Skocz do zawartości

Volvo 850 R. Lakierowanie + korekta lakieru


bienek

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam,

Dawno nie gościłem w tym dziale... Jak część z Was wie, 2 lata temu zdarzył się przykry wypadek i spłonął mój i taty garaż. Wraz z nim mnóstwo jego sprzętów, ale też i mój arsenał lakierniczo-detailingowy. Dzięki Waszej oraz sponsorów pomocy, udało nam się odbudować to co spłonęło oraz częściowo uzupełnić straty w sprzęcie.

To przykre zdarzenie, w pewien sposób dało szansę, na stworzenie kilku nowych rzeczy, dzięki którym jeszcze bardziej mogę rozwijać pasje lakierniczo-detailingową. I tak powstało pomieszczenie, w którym mogę w sposób bardzo komfortowy lakierować oraz polerować samochody.

 

Jakiś czas temu odezwał się do mnie nasz forumowy kolega, który chciał zrealizować  projekt. Jego Volvo potrzebowało małej renowacji. 250 KM dzisiaj może nie robi już piorunującego wrażenia, ale w 1996 roku gdzie moc większości normalnych samochodów oscylowała w granicy 75-100 KM to już był pocisk. Myślę, że kierowcy Audi, BMW czy audi z tych lat, mieli nie tęgie miny gdy bez wysiłku wyprzedzało ich rodzinne czerwone Volvo w kombi.

 

Materiały i sprzęty- część lakiernicza

 

Pistolety: Sata x5500 1.2 RP, Iwata WBX 1.4, Sata 100 RP 1.6, Devilbis FLG 1.4

-podkłady epoksydowe novol for classic car (NfCC)

-szpachlówki NfCC

-baza DuPont centari

-Lakier bezbarwny Premium CSR NfCC

- +masa rożnych materiałów pomocniczych

 

Materiały i sprzęty- część detailingowa

- Polerka rotacyjna Farecla (od sponsorów-DZIĘKUJĘ)

-DA ADBL roller 9mm (od sponsorów-DZIĘKUJĘ)

-różne pady (od sponsorów-DZIĘKUJĘ)

- Pasta G360 Farecla (od sponsorów-DZIĘKUJĘ)

 

Oczywiście to tak w skrócie bo przy takim projekcie idzie mnóstwo papierów, taśm, kubków, folii itd. itp. których nie ma sensu wymieniać.

 

 

 

Auto u właściciela prezentowało się następująco:

 

 

26381958686_032ab8a736_c.jpg.08650da44daecaa9e67883119ec1d63c.jpg

28555777716_423135f370_k.jpg.e1a5f91459766de032b41a646abbc7b5.jpg28588516335_5884ba5e41_c.jpg.0b64cd21e9de14265b33c381e595c857.jpg26176806642_38b9540c86_k.jpg.95d1b6dff60cef2f97fc6c91ae36c6d9.jpg

 

 

 

Do mnie dotarło w trochę innym stanie:

 

 

 

20200515_155746.jpg.997a696a0df371dcc2353c8066a75eb3.jpg20200515_155759.jpg.21654f790a4c2540cf65f27d7aed8a0e.jpg20200515_155806.jpg.d4353cb18a9d5e34a0bef5266381fc7d.jpg20200515_162349.jpg.a3affefde4212e0b32e1d8c8f1d39d31.jpg20200515_162418.jpg.a1a9c32df74b0ab82d03d89ca38ab679.jpg20200515_162430.jpg.3b019dac3a71b0c221eb94b97c9071ec.jpg20200515_162438.jpg.3bbcd85bd7680790d93055d6fa434e16.jpg20200515_162444.jpg.1e19779aeb3fcdb9d5c216936c92d842.jpg20200515_162453.jpg.9284612e23258ac3e1dba786465030f2.jpg20200515_162506.jpg.a4437311462c9f68bf4a963090c47c42.jpg20200515_162515.jpg.52a17e668bbb7ce581f9971e400fb06f.jpg20200515_162522.jpg.092490428ebf8da67aa5f24a0e1f1071.jpg20200515_162530.jpg.927566e5e61f00bb215306f024d6c62e.jpg20200515_162532.jpg.e734a5a716a6e412f228e895aad2f297.jpg20200515_162545.jpg.c1f1501d9f867681a926b8109839cba4.jpg20200515_162553.jpg.25328b6625dc0cb29be549b49928d674.jpg20200515_162603.jpg.418bcabe1c0b23c59f6c40ddc32f2171.jpg20200515_162628.jpg.a2dbf6fd58722f5b6e93ae7e5a81f51e.jpg20200515_162634.jpg.56df3065d03016daf73b8fa1b175cc60.jpg20200515_164207.jpg.c05b2d50b2a028ca1479247d7f98e2c2.jpg

 

 

 

 

Po wstępnych oględzinach szybko zabrałem się do rozbiórki i wstępnego zabezpieczania elementów 

 

 

 

20200516_094731.jpg.db685f80cd1e18e33d33142bc06ab446.jpg20200516_094934.jpg.4cb5b08d79039d24bfbf6f3f69b5e3e3.jpg20200516_113419.jpg.dc97854947cd23ac371754eec68de8cc.jpg20200516_125003.jpg.854e2d21ddb7b2487c1b335c7162cb6e.jpg20200516_125004.jpg.7a05b9f63dd94b293b96e0b3672d9c3c.jpg20200516_125011.jpg.e0d2d73dd954a87d4effb7b385109563.jpg20200516_125013.jpg.dd69c150ba8ec3575fa702f587472938.jpg20200516_125039.jpg.832d9ec5b04bc203e20f2401d61d0114.jpg20200516_125042.jpg.faee715e4fefbea3b1b1bdd82b50b159.jpg20200516_125045.jpg.04340780b2cc56174a7ffe020e2fd6b7.jpg20200516_125049.jpg.b45081852420088c9a2c9749e0bd9c45.jpg

 

 

 

Jak widać, sporo korozji ukryło się w niewidocznych na 1 rzut oka miejscach. Zacząłem od mycia i usuwania ognisk rdzy.

 

 

 

20200516_125734.jpg.9952344f2015485e99498f5dab628a08.jpg20200516_125736.jpg.68291d4f4d06252fe1ce8ad31d64c14b.jpg20200516_125739.jpg.a477003d0b02d9f92925958cb04299fe.jpg20200516_132358.jpg.10b7608fb02bef4d179060abbf40e36d.jpg20200516_132402.jpg.9b4e0e92c5c5b6e4fd13b731e4061218.jpg20200516_132431.jpg.fa140165a37853dacb2a9ff4e15884fe.jpg20200516_132435.jpg.cfe759ae3dd02ab50bf9577827b501dc.jpg20200516_151728.jpg.eb599da917e17f9fd5ca1f7dd7275812.jpg20200516_151731.jpg.7a5fbd349614ccfb31d1922538b47a4b.jpg20200516_151735.jpg.7a82f9678388a80e08293b716e288f46.jpg20200518_164537.jpg.0b2a95a099bb939e58bf7641d3f45dda.jpg20200518_164543.jpg.33980c398cac9886b8f999c18cbddff5.jpg20200518_164549.jpg.607806e6f941dea848330bf68ad5ffab.jpg20200518_164551.jpg.8bb79f40656bc77da1b49f7ce7f17fc7.jpg20200518_164553.jpg.1786bbea818647b409339418b6e05552.jpg

 

 

 

Wszystkie miejsca wyszlifowane do gołe blachy zostały zabezpieczone w 1 kolejności FERTANEM.

 

 

 

20200518_171700.jpg.4760fa5503888453ee9226ced926db96.jpg20200518_171702.jpg.503cd1de922234b0fa9dd88e0d050bf6.jpg20200518_171704.jpg.947e394ddce3b7f37106258f0b7e5ce5.jpg

 

 

 

 

Przed pracą zaznaczyłem sobie miejsca które wymagały uwagi

 

 

 

 

20200519_151149.jpg.6cd24db01b28e12ba6c5ba1a8d93702b.jpg20200519_151158.jpg.424356380d5e9d154dc70ed9f8c9d6cd.jpg20200519_152225.jpg.ea142442c4f999a9f3805b872b770741.jpg20200519_160514.jpg.e544ebd17b48f48ee93095a30373645b.jpg20200519_170616.jpg.be98a85c437574503153e493a90d0a53.jpg20200519_170722.jpg.e410fe5e80ccd5b4ccbd69c37b5740fc.jpg20200519_174136.jpg.bb3a652d226a440aba0b21e00e14d3c3.jpg20200519_174142.jpg.459dcf4728cb1f03a00efaffa4bd7ff6.jpg20200519_181453.jpg.9ccaabeb27c33a2ef9069450e42c50b9.jpg20200520_151822.jpg.c6b187b08d7027dc728eea83d9431ac1.jpg20200520_151826.jpg.ee29eb106fc51bfc5454561ded0d31a1.jpg20200520_151829.jpg.c7be4e9965745e590835eec0a2134c96.jpg20200520_151836.jpg.291b75046999893abc50451db42d6b4c.jpg20200520_151849.jpg.ea46fc7fe5f728559426b6bd586e50fc.jpg20200520_153122.jpg.6983da19c227e78c3e6be794c7c73935.jpg20200520_153129.jpg.95e02c45b826e1e25959a1ccbaa200be.jpg20200520_153208.jpg.104d419064e3c7af0f2f551cce30d585.jpg20200520_154118.jpg.9c32f79d0d8379351cdc54f0afaa1185.jpg20200520_154126.jpg.ce8c83c6553afcf63dcad78d6c06735b.jpg20200520_154237.jpg.fd3fd7c084ef9936a9a8eecc757e367c.jpg20200520_160622.jpg.1f064d4ba07b9924be00502dc97a9ac6.jpg20200522_161258.jpg.40e69accadd2e121f45e0495e241edf7.jpg20200522_161310.jpg.69f83965d325b78b2127da1e709d179c.jpg20200522_170016.jpg.5494cd77f1bd00a03d811a577a531559.jpg20200522_171812.jpg.d0f3c04be58598130e00da1eb79867d0.jpg20200522_173743.jpg.a35ee7dbf0f116b2543679334fee31fa.jpg20200522_173751.jpg.2b79cda37ccaa01ec104e3067d83f140.jpg

 

 

 

 

Chciałem wyciągnać 3 światło stopu ze spojlera, ale po wyciągnieciu zaślepki zobaczyłem tylko łebek śrubki w stanie totalnego rozkładu

 

 

 

20200523_141341.jpg.18ca8a2f200715a68357e017605c576d.jpg20200523_143624.jpg.14c6940b14714f4a557a5b5694bcc8b9.jpg20200523_143627.jpg.ee4995ec96c7c73033fd88d80b02ce8e.jpg20200523_143717.jpg.a41b4836692846289c948b61c0b62357.jpg20200523_143720.jpg.efb1d96970c24e7605ca95a8bd8b9b14.jpg20200523_143952.jpg.d103a8a4d034bd1baabd19d86670d52e.jpg

 

 

 

Musiałem pokombinować, żeby wyciągnąć to światło, a następnie przygotować spojler. 

