Camel- Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Cześć, Ćwicze sobie ostatnio na granatowym (Blau-perleffekt) Audi A6, które jest pokryte kosmiczną ilością kropek asfaltu. Pod listwami, tylna klapa, błotniki - wszędzie. W temacie ich usuwania dopiero raczkuje, dlatego będę próbował je usunąć różnymi sposobami. Ale moje pytanie jest inne. Czy da się uniknąć takiej ilości w przyszłości? Czy samo pokrycie woskiem lakieru spowoduje, że nie będą się one tak chetnie przyklejać? A może są na to inne sposoby? Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Czy samo pokrycie woskiem lakieru spowoduje, że nie będą się one tak chetnie przyklejać?Przyklejać to się będą bo wosk raczej ich nie odepchnie.Za to w przyszłości będzie je dużo łatwiej usunąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 17, 2010 Author Report Share Posted August 17, 2010 No to lipa. Audi ma świeże blachy od lutego, a tylna jest już cala w czarnych kropkach. A co powiedzieć o reszcie kiedy nie była nigdy czyszczona? Dół tylnego zderzaka (plastikowa listwa) za kołami jest cała w smugach asfaltu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Camel-, w takim razie benzyna ekstrakcyjna lub jakiś dedykowany środek do usuwania asfaltu (polecam Carvalet), bo szybko glinka zdechnie na takim pobojowisku. A później nie korzystać z dróg asfaltowych, co by nowych kropek na lakier nie nanosić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 A swoja droga to chyba jakaś świeża droga bo nie wierzę żeby było tego aż tyle...Tez jeżdżę i od 2 miesięcy(kiedy był czyszczony) coś tam widać ale to jakieś drobne i pojedyncze ślady... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 17, 2010 Author Report Share Posted August 17, 2010 Marco, bardzo możliwe. Chętnie wrzuce kilka fotek jak nie będę miał doczynienia z durnowatym aparatem mojej siostry Afi, no szukam czegoś w Lesznie, ale cięzko dostać... Poszukiwania trwają Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Camel-, 95% mojego zaopatrzenia detailingowego pochodzi z internetowych sklepów A Carvalet akurat nabyłem na allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Porsche ktore robilem w ost weekend czyscilem z asfaltu 4 godziny. Byl to najbardziej uswiniony samochod jaki kiedykolwiek mialem, recepta na brak asfaltu na zderzakach i reszcie wozu jest b prosta. Wstawic woz do garazu i jezdzic komunikacja miejska;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuflik Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Kamil, czym usuwałeś asfalt, że tak długo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Glinka jedynie. Nie ukrywam ze mam jakis strach przed roznego rodajami benzynami ekstrakcyjnymi, nitrami, rozpuszczalnikami. Obawa tkwi w tym ze balem sie o uszkodzenie lakieru Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Wstawic woz do garazu i jezdzic komunikacja miejska;) dobrą metodą jest też założenie chlapaczy, wyglądają może nie za fajnie ale o wiele łatwiej utrzymać auto w czystości, i na dodatek bezpieczniej bo nie ma możliwości aby kamienie wyskakiwały z pod kół Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuflik Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Kamil, sprawdz valetpro citrus tar and glue remover, bardzo skuteczny! A co do chlapaczy, to są ok ale wtedy za nimi się zbiera brud i wilgoć przyczyniając sie powstawania rdzy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 17, 2010 Author Report Share Posted August 17, 2010 recepta na brak asfaltu na zderzakach i reszcie wozu jest b prosta. Wstawic woz do garazu i jezdzic komunikacja miejska;) Prędzej zmienie auto niż wstawie go do garażu. Wszystkie VAGi jakie widziałem zwłaszcza lata ok. 2000 i młodsze, mają tendencje do bycia upieprzonym po wjechaniu w jedną kałuże. Wydaje mi się, że bierze się to z konstrukcji nadwozia, tzn kształtu. Koła mimo bycia na równi z obrysem górnej krawędzi błotnika, wystają przy dolnych krwędziach błotnika/zderzaka. Zatem cały syf zamiast lądować na podwoziu ląduje na nadwoziu... Dlatego słusznym stwierdzeniem jest, że warto założyć chlapacze - tylko kwestia teraz czy jedyne auto do jakiego to pasuje to szutrowa Impreza Hmm.. w Internecie mówi kolega... Lubię to robić jak zamawiam zbiorowo. Czasami szkoda mi dodatkowej kasy na wysyłkę tylko jednej rzeczy Słabe wytłumaczenie - wiem - ale detailing to trochę drogie hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Koła mimo bycia na równi z obrysem górnej krawędzi błotnika, wystają przy dolnych krwędziach błotnika/zderzakaAle to większość tak ma... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 17, 2010 Author Report Share Posted August 17, 2010 Marco, mój Merc nie, może dlatego się temu dziwie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 kuflik, o ile widze to ten specyfik jedynie w UK jest. Moze cos u nas dostepnego? Z UK juz mam do sciagniecia sprzeglo do Puntolota i mi wystarczy Camel bo masz kwadratowy zderzak, a nie obly Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 Kamil - jak chcesz to mogę odstąpić Ci jakieś 0,5L Taka "połóweczka" wystarcza na kilka usmolonych pojazdów. Jeśli jesteś zainteresowany to wal na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted August 18, 2010 Administrator Report Share Posted August 18, 2010 Kamil, w Polsce masz choćby Nielsena Tar & Glue Remover, bardzo skuteczny. Albo zwykły Decabit, bardzo tani i skuteczny, ale dośc malo wydajny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Shadow Posted August 18, 2010 Report Share Posted August 18, 2010 skuteczny tez jest carvalet, na allegro za jakies 35 zł z przesyłka juz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 tak trochę odgrzebię.. na swoim Peugeocie 306 '97 zastosowałem przed glinkowaniem benzynę ekstrakcyjną i ładnie te czarne kropki się porozpuszczały, a na lakierze nie zauważyłem negatywnych efektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanquisz Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 tak trochę odgrzebię..na swoim Peugeocie 306 '97 zastosowałem przed glinkowaniem benzynę ekstrakcyjną i ładnie te czarne kropki się porozpuszczały, a na lakierze nie zauważyłem negatywnych efektów. i też wg mnie jest to najlepszy sposób na pozbycie sie smoły ale chyba nie o to chodziło autorowi tematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolargol Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 tylko jeśli auto nie miało nigdy usuwane smoły tak jak moje (13 lat) to trzeba się nieźle namachać żeby wszystko usunąć benzyną - mnie to zajęło 3 godziny przy pierwszym czyszczeniu, dlatego dobrze jest się wspomóc jakimś skutecznym środkiem, który odwali za nas część roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 A czy taką benzyną ekstrakcyjną można czyścić też plastikowe zderzaki, dokładki, progi itp? Trzeba ją jakoś rozcieńczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mutra Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 jeżeli masz oryginalny lakier to bez problemu możesz zastosować benzynę ekstrakcyjną (albo zwykłą - z dystrybutora) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tery Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 A plastiki nielakierowane? Nie będzie na nich smug? Nie zmatowieją itp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now