Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko , cześć i czołem ! 

Pamięta Mnie tu ktoś jeszcze 😛 ?

Wracam z drobną robótką . A jako że dawno nie "bawiłem sie w detajlingi" to stwierdziłem że sklecę relację na szybko . 

Nie będzie to tak gruba relacja jak dawniej , nie będzie ogromu zdjęć . 

Teraz trochę o samym aucie - 16 rok , przebieg jak kupiłem 240 k , auto miało tylko malowany zderzak tył . 

Auto ganiane w 90% autostradami więc przód ma troche odprysków itp . 

Tak się to prezentowało przed korektą . 

IMG_8298.jpeg.b7ba71a8b9ab3d4c6d4ab102804944e2.jpeg

IMG_8299.jpeg.c72a42e3b19ec87abfb90550b4453155.jpeg

IMG_8300.jpeg.f41cc02fff84cf912e6541c719e07675.jpegIMG_8301.jpeg.858adb9f50bef97ce3860ab751920bd6.jpeg

IMG_8302.jpeg.588ccfe8aae91ca001b46f33ca86fb66.jpeg

Dekontaminacja - Iron ( szczerze mówiąc/pisząc nie wie jaki ) 

IMG_8303.jpeg.ca51fc8181654ff5a5b87469557019c1.jpeg

Kolor nie zbyt pozwalał na pokazanie krwawienia , ale musicie mi uwierzyć na słowo że było czerwono .

IMG_8304.jpeg.8fa27c687915fc26d948ea72133f295b.jpeg

IMG_8305.jpeg.6ce9dd94bbed9ca47b3add793b4ab9a8.jpeg

IMG_8306.jpeg.89ee61bdf575e60fca51d2d2e8fc60b8.jpeg

IMG_8307.jpeg.da1f3335ce40bb4b75b60eb2f0de48d5.jpeg

IMG_8308.jpeg.4a067042d148e1d6825fc1eb2c646a9a.jpeg

IMG_8309.jpeg.23c6ebca46ca9431e0505d472ed93999.jpeg

Jak widać smoła też się panoszyła . 

IMG_8310.jpeg.6e89b264d76e03ac48bbc54aa6096831.jpeg

IMG_8311.jpeg.925b67a3b561a6b64d8970cc3a403020.jpeg

Żeby dobrze wypłukać Iron'a wjechała piana , zostało mi sporo po DM wiec oczywiste że wjechała Detailer's Magic Foam Magic .

IMG_8313.jpeg.a138c62099a565aac7273c9bcd910282.jpeg

IMG_8314.jpeg.7fda6f512a913d9081ec81de57d4c296.jpeg

IMG_8315.jpeg.afaa86191528f40a2d6c4e11901b83b8.jpeg

IMG_8316.jpeg.73c02bdf8f1a273f3d9d08f48a5d376e.jpeg

IMG_8317.jpeg.d470915daa33c2769e8bff3355ca095e.jpeg

IMG_8318.jpeg.812976b2f950f7397b0d23ea9ee256a4.jpeg

IMG_8319.jpeg.16f9b3aa0d0d0b714188890a0d167ec0.jpeg

IMG_8320.jpeg.d76bf823f30201c5987d227030ebe9f8.jpeg

IMG_8321.jpeg.5cdaeabe2318fe6165c61e4aaae84e45.jpeg

IMG_8322.jpeg.ad0d2c97c9e982fab60c4be9a4617539.jpeg

IMG_8323.jpeg.de422e28b9d541841422651480e27462.jpeg

Jak widać iron miał co zbierać . 

Czas na T&G  - użyłem Detailer's Magic Tar and Glue Magic . 

Jak widać resztki BSD jeszcze się trzymają . 

IMG_8324.jpeg.4eeafe24e0148da2556d777acfb40459.jpeg

IMG_8325.jpeg.886c1c8dd550f86467924e687c0cf03d.jpeg

IMG_8326.jpeg.efe109be91ae9be2f3a33ed5b57e0e51.jpeg

IMG_8327.jpeg.7836dcbb36258541289cc926d86536c0.jpeg

T&G działa , a ja nie zrobiłem wiecej zdjęć . 

IMG_8328.jpeg.7010400a360c7b40d05204cdd8efaa08.jpeg

Kolejne pianowanie . I efekt tego co spłynęło z pianą z lakieru .

