Jump to content

Recommended Posts

Posted

Siemanko , cześć i czołem ! 

Pamięta Mnie tu ktoś jeszcze 😛 ?

Wracam z drobną robótką . A jako że dawno nie "bawiłem sie w detajlingi" to stwierdziłem że sklecę relację na szybko . 

Nie będzie to tak gruba relacja jak dawniej , nie będzie ogromu zdjęć . 

Teraz trochę o samym aucie - 16 rok , przebieg jak kupiłem 240 k , auto miało tylko malowany zderzak tył . 

Auto ganiane w 90% autostradami więc przód ma troche odprysków itp . 

Tak się to prezentowało przed korektą . 

IMG_8298.jpeg.b7ba71a8b9ab3d4c6d4ab102804944e2.jpeg

IMG_8299.jpeg.c72a42e3b19ec87abfb90550b4453155.jpeg

IMG_8300.jpeg.f41cc02fff84cf912e6541c719e07675.jpegIMG_8301.jpeg.858adb9f50bef97ce3860ab751920bd6.jpeg

IMG_8302.jpeg.588ccfe8aae91ca001b46f33ca86fb66.jpeg

Dekontaminacja - Iron ( szczerze mówiąc/pisząc nie wie jaki ) 

IMG_8303.jpeg.ca51fc8181654ff5a5b87469557019c1.jpeg

Kolor nie zbyt pozwalał na pokazanie krwawienia , ale musicie mi uwierzyć na słowo że było czerwono .

IMG_8304.jpeg.8fa27c687915fc26d948ea72133f295b.jpeg

IMG_8305.jpeg.6ce9dd94bbed9ca47b3add793b4ab9a8.jpeg

IMG_8306.jpeg.89ee61bdf575e60fca51d2d2e8fc60b8.jpeg

IMG_8307.jpeg.da1f3335ce40bb4b75b60eb2f0de48d5.jpeg

IMG_8308.jpeg.4a067042d148e1d6825fc1eb2c646a9a.jpeg

IMG_8309.jpeg.23c6ebca46ca9431e0505d472ed93999.jpeg

Jak widać smoła też się panoszyła . 

IMG_8310.jpeg.6e89b264d76e03ac48bbc54aa6096831.jpeg

IMG_8311.jpeg.925b67a3b561a6b64d8970cc3a403020.jpeg

Żeby dobrze wypłukać Iron'a wjechała piana , zostało mi sporo po DM wiec oczywiste że wjechała Detailer's Magic Foam Magic .

IMG_8313.jpeg.a138c62099a565aac7273c9bcd910282.jpeg

IMG_8314.jpeg.7fda6f512a913d9081ec81de57d4c296.jpeg

IMG_8315.jpeg.afaa86191528f40a2d6c4e11901b83b8.jpeg

IMG_8316.jpeg.73c02bdf8f1a273f3d9d08f48a5d376e.jpeg

IMG_8317.jpeg.d470915daa33c2769e8bff3355ca095e.jpeg

IMG_8318.jpeg.812976b2f950f7397b0d23ea9ee256a4.jpeg

IMG_8319.jpeg.16f9b3aa0d0d0b714188890a0d167ec0.jpeg

IMG_8320.jpeg.d76bf823f30201c5987d227030ebe9f8.jpeg

IMG_8321.jpeg.5cdaeabe2318fe6165c61e4aaae84e45.jpeg

IMG_8322.jpeg.ad0d2c97c9e982fab60c4be9a4617539.jpeg

IMG_8323.jpeg.de422e28b9d541841422651480e27462.jpeg

Jak widać iron miał co zbierać . 

Czas na T&G  - użyłem Detailer's Magic Tar and Glue Magic . 

Jak widać resztki BSD jeszcze się trzymają . 

IMG_8324.jpeg.4eeafe24e0148da2556d777acfb40459.jpeg

IMG_8325.jpeg.886c1c8dd550f86467924e687c0cf03d.jpeg

IMG_8326.jpeg.efe109be91ae9be2f3a33ed5b57e0e51.jpeg

IMG_8327.jpeg.7836dcbb36258541289cc926d86536c0.jpeg

T&G działa , a ja nie zrobiłem wiecej zdjęć . 

IMG_8328.jpeg.7010400a360c7b40d05204cdd8efaa08.jpeg

Kolejne pianowanie . I efekt tego co spłynęło z pianą z lakieru .

