Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To czym wy myjecie te felgi że FK leży 6 miesięcy ? samym szamponem ?

 

Jeśli myje się na raz albo dwa tygodnie i nie ma się automatycznej skrzyni, to spokojnie szampon wystarcza, jeśli jest wosk.

Opublikowano
Problem w tym, że FK 1000p wg założeń producenta jest przeznaczony dla łodzi. Pod niego produktem dedykowanym jest FK #86 lub #164, których raczej nie znajdziesz w sklepach. Produktem zbliżonym właściwościami do #164, tyle że z przeznaczeniem dla lakierów samochodowych byłby FK #215, #218.

Trwałość powłoki ochronnej tj #215 + #1000p, będzie na pewno wyższa niż samego Hi-Temp`a. Raz, że samo 1000p utrzyma się dłużej na lakierze ze względu na dobrze przygotowaną powierzchnię przez #215, dwa - same #215 daje coś od siebie w kwestii ochrony lakieru. (...)

 

To trochę niegrzeczne cytować samego siebie ale skoro pytasz :mrgreen: ... używałem i polecam spróbować. Wizualnie dużo lepiej, a wytrzymałość zachowana :good: Rzecz jasna nie pilnowałem ze stoperem w ręku czy sam wosk na lakierze siedzi tydzień dłużej/krócej niż z #215. Ten kto był rozczarowany wytrzymałościom 1000p na jakimś tłuściutkim cleanerze, bez stresu może spróbować z #215.

Opublikowano

Z własnego doświadczenia wiem, że jak najbardziej. FK nakładany w minusowej temperaturze jest o wiele trudniejszy do spolerowania, poza tym utrzymuje się krócej. Polecam przynajmniej 8-10 stopni, choćby na parkingu jakiejś galerii jeżeli nie masz warunków u siebie ;)

Opublikowano

tyle to akurat może bedzie najwyżej farelkiem podgrzeję atmosferę. Mam garaż tyle, że nie ogrzewany. Pod tempa planuję dać PB PP potem FK 2180 i FK 1000 czy takie zestawienie jest ok?

Opublikowano
Rozumiem ze po #215 nie dawałes IPA ? Ile czasu Ci wytrzymał na tym cleanerze?

Wosk trzymał się równie dobrze na cleanerze jak i na samym, czystym lakierze - nie wiem jak długo wytrzyma taka kombinacja bo zmyłem po 8-10 tygodniach. Do tego czasu nie było żadnej różnicy na niekorzyść któregoś z rozwiązań, poza wyglądem - tu bezsprzecznie wygrywa 1000p na #215. IPA nie dawałem po cleanerze.

 

Swoją drogą ostatnio znów sporo na temat IPA się dowiaduję - niektórzy nią sobie najwidoczniej obiady doprawiają i potem, w przypływie euforii banialuki rozpowszechniają w sieci. To, że producenci niektórych kosmetyków nie wspominają w instrukcji wosku o konieczności użycia cleanera, nie oznacza że należy lać IPA przed owym woskiem. Wiele osób lubi iść na skróty - fajnie, jeśli owoce takich praktyk ich zadowalają, jednak nie narzucajmy tego innym. Większość wosków na rynku ma dedykowane cleanery i z nielicznymi wyjątkami, te dedykowane cleanery sprawdzają się najlepiej pod konkretnymi woskami.

Ktoś, kiedyś rzucił fk 1000p na popularny cleaner DJ LP i wosk zniknął po dwóch tygodniach. Z braku czasu przemył lakier IPA, położył 1000p, które wytrzymało kilka miesięcy. Poszła fama, że to najlepsze rozwiązanie, które zaczęło powielać wiele osób i tak się tworzą mity. Nikomu do głowy nie przyszło spróbować czegoś dedykowanego z FK. Co gorsza, dochodzi do tego, że jak komuś jakiś wosk krótko utrzymuje się na lakierze, to co "sprytniejsi" puentują: "połóż wosk na IPA, będziesz zadowolony".

 

Wybaczcie, że się tak uniosłem, nieco odchodząc od tematyki tego wątku. Jednak polecam przelecieć cały ten temat od początku, potem wątek o cleanerach, o ipa... można dojść do wniosku, że IPA to lekarstwo na wszystko, a zasadniczo służy jedynie do usuwania past polerskich :wallbash:

Opublikowano

Dziś pierwszy raz smarowałem auto 1000p i muszę powiedzieć, że pracowało mi się z nim świetnie. Zero problemów z aplikacją i polerowaniem. Temperatura ok 15st (parking podziemny). Przed woskiem, na lakier wleciało DJ LP i IPA. Zobaczymy ile wytrzyma taki zestaw.

Opublikowano

Ma ktoś doświadczenie jak po soli się trzyma ? czy spłynie ? czy będzie dalej się trzymał ? samochód wrócił z trasy i cały biały jest :( to mnie dosyć mocno martwi.

  • Moderator
Opublikowano
Ma ktoś doświadczenie jak po soli się trzyma ? czy spłynie ? czy będzie dalej się trzymał ? samochód wrócił z trasy i cały biały jest :( to mnie dosyć mocno martwi.

 

Zeszlej zimy mialem nalozone 2 warstwy w pazdzierniku i do marca przezyly spokojnie. Wiadomo, ze miejsca narazone, tj maska i klapa tyl byly w duzo gorszym stanie ale ogolnie spisal sie na medal :)

Opublikowano

Witam kolejny raz, jestem po dokładnym myciu samochodu. Wosk nałożony równo miesiąc temu, oczywiście FK i co ? zero kropelkowania, lakier jakby nigdy nie był woskowany. Strasznie "tępy" pod ręką i teraz pytanie, przygotowany był DODO JUICE LIME PRIME czy to dobry cleaner ? wyczytałem, że ludzie dają też tylko IPA i wosk na to :| czy to dobry układ ?

 

Wcześniej używałem Colinite 476 i jakoś lepiej trzymał, coś mogę źle robić ? nie ukrywam ale trochę jestem zły na siebie/wosk.

Opublikowano

Wosk nakładany w 25 stopniach, więc chyba nie powinno to sprawić problemu ? stał całą noc w garażu wygrzewając się. Jutro chyba podejmę ostateczną walkę z tym woskiem, jak nie pomoże wrócę do 476

Opublikowano

Mógłby ktoś powiedzieć jakie przerwy powinienem zachować między kolejnymi warstwami FK 2180 i FK1000 żeby posiedziało jakiś czas, dwa dni wolnego zaklepane lampy pożyczone szkoda jakby zaraz znikło. Na felgach kładłem po 24h drugą warstwę wosku.

Opublikowano

Witam,

 

Idzie zima. Na auto zaś idzie FK 1000. Taki jest przynajmniej plan na dzień dzisiejszy. Jak myślicie, który z poniższych środków pod FK zapewni mu najdłuższy żywot w zimowych warunkach?

 

R222 Paitwork Cleanser

FK 218

Duragloss 652 Pre Cleaner

 

Dodam, że aplikacja całości raczej pod chmurką, gdyż nie mam dostępu do garażu. Czyli co za tym idzie w temperaturach późnojesiennych.

 

Kopnijcie mnie proszę, jeśli na powyższe pytanie udzielono już stu odpowiedzi. Dołożyłem starań i niestety nie znalazłem.

 

A może we wszystkich trzech powyższych przypadkach całkowicie się mylę i pod FK ma pójść coś z zupełnie innej beczki? Auto mam srebrne, lakier dobrze utrzymany i w pierwszym rzędzie zależy mi na trwałości powłoki w zimowych warunkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.