IMG_8329.jpeg.46c57d2aeb20d6de5ed068542ef50ecb.jpeg

IMG_8330.jpeg.0fa5e475bc20fd52f3493403ea7a7d0f.jpeg

IMG_8331.jpeg.8fd730cd1095288e8629520e7b4e27c4.jpeg

IMG_8332.jpeg.af351c029d870743b43844a5d58cd164.jpeg

Piana spłukana , wiec czas na detale i pędzle z APC 

IMG_8333.jpeg.2c807cc1db6280fb21f22712d17a8530.jpeg

IMG_8334.jpeg.a2be4adb3969731ad5f997322db8e056.jpeg

IMG_8335.jpeg.c926171dc5022f09fa08096d7a949950.jpeg

IMG_8336.jpeg.d4ffad69153dc509c5261e0d673c0058.jpeg

IMG_8337.jpeg.e2df8cfa65ec691a664ec9358d14f7ea.jpeg

IMG_8338.jpeg.c867f1830dc6bd4d46d62d68b5b6977d.jpeg

IMG_8339.jpeg.91e211583e9460e8d2b393532671fb93.jpeg

IMG_8340.jpeg.8caca212ae2356a619f741864240285f.jpeg

IMG_8341.jpeg.6b4fbd29b9b5cea7265e79e0f4308ac9.jpeg

IMG_8342.jpeg.5c82169ef7ae3100ccb1376465f14c35.jpeg

IMG_8343.jpeg.8faa8b0f77c525693a48c47d70fc236b.jpeg

Właśnie się zorientowałem że nie ściągnąłem blach 😛

W tkz międzyczasie ogarnąłem koła - Iron - DM CTRM i szczotki pędzle itp . 

IMG_8344.jpeg.43c715d6c29e6240a4eefc255387dd58.jpeg

IMG_8345.jpeg.dfff63e934ced538f326b6ed21e305d8.jpeg

IMG_8346.jpeg.8c5c60cbe6d4b0f35a626337bf9793ad.jpeg

IMG_8347.jpeg.5ca07e0bf132b74b8c17ec4a7f6d2509.jpeg

Spłukuje resztki z pędzelkowania , wnęki itp . 

IMG_8348.jpeg.edf7b60fb93179ba1c240757e9eae383.jpeg

 

Teraz czas na moje odkrycie - Clay Pad od Sonaxa . Świetna sprawa !

IMG_8350.jpeg.3c61cf8a0d0dcd589c57970633dc59b6.jpeg

IMG_8351.jpeg.f3c9deae336e933c6064695302870c67.jpeg

"Glinkuje" na wodnistej pianie . 

IMG_8352.jpeg.0eb0f18eb0968c607da21c8e49cd21ee.jpeg

Po "glinkowaniu" widać piękną tafle . Więc czas na mycie na jedno wiadro . DM Reset Shampoo dał radę z resztkami pozostałości na lakierze . 

IMG_8353.jpeg.be49d173fe6a493ab5119c4d3c209731.jpeg

Czas na korektę , jeżeli liczycie na cięcie do zera każdej rysy to was rozczaruje . 

Nie walczyłem o każdą rysę . Lakier po prostu miał odzyskać to coś .

Kombinacji past i padów było wiele . 

Menzerna 500 , Koch Heavy cut , AIO od 3D a pady Sonaxa . LC i inne .

Teraz trochę 50/50 . bez większych opisów . 

