Skocz do zawartości

TENZI Quartz Coat - nowa formuła


xadamx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Na wstępie dziękuję @tenzi za zaufanie i przekazanie powłoki do przetestowania. Mam nadzieję, że to co poniżej będzie przeze mnie przedstawione spełni oczekiwania. W tym poście postaram się dodatkowo zamieścić moje  ogólne spostrzeżenia dotyczące prezentowanego zestawu. A więc do rzeczy.

IMG_20230304_093935.jpg.568bbffe868c752abd7e50df85320a4b.jpg

Wewnątrz zestawu znajdują się:

- para rękawiczek,

- aplikator,

- 2 szt. suede,

- 2 szt niebieskiej mikrofibry (70% poliester, 30% poliamid),

- 1 szt. żółta mikrofibra (70% poliester, 30% poliamid),

- 2 szt. atomizerów,

- 100ml IPA,

- 100ml powłoka,

- instrukcja aplikacji.

IMG_20230304_093952.jpg.3c667397eab116f7d19688f2a50c9b5b.jpg

IMG_20230304_094405.jpg.101f35b0216894991cb6bf8f4a495be9.jpg

Ja do testu użyłem nieco innych produktów niż te w zestawie. Na końcu opisze dlaczego tak.

IMG_20230304_095621.jpg.ed4fc5dffe5769fb30795f0475c43375.jpg

Samochód testowy to Honda Accord 8gen. z 2011roku. Kolor czarny metalik. Stan lakieru w aucie był dramatyczny dlatego auto przeszło dwuetapową korektę lakieru. Do odtłuszczenia przed aplikacją powłoki użyto Carpro Eraser i mikrofibr Kirkland. Warunki w jakich powłoka była aplikowana to:

IMG_20230304_100154.jpg.725d49bdfa35fa359c1259d907eece97.jpg

Powłoka została zaaplikowana za pomocą aplikatora Carpro + suede Carpro. Sama aplikacja powłoki jest niesamowicie prosta. Mogę ją porównać do Carpro UK3.0. Powłoka pozwala na długą pracę z nią. Można ją spokojnie wylewać "na bogato" i w zasadzie elementy takie jak drzwi położyć w całości za jednym podejściem. Aplikacja na dachu odbyła się w 4 częściach, maska - w dwóch. Aplikacja powłoki odbywała się metodą krzyżową. Powłoka podczas aplikacji tak wygląda:

IMG_20230304_124810.jpg.871b6ce33dac12ea8bea522f567dbae6.jpg

IMG_20230304_124817.jpg.fe7e3db261a15a84675fcd61186eaa27.jpg

IMG_20230304_130305.jpg.bf10f0cc5f3c111dbf4f0e9ea1c7b194.jpg

IMG_20230304_130339.jpg.47cf04ecb1e8f7fb177e87312f0cf8f8.jpg

Docieranie powłoki też nie przysparzało żadnych trudności. Odbywało się po ponad 5 minutach ale w tych warunkach nawet 15-20 minut nie sprawiało problemu. Pierwsze zebranie powłoki było robione za pomocą Waxpro Nolimit. Tutaj wystarczyły 2 ruchy mikrofibrą aby nadmiar został zebrany. Następnie finalnie dotarcie - mikrofibra Kirkland.

IMG_20230304_130434.jpg.b3a461c8b3d892becf4178647c202942.jpg

IMG_20230304_130504.jpg.ef0665ca84030dbf6653fd69113427a3.jpg

Dodatkowo sprawdziłem czy powłoka w jakimś stopniu przyciemnia lakier po korekcie. Aplikacja 50/50 na lusterku niczego takiego wg mnie nie wskazała (poza plastikiem nielakierowanym).

IMG_20230304_131618.jpg.9a62e975641092dde1b1fffa2c393ebf.jpg

IMG_20230304_131630.jpg.221c34c55b929655e506e2d20c8baf37.jpg

Za to na elementach na których nie było korekty widać przyciemnienie.

IMG_20230304_140839.jpg.ff8f58c328e3b6dc75599e0be1bb16b7.jpg

Poza lakierem powłoka została położona na wszystkich elementach plastikowych (lampy, plastiki nielakierowane)

IMG_20230304_141741.jpg.768ef4dfa2f51122e464fa18996cb4e2.jpg

IMG_20230304_164919.jpg.c8dde013ac4d5d148409e8faf786a57f.jpg

Po odczekaniu zgodnie z instrukcją 3 godzin przystąpiłem do aplikacji drugiej warstwy na samochodzie. Tutaj mogę zauważyć jedynie, że sama aplikacja dawała lekki opór ale zbieranie nadmiaru i docieranie były na tym samym, łatwym poziomie. W ten sposób całe auto nie licząc dachu otrzymało 2 warstwy powłoki. Dach ma celowo położoną tylko jedną warstwę.

O ile po pierwszej warstwie auto ładnie się prezentowało, to druga warstwa baaaardzo podbiła szklistość lakieru. Przyznam, że nie spodziewałem się takiego efektu. W przypadku czarnego koloru zrobiło mega robotę.

