Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oddałem do znajomego lakiernika tylni zderzak do lakierowania (miałem dużo obtarć na nim)
Kod lakieru to 1G6 (srebrny)
Wczoraj odebrałem samochód i porażka inny odcień jest zderzak jest nieco ciemniejszy i ma chłodniejszy odcień barwy - najgorsze, że rzuca się w oczy.
Facet się przyznał do winny i zapronowal mi, że poprawi to po miesiącu.
Ale ktoś musi naprawdę dobrać dobry kolor w mieszalni.
Mój błąd bo chciałem zaoszczędzić parę złotych, ale z drugiej strony wcześniej oddawałem mu 2 samochody i nie mialem problemów...
Ktos z Was też miał problem z dobraniem koloru?

Ponoć srebrny ciężko dobrać. A tu plastikowy element był robiony. 

Lipa totalna jest jak by zderzak z innego auta. 

Faktycznie lepiej odczekać miesiąc czasu jak stardnieje lakier? 

Najlepiej było by zostawić lakiernikowi, który sam ma pracownie z lakierami ale za późno 😕

1100zl w sumie już zapłacone

Opublikowano

Patrząc na kod lakieru zgaduję, że Toyota.... miałem podobnie i okazało się, że pod tym samym kodem występują dwa odcienie. Być może lakiernik wcale nie zepsuł roboty tylko lakier nie ten dorobiony

Opublikowano

@Greg89 - najskuteczniej jest dorabiać lakier na podstawie koloru i odcienia lakieru na innym elemencie. Dobieranie/mieszanie lakieru po kodzie obarczone jest ryzykiem, o jakim napisał @AndrewZS  - jeden kod lakieru i kilka różnych jego odcieni. Poza tym lakier mieszany / dobierany po kodzie będzie inny, niż kilku-kilkunastoletni lakier na aucie - ten na aucie zmienił odcień w wyniku działania czynników zewnętrznych, np. promieniowanie UV. No i ostatnia rzecz - tworzywa sztuczne inaczej finalnie "przyjmują" lakier, a inaczej stal / aluminium (nie mylić z amelinium, którego się nie maluje), przez co nawet na fabrycznie nowych autach z oryginalnym lakierem widoczne są różnice tonalne w odcieniu stalowych błotników i zderzaków z tworzywa (widoczne jest to zwłaszcza właśnie przy kolorze srebrnym, popielatym / piaskowym, a generalnie przy jaśniejszych barwach).

  • Lubię to 3
Opublikowano

W tej sytuacji żeby zrobić poprawkę to faktycznie pasuje odczekać miesiąc czasu aby nie było efektu "przebicia lakieru"? 

Samochód Toyota AURIS. 

Skoro inny odcień to najlepiej zostawić samochód w lakierni i niech dobierają (niestety w tym aucie nie zostawię żadnego elementu). 

Jak drugi raz facetowi nie wyjdzie to mi ręce opadną! 

Opublikowano

Srebrny jest jednym z najcięższych kolorów do odtworzenia idealnie. Bardzo często niestety kolor nie pasuje. Dodatkowo tak jak koledzy wyżej napisali plastik inaczej przyjmuje kolor niż blacha. Jeżeli żaden z elementów nie był dostarczony do mieszalni, a lakier był dobrany tylko po kodzie to nie dziwię się, że nie wszedł. 

13 godzin temu, Greg89 napisał(a):

Skoro inny odcień to najlepiej zostawić samochód w lakierni i niech dobierają (niestety w tym aucie nie zostawię żadnego elementu). 

Nie można zostawić klapki wlewu paliwa?

13 godzin temu, Greg89 napisał(a):

W tej sytuacji żeby zrobić poprawkę to faktycznie pasuje odczekać miesiąc czasu aby nie było efektu "przebicia lakieru"? 

Nie trzeba tyle czekać. Zerwać lakier i ogień.

Opublikowano

Klapka jest na nitach nie wyciągnę jej. 

Jak będa mieszać lakier "chyba będę patrzył im na ręce" tak serio na co zwrócić uwagę  aby 100% dobrać lakier ktoś ma ciekawy sposób? Żeby tylko kitu mi nie wycisneli. 

Opublikowano

Ty czytasz to co koledzy do Ciebie piszą? jeszcze raz napisze, srebrnego lakieru nie dobierzesz idealnie, chcesz mieć idealnie, do cieniowania masz sąsiadujące elementy. 
Inaczej przyjmuje kolor plastik a inaczej blacha. Jak kupisz  jeden kolor pomalujesz nim blachę i plastik to nagle okaże się, że są to dwa inne kolory i lakiernik jest niewinny.
Druga sprawa, że nawet żaden lakiernik wymaluje tak jak robot w fabryce. Pewnie, że przeciętny kolwaski nie zobaczy różnicy- ale lakiernicy już tak.
Także srebrny to najgorszy kolor do malowania, i musisz się z tym pogodzić, na parkingu pooglądaj sobie nowe auta przy mocnym słońcu pod rożnym kontem zobaczysz jakie są różnice w barwie.
Także Chłopaki w mieszalnie są niewinny, nawet jak przyniesieś im próbkę Twojego lakieru- zbadają Spektrofotometrem, to kolor na plastiku może być inny, a winnego nie będzie 

  • Lubię to 5
Opublikowano

Jak malujesz zderzak i chcesz miec idealnie to maluje się wszystko dookoła bo choćbyś sie zesrał to nie zrobisz tego idealnie, po to się cieniuje na sąsiednich elementach żeby zgubić różnicę odcienia. Nie znam takiego lakiernika ktory "na kreskę" zrobi ci odcień idealnie jak z fabryki.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.