IMG_8329.jpeg.46c57d2aeb20d6de5ed068542ef50ecb.jpeg

IMG_8330.jpeg.0fa5e475bc20fd52f3493403ea7a7d0f.jpeg

IMG_8331.jpeg.8fd730cd1095288e8629520e7b4e27c4.jpeg

IMG_8332.jpeg.af351c029d870743b43844a5d58cd164.jpeg

Piana spłukana , wiec czas na detale i pędzle z APC 

IMG_8333.jpeg.2c807cc1db6280fb21f22712d17a8530.jpeg

IMG_8334.jpeg.a2be4adb3969731ad5f997322db8e056.jpeg

IMG_8335.jpeg.c926171dc5022f09fa08096d7a949950.jpeg

IMG_8336.jpeg.d4ffad69153dc509c5261e0d673c0058.jpeg

IMG_8337.jpeg.e2df8cfa65ec691a664ec9358d14f7ea.jpeg

IMG_8338.jpeg.c867f1830dc6bd4d46d62d68b5b6977d.jpeg

IMG_8339.jpeg.91e211583e9460e8d2b393532671fb93.jpeg

IMG_8340.jpeg.8caca212ae2356a619f741864240285f.jpeg

IMG_8341.jpeg.6b4fbd29b9b5cea7265e79e0f4308ac9.jpeg

IMG_8342.jpeg.5c82169ef7ae3100ccb1376465f14c35.jpeg

IMG_8343.jpeg.8faa8b0f77c525693a48c47d70fc236b.jpeg

Właśnie się zorientowałem że nie ściągnąłem blach 😛

W tkz międzyczasie ogarnąłem koła - Iron - DM CTRM i szczotki pędzle itp . 

IMG_8344.jpeg.43c715d6c29e6240a4eefc255387dd58.jpeg

IMG_8345.jpeg.dfff63e934ced538f326b6ed21e305d8.jpeg

IMG_8346.jpeg.8c5c60cbe6d4b0f35a626337bf9793ad.jpeg

IMG_8347.jpeg.5ca07e0bf132b74b8c17ec4a7f6d2509.jpeg

Spłukuje resztki z pędzelkowania , wnęki itp . 

IMG_8348.jpeg.edf7b60fb93179ba1c240757e9eae383.jpeg

 

Teraz czas na moje odkrycie - Clay Pad od Sonaxa . Świetna sprawa !

IMG_8350.jpeg.3c61cf8a0d0dcd589c57970633dc59b6.jpeg

IMG_8351.jpeg.f3c9deae336e933c6064695302870c67.jpeg

"Glinkuje" na wodnistej pianie . 

IMG_8352.jpeg.0eb0f18eb0968c607da21c8e49cd21ee.jpeg

Po "glinkowaniu" widać piękną tafle . Więc czas na mycie na jedno wiadro . DM Reset Shampoo dał radę z resztkami pozostałości na lakierze . 

IMG_8353.jpeg.be49d173fe6a493ab5119c4d3c209731.jpeg

Czas na korektę , jeżeli liczycie na cięcie do zera każdej rysy to was rozczaruje . 

Nie walczyłem o każdą rysę . Lakier po prostu miał odzyskać to coś .

Kombinacji past i padów było wiele . 

Menzerna 500 , Koch Heavy cut , AIO od 3D a pady Sonaxa . LC i inne .

Teraz trochę 50/50 . bez większych opisów . 

