xadamx Opublikowano 4 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 Cześć. Na wstępie dziękuję @tenzi za zaufanie i przekazanie powłoki do przetestowania. Mam nadzieję, że to co poniżej będzie przeze mnie przedstawione spełni oczekiwania. W tym poście postaram się dodatkowo zamieścić moje ogólne spostrzeżenia dotyczące prezentowanego zestawu. A więc do rzeczy. Wewnątrz zestawu znajdują się: - para rękawiczek, - aplikator, - 2 szt. suede, - 2 szt niebieskiej mikrofibry (70% poliester, 30% poliamid), - 1 szt. żółta mikrofibra (70% poliester, 30% poliamid), - 2 szt. atomizerów, - 100ml IPA, - 100ml powłoka, - instrukcja aplikacji. Ja do testu użyłem nieco innych produktów niż te w zestawie. Na końcu opisze dlaczego tak. Samochód testowy to Honda Accord 8gen. z 2011roku. Kolor czarny metalik. Stan lakieru w aucie był dramatyczny dlatego auto przeszło dwuetapową korektę lakieru. Do odtłuszczenia przed aplikacją powłoki użyto Carpro Eraser i mikrofibr Kirkland. Warunki w jakich powłoka była aplikowana to: Powłoka została zaaplikowana za pomocą aplikatora Carpro + suede Carpro. Sama aplikacja powłoki jest niesamowicie prosta. Mogę ją porównać do Carpro UK3.0. Powłoka pozwala na długą pracę z nią. Można ją spokojnie wylewać "na bogato" i w zasadzie elementy takie jak drzwi położyć w całości za jednym podejściem. Aplikacja na dachu odbyła się w 4 częściach, maska - w dwóch. Aplikacja powłoki odbywała się metodą krzyżową. Powłoka podczas aplikacji tak wygląda: Docieranie powłoki też nie przysparzało żadnych trudności. Odbywało się po ponad 5 minutach ale w tych warunkach nawet 15-20 minut nie sprawiało problemu. Pierwsze zebranie powłoki było robione za pomocą Waxpro Nolimit. Tutaj wystarczyły 2 ruchy mikrofibrą aby nadmiar został zebrany. Następnie finalnie dotarcie - mikrofibra Kirkland. Dodatkowo sprawdziłem czy powłoka w jakimś stopniu przyciemnia lakier po korekcie. Aplikacja 50/50 na lusterku niczego takiego wg mnie nie wskazała (poza plastikiem nielakierowanym). Za to na elementach na których nie było korekty widać przyciemnienie. Poza lakierem powłoka została położona na wszystkich elementach plastikowych (lampy, plastiki nielakierowane) Po odczekaniu zgodnie z instrukcją 3 godzin przystąpiłem do aplikacji drugiej warstwy na samochodzie. Tutaj mogę zauważyć jedynie, że sama aplikacja dawała lekki opór ale zbieranie nadmiaru i docieranie były na tym samym, łatwym poziomie. W ten sposób całe auto nie licząc dachu otrzymało 2 warstwy powłoki. Dach ma celowo położoną tylko jedną warstwę. O ile po pierwszej warstwie auto ładnie się prezentowało, to druga warstwa baaaardzo podbiła szklistość lakieru. Przyznam, że nie spodziewałem się takiego efektu. W przypadku czarnego koloru zrobiło mega robotę. Ze 100ml ilości powłoki jaka znajduje się w butelce zużyłem około 25%, a nie bałem się lać jej bogato na aplikator. Tak auto prezentuje się z powłoką Tenzi: I jeszcze stan licznika (auto garażowane) Teraz może wyjaśnię dlaczego nie używałem całego zestawu opisując jego słabe strony: - czytając wcześniejsze testy Tenzi Quartz Coat wiedziałem, że suede potrafi gubić włókna podczas aplikacji, - była też informacja odnośnie odklejającej się gąbeczki z aplikatora (miałem identyczny przypadek z tym aplikatorem podczas użytkowania TENZI Ceramic Wax), - na aplikatorze brakuje wzdłużnych nacięć aby stabilnie zamocować suede, - mikrofibry same w sobie przyjemne w dotyku ale są szwy, które w dodatku są dużo bardziej twardsze niż te w Kirklandach, - metki dość ciężko usuwalne, - IPA - nie odważyłem się jej użyć na lakierze Hondy - stan "czystości" mikrofibr czyli kłaczki. A co w tym zestawie robił kłaczek czerwony? - otwór do aplikacji powłoki mógłby być nieco mniejszy tak aby precyzyjniej ją dawkować. (aplikator się przykleja do placów) Także jeśli chodzi o wyposażenie zestawu warto by było @tenzi pochylić się nad tym i poprawić. Zestaw z tego co widzę nie jest drogi, a dokonanie pewnych korekt nie powinno specjalnie zwiększyć jego ceny. A teraz testowanie ile powłoka się utrzyma Dziękuję za uwagę. 12 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xadamx Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Pierwsze mycie po aplikacji powłoki nastąpiło po 21 dniach od aplikacji i przejechaniu 618km. Auto jest garażowane. Przed myciem wyglądało następująco Tak wyglądał zrzut wody przed myciem. Do mycia wstępnego zastosowano Cleantle Citrus Foam 2 Do mycia właściwego szampon Funky Witch Wash & Posh Tak wygląda zrzut wody po umyciu auta. Hydro po myciu szału nie robi ale podejrzewam, że może szampon je zaburzył. Przed myciem na górnych partiach drzwi hydro ewidentnie było lepsze. Przy następnym myciu użyję innego szamponu. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xadamx Opublikowano 25 Maja 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 Aktualizacja: Hydro po przejechaniu 2922km w 81 dni od momentu aplikacji powłoki. Dodam jeszcze, że podczas mycia nadal czuć dużą śliskość lakieru. 6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xadamx Opublikowano 24 Września 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Aktualizacja testu: 5 miesięcy od aplikacji, przebieg 5600km Niebawem serwis powłoki. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xadamx Opublikowano 10 Lutego Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Update i koniec testu. Tak prezentuje się powłoka po niemal 12 miesiącach od aplikacji i przejechaniu nieco ponad 13tys. km. Widać, że jeśli chodzi o hydro to coś tam jeszcze jest, natomiast nadal jest wyczuwalna śliskość na lakierze. Powłoka przez ten czas nie przechodziła żadnego serwisu ani nie była niczym podbijana - ot zwykłe mycie przez typowego użytkownika auta. Auto jest garażowane. Filmik przedstawia efekt po umyciu auta. Dodatkowo, czego już nie ma na filmie przeleciałem auto kwaśną Aquą 1:10 i hydro nieznacznie ale się poprawiło. Od siebie dodam, że ta powłoka uważam że lepiej się prezentuje niż Tenzi Diamond Drop, którą testowałem na swoim aucie. Także na tym test kończę. Jeszcze raz dziękuję @tenzi za wybranie do testu. 7 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się