 

 

 

20200523_145658.jpg.0c664c82703749a737f3da1d2c735e83.jpg20200523_145702.jpg.f3043c4c181b8909462565ab2ecae18a.jpg20200523_162621.jpg.0e5674a0e318b8926c96be27d8fd07c7.jpg20200523_162623.jpg.7a16c1c57b61d46e76a5564d1a9b2123.jpg

 

 

 

 

Następnie zacząłem oklejać drzwi do pierwszych prac lakierniczych. Moim zadaniem było zrobić je z zewnątrz. Środki zostały fabryczne. 

Po dokładniejszym wymyciu i oględzinach, stwierdziłem, że w dolnej części nadal wynajduje delikatne dziurki, z których mogłaby się w przyszłości rozwinąć korozja. Zadecydowałem usunąć chemicznie cały lakier z tej części drzwi.

 

 

 

 

 

 

 

 

20200530_134427.jpg.6233d7bd8fa409519ef14db49e9e6dbd.jpg20200530_134431.jpg.6e635be3c36f2ad230a8ab891f12a27b.jpg20200530_134433.jpg.03caf9313a0bddd7ec40de4cf71bd7de.jpg20200530_134449.jpg.1ead6808da69042dc100713668926c93.jpg20200605_183926.jpg.b13a029b7396933b89d2d36f5cc5e31a.jpg20200606_082609.jpg.25d1b22f9c2d4ce798187b38b649f020.jpg20200606_085754.jpg.9be43d4ef7034d9ab1985c58a6f260a0.jpg20200606_085756.jpg.66d2930058cdad054cf95ae6ebaa06f5.jpg20200606_092334.jpg.7d3e281339da6cc850bcab290425bbba.jpg20200606_092336.jpg.2a3bfe238765fea792066ef2a27efa32.jpg20200606_112027.jpg.090d285bed72536a004a1df2a011408c.jpg20200606_112031.jpg.db56b87b6a0d9483b357bbc0f51dc7d3.jpg20200606_112035.jpg.af51eb4269c97e5897066cd341dc66fe.jpg

 

 

 

Po usunięciu lakieru pokazało się jeszcze kilka punkcików więc jestem zadowolony, że podjąłem taką decyzje. Następnie już bez obaw mogłem użyć podkładu epoksydowego NfCC Epoxy Primer 3:1. Swoją drogą to jest chyba najlepszy podkład epoksydowy grubo-powłokowy jaki można kupić. A na pewno jeden z najlepszych.

 

 

 

 

20200606_134043.jpg.19eb382949d9ac0abb7e512455a6fe19.jpg20200606_134045.jpg.79f9f3b818338315fe1d8d39c3150ad0.jpg20200606_134047.jpg.17411b79622e8e933f7ed13fa981f82d.jpg20200606_134053.jpg.33f1b6779d1f92a288de73647ecad070.jpg20200606_134100.jpg.2069d77fa0e6bff44a82d604f914188d.jpg20200606_134106.jpg.37c732d2b8bb0bb30ae00672bb314d23.jpg20200606_134111.jpg.20c1efbcdc5a398e75195ac9643962f4.jpg20200606_134114.jpg.738410be3667441c13eec3fea9cbce64.jpg20200606_134120.jpg.bfab5d51b42275878cdb1d109994e4fb.jpg20200606_134214.jpg.84201826ae403bded3cf2712f4d44125.jpg20200606_134218.jpg.0d8489f8c9649bb99223de47cc930915.jpg20200606_134227.jpg.1c3bd269ce6b4d3217e13d55c9c1d74c.jpg20200606_142553.jpg.a8b64b88958208d1bb26f61b6ed5563b.jpg20200606_142602.jpg.86994b87fd95d21d7c227b689ce6d219.jpg20200606_142607.jpg.d7b4d07b250f5d0f995735b5722ece9a.jpg

 

 

 

 

Po tygodniu, jak już  wszystko dobrze doschło, zabrałem się za naprawianie ubytków, wgnieceń itd. Czyli szpachla i jedziemy. 

 

 

 

 

20200612_153709.jpg.09b978bd42fad4ae22534e491c02dc5b.jpg20200612_153714.jpg.cfeab70e3fa7ee971d029a4f54f0a03a.jpg20200612_153716.jpg.1010accc372d31cd0fa3bfa9dcf4e3be.jpg20200612_153718.jpg.e0d552b46996ad2193df0ebc5856752f.jpg20200612_153720.jpg.01c0f6eab3b5d8b2d2b949805a9a635f.jpg20200612_153722.jpg.3aa3b83f7590ee0e9d82ccf308c3a9e6.jpg20200612_154703.jpg.5076e6a6e49f5e097a6108d35f20c106.jpg20200612_154715.jpg.c86a0b2edd6ecf6886a27f35be453c5a.jpg20200706_113849.jpg.75b1366d8657ea5cb009367c123f6b5e.jpg20200706_113853.jpg.fe9df34805d86377b1974eff322bf0c6.jpg20200706_113859.jpg.1f4b2b71a6998405e3b59c09fec35f66.jpg20200706_133753.jpg.6d393528cba25d596924bfed358dca8a.jpg20200706_133800.jpg.d2fa48d197ae0f73e1ec8b8ca46ddf29.jpg20200706_152859.jpg.5cbff2827f2dec9422421a936168af95.jpg20200706_152903.jpg.d1e92d36c1b9dade1c9cb4c1d9cd15ed.jpg20200706_152907.jpg.e083a6e49d7bf9272f0037b9af77a4d8.jpg20200707_122301.jpg.23b7af27121838357a5942ccaeac3572.jpg20200707_122303.jpg.407007298be2d946d20a2561066434ed.jpg

 

 

 

 

 

Przyszedł czas żeby zająć się przednim zderzakiem.... Ten element to był mój koszmar, a dodatkowo wiedziałem, od samego początku, że będą z nim problemu. Wykonany był z tzw. miękkiego puru, z plastiku który jest bardzo trudny w spawaniu, lakierowaniu itd. Do pewnego czasu, uznawany był za "nielakierowalny".

 

 

 

 

 

20200707_135553.jpg.c184761e82b8f4e9f2462c8608bf5df5.jpg20200707_135557.jpg.a472a776119fe9766dead04a73cab853.jpg20200707_135602.jpg.0c6d82339f0c5593d7b1c0851178999c.jpg20200707_135605.jpg.4b3799dbf90adcf0cd3dd27a49e87c25.jpg20200707_135615.jpg.bb9f6d572c9a8266974a3ac46c8b8d4c.jpg20200707_135621.jpg.c2673b11f3a42c5e7869d4e0ec85d2c4.jpg20200707_135634.jpg.9c0aed01e05715c7f1b7d56b3d9390a0.jpg20200707_135639.jpg.a295806b0b489185c053814885a67e00.jpg20200707_141227.jpg.5f65aa7de48a873944db3440018fef6b.jpg20200707_141235.jpg.dfa13609869c6b8754a398361758e68f.jpg20200707_141238.jpg.02f59cf0dc331bcd5f619e9cf2b520a2.jpg20200708_075632.jpg.e7cec710fe97db200cec5085aec0837e.jpg

 

 

 

 

No nic.... trzeba drzeć do gołego.