IMG_8356.jpeg.70e4a10444cdf2bf975c0f80f9456c8e.jpeg

IMG_8357.jpeg.a1b4bb5241d92a4383a28ce73c9762bc.jpeg

IMG_8358.jpeg.9794fa7e1d049deba85abddc64fa2b21.jpeg

IMG_8361.jpeg.22b27263743ea82d1392ea581ab0f662.jpeg

IMG_8362.jpeg.a573760d4d8c29692909df84f03875a7.jpeg

IMG_8363.jpeg.2e1ef99626ced05ae7005a017094c43c.jpeg

IMG_8364.jpeg.d2733c982aad306feb1381a8738d00f6.jpeg

IMG_8365.jpeg.0c676275698d1c3c1cfe325c6061de9f.jpeg

IMG_8368.jpeg.9c684e10cf71f5aa011d590072e1cff9.jpeg

IMG_8370.jpeg.6d32e15de85e9287106e723854084c5f.jpeg

IMG_8371.jpeg.c0a63c4ab7bb11dc29be2446910830d7.jpeg

IMG_8372.jpeg.a25a3c4c8c49ef227c0215c45f9ebda5.jpeg

IMG_8373.jpeg.ef873d71eb64a3be9f767cc76dbd805d.jpeg

IMG_8374.jpeg.a21039c816710ff082b81ebc62cf61c8.jpeg

IMG_8384.jpeg.84f3cfaece3a61e3cca4058501aba05b.jpeg

IMG_8379.jpeg.2d192675d5046a5da25b86796c2d5d90.jpeg

IMG_8380.jpeg.8ddae564a9e0a3bf32f0ec27b8d9826d.jpeg

IMG_8381.jpeg.b67a28dde1d232dc4695e29646dbcaf3.jpeg

IMG_8382.jpeg.f088e598e02129b72727eb5de8690a09.jpeg

IMG_8384.jpeg.84f3cfaece3a61e3cca4058501aba05b.jpeg

IMG_8385.jpeg.8d06b08fee4ccee8171b46b231f2cd80.jpeg

IMG_8386.jpeg.27438927062c30264b3eadeef8b2caa5.jpeg

IMG_8387.jpeg.d581fe8cb957a918fe1d81ed7851e6fb.jpeg

IMG_8388.jpeg.69f8215b30b34819e1633bb222b5945e.jpeg

IMG_8389.jpeg.1ffd74d13a38f29205a9cd145da4a44d.jpeg

IMG_8391.jpeg.e894c3ef9db2f71cd7f33b3c3d3013a7.jpeg

IMG_8393.jpeg.0d38ea62fcea4a85c62949a8279e2216.jpeg

IMG_8394.jpeg.16d8ad62164beab6b9dbf839571ff4b9.jpeg

Finish to Koch AntiHolo i dał taki efekt 

IMG_8395.jpeg.ba6b127bca7858255a077cd41fc1ec23.jpeg

IMG_8397.jpeg.2f9f1e9dca9b298ec5eafba336abc3f0.jpeg

IMG_8398.jpeg.c28c5c1f448f1484f721652084b7340f.jpeg

IMG_8399.jpeg.a004ae5f662a1c5c0b3690ab7ac3e2f4.jpeg

IMG_8400.jpeg.7b56421e98b38689be9715be39283251.jpeg

Finalne mycie . Przed LSP .

IMG_8401.jpeg.917b8710c440a01be273c5d3cbe4ff35.jpeg

IMG_8402.jpeg.e8284c21425c8b2c713638fe0c130948.jpeg

IMG_8403.jpeg.8968ca5830115a0528286c1b50d440dd.jpeg

IMG_8404.jpeg.6dbce9f69c391422cfa8dd29bf2be22a.jpeg

IMG_8405.jpeg.a3eacf38ff342cd0cf2dea56759093a6.jpeg

IMG_8406.jpeg.2a31fa9899aa261b9d346aa2677e6d2f.jpeg

IMG_8407.jpeg.eae3721f5212d7f0f3c2930c4b52ac4c.jpeg

Cały lakier ogarnięty IPĄ a następnie HDC przed wisienką . 

IMG_8408.jpeg.72cf5b9462e05d8779c7bd2ceb7accbd.jpeg

Niebieskie auto to i niebieski wosk 🙂

Nie mam zdjęć z ogarniania dresingów na opony itp . 

