Jump to content

Usunięcie pyłu po FC+


Recommended Posts

Witajcie

 

Przy zalozeniu ze nie chce myc auta tuz po polerce, czy moge usunac z juz wypolerowanego lakieru warstwe suchego pylu po FC+ (osiadlo duzo na dachu) za pomoca suchej mikrofibry , delikatnie przecierajac ? Nie narobie hologramow?

 

Lakier BMW, raczej twardy.

 

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

dzieki

pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Lepiej zapobiegać niż leczyć, przy pracy z FC dodaj sobie odrobine ultrafiny, to mocno ograniczy pylenie i wydłuży czas pracy z pastą.

Link to comment
Share on other sites

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

Piotrek, było już o tym - to są te same pady i mają taką samą twardość oraz obydwa nadają się właśnie do użycia z FC+.

 

Co do pyłu z FC+ czy też innej pasty polerskiej - ja bym jednak umył auto, a przynajmniej przeleciał karcherem pod ciśnieniem żeby usunąć wszystko z zakamarków, bo tam mikrofibrą po prostu nie dojdziesz. Poza tym zawsze trochę zmyjesz samych pozostałości pasty na lakierze.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej zapobiegać niż leczyć, przy pracy z FC dodaj sobie odrobine ultrafiny, to mocno ograniczy pylenie i wydłuży czas pracy z pastą.

 

O to ciekawe co piszesz. Teraz daje 2 "ziarna grochu" FC+ na pad po przeciwleglych stronach, sugerujesz ze powinienem dodac np. 1 ziarno grochu SSR1 lub Menzerny RD3.02 (bo takie pasty mam poza FC+) ? Nie oslabi to mocy sciernej pasty ?

 

 

Łukasz, oczywiscie ze planuje umyc auto karcherem po polerce ale dopiero jutro wieczorem (no i oczuywiscie wtedy cleaner + wosk + zaino z8) - nie mam czasu niestety robic wszystkiego na raz (korekte robilem od 20.00 do 2.00 w nocy i tak przez 2 dni) . Wiec czy mozna powiedzmy jutro "przejezdzic" 150km po tym sloncu z tym pylem na dachu i lakierze ? nie bedzie to mialo negatywnego wplywu na ostateczny efekt ?

Link to comment
Share on other sites

Teraz daje 2 "ziarna grochu" FC+ na pad po przeciwleglych stronach, sugerujesz ze powinienem dodac np. 1 ziarno grochu SSR1 lub Menzerny RD3.02 (bo takie pasty mam poza FC+) ? Nie oslabi to mocy sciernej pasty ?

 

Możesz dodać ciut Menzerny.

 

Łukasz, oczywiscie ze planuje umyc auto karcherem po polerce ale dopiero jutro wieczorem (no i oczuywiscie wtedy cleaner + wosk + zaino z8) - nie mam czasu niestety robic wszystkiego na raz (korekte robilem od 20.00 do 2.00 w nocy i tak przez 2 dni) . Wiec czy mozna powiedzmy jutro "przejezdzic" 150km po tym sloncu z tym pylem na dachu i lakierze ? nie bedzie to mialo negatywnego wplywu na ostateczny efekt ?

 

Ja generalnie umyłbym auto już po samym FC+ żeby usunąć ten pył i nie zostawiałbym go na długo na aucie - nie wiem czy to może mieć jakieś negatywne skutki.

 

Poza tym jak robić korektę to bez używania auta między kolejnymi etapami (nie mówimy np. o wolnym dojeździe w słoneczną pogodę 1km do myjni bezdotykowej) - przez te 150km nawalisz syfu z drogi, asfaltu się poprzylepia, komarów nabijesz i co z tym zrobisz ? Będziesz musiał jakoś to zetrzeć, a wtedy i tak powierzchnia nie będzie idealnie oczyszczona oraz niezabezpieczony zupełnie lakier jest dość mocno narażony na jakiekolwiek zarysowania więc żebyś nie musiał potem korygować tego ponownie ;)

Link to comment
Share on other sites

piotres, a ja myślę że będzie dobrze, później i tak cleanera użyjesz czyli komary i inne insekty zejdą bez problemu, z asfaltem może być gorzej ale jak nie można inaczej to trudno

Link to comment
Share on other sites

.