IMG_8356.jpeg.70e4a10444cdf2bf975c0f80f9456c8e.jpeg

IMG_8357.jpeg.a1b4bb5241d92a4383a28ce73c9762bc.jpeg

IMG_8358.jpeg.9794fa7e1d049deba85abddc64fa2b21.jpeg

IMG_8361.jpeg.22b27263743ea82d1392ea581ab0f662.jpeg

IMG_8362.jpeg.a573760d4d8c29692909df84f03875a7.jpeg

IMG_8363.jpeg.2e1ef99626ced05ae7005a017094c43c.jpeg

IMG_8364.jpeg.d2733c982aad306feb1381a8738d00f6.jpeg

IMG_8365.jpeg.0c676275698d1c3c1cfe325c6061de9f.jpeg

IMG_8368.jpeg.9c684e10cf71f5aa011d590072e1cff9.jpeg

IMG_8370.jpeg.6d32e15de85e9287106e723854084c5f.jpeg

IMG_8371.jpeg.c0a63c4ab7bb11dc29be2446910830d7.jpeg

IMG_8372.jpeg.a25a3c4c8c49ef227c0215c45f9ebda5.jpeg

IMG_8373.jpeg.ef873d71eb64a3be9f767cc76dbd805d.jpeg

IMG_8374.jpeg.a21039c816710ff082b81ebc62cf61c8.jpeg

IMG_8384.jpeg.84f3cfaece3a61e3cca4058501aba05b.jpeg

IMG_8379.jpeg.2d192675d5046a5da25b86796c2d5d90.jpeg

IMG_8380.jpeg.8ddae564a9e0a3bf32f0ec27b8d9826d.jpeg

IMG_8381.jpeg.b67a28dde1d232dc4695e29646dbcaf3.jpeg

IMG_8382.jpeg.f088e598e02129b72727eb5de8690a09.jpeg

IMG_8384.jpeg.84f3cfaece3a61e3cca4058501aba05b.jpeg

IMG_8385.jpeg.8d06b08fee4ccee8171b46b231f2cd80.jpeg

IMG_8386.jpeg.27438927062c30264b3eadeef8b2caa5.jpeg

IMG_8387.jpeg.d581fe8cb957a918fe1d81ed7851e6fb.jpeg

IMG_8388.jpeg.69f8215b30b34819e1633bb222b5945e.jpeg

IMG_8389.jpeg.1ffd74d13a38f29205a9cd145da4a44d.jpeg

IMG_8391.jpeg.e894c3ef9db2f71cd7f33b3c3d3013a7.jpeg

IMG_8393.jpeg.0d38ea62fcea4a85c62949a8279e2216.jpeg

IMG_8394.jpeg.16d8ad62164beab6b9dbf839571ff4b9.jpeg

Finish to Koch AntiHolo i dał taki efekt 

IMG_8395.jpeg.ba6b127bca7858255a077cd41fc1ec23.jpeg

IMG_8397.jpeg.2f9f1e9dca9b298ec5eafba336abc3f0.jpeg

IMG_8398.jpeg.c28c5c1f448f1484f721652084b7340f.jpeg

IMG_8399.jpeg.a004ae5f662a1c5c0b3690ab7ac3e2f4.jpeg

IMG_8400.jpeg.7b56421e98b38689be9715be39283251.jpeg

Finalne mycie . Przed LSP .

IMG_8401.jpeg.917b8710c440a01be273c5d3cbe4ff35.jpeg

IMG_8402.jpeg.e8284c21425c8b2c713638fe0c130948.jpeg

IMG_8403.jpeg.8968ca5830115a0528286c1b50d440dd.jpeg

IMG_8404.jpeg.6dbce9f69c391422cfa8dd29bf2be22a.jpeg

IMG_8405.jpeg.a3eacf38ff342cd0cf2dea56759093a6.jpeg

IMG_8406.jpeg.2a31fa9899aa261b9d346aa2677e6d2f.jpeg

IMG_8407.jpeg.eae3721f5212d7f0f3c2930c4b52ac4c.jpeg

Cały lakier ogarnięty IPĄ a następnie HDC przed wisienką . 

IMG_8408.jpeg.72cf5b9462e05d8779c7bd2ceb7accbd.jpeg

Niebieskie auto to i niebieski wosk 🙂

Nie mam zdjęć z ogarniania dresingów na opony itp . 