Ale finalnie wyszło to następująco 

IMG_8409.jpeg.96c6135bfc856e056e7101e7528b961b.jpeg

IMG_8410.jpeg.17e919caa3e83eacda102e2262882b9a.jpeg

IMG_8412.jpeg.4e63530107f343e3cf42fb3b7db29f50.jpeg

IMG_8432.jpeg.39f0bcd586029db57b76e60f786b385b.jpeg

IMG_8431.jpeg.e060e16f93b303811375ff83e33c8630.jpeg

IMG_8430.jpeg.8d7857bf3164299b2b7ca8ceb1d89923.jpeg

IMG_8429.jpeg.e8e315fb970ceb089d3f24fc842399f7.jpeg

IMG_8428.jpeg.b7d69b5484c0fe70474c9ba28d529c9d.jpeg

IMG_8427.jpeg.b514a66b8890822af50d0fd512c62627.jpeg

IMG_8425.jpeg.2e9f137517d01306ae274de67beb6bd5.jpeg

IMG_8424.jpeg.b7417ce2c883fa1afa5bf5c1203de4b7.jpeg

IMG_8423.jpeg.fe54c40bbf01ef0ff3d279265857e782.jpeg

IMG_8422.jpeg.832a9561586ce270ace0524089cedc91.jpeg

IMG_8421.jpeg.8fc9ed3332632c8ca1cd6ece88099bb1.jpeg

IMG_8420.jpeg.c2321e1f21ae0942a413d35a4f4cfe49.jpeg

IMG_8419.jpeg.f92731084ac1f7ab02c2c0d667bf2c06.jpeg

IMG_8418.jpeg.eb1a92f71bd9963d5296d63873d7cc30.jpeg

IMG_8417.jpeg.c636715f1cd7f690376494317ec061b7.jpeg

IMG_8416.jpeg.7f0bf86bfa2499649fc717308ea75942.jpeg

IMG_8415.jpeg.ee6f0b2a1ab62da893a4f8d7c7db24e7.jpeg

IMG_8414.jpeg.09ea7671f35d74ebacdd6fb4fc393c98.jpeg

IMG_8413.jpeg.81b77fad0e09bfbbbe4a926864e90ebe.jpeg

Lakier mocno odżył o co mi najbardziej chodziło . 

Początkowo myślałem o jakiejś powłoce , ale ... ale otworzyłem swoja magiczną szafę i wybrałem wosk . Przynajmniej na okres wiosna/lato . 

Z racji że auto robi miesięcznie 4/5 k po autostradach to pewnie na zimę wrzucę jakąś powłokę . 

Mam nadzieje że się podoba i wybaczycie okrojoną wersje relacji ! 

 

IMG_8375.jpeg

  • Lubię to 18
  • Super 6
  • Okay 1
Opublikowano

Z tym pytaniem czy ktoś Cię pamięta, to kpisz, czy o drogę pytasz? 😄 No jasne, że pamiętam 🙂 Biała Mazda, Zielony Mondek Mk4, Chevy Astro oraz wiele wiele innych 🙂 Dobra robota, Insignia odzyskała blask, ta 50/50 pokazuje, że lakier nie był masakrycznie zniszczony, ale sporo brakowało do ideału 🙂 Swoją drogą nie podejrzewałem, że kiedyś zostaniesz posiadaczem Opla, patrząc na posiadanie już kilku AmCarów 😄

Opublikowano

@Marros , lakier był naprawdę zadbany jak i całe auto . 

Co do amcarów , to jak widać na zdjęciu dalej jest i dalej będą . 

Opla musiałem kupić bo cotygodniowe latanie do DE po 1k km w jedna stronę było by uciązliwe , a tu jest wygodnie i tanio 

Opublikowano

Pierwszy plus za wybranie wosku zamiast powłoki 😁 reszta to już poprostu dobra robota 😀 fajnie wyszły te 50/50. Całe auto cięte rotacją czy miałeś pod ręką jeszcze DA? 

Opublikowano

G@Pajko a ja myślałem że kolega@zeea  odświeżył jakaś starą twoja relacje bo pamiętam że robiłeś Isignie 😅Widzę Fabiszon dalej jest😊. Wstaw coś o nim jak się ma. Opel, mega odżył, piękne szkiełko wyszło 😊

Opublikowano

@Qlimaxss tak tak kiedyś robiłem dla kogoś przedlifta lata temu . I dobrze wspominałem tą robotę . 

W tym wypadku też jestem zadowolony z efektu 

Co do fabii - pewnie ze dalej jest i dalej będzie . Niedługo stuknie jej 8 lat i przebieg prawie 70 k 😛 Ale to furka typowo do jazdy miejskiej . Żona uwielbia to auto . I nie chce innego . 

2 godziny temu, zeea napisał(a):

Pierwszy plus za wybranie wosku zamiast powłoki 😁 reszta to już poprostu dobra robota 😀 fajnie wyszły te 50/50. Całe auto cięte rotacją czy miałeś pod ręką jeszcze DA? 

Od zawsze używam w 99% rotacji 🙂 

Opublikowano

@Pajko  najważniejsze że zadowolony 😊 

Jak żona zadowolona to nie ma co zmieniać. Tym bardziej że od nowości u Was😊

 @Pajko A czemu nie Titanium, pamiętam że bardzo lubiłeś ten wosk.

