Jump to content

Jaki pad do kompinacji z Optimum Hyper Polish Compound Sprayable


zulek85

Recommended Posts

Mam taki problem że przez lata nakładałem różne rzeczy na samochód, nie ściągały mi a teraz za cholerę niczym nie mogę ich zdjąć.

Było nakładane Polar Seal, Extra Gloss Protection, ADBL SSW i inne.

Próbowałem to zdjąć IPA, Carpro Eraser, Tenzi Truck, Fireball Wax Off ,a nawet Koch F6 z duszą na ramieniu bo nie umiem polerować, ale w każdym razie to też nic nie dało.

Wynalazłem Hyper Polish Compound Sprayable, wiem, że to mocna pasta, czego raczej chciałem kiedykolwiek uniknąć, ale jej moc podobno reguluje się za pomocą dobranego pada i obrotów.

A zatem: pad typu honey, karbowany, futro polerskie czy coś innego i o jakiej mocy? 

Temat wrzucam tutaj, bo chyba nie pasuje do działu o maszynach polerskich.

Czy po takiej paście trzeba przejechać jeszcze jakąś finiszową czy do ściągnięcia tego co zostało na ucie, to pomiziać pastą z odpowiednim padem do tafli i wszystko?

P.S.

A może inna pasta?

Zaznaczam też, że nie mam żadnego doświadczenia w polerwaniu, więc jeżeli uważaci, że to zły pomysł, to pewnie mogę poczekać aż wszystko z smaochodu samo zejdzie....

Link to comment
Share on other sites

@zulek85 przecież "zabezpieczenia" które wymieniłeś powyżej to nic co miałoby siedzieć niewiadomo jak długo . Każdy z nas szuka złotego grala który nie splynie po kilku myciach a ty mówisz że nie możesz ściągnąć słabego "zabezpieczenia" . Weź naprawdę siądź i przeczytaj kilka relacji. Zapoznaj się z podstawami i przygotowaniem auta pod zabezpieczenie . I jak kolega @imola33 wyżej pisał

Nadałem z mojego fona przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wiem to stąd, że co bym nie robił do tej pory, nie ma takiej tafli jak powinna być.

Jak pryskam opryskiwaczem, to w tym miejscu, w zrobi się jeziorko, ale wokoło krople, a już na powinno być nie spływa.

Może zrobię zdjęcia przy okazji, czego używam i jak to się zachowuje po.

Link to comment
Share on other sites

Zrób pełna dekontaminację, glinkowanie, cleaner/finish maszynowo. Dasz sobie radę i zaręczam, że nic nie będzie kropelkować po tej akcji.
Overthinking, ale nic nie pisałem, bo moje początki na FKA były takie same. 900 postów, zanim się ośmieliłem uruchomić maszynę

Wyryte w skale z S20 FE 5G



  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

@zulek85 bo tafla na jałowym lakierze nie spłynie, tylko będzie się utrzymywać. Co do kropel, to pasta jest tłusta, i dopóki jej nie wymyjesz, to będzie powodowała efekt hydrofobowy. Masz tego Kocha w domu? Wypracuj go ręcznie nawet mikrofibrą na masce i odtłuść. Możesz pierw umyć element płynem do naczyń, a następnie użyć ipy albo dedykowanego środka do wymycia pasty

Link to comment
Share on other sites

Pytałeś o pady. Polecam Lake Country SDO CCS. Fajnie się komponuje z Hyper Polish. Czarny finiszowy, niebieski średni. Ja się boisz zaczynając, to zacznij od czarnego, LSP na pewno usuniesz

  • Okay 1
Link to comment
Share on other sites

@AndrewZS Ostatnie pytanie przed jutrem. Czy po tej paście, która jest agresywna, powinienem również użyć finiszu? Polerowanie będzie trwało tak krótko jak to możliwe żeby tylko ściągnąć pozostałości wosków i innych.

Link to comment
Share on other sites

Ta, jest pastą ścierną, kup Hyper Polish. Jak będziesz chciał mocniej wyciąć weź niebieskiego pada Lake Country. Zajrzyj na YT do Miłośników Detailingu, większość one stepów robią Hyper Polish z niebieskim padem. Też tak robiłem i super efekt

Link to comment
Share on other sites

@zulek85 właśnie się dowiedziałem, że mój samochód ma miękki lakier (Lexus, Toyota) Podobno agresywna pasta będzie złym wyborem.

Wygląda na to, że faktycznie Hyper Compound, w moich rękach może szkodę wyrządzić. Pozostać przy Hyper Polish?

Zastanawiam się nad tym House of Wax Amber Pre Wax (akurat taki cleaner mają u mnie w mieście w sklepie). Czy taki cleaner ma sens, czy jednak Hyper?

Link to comment
Share on other sites

Cleaner ma mniejszą moc niż finiszowa pasta polerska, jak chcesz tylko usunąć LSP to też będzie dobrym wyborem. Miękki lakier nie wyklucza stosowania bardziej agresywnych past, kwestia techniki pracy, wykończenia i sposobów odtłuszczania. Pisałem raz, teraz powtórzę - poświęć czas na filmy na YT, tam naprawdę jest mnóstwo wiedzy detailingowej, łatwiejszej do przyswojenia z racji przekazu obrazowego. Jeśli naprawdę interesujesz się detailingiem to poświęć trochę pieniędzy i wykup sobie kurs praktyczny z podstaw. Ja na takim byłem, po zdobyciu wiedzy z neta. Dał mi dużo, ale tylko w zakresie odwagi w polerowaniu oraz utwierdził mnie w przekonaniu, że to co robię, robię dobrze. Hyper Compound do dużej korekty, Hyper Polish do one stepa

Link to comment
Share on other sites

Tak to wygląda na mojej Toyocie.

20231102_103225.jpg

W zasadzie to już będzie trzeci przejazd po cztery razy i efekt po 

20231102_103350.jpg

20231102_103627.jpg

Teraz Koch H9 i pierwszy przejazd 4 razy, a później znów przejazd 4 razy. Co robię źle?

20231102_103935.jpg

20231102_104209.jpg

20231102_104513.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.