 

 

 

Zdjęcie w stylu memów : "gdzie TY się tego nauczyłeś kochanie" 😄

20200708_101645.jpg.3de592af16401d915e7fdda40514503e.jpg20200708_104625.jpg.ae1269f7a87218fa93df7354754b28ca.jpg20200708_104630.jpg.923d966500ab35094f7b26dd15086b7c.jpg20200710_114738.jpg.6074050f17642993ecbfacc2c9aba2c5.jpg20200710_120511.jpg.69dcc2a6b3812726a93dfe0a6995f1a7.jpg20200710_123353.jpg.74da7a3e92168cb91baa730f8fedfb8e.jpg20200710_123403.jpg.5147dacdda500296572103a324a78247.jpg

 

 

 

 

Następnie po wyszpachlowaniu niedoskonałości przyszedł czas na 2 podkład epoksydowy, tym razem izolujący. Na to metodą mokro na mokro od razu nałożyłem podkład wypełniający akrylowy spectral 365-00

 

 

 

20200709_095708.jpg.80f0df0dbd133ccb0e99d1d0e4c78c83.jpg20200709_095717.jpg.e39709814b0137c2a33a517b36d72474.jpg20200709_095723.jpg.f9b379e8350ac25663c48c5e1b70aabe.jpg20200709_095728.jpg.ce7b7b331800c21b287e9fdbe591d031.jpg20200709_095731.jpg.473b8a78eb8fbef3971dcdc1b9a37ac1.jpg20200709_095734.jpg.1f332d50dc85c60d8b384d1006d16609.jpg20200709_095739.jpg.72b5744bb73e0b3375020c9285c082ea.jpg20200709_140817.jpg.4e3884db685e61e99ccfa08f3b17eef1.jpg20200709_140821.jpg.04dde7cd2980a86a6d72de8f984bc193.jpg20200709_140832.jpg.f2f69bc4d01c4dd7f1ed7c9006d9defb.jpg20200709_140838.jpg.b2f5b2596f76e042ed3ed13c467b6548.jpg20200709_140839.jpg.d25e9232a1e6d691db0d9729ae8ac617.jpg20200709_140846.jpg.ecb721d6ca47d6d009f05f6dd1b6ae4e.jpg20200709_143331.jpg.2378bf7709fbd7e24137975e65d1432b.jpg20200709_143336.jpg.d13d236a0b7b8a15a5564aa554413b75.jpg20200709_143339.jpg.f19cdc7ddbbb302c3147f2c64a485248.jpg20200709_145315.jpg.638393654c05d95b35884f7041eed5a7.jpg

 

 

 

 

Zostały jeszcze zderzaki do zapodkładowania

 

 

 

 

 

20200710_144439.jpg.0a2754784ca89c77552fabe7e3115789.jpg20200710_144442.jpg.bb61592a58efd80b4252e99d2bff3884.jpg20200711_130421.jpg.b66950d7844814543bd18578c951f178.jpg20200711_130425.jpg.fc214df268f566b8ed46e6bb5db445e0.jpg20200711_130432.jpg.d3a5dfb6e9c4027f5e1a5ba2d5447c61.jpg20200711_130435.jpg.25c2938c3a671c20b37a0bc28c0e5cf7.jpg20200711_130440.jpg.3ce9de888bdedb5816c32753122620df.jpg20200711_130444.jpg.1cdcd68a077107a1f3b4fa7211127d21.jpg20200711_130451.jpg.bf0d4a0a80b7b0bb5860b8639095c810.jpg20200711_130455.jpg.702db4c87da41bd9f7992471f9d91959.jpg20200711_130459.jpg.dcd6feb3faf480155ed3ac1c884f7685.jpg

 

 

 

 

 

Klapa tylna pochodziła z innego auta, a jej stan delikatnie mówiąc nie był zbyt dobry. Podobno była lepsza niż oryginalna więc to już coś 🙂

Klapa miała warstwy.... dużo warstw... więc postanowiłem usunąć z niej lakier.

 

 

 

 

20200713_104531.jpg.80379b452b681775a154a3039af7efdb.jpg20200713_123607.jpg.693a84ee4aeb0ab6e3fd659d02114acb.jpg20200713_123610.jpg.2a64125d976355c35a2f9feab10b09fe.jpg20200713_123653.jpg.2983e6dd176bf4334bef49fb3e6a0186.jpg20200713_123655.jpg.50f03bf50b3ef0e855577a625fb0b709.jpg20200713_131319.jpg.04cb7135db717ab23a5fa82e2230885b.jpg20200713_131322.jpg.e591d99e696a36a72e1fcdc139ab4a0e.jpg20200713_131749.jpg.e2126b3ae25b25a4c88d8c47cf72d51c.jpg20200713_131751.jpg.3f43e983c6952217268ed8c9ce41a455.jpg

 

 

 

 

 

Do klapy jeszcze wrócimy, a tym czasem graty się suszą, a przede mną jeszcze jedno zadanie, które starałem się odwlekać w czasie ile się dało, ale w końcu musiałem się go podjąć.

Komora nie została rozebrana całkowicie, a ja musiałem ją polakierować. Po wielu bojach i przy pomocy kolegów udało się wszystko wyciągnać (współczuję temu kto to będzie montował spowrotem)

 

 

 

 

 

20200713_134051.jpg.25b0c47ec32b28856a56ac7fdc010082.jpg20200713_134054.jpg.859aac68b48aa1d305a240943771d7c8.jpg20200713_134059.jpg.7b09bf8390bb2bda0664012430ff1e07.jpg20200713_134112.jpg.4e9c527daee99f9be1843b7559772cf1.jpg20200713_134117.jpg.0e1cc551111cdfc00cf9d8ad8765ccf4.jpg20200713_134119.jpg.021a7aedfff188d4a2d3b1b2057cfa76.jpg20200714_170824.jpg.652704ad474b39f6b9c69f012804d500.jpg20200714_170825.jpg.2a8406ee4825fc0ddd094bdc7334da80.jpg20200714_185647.jpg.eabb5eb14f3f5ddd138d2926e6cbfac7.jpg20200714_185651.jpg.02aa5e2b44332c31697a0c54d1e754a6.jpg20200716_125244.jpg.2ba4d825e9a2f04c819adff287fe251b.jpg20200716_125247.jpg.743611cfaca7158a392064a2f58ad4b0.jpg

 

 

 

Teraz mycie

 

 

 

20200720_132223.jpg.cf96701d68c075a76c378fa9eb75ccc4.jpg20200720_132226.jpg.cd2fd3987f214dad9b5929b580243af0.jpg20200720_132230.jpg.75de05cdc5f90a0472cb20f01470cb85.jpg20200720_132240.jpg.05fbf020840dc2cfdd7f4c9cdde1887d.jpg20200720_132242.jpg.40b5c2a187dfb38666dc3ed1bf2dfb32.jpg

 

 

 

 

Innej opcji jak piach nie było. Na szczęście w okolicy działa znajomy, który dojeżdza na miejsce. Troche roboty z przygotowaniem było, ale udało się stworzyć warunki do piaskowania.

 

 

 

 

 

20200727_162709.jpg.f86b02e6645f6bf767d0e53b97a0bf6e.jpg20200727_162718.jpg.35a405e469eed0f46a63ed40df9a7a35.jpg20200728_081203.jpg.427584a4b88effd483f0124d4a1e9f45.jpg20200728_083534.jpg.52ee87b6a3add4021592b43265cedad9.jpg20200728_083541.jpg.7194afee180e7f3f255960d2a217235f.jpg20200728_084349.jpg.fe408c9e790999f04263cf0e673a4550.jpg20200728_085705.jpg.c0497b8fc08d8ee606dd5fa554ab64d1.jpg20200728_120342.jpg.145bebb33974e6cb1d3484fd77617b91.jpg20200728_120345.jpg.040da345a60fab0d80ff244815fc8415.jpg20200728_120353.jpg.10a04ea3555cd955770c7c8292e7988b.jpg20200728_120420.jpg.b46786d5ba229eedf5f49e157e8cd368.jpg20200728_120428.jpg.3d40c0e1727df9faef7be0e54ac9ae96.jpg20200728_120435.jpg.1f28019b02e33d881fb0eaf12cf18687.jpg20200728_120436.jpg.29c02ba538269b613896dff02e695b05.jpg20200728_120440.jpg.43fa0b7f75f48654b550188b6b88cc6f.jpg20200728_120446.jpg.3b658855ee1e67e94962889971545a1c.jpg20200728_120457.jpg.a84a62ec9bd1811228c78c6fa9ac339d.jpg20200728_120453.jpg.cb3819f1fdb34fca5d1ddf22139e4dac.jpg20200728_120459.jpg.6f979bdc5ce02a3b94c16b0e19f7ee9f.jpg20200728_120507.jpg.f9ab60b166d6a7c782e3d2e2ff54c45a.jpg20200728_120519.jpg.7c0dfe928dbec3d4d15d839eb88f157a.jpg20200728_130121.jpg.daa688a91c134bece5b43e7921fb2f58.jpg

 

 

 

 

 

 

Po piaskowaniu wszystko zostało zabezpieczone fertanem.

 

 

Niestety jedna rzecz nieomal przyprawiła mnie o zawał serca. Po wepchaniu samochodu do garażu zobaczyłem, że cała maska jest pofalowana 😞 Aż mi się gorąco zrobiło bo wiedziałem od właściciela, że znalezienie odpowiedniej w dobrym stanie to cieżka sprawa...

Na moje szczęście maska była już kilkukrotnie lakierowana, więc wziąłem długi klocek szlifierski i grubym papierem zacząłem niwelować nierówności. Na końcu postu wrzucę kilka filmików i m.in. ten na którym widać co się stało.

 

 

 

 

 

20200729_113342.jpg.010d607eb38cb83c40a5f3ff1cf73e67.jpg20200729_151750.jpg.4ff90e1d470bc05f42a71aaa1f549961.jpg

 

 

 

 

 

Zanim zabrałem się za podwozie poprawiłem mocowanie zawiasu, które moim zdaniem wyglądało niezbyt dobrze.

