Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Przy zalozeniu ze nie chce myc auta tuz po polerce, czy moge usunac z juz wypolerowanego lakieru warstwe suchego pylu po FC+ (osiadlo duzo na dachu) za pomoca suchej mikrofibry , delikatnie przecierajac ? Nie narobie hologramow?

 

Lakier BMW, raczej twardy.

 

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

dzieki

pozdr

  • Administrator
Opublikowano

Lepiej zapobiegać niż leczyć, przy pracy z FC dodaj sobie odrobine ultrafiny, to mocno ograniczy pylenie i wydłuży czas pracy z pastą.

Opublikowano
Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

Piotrek, było już o tym - to są te same pady i mają taką samą twardość oraz obydwa nadają się właśnie do użycia z FC+.

 

Co do pyłu z FC+ czy też innej pasty polerskiej - ja bym jednak umył auto, a przynajmniej przeleciał karcherem pod ciśnieniem żeby usunąć wszystko z zakamarków, bo tam mikrofibrą po prostu nie dojdziesz. Poza tym zawsze trochę zmyjesz samych pozostałości pasty na lakierze.

Opublikowano
Lepiej zapobiegać niż leczyć, przy pracy z FC dodaj sobie odrobine ultrafiny, to mocno ograniczy pylenie i wydłuży czas pracy z pastą.

 

O to ciekawe co piszesz. Teraz daje 2 "ziarna grochu" FC+ na pad po przeciwleglych stronach, sugerujesz ze powinienem dodac np. 1 ziarno grochu SSR1 lub Menzerny RD3.02 (bo takie pasty mam poza FC+) ? Nie oslabi to mocy sciernej pasty ?

 

 

Łukasz, oczywiscie ze planuje umyc auto karcherem po polerce ale dopiero jutro wieczorem (no i oczuywiscie wtedy cleaner + wosk + zaino z8) - nie mam czasu niestety robic wszystkiego na raz (korekte robilem od 20.00 do 2.00 w nocy i tak przez 2 dni) . Wiec czy mozna powiedzmy jutro "przejezdzic" 150km po tym sloncu z tym pylem na dachu i lakierze ? nie bedzie to mialo negatywnego wplywu na ostateczny efekt ?

Opublikowano
Teraz daje 2 "ziarna grochu" FC+ na pad po przeciwleglych stronach, sugerujesz ze powinienem dodac np. 1 ziarno grochu SSR1 lub Menzerny RD3.02 (bo takie pasty mam poza FC+) ? Nie oslabi to mocy sciernej pasty ?

 

Możesz dodać ciut Menzerny.

 

Łukasz, oczywiscie ze planuje umyc auto karcherem po polerce ale dopiero jutro wieczorem (no i oczuywiscie wtedy cleaner + wosk + zaino z8) - nie mam czasu niestety robic wszystkiego na raz (korekte robilem od 20.00 do 2.00 w nocy i tak przez 2 dni) . Wiec czy mozna powiedzmy jutro "przejezdzic" 150km po tym sloncu z tym pylem na dachu i lakierze ? nie bedzie to mialo negatywnego wplywu na ostateczny efekt ?

 

Ja generalnie umyłbym auto już po samym FC+ żeby usunąć ten pył i nie zostawiałbym go na długo na aucie - nie wiem czy to może mieć jakieś negatywne skutki.

 

Poza tym jak robić korektę to bez używania auta między kolejnymi etapami (nie mówimy np. o wolnym dojeździe w słoneczną pogodę 1km do myjni bezdotykowej) - przez te 150km nawalisz syfu z drogi, asfaltu się poprzylepia, komarów nabijesz i co z tym zrobisz ? Będziesz musiał jakoś to zetrzeć, a wtedy i tak powierzchnia nie będzie idealnie oczyszczona oraz niezabezpieczony zupełnie lakier jest dość mocno narażony na jakiekolwiek zarysowania więc żebyś nie musiał potem korygować tego ponownie ;)

Opublikowano

piotres, a ja myślę że będzie dobrze, później i tak cleanera użyjesz czyli komary i inne insekty zejdą bez problemu, z asfaltem może być gorzej ale jak nie można inaczej to trudno

Opublikowano
.

