AndrewZS Opublikowano 12 Maja 2023 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2023 Akcja deratyzacja! Osiołek przyjęty niedawno na służbę do firmy. Auto jak na wiek i przeznaczenie w dosyć dobrym stanie, choć jak to auto użytkowe zaniedbane. Lakier w całości matowy (kurde, niektórzy dopłacają u dealera, żeby taki mieć ), plamy na lakierze, ślady po "serwisantach", które nie chciały zejść w trakcie mycia, klejące wnętrze... To moja pierwsza relacja w tym dziale, szykując zdjęcia zauważyłem, że nie są idealne, brak wielu szczegółów, które pozwoliły by na głębsze pokazanie skali zmian. Część zdjęć słabej jakości. Niestety w telefonie wyglądały spoko, jednak w powiększeniu, widać brak ostrości. Cóż... nie da się wrócić do stanu poprzedniego i poprawić. Stan auta: Opowieści z mchu i paproci... Zacząłem od mycia kół i nadkoli. 2 szt kołpaków widoczne na zdjęciach ze względu na stan poszły do kosza, ratowałem dwie pozostałe. Do mycia opon o nadkoli użyłem APC od ADBL, felgi - Good Stuff Wheel Cleaner i mycie ciśnieniowe, później K2 Roton i mycie całości szamponem ADBL Yeti Kołpaki ze względu na stan od spodu łatwo się nie poddawały... wjechał Good Stuff Wheel Cleaner Acid w stężeniu 1:10, a później punktowo w najtrudniejszych miejscach stężony Następnie mycie i dekontaminacja: Prewash: Ultracoat Master Wash Szampon: Ultracoat Shampoo + i ADBL Yeti do mycia po dekontaminacji Pędzelkowanie: Work Stuff + APC ABDL Tar & Glue - Ultracoat Tar & Glue Remover Deironizacja - K2 Roton Glinkowanie - ręcznik do glinkowania + ADBL Slippy Smoły nie było dużo Deironizacja etapami, bo przysychał, wykonana 2 razy. Wylałem ponad 1L.... Glinka miała co zbierać... miejscami mocno się zatrzymywała Mycie końcowe i osuszanie To był pierwszy dzień... Sporo czasu zeszło na pracach na wysokości, pędzelkowanie mchu i paproci, na 2 kołpakach spędziłem ponad godzinę. Dzień drugi Czyszczenie kabiny: Podstawą był FX Interior Cleaner, szczotki i pędzle. Całość od sufitu po podłogę wyszorowana FX Cleanerem, kokpit i boczki drzwi zabezpieczona FX Iterior Detailerem. Próbowałem zrobić 50-tki, ale raz że taśma mi zamokła a dwa to choć była wyraźna różnica w wyglądzie, za Chiny Ludowe nie mogłem tego złapać na zdjęciu Kierownica... Myta na 3 razy Bonetowanie foteli - ADBL Bonnet + rękawica od Work Stuffa Polerowanie one step Evoxa HDF 12 Pady - pomarańczowe Zvizzer, pad stożkowy + wkrętarka Pasta - MC 3000 Zvizzer Padwasher, do czyszczenia roztwór ONR Na koniec zabezpieczenie. Wybór padł na Fusso - miałem i zapewnia długotrwałe działanie. Przed nałożeniem całość wymyta FX Surface Agent Stan po: wjechały nowe dywaniki Ciemna kreska widoczna po prawej stronie została wytarta przez nakładkę na agregat. Pewnie wcześniej nakładka była jakoś zabezpieczona, ale przez lata musiała gdzieś zaginąć... Lotna rdza usunięta, wytarcie zabezpieczone Koroplexem i lakierem bezbarwnym (tylko taki miałem). Nakleiłem uszczelkę okienną pod nakładkę, aby się nie przecierało. Moja Cuperka w tle Szyby umyte Ultracoat Superior Glass Na oponach Ultracoat Quartz Tyre Dressing Plastiki i nadkola - Carpro Perl Przydało by się jeszcze przepolerować lampy, ale temat dla mnie jeszcze niezgłębiony.... przyjdzie czas. Byłem ograniczony lokalowo (stąd korekta na dworze - auto nie mieściło się w garażu na wysokość) i czasowo - mogłem poświęcić tylko 2 dni, ja i auto musieliśmy wracać do pracy. Dziękuję że dotarłeś do tego miejsca, Jak zwykle konstruktywne uwagi mile widziane. 18 2 1
Moderator Streat Opublikowano 13 Maja 2023 Moderator Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2023 odszczurzanie takiego auta zawsze daje duzo frajdy a sam efekt koncowy zwykle zwala z nóg Bardzo fajna relacja i oby było ich wiecej! 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się