 

 

 

 

20200730_142632.jpg.56d1d276342f6300211ba146c1e905e1.jpg20200730_144611.jpg.01be17b24be0d2632c48a1a9b86c8085.jpg

 

 

 

 

 

Żeby zacząć kolejny etap musiałem poprosić o pomoc zaprzyjaźnionego mechanika i jego pomocnika. Na szczęście znaleźli chwilę czasu i pomogli mi podnieść samochód na odpowiednią wysokość

 

 

 

 

 

 

20200827_192433.jpg.eaad9954c23a57d57cca4d5e4d0db890.jpg20200827_191558.jpg.baf7df4b80f932606bae21fbc6f793d0.jpg20200827_191603.jpg.0afdde2495317f7ce4b252ce9f832f59.jpg20200827_192443.jpg.84a3bb13026d83d0a3bb41d7f1634365.jpg20200828_121929.jpg.ad9d92133691cc8c782cf6f0e91861c8.jpg20200828_121933.jpg.6881136b3037975e3c5ce214238b5ba6.jpg20200828_121942.jpg.1def478a739ed01138ca672e4d2f9efd.jpg20200831_122250.jpg.762bc6b05ddc197b495be620f8ce2608.jpg20200831_151651.jpg.895e54301481444b5f795f12cd1ccc27.jpg

 

 

 

 

 

Podwozie i komora silnika zostały pokryte oczywiście kilkoma warstwami epoxy primer NfCC 

 

 

 

 

 

 

20200831_172911.jpg.d43cb44bacc9053c1b5dc84ff395a1ee.jpg20200831_172913.jpg.d886024fad8afaa19a788b24324e3104.jpg20200831_172917.jpg.ad52b9f692df700329c1864708fda6e4.jpg20200831_172924.jpg.cd0b447ecdf922a1f43fc6eb72c02838.jpg20200831_172931.jpg.812d486bec11754c99481123579355ed.jpg20200831_173012.jpg.9ea01ec28f15ec556e4ed43d41a1446b.jpg20200831_172933.jpg.68fde9094cd142fdf861d3799e2bb72f.jpg20200831_172942.jpg.cb88e94a7264d9ae457085874366c855.jpg20200831_172945.jpg.40577ea2d843c18d51c5197c97f93e5f.jpg20200831_172953.jpg.d4e24442057468fdce3a5246ea42ff13.jpg20200831_172956.jpg.7daadec0c61614fe242fe5e50385f0b3.jpg20200831_173009.jpg.1181b40fe97e1c297e9dae029ece5216.jpg20200831_173015.jpg.46e9fa4b94fe9c4c15795bfb1b1cdcb3.jpg20200831_173227.jpg.9b40d8ae174dec011ff5b8520b48268d.jpg20200831_173229.jpg.eb451d90d0e212d19654c0073cc803c0.jpg20200831_173236.jpg.85fbf494b5775a7d4bb3a3f705cc3515.jpg20200831_173245.jpg.067b3df95bfaadceda031c7e5540f255.jpg20200831_173250.jpg.49928be6f606882574776724cdabb6ed.jpg20200831_173253.jpg.88f1796ad5ba4cd32a6fcdce24ebacf8.jpg20200831_173301.jpg.473b1d7a7670f751a5e7d6800f1884a3.jpg20200831_173311.jpg.099c58c515bdcd3d04fcb00bd9c115bc.jpg20200831_173329.jpg.32181a99169cb735243170dc106b62e2.jpg20200831_172357.jpg.f945c8d12a87c4f60631159e572f53a7.jpg20200831_170455.jpg.ddda6f22ab8120b809263b0ac7999d7b.jpg

 

 

 

 

 

Przy wszystkich zaletach, epoxy primer ma jedną wadę... Nie da się na niego położyć kolejnych warstw bez matowienia w metodzie m/m. Musiałem zmatowić włókniną całą komorę oraz podwozie. Przyjemne to nie było 🙂


Przyszedł czas na biały podkład w komorze i na to baza i bezbarwny. Pierwszy kolor na aucie.

 

 

 

 

20200902_110950.jpg.1c0e7778aebae162d6e3f81a5803f7cf.jpg20200902_110957.jpg.608ce72047eac957469badfb6d3944f3.jpg20200902_112715.jpg.2c8694d6581a7e839e0e6a2056a24b48.jpg20200902_112717.jpg.2b5dd2708c6f937bc9c727859cbd646c.jpg20200902_112720.jpg.461a5bb6a0b36029f77603a1f8d5b80e.jpg20200902_112722.jpg.5253a8d0fc27e9c24d555d74eaece0f8.jpg20200902_130828.jpg.83b44d073ba7a6de751b631c73386372.jpg20200902_130832.jpg.83621dbcc042467adba0990b39512d27.jpg20200902_130834.jpg.f7f4239ff25bec11f685dcc2eb22237c.jpg20200902_130852.jpg.f2f88e5d6ad892c4629bd49dd789081e.jpg20200902_130859.jpg.c20140bd4223b2d0804012ce39965237.jpg20200902_130944.jpg.2c5400064020c7a906c71c253145350e.jpg20200902_131506.jpg.0f6329c15fab0439c36497e9463f76c9.jpg20200902_130953.jpg.c7c75f46fbc5e36639a87b48da33c6f6.jpg20200902_131123.jpg.1a51ac4734d14d72e43685c374d5b7f1.jpg20200902_131851.jpg.897cfb34ca6b003ad2e2183dadfe8da8.jpg

 

 

 

 

 

 

Właściciel nie chciał uwierzyć że to ten sam kolor który był w oryginale, ale pokazałem mu, że pasuje bardzo dobrze do klapki z samochodu.

 

 

 

 

 

 

20200902_132308.jpg.9b60c01890026985dceea6265a4e901e.jpg

 

 

 

 

 

Podowzie, wedle życzenia zrobiłem Cobrą w kolorze nadwozia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20200903_170001.jpg.5b2834807089c47a6b4f6e5bfbf28feb.jpg20200903_170008.jpg.f88b88d2796202cbc701cb715e7642a3.jpg20200903_170011.jpg.da32217606cc7105c39a12a5458b7285.jpg20200903_170014.jpg.39a305aec0db6099b1d9af866eb232c0.jpg20200903_170024.jpg.ffb55ef92a43e78e0bd623c5706401c6.jpg20200903_170028.jpg.38857c7e9937e4f4680fff17e2412fbb.jpg20200903_170038.jpg.04b2a23249c604218e8144c95906be80.jpg20200903_170042.jpg.ee4720ec1411d798a052c6858f79d522.jpg20200903_170049.jpg.9fbd1242c7bd755d60d909c2e76c8857.jpg20200903_170056.jpg.417afce43a01969aff38620eb7a6c56d.jpg20200903_170107.jpg.b7ff8d412013534c0c39d9ff2303448c.jpg20200903_170109.jpg.82c67150c94f16d75d6dcd27f16b8289.jpg20200903_170112.jpg.30f21b49c0b1c7bb25386b80a977ff6d.jpg20200903_170119.jpg.dacec41c18cc2d77ba56812d280d2072.jpg20200903_170211.jpg.805b2e7ecd583ced34838c146088959c.jpg20200905_143638.jpg.3d39ac2cd59a25b5f30ed6c0bc1f7fa0.jpg20200905_143751.jpg.ea19e1c1dd0e7e6e29ffe2ccd1d35e56.jpg

 

 

 

 

 

Po tych zabiegach mogłem spowrotem uziemić auto i zabrać się za "budę"

 

 

 

 

 

20200907_092730.jpg.537d3001562250cfc2497edafc41e028.jpg20200907_092735.jpg.318993ab990aa0076181c4e680687e9b.jpg20200907_101942.jpg.726d1cdc666e883d1663d19f2bb3c6ee.jpg20200907_101944.jpg.828c46e9fc96d27b4954b73f3d7540d8.jpg20200907_101948.jpg.0a0b8b85c2e566499487daf5f405a68c.jpg20200907_101952.jpg.f41c88b92a6a96af35498142d92d020b.jpg20200907_122016.jpg.4b4d5c65afb1b7992425ce3374d59252.jpg20200907_122412.jpg.93a6e432be4408b258326e89447ae75f.jpg20200907_194914.jpg.e8f0dc81414110b5e315bbbcdd506aec.jpg20200908_093353.jpg.c1b73b31a2416435205ac0fb7a538b91.jpg20200908_101047.jpg.5836394066740a8f976131224910c018.jpg20200908_114042.jpg.fedae00a6f8daf1e67d7b3920a749e3e.jpg20200908_114045.jpg.2e156abaada1ad421a6848d8eb8d3da7.jpg20200908_114303.jpg.707144292de3ed1b552b0f5adce1402e.jpg20200909_092912.jpg.3fb2c273c3a6669263648020fa515f54.jpg20200909_100505.jpg.5dc69d1e0c1f19452ffa3c12e280f872.jpg20200909_132956.jpg.d3bc140410771a2ebc888e216f7674e0.jpg

 

 

 

 

 

Po wykonaniu niezbędnych prac, samochód okleiłem i przygotowałem na podkłady.

20200909_170329.jpg.907e136df12db086582ac116a2083f44.jpg

20200909_170323.jpg.91bba2967016193827fb6b2162daa004.jpg20200909_170331.jpg.ccd2d470189c8a3a9d546337fa706958.jpg20200909_170335.jpg.0adbba473b0bad28e196bd4d923c055b.jpg20200909_170353.jpg.a1c97f8610fed23303842c7bcc556bb6.jpg20200909_170454.jpg.cf707e346e5024b586d0bec7f936dc92.jpg20200910_110853.jpg.6e3c0f89025c8b6005d1c6e2174220ad.jpg20200910_110859.jpg.8b0dd39fd7c6a29f4711ac4f441e6b45.jpg20200910_122546.jpg.da41ce72a6fba79d84473827acda7d95.jpg20200910_122556.jpg.b696a501d83da46ac5c258c5b9bd68e4.jpg20200910_122559.jpg.0426c45c036c76cb1a3260aa733e3642.jpg

 

 

 

 

 

Udało mi się poprawić poprzednią naprawę, ponieważ profil zagięcia był inny niż z drugiej strony. Był wypukły, a powinien być wklęsły jak z drugiej strony. Do tego udało mi sie zminimalizować ilość szpachli.