Ze 100ml ilości powłoki jaka znajduje się w butelce zużyłem około 25%, a nie bałem się lać jej bogato na aplikator.

Tak auto prezentuje się z powłoką Tenzi:

IMG_20230304_150913.jpg.9b4aecdacc8c5bcc83d548e78b065193.jpg

IMG_20230304_141457.jpg.0f4c36ae4fe7867cefda4c6dd28ae049.jpg

IMG_20230304_141108.jpg.bca320dc5ccea17b7ca21cf005e010f2.jpg

I jeszcze stan licznika (auto garażowane)

IMG_20230304_175313.jpg.6570e6119e154ac2b149df73f8cff802.jpg

 

Teraz może wyjaśnię dlaczego nie używałem całego zestawu opisując jego słabe strony:

- czytając wcześniejsze testy Tenzi Quartz Coat wiedziałem, że suede potrafi gubić włókna podczas aplikacji,

- była też informacja odnośnie odklejającej się gąbeczki z aplikatora (miałem identyczny przypadek z tym aplikatorem podczas użytkowania TENZI Ceramic Wax),

- na aplikatorze brakuje wzdłużnych nacięć aby stabilnie zamocować suede,

- mikrofibry same w sobie przyjemne w dotyku ale są szwy, które w dodatku są dużo bardziej twardsze niż te w Kirklandach,

- metki dość ciężko usuwalne,

- IPA - nie odważyłem się jej użyć na lakierze Hondy

- stan "czystości" mikrofibr czyli kłaczki. A co w tym zestawie robił kłaczek czerwony?

- otwór do aplikacji powłoki mógłby być nieco mniejszy tak aby precyzyjniej ją dawkować.

IMG_20230304_094205.jpg.0a2391096b3ee31d406ba1b78bc79472.jpg

IMG_20230304_094252.jpg.4fd68f8d37b293275906fdcafc21b695.jpg

IMG_20230304_094535.jpg.80be637768c27b55dc7dc1f9faf11ede.jpg

(aplikator się przykleja do placów)

Także jeśli chodzi o wyposażenie zestawu warto by było @tenzi pochylić się nad tym i poprawić. Zestaw z tego co widzę nie jest drogi, a dokonanie pewnych korekt nie powinno specjalnie zwiększyć jego ceny.

A teraz testowanie ile powłoka się utrzyma 🙂

Dziękuję za uwagę.

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 12
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Pierwsze mycie po aplikacji powłoki nastąpiło po 21 dniach od aplikacji i przejechaniu 618km. Auto jest garażowane.

09.jpg.6407c9f89ee44a7c843c3c56f9c087a2.jpg

 

Przed myciem wyglądało następująco

01.jpg.73ab6b0d0a41760223018efe894b1881.jpg

02.jpg.4f7cc0d3509cdb7029db14cc23aafea8.jpg

03.jpg.b85f76e0ecbced641df3c5a304fea4e5.jpg

 

Tak wyglądał zrzut wody przed myciem.

 

Do mycia wstępnego zastosowano Cleantle Citrus Foam 2

04.jpg.06f800d7bad4b2954287a4347edad971.jpg

05.jpg.afebf4c1c1b304eb7b4c898448b7955b.jpg

 

Do mycia właściwego szampon Funky Witch Wash & Posh

Tak wygląda zrzut wody po umyciu auta.

06.jpg.02882765fc597e00cf02a2e982065d43.jpg

07.jpg.c1619a5761ea87d297ea6d9b9373eaea.jpg

08.jpg.f144d5ed36ad7e2a9a0ab323b1c7d286.jpg

Hydro po myciu szału nie robi ale podejrzewam, że może szampon je zaburzył. Przed myciem na górnych partiach drzwi hydro ewidentnie było lepsze. Przy następnym myciu użyję innego szamponu.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Update i koniec testu. Tak prezentuje się powłoka po niemal 12 miesiącach od aplikacji i przejechaniu nieco ponad 13tys. km. Widać, że jeśli chodzi o hydro to coś tam jeszcze jest, natomiast nadal jest wyczuwalna śliskość na lakierze. Powłoka przez ten czas nie przechodziła żadnego serwisu ani nie była niczym podbijana - ot zwykłe mycie przez typowego użytkownika auta. Auto jest garażowane. Filmik przedstawia efekt po umyciu auta. Dodatkowo, czego już nie ma na filmie przeleciałem auto kwaśną Aquą 1:10 i hydro nieznacznie ale się poprawiło. 

Od siebie dodam, że ta powłoka uważam że lepiej się prezentuje niż Tenzi Diamond Drop, którą testowałem na swoim aucie.

IMG_20240210_155307.jpg.7ed5bce53c6202990167335d8a17e8d7.jpg

Także na tym test kończę. Jeszcze raz dziękuję @tenzi za wybranie do testu.

  • Lubię to 7
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.