Ale finalnie wyszło to następująco 

IMG_8409.jpeg.96c6135bfc856e056e7101e7528b961b.jpeg

IMG_8410.jpeg.17e919caa3e83eacda102e2262882b9a.jpeg

IMG_8412.jpeg.4e63530107f343e3cf42fb3b7db29f50.jpeg

IMG_8432.jpeg.39f0bcd586029db57b76e60f786b385b.jpeg

IMG_8431.jpeg.e060e16f93b303811375ff83e33c8630.jpeg

IMG_8430.jpeg.8d7857bf3164299b2b7ca8ceb1d89923.jpeg

IMG_8429.jpeg.e8e315fb970ceb089d3f24fc842399f7.jpeg

IMG_8428.jpeg.b7d69b5484c0fe70474c9ba28d529c9d.jpeg

IMG_8427.jpeg.b514a66b8890822af50d0fd512c62627.jpeg

IMG_8425.jpeg.2e9f137517d01306ae274de67beb6bd5.jpeg

IMG_8424.jpeg.b7417ce2c883fa1afa5bf5c1203de4b7.jpeg

IMG_8423.jpeg.fe54c40bbf01ef0ff3d279265857e782.jpeg

IMG_8422.jpeg.832a9561586ce270ace0524089cedc91.jpeg

IMG_8421.jpeg.8fc9ed3332632c8ca1cd6ece88099bb1.jpeg

IMG_8420.jpeg.c2321e1f21ae0942a413d35a4f4cfe49.jpeg

IMG_8419.jpeg.f92731084ac1f7ab02c2c0d667bf2c06.jpeg

IMG_8418.jpeg.eb1a92f71bd9963d5296d63873d7cc30.jpeg

IMG_8417.jpeg.c636715f1cd7f690376494317ec061b7.jpeg

IMG_8416.jpeg.7f0bf86bfa2499649fc717308ea75942.jpeg

IMG_8415.jpeg.ee6f0b2a1ab62da893a4f8d7c7db24e7.jpeg

IMG_8414.jpeg.09ea7671f35d74ebacdd6fb4fc393c98.jpeg

IMG_8413.jpeg.81b77fad0e09bfbbbe4a926864e90ebe.jpeg

Lakier mocno odżył o co mi najbardziej chodziło . 

Początkowo myślałem o jakiejś powłoce , ale ... ale otworzyłem swoja magiczną szafę i wybrałem wosk . Przynajmniej na okres wiosna/lato . 

Z racji że auto robi miesięcznie 4/5 k po autostradach to pewnie na zimę wrzucę jakąś powłokę . 

Mam nadzieje że się podoba i wybaczycie okrojoną wersje relacji ! 

 

IMG_8375.jpeg

  • Lubię to 18
  • Super 6
  • Okay 1
Posted

Z tym pytaniem czy ktoś Cię pamięta, to kpisz, czy o drogę pytasz? 😄 No jasne, że pamiętam 🙂 Biała Mazda, Zielony Mondek Mk4, Chevy Astro oraz wiele wiele innych 🙂 Dobra robota, Insignia odzyskała blask, ta 50/50 pokazuje, że lakier nie był masakrycznie zniszczony, ale sporo brakowało do ideału 🙂 Swoją drogą nie podejrzewałem, że kiedyś zostaniesz posiadaczem Opla, patrząc na posiadanie już kilku AmCarów 😄

Posted

@Marros , lakier był naprawdę zadbany jak i całe auto . 

Co do amcarów , to jak widać na zdjęciu dalej jest i dalej będą . 

Opla musiałem kupić bo cotygodniowe latanie do DE po 1k km w jedna stronę było by uciązliwe , a tu jest wygodnie i tanio 

Posted

Pierwszy plus za wybranie wosku zamiast powłoki 😁 reszta to już poprostu dobra robota 😀 fajnie wyszły te 50/50. Całe auto cięte rotacją czy miałeś pod ręką jeszcze DA? 

Posted

G@Pajko a ja myślałem że kolega@zeea  odświeżył jakaś starą twoja relacje bo pamiętam że robiłeś Isignie 😅Widzę Fabiszon dalej jest😊. Wstaw coś o nim jak się ma. Opel, mega odżył, piękne szkiełko wyszło 😊

Posted

@Qlimaxss tak tak kiedyś robiłem dla kogoś przedlifta lata temu . I dobrze wspominałem tą robotę . 

W tym wypadku też jestem zadowolony z efektu 

Co do fabii - pewnie ze dalej jest i dalej będzie . Niedługo stuknie jej 8 lat i przebieg prawie 70 k 😛 Ale to furka typowo do jazdy miejskiej . Żona uwielbia to auto . I nie chce innego . 

2 godziny temu, zeea napisał(a):

Pierwszy plus za wybranie wosku zamiast powłoki 😁 reszta to już poprostu dobra robota 😀 fajnie wyszły te 50/50. Całe auto cięte rotacją czy miałeś pod ręką jeszcze DA? 