 

 

 

 

20200910_130829.jpg.391b6c5dd03d956992a881f46e226e5e.jpg20200910_130923.jpg.dd66fc4acbc267fae819e5297af9ae0d.jpg20200914_173606.jpg.72ab9c25ae9c830dc336cff671a7aa2a.jpg20200914_173610.jpg.34a7252c95c408c950b4901824c07c31.jpg20200914_173616.jpg.ec98103f84755735b5b59fd00a31c03a.jpg20200914_173621.jpg.1023e12075539292d5232ff45a4c420b.jpg20200914_173626.jpg.288456ea319c02a92931256f5377aada.jpg20200914_173630.jpg.4a2bcfc80946336e537addcd1283caea.jpg20200914_173701.jpg.6a318e49f235068d076ccd5bb920587b.jpg20200914_185214.jpg.6f01c8a1786eb208fd6619db813e4c7f.jpg20200914_185216.jpg.ddc9fe0bdaa4803584ea61aeb982adc7.jpg20200914_185220.jpg.47e959948e4292cf6234adb21306085b.jpg20200914_185227.jpg.dde557d92ea809d43dd11cf2f3a6d588.jpg20200914_185229.jpg.d7f40d619335459223323e3ffca7adfb.jpg20200914_185235.jpg.c005d44f3b9cc5b2696676962389a432.jpg20200914_185244.jpg.2aee2889a374dd249459630ea03980b3.jpg20200914_203931.jpg.b868b0d0a7924245f4939cd050f152c8.jpg20200915_090432.jpg.a3e8044b36548c1ee5c2cfa6ed65140d.jpg20200915_090437.jpg.786d8fd34ecab3053b4c66c829a3afeb.jpg20200915_090449.jpg.6795e216217961b63fb1d38ae7ff698f.jpg20200915_135837.jpg.fbad9304940d6d87b8e55fc1f9e1d283.jpg20200915_135840.jpg.5b236cdca975d8eea7d2bca051482f87.jpg

 

 

 

 

 

 

Podkład sobie ładnie dosychał i siadał, a ja w tym czasie wziąłem na warsztat klapę i maskę.

Całkowicie usunałem lakier z klapy, oraz zaspawałem dziurki bo ktoś dorobił 4 dodatkowe.

Na poniższych zdjęciach można zobaczyć w skrócie jak wyglądał cały proces od szlifowania metalu, poprzez podkladowanie, szpachlowanie, kolejny podkład izolujący i podkład wypełniający.
Po tym procesie części odczekały pewien czas, aby wszystko dobrze doschło. Jeżeli dobrze pamiętam to suszyłem te elementy również promiennikiem IR aby jeszcze lepiej wszystko się ułożyło.
Następnie wszystko zostało wyrównane na długich klockach z pomocą kontrastu. 

 

 

 

 

20200915_105822.jpg.1beec09743ff0fe0fc1e99a1c4f3e93d.jpg20200915_105824.jpg.5c807f824b3be6ad4bda112b1557cbf2.jpg20200915_120237.jpg.8de3cc537650b920f130d74f8972cb48.jpg20200915_120656.jpg.549a5621a2505b64948f76974e0b68bc.jpg20200915_120657.jpg.13be3bb6e9cd500124610919efb6f362.jpg20200915_121504.jpg.d0824032de760865def63729dba314e1.jpg20200915_124057.jpg.e087d0e36f76c5b8e35964762330764c.jpg20200916_101805.jpg.127dc4656c2208d351e9b12ba648dfda.jpg20200916_101814.jpg.f1135773e022f0f3e6743fd03a969582.jpg20200916_102901.jpg.63ae94184b79dbbc3c5aa087893d59d6.jpg20200916_102904.jpg.f270f88c441e7ced32793244462693aa.jpg20200916_102906.jpg.a2c6dc6d15553d3967fd56e499615813.jpg20200916_130205.jpg.360aaff81b25b16e2e6a23c702aeee31.jpg20200916_130209.jpg.3a4cb0ced4372fdaa3adb30bd8b00f6d.jpg20200916_133120.jpg.3c06f86a11c55c5d5408381e5bc825bb.jpg20200916_143624.jpg.80701a1b130e9fe215a4992998196733.jpg20200916_150417.jpg.44b93ef71b9f7af03d7aa6b1b40fc6a5.jpg20200916_150439.jpg.546f52407bd2ee9fe6133d07b47bbd9d.jpg20200916_150440.jpg.2d59583c2a4e71b9401bdb89f3d9b38f.jpg20200917_091958.jpg.609ec45942aa498ecd57cdbdcf35058a.jpg20200917_100932.jpg.b6cdfc8cad40a6375df04be2286133cf.jpg20200917_122526.jpg.fc94fbeef98a42a4d2e96fd7bcf22b1c.jpg20200917_122527.jpg.67c59c80a256e771220656168ff162d3.jpg20200917_140148.jpg.feda4a29b0fb874e0f4a1f887df63d7a.jpg20200917_140154.jpg.1aa072224e67bcf741affadd8793b4ac.jpg20200917_142820.jpg.f6b5fd39f9ed73addd514ffe1b8a72a9.jpg20200917_145131.jpg.2a5be7927f7ea4ea8fe43e5a4b61094a.jpg20200917_145145.jpg.cde9f8a49f6b2dfdb1632a8bb36ff2fe.jpg20200917_151750.jpg.2a35b2dfd844fd5389a2ba687ca4507c.jpg20200917_151756.jpg.59cf5b5b092f5b42c266d6ac68057ae3.jpg20200917_175418.jpg.8045f30f83cfc4143c0efefa9c063a77.jpg20200917_175421.jpg.f4c8306bf83f776a71f0788dd95735a4.jpg20200918_150715.jpg.67bf3b9a08583204c6daedcafaddb7fa.jpg20200918_150721.jpg.7dcf7599611157644b2259e1942fd556.jpg20200918_150727.jpg.a645f8bc849da95d48e0bb2a002f7430.jpg20200918_150734.jpg.4fa1cf95bacfb5cab1c30c15878d14ec.jpg20200918_150752.jpg.a923078271eed1fd14093b8990f9ef96.jpg20200918_154524.jpg.a9540bdb814e9d2fd9ae27dfd4de8444.jpg20200918_154535.jpg.5c45c7198a8ed3b9655e8ad0313596de.jpg20200918_154540.jpg.eaa43a945bdf812dddb174cd3719c1ab.jpg20200921_092729.jpg.f64ca8ddb5e0e08a345f1a0ef7955375.jpg20200921_093345.jpg.d92cea68f484e2875a059ab5b5afd641.jpg20200921_102123.jpg.431680bd077e573bf56eb2bfc99ea882.jpg20200921_102130.jpg.836552cc624aaa6ecd6f612396f5a08e.jpg20200921_134559.jpg.6c24e09d7c9b7e56c631388c38959415.jpg20200922_083357.jpg.a5e273ea1b407583c1c6d81d03869895.jpg20200922_083403.jpg.65582d35dc4dd198bad3d3b82399fe67.jpg20200922_083424.jpg.0c18ff28e3851eaf499a256de5a4de2c.jpg20200923_121513.jpg.c2bbd4b1fe86ee6a6f83653670a7114d.jpg20200923_121659.jpg.d357d684ace6e46c8d6aae6d3d9eae45.jpg20200923_130403.jpg.f94b5a4e2447ab9897541791f7c7ad1f.jpg

 

 

 

 

Pozostało do zrobienia elementy na karoserii oraz kilka drobnostek po naprawach wewenątrz kabiny.

 

 

 

 

20200923_142316.jpg.258ca0e169d110a72f647a9b230b3f36.jpg20200923_143625.jpg.dd6e949ef200e63d4c61e4bd6b0f1b8f.jpg20200924_160816.jpg.20ee854045395f7cc12fec7afdea0547.jpg20200925_145152.jpg.4e34ec920614a158a587741273c72711.jpg20200925_145158.jpg.3aecb9b0915e29d40a592a557efff753.jpg20200925_154527.jpg.8c080538d911096ad393a5c6df3d8f58.jpg20200925_154602.jpg.c8c7e02523f9875b21a821360bb10d9b.jpg20200925_154612.jpg.c1945706ad3fb20bc3fb6f7f42568c9e.jpg20200925_154615.jpg.6721bfdfdf160b2bc8397f4b8ba5dce3.jpg20200925_155505.jpg.55f3d71d83a4856ac2f138f9665e9f8a.jpg

 

 

 

 

 

Można było w końcu położyć kolor na wewnętrzną stronę klapy i maski.

 

 

 

 

 

20200928_164411.jpg.3926ea0876e7e69a06588617f4e90092.jpg20200928_164432.jpg.76a1ca7c52f28b586722296468270047.jpg20200928_164436.jpg.876ad4211f132eca2d64d8fd11b4a42e.jpg20200928_164439.jpg.6827067583b02e8943831eab1ad10ad5.jpg20200928_164442.jpg.4aff22e334221ac1adf49f86a19b63e3.jpg20200928_164452.jpg.325333d8add42dfb4938acaf4b1d7752.jpg20200928_164506.jpg.7329b8febdb22e5330b2d6dd62bbc8c1.jpg20200929_175646.jpg.1cc1dd18f180c0b5c79d515f1beaaf5e.jpg

 

 

 

 

 

Pora na poważniejsze lakierowanie

 

 

 

 

 