Opublikowano

@Qlimaxss Tak skodzina od nowości u Nas , sprawdza się , jest nie zawodna . Więc po co kombinować 

Co do Titanium , zostało mi nie wiele i obawiałem się że braknie na dwie warstwy na Opla . 

Jak czas pozwoli , a z nim ciężko obecnie bo w PL jestem tylko tydzień w miesiącu to resztka Titanium wjedzie właśnie na Skodę .

Opublikowano
W dniu 12.04.2025 o 14:12, Pajko napisał(a):

a tu jest wygodnie i tanio 

Nie chcę ci źle życzyć, ale w rodzinie była Insignia, i tanio nie było. Pozbyliśmy się jej po niecałym roku i 3 powrotach na lawecie. Znajomi, którzy się nacięli na ten wyrób samochodopodobny mieli podobne doświadczenia. Przynajmniej komfortu jej odmówić nie można, bo jak na Opla jeździ naprawdę świetnie. Jaki masz silnik w swojej?

Opublikowano

@imola33 , ja mam rok 2016 i już jest B20DTH . To udana jednostka . 

Co do awaryjności - pamiętaj że to zależy od tego jak auto było dbane . Mój egzemplarz mam pełną historie i faktur z wymian i przeglądów itp mam jak rydza papieru do drukarki , poprzedni właściciel miał nawet fv na wycieraczki do szyb i żarówki do wnętrza . 

Auto serwisowane naprawdę pieczałowicie i z dbałością o szczegóły . 

Auto mam chyba od października i ja już nim zrobiłem 20 k km . Ale podstawa olej co 10k a nie co 30k , nie czekać aż coś padnie tylko pilnować stanu . W moim wypadku miałem już wiele samochodów które miał być awaryjne i wiele osób wmawiało mi że bede nie zadowolony . 

Jak widać , jak dbasz tak masz 🙂 

Opublikowano

Moi rodzice mają Insignie rocznik 2013. Kupili jak miała 2 lata i do tej pory żadnych problemów. Olej na bieżąco wymieniany, klocki, filtry itp. Silnik 2.0 Diesel z Fiata, klekot ale tyle lat bezproblemowo. Widocznie poprzednicy nie dbali i się zaczęły sypać 

Opublikowano

w 2013 był całkiem inny silnik niż ten w mojej . W mojej jest konstrukcja Opla , udana jednostka 

Opublikowano
2 godziny temu, Pajko napisał(a):

Mój egzemplarz mam pełną historie i faktur z wymian i przeglądów itp mam jak rydza papieru do drukarki , poprzedni właściciel miał nawet fv na wycieraczki do szyb i żarówki do wnętrza .

U nas było tak samo. Egzemplarz z 2014 roku, diesel 2.0 biturbo z przebiegiem ~300k kilometrów, jazda tylko po autostradach - było to widać, zero parkingówek, wnętrze niezmęczone, ale za to cały przód w odpryskach. Jeden właściciel, faktury na wszystko. I szczerze przyznam, że naprawdę dużo władował w ten samochód jak na tak stosunkowo niski przebieg, bo czym jest 300k dla np. 30 letniego auta? Sam miałem Hondę z 1992 z przebiegiem 330k, mojej 406 1996 rok na dniach stuknęło 240k (sam w 3 lata wyjeździłem 60k km kręcąc się wkoło komina), i naprawdę nic się w tych autach nie psuje, a ma prawo z racji wieku. Natomiast Insignia jak ją kupiliśmy miała 9 lat i pół auta było już wymienione, a pół czekało na wymianę. Tata dokręcił przebieg do 330k i poszła w świat, bo nie szło wyrobić na lawety i mechanika. Życzę ci, żebyś trafił na lepszy mechanicznie egzemplarz, bo wizualnie jest naprawdę śliczny.

  • Moderator
Opublikowano

Nowa relacja w PSB i sobota staje się piękniejsza, szkoda że tak mało relacji się pojawia teraz bo aż milo się ogląda czyjąś pracę 😁 

Tutaj jak zawsze bardzo dobra robota i auto pięknie odżyło 🥰 nie ma to jak zadbane auto które cieszy oko na ulicy oby więcej relacji! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.