Eidos71 Opublikowano 30 Września 2022 Zgłoś Opublikowano 30 Września 2022 Z racji, że brakuje na forum jakichkolwiek informacji na temat tej powłoki od Poorboy's (pomimo, że jest dostępna na rynku chyba od 2-3 lat), a dzisiaj po raz pierwszy miałem okazję aplikować tą powłokę, podzielę się krótko wrażeniami. Producent podaje, że jest to sprężysta powłoka ceramiczna, szybkowiążąca, bezproblemowa, silnie hydrofobowa i o trwałości nawet do 3 lat. Jedna warstwa zapewnia grubość powłoki od 0,5 do 0,75 mikrometra, a dwie warstwy mają zapewnić warstwę grubości od 1 do 1,5 mikrometra. Sprzedawana jest w secie: 30 ml powłoki, zakraplacz, aplikator z MF, dwie ściereczki do aplikacji i pluszowa MF o bardzo krótkim włosiu. Wg producenta, powłoka przeznaczona jest do zabezpieczenia gładkich powierzchni, w tym do lakieru, szkła, gładkiego plastiku, chromu i felg. Producent twierdzi, że 30 ml wystarczy na pokrycie auta średniej wielkości i na dodatkowe warstwy (aplikacja możliwa po 20 minutach od aplikacji pierwszej warstwy) na masce i przodzie, oraz przednich błotnikach. Aplikowałem tą powłokę korzystając z aplikatora bloczkowego na Skodę Octavia typu kombi - po aplikacji jednej warstwy na wszystkie elementy lakierowane i aplikacji drugiej warstwy na maskę, przedni zderzak i przednie błotniki, pozostało w buteleczce jeszcze ok. 1/10 startowej zawartości. Nie aplikowałem powłoki na szyby, klosze lamp i felgi - może dlatego zostało mi tyle płynu. Sam płyn (tzn. jego woń) nie jest specjalnie wyczuwalny podczas aplikacji. Opisy w sieci wskazują, aby aplikować krzyżowo na powierzchnie 30x30 cm. Po aplikacji należy prawie od razu "wyrównać" powłokę, przecierając ją delikatnie jedną z dołączonych ściereczek do aplikacji, a następnie od razu dotrzeć ścierką z MF. "Wyrównywałem" powłokę dołaczoną do zestawu MF, a docierałem MF o gramaturze 500. Cały proces jest rzeczywiście bezproblemowy - przypomina trochę aplikację CanCoat, praktycznie bez czekania pomiędzy poszczególnymi czynnościami. Po położeniu powłoki, na lakierze (praktycznie w przeciągu 10 sekund) pojawia się bardzo delikatna tęcza. Po "wyrównaniu" powłoki jej finałowe dotarcie to właściwie szczegół. Więcej wysiłku (ale i tak bezproblemowo) wymaga docieranie, gdy zwiększymy obszar aplikacji do np. połowy powierzchni drzwi - powłoka rzeczywiście szybko odparowuje i zaczyna wiązać. Sama powłoka nie przyciemnia praktycznie lakieru, a podbicie połysku pojawia się kilka minut po finałowym dotarciu. Po aplikacji należy unikać ekspozycji na wilgoć przez co najmniej 12 godzin, a pełne utwardzenie następuje po 48-72 godzinach. Nie bardzo wierzę w te 3 lata trwałości (zwłaszcza w przypadku auta użytkowanego codziennie i parkowanego "pod chmurką"), ale nawet jeśli rzeczywista trwałość to ok. 2 lat - powłoka staje się konkurencją dla powłoki CarPro CQuartz UK Edition 3.0, która znana jest z łatwości aplikacji, a cenowo obie wypadają podobnie (powłoka Poorboy's w promocji kosztowała mnie ok. 140 PLN). Fotek z aplikacji nie czyniłem z braku czasu - faktycznie trzeba było się uwijać z docieraniem. Hydrofobowość powłoki sprawdzę za 2-3 dni. Badanie trwałości - wg producenta - zajmie lata . Acha - powłoka została aplikowana na lakier potraktowany wcześniej CarPro Reflect Super Fine Polish (lakier nie wymagał innego odświeżenia) i czerwonymi padami ADBL, a następnie odtłuszczony Gyeon Prep. 13 1
ghost Opublikowano 1 Października 2022 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2022 Czekamy na update Po utwardzenia oprócz hydro, daj znać jak śliskość. A zimą będzie pierwszym testem trwałości. Warto zapisać stan licznika km. I przy aktualizacjach czy samochód był garażowany. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się