20201006_170134.jpg.932d8c89907005f8efac7af61390d184.jpg20201006_170137.jpg.15fd64bcb0d91e8d630a526b182177a3.jpg20201006_170142.jpg.d2c0c2263388a3110ea618e5b2ba492d.jpg20201006_170147.jpg.1114b38d6914e3c953bce7874e4a5ba3.jpg20201006_170151.jpg.8aa787b56c85301135c0fa1dec2a0d5d.jpg20201006_170155.jpg.180020343218961b31f3f4cf3e6d67d4.jpg20201006_170159.jpg.a624d3324af8bb7b3f713748664f7417.jpg20201006_170209.jpg.0f2c765f6a96c54fdcf2325d8ab05c6e.jpg20201006_170215.jpg.30b1ab819e8597dc5ed71eb9b84b262f.jpg20201006_170219.jpg.514e8da290f943411fe8e66c23954f30.jpg20201006_170222.jpg.770a35e2b6893531851b04191fe3ffb7.jpg20201006_170237.jpg.488fd1455e00b7e463ef384464865cd4.jpg20201006_170243.jpg.aadad46d94f3a96fbfcbb3da68cc6ff8.jpg20201006_170251.jpg.493513cb3d2255f3eb092e7c948d759d.jpg20201006_170254.jpg.035a4f39f9ad0431facb9c0f889249e9.jpg20201006_170302.jpg.36ebaf9da02b4136fb7748ef2e98d9bb.jpg20201007_074159.jpg.29e6e9399cb5690ec5881e0a6090d414.jpg20201007_074212.jpg.771d74fce995b0109ce102a42a458ce7.jpg20201007_074220.jpg.9c354d7a6ea9453b03244ca14b0ec60b.jpg20201007_074225.jpg.62e477d562a4eb502e7716d788d273b2.jpg20201007_074238.jpg.18cfebbe5752f611ff8ee6207c06015d.jpg20201007_175540.jpg.cbec714fac544d1d11f621fb265285fe.jpg20201007_175546.jpg.a8e5e623c27e529250a87ecbfb1bf9b2.jpg20201007_175549.jpg.ee12663eda611d6dbbbe670534be13fe.jpg20201007_175552.jpg.6fec177a5f9002816bcff7b8b1fcf478.jpg20201007_175558.jpg.091549394f744795a827ab266584df43.jpg20201007_175603.jpg.64c2ca0b9628e1b48f4f183fba1ef020.jpg20201007_175635.jpg.0a167ce8b66fd6dde8c68cc2a8a0f340.jpg20201007_175642.jpg.3b9eca979309dfafefd98014a0a777cd.jpg20201007_175645.jpg.55a40a46467127d39942b91c488dcf4f.jpg20201007_180939.jpg.3bc03827129b7ea6c7069615511f6c09.jpg20201007_180951.jpg.12d5da95bcc7c24d85b7852635c011be.jpg20201007_181009.jpg.0c44255046f8dffa7f967747c7434ac7.jpg20201007_212808.jpg.a6c6e0d014efd9cd62323f99cd71b5ef.jpg20201007_212813.jpg.2bc94d4699bfc545091eecd9c2114ed9.jpg20201007_213034.jpg.4187135336a2b6bce0e261b086ce9356.jpg20201012_124817.jpg.6cb337055bb3f2f450305c9defa062fb.jpg20201012_124835.jpg.0cb6fff50bc320b958c8037efef8b824.jpg20201012_124939.jpg.ead138f7f6ff29f434ad35eb12e3527c.jpg20201012_125554.jpg.2884c3a74150eb4839505d863f40c88f.jpg20201014_164230.jpg.ee8a88bd00ef5cc3b9c2b6ea3c6e02e9.jpg20201014_164232.jpg.e6e831cc471cee0339a485edd3e052ad.jpg20201012_141258.jpg.9753222eaa5e51cebe5dbcd786721c9f.jpg20201012_154434.jpg.0917e01a13350012062eaa1992e0f76c.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Niestety po zakończeniu lakierowania zauważyłem, że na dachu jest czarna kreska 😞 zrobiłem ją niechcący sadzą kontrolną. Od razu wiedziałem, że czeka mnie poprawka, ale to zostawiłem sobie na koniec.

 

 

Kolejne elementy przygotowane

 

 

20201121_101726.jpg.c195a05b0cf7f69ed1a7396d1d61fc23.jpg

 

 

 

I katastrofa. Przestał działać wentylator nadmuchowy... Bez niego nie chciałem ryzykować porażki, więc musiałęm go zdemontować i zawieźć do naprawy. Niestety naprawa przeciągała się niesamowicie, więc po ok 6 tyg postanowiłem więcej nie czekać i zabrałem elementy do mojego kolegi do komory.

 

 

 

20201130_144406.jpg.cc14aeee4db6991889a525f9dd255f31.jpg20201130_144413.jpg.e2a3554beb6d8b037317ea774960f9c6.jpg20201130_144414.jpg.92f58073bb112575448855c30ddb3681.jpg20201130_144415.jpg.938425f0a5773294efff96c77977c381.jpg20201130_144419.jpg.7e3cae0eefb677d3ee73e46a8346afc1.jpg20201130_144423.jpg.fcfdc3e2b2c05efca18e2f45979adca7.jpg20201130_144427.jpg.e11bc37a7b2afeaa12206d46d4601a28.jpg20201130_144431.jpg.8f4bc72f9469d113192ddbd3e8dfb8d4.jpg20201130_144552.jpg.f7781b09e02edb94bc98b9aace9d5214.jpg20201130_203731.jpg.6f47aa99eed57fd8d6fa412e3a9f17a6.jpg20201130_203733.jpg.1b9f396daa4853d75396db34854cf549.jpg

 

 

 

Na szczęście się udało polakierować wszystkie elementy, ale jak się później okazało maska i próg poszły do poprawki, ponieważ wpadły jakieś białe paprochy, których nie dało się usunąć. Jak widać komora nie jest gwarantem idealnej jakości. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że u mnie wyszło dużo czyściej 🙂

 

 

W miedzyczasie, po prawie 2 miesiącach odebrałem wentylator z "serwisu" i zawiozłem go do kolegi, który naprawił mi go w 2 dni.... Także straciłem 2 miesiące w których była o wiele bardziej sprzyjająca pogoda na lakierowanie....

 

 

 

20201211_151859.jpg.43944bc4ef1f65bf5de207364864c9ff.jpg20201211_141511.jpg.c253e71015353e80b1705947c0dbc1a1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

KOREKTA LAKIERU

 

 

 

Po skończonych pracach lakierniczych nadszedł czas na wyrównanie lakieru. Różne elementy były lakierowanie w innym czasie, w innej temperaturze itd. Do tego lakier po czasie jak wysycha ma tendencje do kurczenia się, przez co robi się większa morka.
Aby to wszystko naprawić postanowiłem wszystkie elementy wyrównać na mokro papierem p2000 na twardym klocku. 
Używałem pasty farecla g360 z dołączonymi w zestawie padami i powiem Wam, że jest to moja ulubiona pasta jak na tą chwilę. Tnie niesamowicie szybko i wykańcza bardzo ładnie. Koch h8, menzerna fg400 nie mają podejścia jeśli chodzi o czas pracy i ilości przejazdów potrzebne do osiągniecia super rezultatów.

 

 

 

 

 

20201212_121354.jpg.6d1318beb689b9025f13d93baace17d8.jpg20201212_121356.jpg.a43b26e08dbd011292453a89b262843f.jpg20201212_121359.jpg.6fb3bc583f44f36d98f2603e2b6ef4a3.jpg20201212_125459.jpg.48cb2d515d6deca4a3452b86d797a030.jpg20201212_163340.jpg.10e7e64bfa64eff2eb63e3fa47b6dee5.jpg20201212_164725.jpg.ce91f08ad61ac281ed835cf0f8b4fd76.jpg20201212_164900.jpg.2fda4609d1c50dfc2bc3e84f662319b0.jpg20201212_125455.jpg.5aac14eabee3a1742342f2ba2845800a.jpg20201212_171210.jpg.96650cfe2b0d3c4fbf602004cd8f6e9e.jpg20201212_171231.jpg.3b6f4cfc447024d2bae38cf6cf4243e4.jpg20201212_172630.jpg.8a2dc0161823c5e9c59164f9a3d45d00.jpg20201212_172657.jpg.be750f54c4e29fd038274b8e63342671.jpg20201212_172711.jpg.e271567f636b65fdc3a4ffa19b8cc14d.jpg20201212_172804.jpg.e986920b15b36538d0fec2ea2c163a3f.jpg20201212_172850.jpg.2ea4defa28555f8606f1d31eac37e7e4.jpg20201212_172857.jpg.fae31b13e0eaa6845afeb3c09bbb828e.jpg20201212_172909.jpg.5423abfc3914cf9e341f8bc888e50a94.jpg20201215_165811.jpg.79df7e9fd8906c311218083a0f67b6f4.jpg20201215_170544.jpg.a994a98f6958f9d4ac71a56c76282d07.jpg20201215_170546.jpg.e92e20fb02e7d569bf8b9e27716c49ad.jpg20201215_171428.jpg.2412215077ef74160642d17315ffbaee.jpg20201215_171434.jpg.085f4885e24b24b44024938594e5e94b.jpg20201215_171436.jpg.880a2704b8e55e2876ece9da7b6a2529.jpg20201215_180002.jpg.004c04aa83f289cab1d9284aa2ddc4e3.jpg20201215_182939.jpg.bcbcdce1b8f62f693f197648a7a00470.jpg20201218_144329.jpg.f12318945415f3d313c3abf201ecb0f8.jpg20201218_150835.jpg.e5c384860c8014c0578cb086c52cae23.jpg20201218_150937.jpg.1199cd779e39d6829a297069e0ec43ed.jpg20201218_172159.jpg.0c720813376ed823d92d6f27213e9227.jpg20201218_181906.jpg.ba37c0e1c5ac0a573699fafe3b0a7d1c.jpg20201218_181941.jpg.af8e2ca1d6036567a6fd437cc41fd897.jpg20201218_181945.jpg.1603f6a50b031e338be5e094b6cd0b53.jpg20201219_111240.jpg.9da7f7ed87c9f8d3569dc0a28711d5b6.jpg20201219_111243.jpg.e2db8e7ffee2c8099caac61bd0e66f25.jpg

 

 

 

 

I z drugiej strony to samo. Najpierw p2000 i polerowanie.

