Jump to content

Usunięcie pyłu po FC+


Recommended Posts

Witajcie

 

Przy zalozeniu ze nie chce myc auta tuz po polerce, czy moge usunac z juz wypolerowanego lakieru warstwe suchego pylu po FC+ (osiadlo duzo na dachu) za pomoca suchej mikrofibry , delikatnie przecierajac ? Nie narobie hologramow?

 

Lakier BMW, raczej twardy.

 

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

dzieki

pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Lepiej zapobiegać niż leczyć, przy pracy z FC dodaj sobie odrobine ultrafiny, to mocno ograniczy pylenie i wydłuży czas pracy z pastą.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

Piotrek, było już o tym - to są te same pady i mają taką samą twardość oraz obydwa nadają się właśnie do użycia z FC+.

 

Co do pyłu z FC+ czy też innej pasty polerskiej - ja bym jednak umył auto, a przynajmniej przeleciał karcherem pod ciśnieniem żeby usunąć wszystko z zakamarków, bo tam mikrofibrą po prostu nie dojdziesz. Poza tym zawsze trochę zmyjesz samych pozostałości pasty na lakierze.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej zapobiegać niż leczyć, przy pracy z FC dodaj sobie odrobine ultrafiny, to mocno ograniczy pylenie i wydłuży czas pracy z pastą.

 

O to ciekawe co piszesz. Teraz daje 2 "ziarna grochu" FC+ na pad po przeciwleglych stronach, sugerujesz ze powinienem dodac np. 1 ziarno grochu SSR1 lub Menzerny RD3.02 (bo takie pasty mam poza FC+) ? Nie oslabi to mocy sciernej pasty ?

 

 

Łukasz, oczywiscie ze planuje umyc auto karcherem po polerce ale dopiero jutro wieczorem (no i oczuywiscie wtedy cleaner + wosk + zaino z8) - nie mam czasu niestety robic wszystkiego na raz (korekte robilem od 20.00 do 2.00 w nocy i tak przez 2 dni) . Wiec czy mozna powiedzmy jutro "przejezdzic" 150km po tym sloncu z tym pylem na dachu i lakierze ? nie bedzie to mialo negatywnego wplywu na ostateczny efekt ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Teraz daje 2 "ziarna grochu" FC+ na pad po przeciwleglych stronach, sugerujesz ze powinienem dodac np. 1 ziarno grochu SSR1 lub Menzerny RD3.02 (bo takie pasty mam poza FC+) ? Nie oslabi to mocy sciernej pasty ?

 

Możesz dodać ciut Menzerny.

 

Łukasz, oczywiscie ze planuje umyc auto karcherem po polerce ale dopiero jutro wieczorem (no i oczuywiscie wtedy cleaner + wosk + zaino z8) - nie mam czasu niestety robic wszystkiego na raz (korekte robilem od 20.00 do 2.00 w nocy i tak przez 2 dni) . Wiec czy mozna powiedzmy jutro "przejezdzic" 150km po tym sloncu z tym pylem na dachu i lakierze ? nie bedzie to mialo negatywnego wplywu na ostateczny efekt ?

 

Ja generalnie umyłbym auto już po samym FC+ żeby usunąć ten pył i nie zostawiałbym go na długo na aucie - nie wiem czy to może mieć jakieś negatywne skutki.

 

Poza tym jak robić korektę to bez używania auta między kolejnymi etapami (nie mówimy np. o wolnym dojeździe w słoneczną pogodę 1km do myjni bezdotykowej) - przez te 150km nawalisz syfu z drogi, asfaltu się poprzylepia, komarów nabijesz i co z tym zrobisz ? Będziesz musiał jakoś to zetrzeć, a wtedy i tak powierzchnia nie będzie idealnie oczyszczona oraz niezabezpieczony zupełnie lakier jest dość mocno narażony na jakiekolwiek zarysowania więc żebyś nie musiał potem korygować tego ponownie ;)

Link to comment
Share on other sites

piotres, a ja myślę że będzie dobrze, później i tak cleanera użyjesz czyli komary i inne insekty zejdą bez problemu, z asfaltem może być gorzej ale jak nie można inaczej to trudno

Link to comment
Share on other sites

.

