Jump to content

Folia PPS vs PPF


Recommended Posts

Hej,

 

szukam informacji na temat folii PPS w porównaniu do PPF. Może ktoś miał akurat okazję porównać dwie te metody w dłuższej perspektywie i jest w stanie wypowiedzieć się na ten temat.

Czy to prawda, że PPS jest znacznie łatwiej usunąć z lakieru niż PPF i w PPF bywają problemy z usunięciem kleju gdy folia leżała kilka lat na lakierze?

Jak się ma trwałość PPS do PPF i czy skuteczność ochrony przed np. odpryskami od kamieni jest na zbliżonym poziomie?

Link to comment
Share on other sites

PPS o wiele lepszy, ale żeby to położyć potrzeba komory i umiejętnosci + znajomość technologii.

PPS można pomalować w obojętnie jakim kolorze, co również daje pewne mozliwosci marketingowe, oprocz ochrony mamy nowy lakier, szczególnie w droższych autach gdzie limitowane wersje lakierów potrafią kosztowac 50k PLNów +

PPS jest praktycznie nie widoczny jak bezbarwny, nie ma łączeń, krawędzi jak w ppfie itp itd, mamy to pomalowane jak lakier.

PPS mozna polerować.USunac morke, wtrącenia jednak jest bardzo twardy i zabiera to sporo czasu.

PPF jest tańszą technologia i można go teoretycznie aplikować w szopie.

PPS nie pozostawia kleju bo tak nie działa, przy ppf-ie jest to prawie, że pewne nie które folie bardziej nie które mniej.
Klej zawsze da się zdjąć problemem jest jedynie czasochłonność i kto ma za to zapłacić 🙂
Po prostu PPF jest źle reklamowany. Nn powinien być albo po 3-5 latach intensywnej jazdy zdejmowany. W przypadku dobrego stanu i mniej inwazyjnej jazdy, wypolerowany w celu usunięcia oksydacji i wżerów oraz zaaplikowana powinna zostać dedykowana powłoka permanetna,.

No i koszt finalny dla klienta.
Średnio oklejenie zderzaka PPF-em to koszty około 1500zł gdzie PPS to okolice 3500zł z montażem i demontażem elementu.
Policz sobie teraz to na całe auto. Gdzie PPF dobrej jakości i dobrze wykonany będzie kosztować 15-20k tam PPS wyjdzie około 30-50k



 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

No właśnie tylko...

Obejrzałem sobie to nagranie i mam teraz duże wątpliwości co do PPS.

Tu wygląda na to, że ochrona jest jednak dużo słabsza. PPF też się regeneruje a PPS zachowuje się podobnie jak lakier.

No i to zdejmowanie elementów to też zniechęca do PPS. Będę zabezpieczał nowe auto i rozbieranie nowego auta dla położenia folii średnio mi się widzi 😕

Może ktoś jeszcze ma praktyczne doświadczenia i jest coś w stanie dodać?

 

Link to comment
Share on other sites

@LZ

ppf chocbys nie wiem jak się starał to nigdy do dojedziesz na 100 procent powierzchni lakieru, jest to wg mnie około 95 procent.  Można i często tak robię sporo zdemontować ale tez bez przesady. Przykładowo listwa drzwi przednich w audi wymaga demontażu lusterka i boczka. W swoim aucie bym to zrobił, ale klienta? Nie ma szans 

Link to comment
Share on other sites

Co masz na myśli z tym 95%?

Chodzi Ci o krawędzie gdzie kawałek jest nieosłonięty? Z tym akurat jestem w stanie się pogodzić.

Co do demontażu to przecież akurat PPS głównie wymaga demontażu elementów.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, LZ napisał(a):

Co masz na myśli z tym 95%?

Chodzi Ci o krawędzie gdzie kawałek jest nieosłonięty? Z tym akurat jestem w stanie się pogodzić.

Co do demontażu to przecież akurat PPS głównie wymaga demontażu elementów.

Mam na myśli ppf, nie zawsze uda się pokryć 100 procent. 
ogolnie z doświadczenia prawda jest taka ze często robiąc to komercyjnie dokonuje się wyboru albo robisz całość kosztem jakości albo coś tam odkryjesz ale wykończenie jest Top. 

Link to comment
Share on other sites

To tylko małe krawędzie i lepiej że tam zostaje ten milimetr czy pół bo inaczej folia by się odklejała w tym miejscu i zachodził tam brud.

PPS sądząc po nagraniu wyżej jest bardzo delikatny więc chroni lakier w słabszy sposób.

 

Z PPF zaś najbardziej się obawiam kwestii odklejania. Dużo ludzi pisze o nakładaniu tej folii ale nie widziałem relacji z odklejania po 5-10latach. Nie ma ryzyka, że zejdzie miejscami z lakierem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.