 

 

 

 

Przed (widać morkę)

20201219_112006.jpg.a6cf69373b707a823107bbb77eb9dc4c.jpg20201219_112012.jpg.f53ce5180d764401425e4f5bae6ff375.jpg20201219_170015.jpg.67518a44fd1a302185ec56d56b9f6388.jpg20201219_165055.jpg.d9dca494edef78f18db1c89113d6e150.jpg

20201219_125556.jpg.1a39c09c60c61be499826d85aec86373.jpg20201219_135125.jpg.5bf792c1cebed7e90b4af04464e840a3.jpg20201219_135128.jpg.98b4972a9fb2c08b95b226b42ae3e963.jpg20201219_153021.jpg.f0e1f1e68b000faf31431f617970db41.jpg20201219_165902.jpg.2cca115446e225ae694df301c1144d33.jpg20201219_173804.jpg.c04dcb7fa9417482a92022246bcb7ab5.jpg20201222_110530.jpg.1de3edc83a19590f6534ac701a544cc4.jpg20201222_110533.jpg.304543f2265047e3a46dd86c7eef73c3.jpg20201222_115303.jpg.c7267867e0652e928963f0f49fc3ed2b.jpg20201222_122447.jpg.d80f07a7b62cdd25714479a1b25930d0.jpg20201222_122449.jpg.5ae5d5609e8db48ce1cec20f82f40fee.jpg20201222_122452.jpg.f59eac730e33990c95dbdc31286c6422.jpg20201222_125712.jpg.ff03c9bb69ca5f250e26e78b620e9839.jpg20201222_125718.jpg.2583265e947a40d6a173b102818a5d1a.jpg20201222_150920.jpg.84c7c50c160c566eba8bbf65bc6aa809.jpg20201222_152959.jpg.5750de851636953f4b390615f481950b.jpg20201222_153011.jpg.6fa4759ac103089881cae7884dc34ae3.jpg20201222_154721.jpg.6c4205d5156960a599e7320b5bf81923.jpg20201222_154724.jpg.6c2bff08a9869fc95b970a53029053ab.jpg20201222_155910.jpg.646ccebaa5fdeef62985611e22ddbf93.jpg20201222_170726.jpg.95ea05468c81559571b72f3b99f0c5a4.jpg20201222_170734.jpg.77dbb6be79986720790533b0edb4707d.jpg20201228_123914.jpg.cd2b6dff13e394355cea937a0380c04a.jpg20201228_134654.jpg.131bf605239c394fbd49a875f5856f25.jpg20201228_134702.jpg.1d2f93acff389af6bfc9a8573e29c957.jpg20201228_134705.jpg.08184adb8529e6977c14b7aa4c464589.jpg20201228_145502.jpg.a10114d2403cd5e215d01761d73f5aba.jpg20201228_155014.jpg.e9217ed6f867d9a36a02bf09e2e2a124.jpg20201228_155028.jpg.5d11bb51fa6b6dbbc08cdc145b792f58.jpg20201229_141443.jpg.956b5515306f9384b020660294732084.jpg20201228_155929.jpg.7b9457a82bd26a721425e582a9e889ea.jpg20201228_155933.jpg.f749f9908a5150a74eef368fd1018d14.jpg20201228_155938.jpg.8a8ddbb51944f8e57717cc10d84dbc53.jpg20201228_163009.jpg.4464370c4d9544a90f2b413e4dbf5590.jpg20201228_163012.jpg.081b32fad6939507c36065f1d72c61c1.jpg20201228_165056.jpg.154a6ade8d7c10b83bfe9f2e4de194c6.jpg20201228_165108.jpg.d74ba4e251ffa5884abc2b6d9f99d27c.jpg20201229_104221.jpg.7b9352445fc0fc76f70e58be6385f328.jpg20201229_104301.jpg.c8d009a3f98ca6cb9fbc06ef79ad126d.jpg

 

 

 

 

 

 

Najgorzej się polerowało zderzaki oraz małe elementy plastikowe.

 

 

 

 

 

20201229_135011.jpg.79bcc3eda87e16e5cdc8556d1de73731.jpg20201229_135015.jpg.1319685485bf5ee39d962d0b033ff31a.jpg20201229_140541.jpg.299013252fc496c428b038505944ff59.jpg20201229_152700.jpg.728530562d844495dd152c8f97e9232f.jpg20201229_154513.jpg.0b32b991d83ea7a9f0cff07c1a8ea9b5.jpg20201229_164232.jpg.1b56f93b8c6b7d34e0e5adf5ea0f4fc5.jpg20201229_165622.jpg.5d34c4adcc18ae201f8bc77fedf0f045.jpg20201229_172429.jpg.ba10c0d77d18e1f15d34b30818238ada.jpg20201229_172441.jpg.3ed48cfbd1d6f4bcc051b35b7416fdda.jpg20201229_172454.jpg.de4b89085b0b8a905235d84f90f4230d.jpg20201229_173020.jpg.54fed968d55d69b26895ffec6e713d55.jpg20201229_181714.jpg.1ca8463d76ffdc9513df27e05498840b.jpg20201229_182336.jpg.b7066ce355bce6279ce83e6caf006b78.jpg20201229_183706.jpg.ccb47d75b637d1bb0773e5ff3a2b0005.jpg20201229_185608.jpg.feddfb20e4336fc6c0f6fc3c38b75aaa.jpg

 

 

 

 

Na sam koniec zostało mi do polakierowanie kilka mniejszych elementów oraz poprawienie maski, dachu oraz tego nieszczesnego zderzaka przedeniego.
Tak jak podejrzewałem były z nim kłopoty. Lakier postanowił sobie na nim popękać. Możliwe, że przyczyniła się do tego bardzo niska temperatura gdy go przewoziłem do domu od kolegi z komory lakierniczej. Tak czy inaczej musiałem go zeszlifować i polakierować jeszcze raz. Na szczeście się udało.

 

 

 

 

 

 

20201229_175540.jpg.e99d94b4083cf835d3067040e4c1ca08.jpg20201229_175546.jpg.b3b521e049aef3949607187aecc2062c.jpg20201230_101542.jpg.bac675e4faa91958680b5d690c0089f7.jpg20201230_101553.jpg.2da1d92c37fab864d767f4522a03594b.jpg20201231_114000.jpg.041fa719560912366cd61c8652b06f39.jpg20201231_113946.jpg.ab50deb46b2d991d03d6724b1261db5f.jpg20201231_114005.jpg.64873a53629e4094a786526d9b06f649.jpg20201231_114010.jpg.03f756466a56d4ac76cd52f608560717.jpg20201231_114022.jpg.aeba92f4d27c06379e6684e9196722c0.jpg20201231_114031.jpg.53dc989309d03bc425811bc133d9f5ba.jpg20201231_114035.jpg.387c7ec2e68e3dd612000808ea9e049b.jpg20201231_114038.jpg.e5f7abebadcdb5cc29534e0360477811.jpg20201231_114102.jpg.59d4966e83767f2ea867eb9c98c4f33c.jpg20201231_114304.jpg.8880bf4365c27ce3f18fa7c5b2a659b6.jpg20210104_123704.jpg.bcb08a1bf6039f77d32ed26c9b6b4ea2.jpg

 

 

 

 

 

Maska i dach zostały na koniec

 

 

 

 

 

20210104_131829.jpg.c9d2e40eb523d65cd3f8650fe365ad72.jpg20210104_132734.jpg.a627e8c5d4a383238565d0a04e742df8.jpg20210104_140938.jpg.73f2d351868bc1eeecf67c2191bba540.jpg20210104_140942.jpg.a6ef32e1647138d4fd2252601e1a172f.jpg20210104_141704.jpg.5e1f2a6c3a23d0eb60c7bef8f3d02c74.jpg20210104_160639.jpg.992f806d8cbfb5d8bf4d47f5b0215226.jpg20210105_175006.jpg.98e6e7b1fdfad1ff2630178fde95a304.jpg20210105_175008.jpg.f1707d7bb8e151ea5cbb9f442e0b74cc.jpg20210105_175022.jpg.42df252b29b424a0260007913698bb51.jpg20210105_175911.jpg.cd34763cb1e861b81f47b5cf0f0a8fc3.jpg

 

 

 

 

 

Po zakończonym etapie lakierowania, zostało tylko usunąć wtrącenia, zmatowić i wypolerować.

 

 

 

 

20210107_112341.jpg.5de6f9c0625b9644c25547a6773dc0e4.jpg20210107_114030.jpg.5f1c8d9db11c8ba07c8ae40319358f0b.jpg20210107_114036.jpg.3ebf158d3db77d94dff69df3377ffa1d.jpg20210109_123525.jpg.bd5d393db790aec784904fee9957f97f.jpg20210109_123532.jpg.62e773543f37c25525650a1c1ac1c801.jpg20210109_125956.jpg.cc6e82d502ef052395f2db666efb838f.jpg20210109_130000.jpg.17f6a7e12189c3887ea15e6aaa7e52ec.jpg20210109_152339.jpg.d8741e00000e2d4b6aa397e5656441c0.jpg20210109_153517.jpg.a89c76faaeafb002e266225ec7e9369b.jpg20210109_153520.jpg.29d8c9a9254171751e785d907a0dccc2.jpg20210109_155002.jpg.833aa49f06cec8b99f76d3a490400aeb.jpg20210109_164939.jpg.79865f69019cd5cdfe9256c52d77db2d.jpg20210109_171704.jpg.529dc3053279e94be69a7b02cdf88099.jpg20210111_091251.jpg.2c01a6fb2aa4739e4ba5945882146ebc.jpg20210111_112625.jpg.d71bcdbf4a7b77e8757c0542e9a07de8.jpg20210111_112642.jpg.03de6f6beaad57f62c5af4ee10e096de.jpg20210111_112649.jpg.aba897ca805815efa0a626babee82254.jpg20210111_131444.jpg.312f04320372acda1f5103c5b3ccb9e6.jpg20210111_171236.jpg.d06b9c725dc8cf223634840ed2257185.jpg

 

 

 

 

 

Na samym końcu ogarnąłem troche wnętrze oraz przepolerowałem całe auto pastą wykańczającą oraz miękką gąbką.