 

Poza tym jak robić korektę to bez używania auta między kolejnymi etapami (nie mówimy np. o wolnym dojeździe w słoneczną pogodę 1km do myjni bezdotykowej) - przez te 150km nawalisz syfu z drogi, asfaltu się poprzylepia, komarów nabijesz i co z tym zrobisz ? Będziesz musiał jakoś to zetrzeć, a wtedy i tak powierzchnia nie będzie idealnie oczyszczona oraz niezabezpieczony zupełnie lakier jest dość mocno narażony na jakiekolwiek zarysowania więc żebyś nie musiał potem korygować tego ponownie ;)

 

Mysle ze nie ma co popadac w przesade. Wosk przeciez nie stanowi nie wiadomo jak mocnej tarczy ochronnej dla lakieru. Owady do wosku i tak sie przykleja.

 

I zapewniam Cie ze przez 150km asfalt sie nie przylepi do nadwozia samochodu, no moze z 1 kropelka , nie wiecej :evil: .

 

Zostawiam jak jest do jutra, a jutro wieczorem koncze.

Opublikowano

Ja też mam klika pytań, dzisiaj testowałem zielony korek.

 

1) Jak dany fragment robię 2 czy 3 raz, to przecierać go z pyłu powstałego przy poprzednim polerowaniu (czy te drobinki mogą narobić swirlsy ?)

 

2) Co z innymi fragmentami (np. druga częścią maski) - przelecieć karcherem, przed przystąpieniem do jej polerowania ?

 

3) Przy ponownym polerowaniu danego fragmentu dalej nakładamy za każdym razem 3 kropki, czy można zmniejszyć ilość ?

 

4) Czy to normalne, że przy polerce DA i zielonym korku, na cutting padzie nawet po 4 - 5 przejściach na masce Land Rovera zostało trochę RDSów, itp ?

Opublikowano
1) Jak dany fragment robię 2 czy 3 raz, to przecierać go z pyłu powstałego przy poprzednim polerowaniu (czy te drobinki mogą narobić swirlsy ?)

 

Ale chcesz przecierać to robione w danym momencie miejsce czy inne ?

Jeżeli tak to warto przetrzeć takie miejsce delikatnie bez dociskania mikrofibrą lub dusterem.

 

2) Co z innymi fragmentami (np. druga częścią maski) - przelecieć karcherem, przed przystąpieniem do jej polerowania ?

 

Możesz sprecyzować o co chodzi ? ;)

 

3) Przy ponownym polerowaniu danego fragmentu dalej nakładamy za każdym razem 3 kropki, czy można zmniejszyć ilość ?

 

Możesz nakładać tyle samo, albo mniej, albo więcej - wszystko zależy od potrzeb.

 

4) Czy to normalne, że przy polerce DA i zielonym korku, na cutting padzie nawet po 4 - 5 przejściach na masce Land Rovera zostało trochę RDSów, itp ?

 

DA nie jest tak szybko skuteczna jak rotacja więc pewnie jest taka możliwość.

Może są one na tyle głębokie, że jednak bez papieru ściernego lub ostrego orania w danym miejscu się nie da.

Opublikowano
piotres napisał/a:

Drugie szybkie pytanko : ktory pad bedzie twardszy z tych 3m ? 50487 czy 09550 ?

Ktory bedzie lepszy do FC+ ?

 

 

Piotrek, było już o tym - to są te same pady i mają taką samą twardość oraz obydwa nadają się właśnie do użycia z FC+.

 

to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

Opublikowano
to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

 

 

Może ja niedzisiejszy ale te informacje biora się z forum. I sam nieraz to słyszałem od doświadczonych uzytkowników polerki aby brac tą która jest tańsza bo to to samo

Opublikowano

Puch, 4-5 przejść maszyna DA to tyle co nic. Żeby uzyskać konkretny efekt trzeba pracować dłużej. Rotacją zresztą też.

Opublikowano
to nie są te same gąbki... zupełnie inaczej się zużywają, inaczej pracuje się z jedną i drugą z FC+. Ja nie wiem skąd się biorą informacje, że są takie same...

 

Dwa miejsca związane z produktami 3M to potwierdziły w tym jedna osoba bezpośrednio z 3M. Jak widzisz potem są zbieżne informacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.