 

Poza tym jak robić korektę to bez używania auta między kolejnymi etapami (nie mówimy np. o wolnym dojeździe w słoneczną pogodę 1km do myjni bezdotykowej) - przez te 150km nawalisz syfu z drogi, asfaltu się poprzylepia, komarów nabijesz i co z tym zrobisz ? Będziesz musiał jakoś to zetrzeć, a wtedy i tak powierzchnia nie będzie idealnie oczyszczona oraz niezabezpieczony zupełnie lakier jest dość mocno narażony na jakiekolwiek zarysowania więc żebyś nie musiał potem korygować tego ponownie ;)

 

Mysle ze nie ma co popadac w przesade. Wosk przeciez nie stanowi nie wiadomo jak mocnej tarczy ochronnej dla lakieru. Owady do wosku i tak sie przykleja.

 

I zapewniam Cie ze przez 150km asfalt sie nie przylepi do nadwozia samochodu, no moze z 1 kropelka , nie wiecej :evil: .

 

Zostawiam jak jest do jutra, a jutro wieczorem koncze.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam klika pytań, dzisiaj testowałem zielony korek.

 

1) Jak dany fragment robię 2 czy 3 raz, to przecierać go z pyłu powstałego przy poprzednim polerowaniu (czy te drobinki mogą narobić swirlsy ?)

 

2) Co z innymi fragmentami (np. druga częścią maski) - przelecieć karcherem, przed przystąpieniem do jej polerowania ?

 

3) Przy ponownym polerowaniu danego fragmentu dalej nakładamy za każdym razem 3 kropki, czy można zmniejszyć ilość ?

 

4) Czy to normalne, że przy polerce DA i zielonym korku, na cutting padzie nawet po 4 - 5 przejściach na masce Land Rovera zostało trochę RDSów, itp ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
1) Jak dany fragment robię 2 czy 3 raz, to przecierać go z pyłu powstałego przy poprzednim polerowaniu (czy te drobinki mogą narobić swirlsy ?)

 

Ale chcesz przecierać to robione w danym momencie miejsce czy inne ?

Jeżeli tak to warto przetrzeć takie miejsce delikatnie bez dociskania mikrofibrą lub dusterem.

 

2) Co z innymi fragmentami (np. druga częścią maski) - przelecieć karcherem, przed przystąpieniem do jej polerowania ?

 

Możesz sprecyzować o co chodzi ? ;)

 

3) Przy ponownym polerowaniu danego fragmentu dalej nakładamy za każdym razem 3 kropki, czy można zmniejszyć ilość ?

 

Możesz nakładać tyle samo, albo mniej, albo więcej - wszystko zależy od potrzeb.

 

4) Czy to normalne, że przy polerce DA i zielonym korku, na cutting padzie nawet po 4 - 5 przejściach na masce Land Rovera zostało trochę RDSów, itp ?

 

DA nie jest tak szybko skuteczna jak rotacja więc pewnie jest taka możliwość.

Może są one na tyle głębokie, że jednak bez papieru ściernego lub ostrego orania w danym miejscu się nie da.

Link to comment
Share on other sites

piotres napisał/a:

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

 

Piotrek, było już o tym - to są te same pady i mają taką samą twardość oraz obydwa nadają się właśnie do użycia z FC+.

 

to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

Link to comment
Share on other sites

to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

 

 

Może ja niedzisiejszy ale te informacje biora się z forum. I sam nieraz to słyszałem od doświadczonych uzytkowników polerki aby brac tą która jest tańsza bo to to samo

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

 

Dwa miejsca związane z produktami 3M to potwierdziły w tym jedna osoba bezpośrednio z 3M. Jak widzisz potem są zbieżne informacje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.