 

Poza tym jak robić korektę to bez używania auta między kolejnymi etapami (nie mówimy np. o wolnym dojeździe w słoneczną pogodę 1km do myjni bezdotykowej) - przez te 150km nawalisz syfu z drogi, asfaltu się poprzylepia, komarów nabijesz i co z tym zrobisz ? Będziesz musiał jakoś to zetrzeć, a wtedy i tak powierzchnia nie będzie idealnie oczyszczona oraz niezabezpieczony zupełnie lakier jest dość mocno narażony na jakiekolwiek zarysowania więc żebyś nie musiał potem korygować tego ponownie ;)

 

Mysle ze nie ma co popadac w przesade. Wosk przeciez nie stanowi nie wiadomo jak mocnej tarczy ochronnej dla lakieru. Owady do wosku i tak sie przykleja.

 

I zapewniam Cie ze przez 150km asfalt sie nie przylepi do nadwozia samochodu, no moze z 1 kropelka , nie wiecej :evil: .

 

Zostawiam jak jest do jutra, a jutro wieczorem koncze.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam klika pytań, dzisiaj testowałem zielony korek.

 

1) Jak dany fragment robię 2 czy 3 raz, to przecierać go z pyłu powstałego przy poprzednim polerowaniu (czy te drobinki mogą narobić swirlsy ?)

 

2) Co z innymi fragmentami (np. druga częścią maski) - przelecieć karcherem, przed przystąpieniem do jej polerowania ?

 

3) Przy ponownym polerowaniu danego fragmentu dalej nakładamy za każdym razem 3 kropki, czy można zmniejszyć ilość ?

 

4) Czy to normalne, że przy polerce DA i zielonym korku, na cutting padzie nawet po 4 - 5 przejściach na masce Land Rovera zostało trochę RDSów, itp ?

Link to comment
Share on other sites

1) Jak dany fragment robię 2 czy 3 raz, to przecierać go z pyłu powstałego przy poprzednim polerowaniu (czy te drobinki mogą narobić swirlsy ?)

 

Ale chcesz przecierać to robione w danym momencie miejsce czy inne ?

Jeżeli tak to warto przetrzeć takie miejsce delikatnie bez dociskania mikrofibrą lub dusterem.

 

2) Co z innymi fragmentami (np. druga częścią maski) - przelecieć karcherem, przed przystąpieniem do jej polerowania ?

 

Możesz sprecyzować o co chodzi ? ;)

 

3) Przy ponownym polerowaniu danego fragmentu dalej nakładamy za każdym razem 3 kropki, czy można zmniejszyć ilość ?

 

Możesz nakładać tyle samo, albo mniej, albo więcej - wszystko zależy od potrzeb.

 

4) Czy to normalne, że przy polerce DA i zielonym korku, na cutting padzie nawet po 4 - 5 przejściach na masce Land Rovera zostało trochę RDSów, itp ?

 

DA nie jest tak szybko skuteczna jak rotacja więc pewnie jest taka możliwość.

Może są one na tyle głębokie, że jednak bez papieru ściernego lub ostrego orania w danym miejscu się nie da.

Link to comment
Share on other sites

piotres napisał/a:

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

 

Piotrek, było już o tym - to są te same pady i mają taką samą twardość oraz obydwa nadają się właśnie do użycia z FC+.

 

to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

Link to comment
Share on other sites

to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

 

 

Może ja niedzisiejszy ale te informacje biora się z forum. I sam nieraz to słyszałem od doświadczonych uzytkowników polerki aby brac tą która jest tańsza bo to to samo

Link to comment
Share on other sites

to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

 

Dwa miejsca związane z produktami 3M to potwierdziły w tym jedna osoba bezpośrednio z 3M. Jak widzisz potem są zbieżne informacje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.