Od zawsze używam w 99% rotacji 🙂 

Posted

@Pajko  najważniejsze że zadowolony 😊 

Jak żona zadowolona to nie ma co zmieniać. Tym bardziej że od nowości u Was😊

 @Pajko A czemu nie Titanium, pamiętam że bardzo lubiłeś ten wosk.

Posted

@Qlimaxss Tak skodzina od nowości u Nas , sprawdza się , jest nie zawodna . Więc po co kombinować 

Co do Titanium , zostało mi nie wiele i obawiałem się że braknie na dwie warstwy na Opla . 

Jak czas pozwoli , a z nim ciężko obecnie bo w PL jestem tylko tydzień w miesiącu to resztka Titanium wjedzie właśnie na Skodę .

Posted
W dniu 12.04.2025 o 14:12, Pajko napisał(a):

a tu jest wygodnie i tanio 

Nie chcę ci źle życzyć, ale w rodzinie była Insignia, i tanio nie było. Pozbyliśmy się jej po niecałym roku i 3 powrotach na lawecie. Znajomi, którzy się nacięli na ten wyrób samochodopodobny mieli podobne doświadczenia. Przynajmniej komfortu jej odmówić nie można, bo jak na Opla jeździ naprawdę świetnie. Jaki masz silnik w swojej?

Posted

@imola33 , ja mam rok 2016 i już jest B20DTH . To udana jednostka . 

Co do awaryjności - pamiętaj że to zależy od tego jak auto było dbane . Mój egzemplarz mam pełną historie i faktur z wymian i przeglądów itp mam jak rydza papieru do drukarki , poprzedni właściciel miał nawet fv na wycieraczki do szyb i żarówki do wnętrza . 

Auto serwisowane naprawdę pieczałowicie i z dbałością o szczegóły . 

Auto mam chyba od października i ja już nim zrobiłem 20 k km . Ale podstawa olej co 10k a nie co 30k , nie czekać aż coś padnie tylko pilnować stanu . W moim wypadku miałem już wiele samochodów które miał być awaryjne i wiele osób wmawiało mi że bede nie zadowolony . 

Jak widać , jak dbasz tak masz 🙂 

Posted

Moi rodzice mają Insignie rocznik 2013. Kupili jak miała 2 lata i do tej pory żadnych problemów. Olej na bieżąco wymieniany, klocki, filtry itp. Silnik 2.0 Diesel z Fiata, klekot ale tyle lat bezproblemowo. Widocznie poprzednicy nie dbali i się zaczęły sypać 

Posted

w 2013 był całkiem inny silnik niż ten w mojej . W mojej jest konstrukcja Opla , udana jednostka 

Posted
2 godziny temu, Pajko napisał(a):

Mój egzemplarz mam pełną historie i faktur z wymian i przeglądów itp mam jak rydza papieru do drukarki , poprzedni właściciel miał nawet fv na wycieraczki do szyb i żarówki do wnętrza .

U nas było tak samo. Egzemplarz z 2014 roku, diesel 2.0 biturbo z przebiegiem ~300k kilometrów, jazda tylko po autostradach - było to widać, zero parkingówek, wnętrze niezmęczone, ale za to cały przód w odpryskach. Jeden właściciel, faktury na wszystko. I szczerze przyznam, że naprawdę dużo władował w ten samochód jak na tak stosunkowo niski przebieg, bo czym jest 300k dla np. 30 letniego auta? Sam miałem Hondę z 1992 z przebiegiem 330k, mojej 406 1996 rok na dniach stuknęło 240k (sam w 3 lata wyjeździłem 60k km kręcąc się wkoło komina), i naprawdę nic się w tych autach nie psuje, a ma prawo z racji wieku. Natomiast Insignia jak ją kupiliśmy miała 9 lat i pół auta było już wymienione, a pół czekało na wymianę. Tata dokręcił przebieg do 330k i poszła w świat, bo nie szło wyrobić na lawety i mechanika. Życzę ci, żebyś trafił na lepszy mechanicznie egzemplarz, bo wizualnie jest naprawdę śliczny.

  • Moderator
Posted

Nowa relacja w PSB i sobota staje się piękniejsza, szkoda że tak mało relacji się pojawia teraz bo aż milo się ogląda czyjąś pracę 😁 

Tutaj jak zawsze bardzo dobra robota i auto pięknie odżyło 🥰 nie ma to jak zadbane auto które cieszy oko na ulicy oby więcej relacji! 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.