPAq.jpeg

H2TTGpJ.jpeg

Ups8UwX.jpeg

 

Można zakładać klamkę

pkjzeEz.jpeg

pVfinFR.jpeg

 

Tylko nie zapomnieć o osłonie 🙂 

 

yn9RkIW.jpeg

rvR8IpG.jpeg

jVQHb8i.jpeg

 

Można zalać układ świeżym płynem 🙂 

q531Lv5.jpeg

15VXm7t.jpeg

 

Ktoś może zauważył coś dziwnego xD ? 

LdTR8Dm.jpeg

 

Tak, są tu dwa odpowietrzniki. Honda zastosowała tutaj swój autorski system CBS (combined brake system). W skrócie hamując przednim hamulcem wysuwają się 3 tłoczki na zacisk z przodu oraz jeden z dwóch w zacisku tylnym. Hamując tylnym hamulcem wysuwają się dwa tłoczki z tyłu oraz jeden z przodu. Co to dla mnie oznacza? więcej zabawy z odpowietrzeniem xD Odpowietrznikiem górnym odpowietrzamy hamulec przedni, bocznym hamulec tylny. Jak układ załapie dużo powietrza to niestety trzeba ściągać zaciski i przechylać je aż powietrze ucieknie ponieważ boczny odpowietrznik nie znajduje się w najwyższym punkcie układu. 

 

Układ wydaje się skomplikowany i za razem prymitywnie prosty. Za wężykiem jest tłoczek, zacisk podczas hamowania przesuwa się do przodu i aktywuje tylny hamulec 🙂 

IzemNoF.jpeg

rD0pd4o.jpeg

Zbiornik tylnego hamulca znajduje się pod kanapą. Tak detailing będzie po zakończeniu serwisu obowiązkowo 😄 

gvz3QOA.jpeg

 

Stan nie gorszy jak z przodu 😄

aH8URwz.jpeg

Tak jest zdecydowanie lepiej 🙂 

juinhyH.jpeg

Tak wyglądał płyn 

4b9fMjt.jpeg

wUY2H47.jpeg

 

Kupiłem też nowe gripy i ciężarki 🙂 

n1FBqVq.jpeg

s2TswtQ.jpeg

Różnica niebo a ziemia 😄 Nie tylko wygląd ale i w dotyku są sporo lepsze

qVjBoZK.jpeg

 

Na dziś to koniec, w najbliższej przyszłości biorę się za:

- zdjęcie zacisków, czyszczenie, inspekcja stanu oraz wymiana klocków hamulcowych na spiekane

- wymiana tarczy hamulcowej tył oraz sprawdzenie stanu przednich tarcz

  • Lubię to 3
  • Super 2
Opublikowano

Zainspirowałeś mnie żeby przepłukać układ chłodzenia w mojej CBR z 98.

Jaką chemię dajesz do paliwa? Faktycznie coś to daje?

Ja po zakupie z ciekawości dałem 2 puszki Liqui Moly 1581 i być może lepiej odpalał - ale to też mógł być efekt tego że trochę go rozruszałem (a stał bardzo długo), nowy olej, filtr paliwa.

Zastanawiam się czy te dodatki coś dają bo lekko mi szarpie na wolnych obrotach. Wiem, że gaźniki do zrobienia ale odkładam to na czas kiedy już nie da się jeździć;)

Dzięki za fajny temat. Motocykl piękny.

Opublikowano

@damiano87

Allegro 15520066695 oraz 13917087438 cały katalog Barracudy 🙂 

https://www.barracudamotor.pl/pl_pl/motorbike

Produkty tej firmy szczerze polecam, warte swojej ceny. 

Osobiście kleiłem je na Mannol 9904, trzymają się świetnie. Można na butapren, zrobiłem tak 5 lat temu w swoim drugim moto Sv 650 i co prawda z oporem ale się okręca lewy grip. Tutaj jest sklejone na amen.

20 godzin temu, mtbfreak napisał(a):

Zainspirowałeś mnie żeby przepłukać układ chłodzenia w mojej CBR z 98.

Polecam jak nigdy nie robiłeś 🙂 Nie zaszkodzi, ja żadnych wycieków ani negatywnych skutków nie zauważyłem. 

20 godzin temu, mtbfreak napisał(a):

Jaką chemię dajesz do paliwa? Faktycznie coś to daje?

Wlałem 1/2 puszki Tec 2000 kraftstoff systemreiniger póki co nie przepaliłem tego zbiornika więc nie wiem. Zalane w sumie z ciekawości, bo w takie do zbiornika paliwa lane to nie wierzę ale jakoś tak byłem w sklepie i się wzięło do ręki, czasami coś kupuje żeby poprawić sobie humor albo mieć czym sie zająć 🙂. Jak czujesz sie na siłach to kup zestaw Tec2000 do płukania podłączany pod listwe paliwową, one działają na 100% bo sprawdzaliśmy z znajomym korekty na wtryskach przed i po. 

 

9875efc133cba411e54bb16838bfb437.webp.4c13abd50fdf510a5eba452a11ef0dac.webp

 

20 godzin temu, mtbfreak napisał(a):

bo lekko mi szarpie na wolnych obrotach

Sprawdź wolne obroty czy masz zgodne z serwisówką, u mnie trzeba było wyregulować. Zajrzyj do airboxa, sprawdz stan wężyków podciśnieniowych oraz jak wyglądają przepustnice. 

  • Super 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.