 

 

 

 

 

20210111_171252.jpg.3dc499d597b0888dd884b1425f78118b.jpg20210111_173211.jpg.18083f8987fe32b565a1d0070ada6a08.jpg20210112_115443.jpg.2b57ae0c61272369e64ee5dce574a034.jpg20210112_115454.jpg.bd11b651f81456546c4e779637453f90.jpg20210112_141107.jpg.ca3da09e48d68d4941ed6e1d2650487a.jpg20210114_135023.jpg.38550e7ecfa344c3f713ff60342bb3cf.jpg20210114_135031.jpg.9c81700b8d5c7e6e9d01b0eb348ec72b.jpg20210114_135435.jpg.05409da4d0c484224438da52bdd28cf0.jpg20210114_143418.jpg.ce56cf70998e7082e13819c3edd180e7.jpg20210114_152707.jpg.0c6cc1144fab3c6e868451e59bc1c7d3.jpg20210114_160345.jpg.e6ad74267b0ea472d583f200114be36a.jpg20210114_162115.jpg.6f2ff38df2a7a190046ed39934e69c8a.jpg20210114_163325.jpg.d779a25aa7c1ca787e719410aecf4e31.jpg20210115_103808.jpg.6ec7ba4971a6d6181b8e9a79ccc79439.jpg20210115_103812.jpg.547fbc326ef355c24724e58c015929f1.jpg20210115_103815.jpg.6a9d058a1b2e5d7281bab6184df15798.jpg20210115_103818.jpg.9b4791fef9ce4be7d971ff46cfe28ff1.jpg20210115_105542.jpg.d6b9c9bd6c583b87585af2e9bc28111f.jpg20210115_110826.jpg.ed4e1893257cfe15d00e2daa3d230713.jpg20210115_111415.jpg.e3edc65fd2f8f81ac41abf7f9196ff2d.jpg20210115_112601.jpg.dcc5eddc3d9a4cd3e23b6fb4d8ed71ad.jpg20210115_142223.jpg.8bc50c8ad8eeb1bea965a25714bec2f4.jpg20210120_150845.jpg.2a3996876cc43de1c911de5e2db88d61.jpg20210120_150849.jpg.c3ed87a7a12d9f94ea9d6c3d6c21571e.jpg20210120_151848.jpg.8eb66519bca863b7af8ecf299c1c93b0.jpg20210120_152039.jpg.6cba58c97aea3a55e49fe77290ab9278.jpg20210120_152045.jpg.f739ca7aea52c0a8296ee842577d8e1e.jpg

 

 

 

 

 

 

Kilka ostatnich fot na zewnątrz

 

 

 

 

20210123_093226.jpg.525a81338c3490ae60cdb0233b23564b.jpg20210123_093232.jpg.6168812fddf3dcae687d54da0b1c657f.jpg20210123_093238.jpg.0bf92de7db0eb43b220c0594e6f06887.jpg20210123_093244.jpg.05b528eeb3f07ee15660b433df5ee2ef.jpg20210123_093248.jpg.2be1795562a6a09f8862dc9c3b97c31d.jpg20210123_093252.jpg.14b74ad1207c09c5103eb8144b4cf0c1.jpg20210123_093257.jpg.12a72624e94aad28b7ef6b8b605315d0.jpg20210123_093302.jpg.a414da6fd731cdf81a5f3193b67d2470.jpg20210123_093305.jpg.34968274b7d065e0b9aae333dd1004ca.jpg20210123_093310.jpg.506e5c06046f48c141cb50f31f2317d5.jpg20210123_093315.jpg.5737c57ae8d9e332af286ca4f71fa30c.jpg20210123_093319.jpg.2a7dee1e3361e94378a12c8239ecf15f.jpg20210123_093324.jpg.1ca7dc2a9a35cb68463a1fdfa3854cb7.jpg20210123_093632.jpg.73971d6b741d11388306c79859ccf0a1.jpg20210123_093637.jpg.c69e15c5b781bd762965515d2e23127f.jpg20210123_093643.jpg.ba6501155e2c0d97cd6123c3cee7df2e.jpg20210123_093649.jpg.658eec43c270e7be7a4aedac322257c8.jpg20210123_093719.jpg.d38d213250c3d30b414217c3f1ca257a.jpg20210123_093736.jpg.5331a74fefde94cf431e0d9335619835.jpg20210123_093759.jpg.05144147f76e93bae65a154177ddd588.jpg20210123_093859.jpg.9a062f9cf83d086c1c0bfe51ad6db9a4.jpg20210123_094745.jpg.101a43f2cbe3887f695df2e562a25eb4.jpg20210123_135957.jpg.7643196305e10106884a55b22956cf36.jpg

 

 

 

 

Ufff udało się skońćzyć 😄

 

 

 

Dla zainteresowanych na moim kanale jest kilka filmików z prac nad tym samochodem

https://www.youtube.com/channel/UC_D3bH_LeJCXP3Hs8gLaqMg/videos

 

Dziekuje wszystkim, którzy pomagali mi w różny sposób przy pracach, oraz Wam forumowicze i partnerzy forum za pomoc przy odbudowie garażu oraz zaopatrzeniu mnie w odpowiednie maszyny i środki, dzieki którym mogłem wykonać ten projekt.

 

Pozdrawiam
Kamil

  • Lubię to 13
  • Dziękuję 5
  • Super 27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś takiego dawno nie było, ogromny szacunek. Wzorcowa praca, mimo wszystkich przeciwności, z którymi się mierzyłeś. Czapki z głów. Respekt za przedłużenie życia tego wozu. Dla niewtajemniczonych to tylko kolejne kanciaste Volvo, a w istocie to maszyna, jakich już nie przybędzie. 850R to kawałek historii motoryzacji, "ostatnie prawdziwe"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mnie zbanować, zablokować i co tam jeszcze ale powiem tylko tyle: JA PIE*DOLE, kawał zaje.... roboty. Ten forumowy kolega powinien tutaj się ujawnić, pokazać foty już kompletnie złożonego auta. Kilka pytań, ile sądzisz roboczogodzin spędziłeś przy aucie od odbioru do odbioru? Ile kilogramów papierów poszło? I czy nie miałeś momentów żeby się poddać? Często klnales wypychając i wpychajac auto do garażu? 😂

Matko bosko jestem pod mega wrażeniem! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow wow wow 🤩ogrom prac zrobiłeś,szanuję bardzo i dziękuje że ci się chciało to wrzucić na forum🙂.I dziękuje też właścicielowi że auta nie sprzedał tylko je zrobił,mam nadzieję że będzie mi dane zobaczyć to auto na jakimś zlocie volvo850.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Możecie mnie zbanować, zablokować i co tam jeszcze ale powiem tylko tyle: JA PIE*DOLE, kawał zaje.... roboty. Ten forumowy kolega powinien tutaj się ujawnić, pokazać foty już kompletnie złożonego auta. Kilka pytań, ile sądzisz roboczogodzin spędziłeś przy aucie od odbioru do odbioru? Ile kilogramów papierów poszło? I czy nie miałeś momentów żeby się poddać? Często klnales wypychając i wpychajac auto do garażu?
Matko bosko jestem pod mega wrażeniem! 


Myślę, że kolega się ujawni i wrzuci kolejne zdjęcia z postępów prac.

Robiłem w wolnym czasie i niestety nie zapisywałem sobie godzin mysle, że gdybym to robił codziennie po 10 godzin to by zeszło ok 2-3 miesięcy.

Materiałów poszło sporo... więcej niż liczyłem.

Przyznam że niektóre rzeczy były monotonne i wkurzające do zrobienia, ale o poddaniu się nie było mowy :) Najgorzej było przy rozbieraniu komory bo trzeba było rozebrac kilka rzeczy w ścianie grodziowej od środka co nie było ani łatwe ani przyjemne. Tak samo żeby zrobić podwozie musiałem prosić o pomoc w uniesieniu samochodu. To były takie rzeczy które mnie spowalniały lub wstrzymywały na jakiś czas.

Nie denerwowało mnie przestawianie auta.
Raz tylko się wkurzyłem, bo pojechałem po coś do miasta na chwilę, i zaczął lać deszcz a samochód stał przed garażem. Jak wróciłem musiałem go na szybkości wepchnąć i później cały mokry wycierałem wszystko.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tomas-sg napisał:

Ten forumowy kolega powinien tutaj się ujawnić, pokazać foty już kompletnie złożonego auta

Jestem! Na pewno pokażę, może czasem wrzucę też jakąś relację z postępów 

 

Chciałbym jeszcze raz podziękować Kamilowi za znakomitą pracę. Chociaż od czasu do czasu zaglądałem osobiście do Kamila, a relacje zdjęciowe miałem na bieżąco, to efekt finalny na żywo był zupełnie piorunujący. Do całego procesu renowacji przygotowywałem się jakieś 2 lata i przez ten czas szukałem osoby, której mógłbym powierzyć lakierowanie tego auta. Było wiele rozmów z warsztatami, które zajmują się "renowacją" klasyków, odwiedziłem kilka polecanych zakładów lakierniczych, ale jakoś nie było między nami "chemii".

Czas naglił, bo Volvo coraz bardziej potrzebowało wizyty u blacharza, a w konsekwencji lakiernika i Kamil był moją ostatnią nadzieją 😀 Pamiętam jak jakiś rok temu wymienialiśmy wiadomości i ostatecznie udało mi się go przekonać do wejścia w ten projekt. Ja nie żałuję, mam nadzieję, że Kamil też nie 🤣

 

Jak widzicie, Kamil oprócz lakierowania miał do wykonania ogrom dodatkowej pracy, która przynajmniej częściowo powinna zostać wykonana na wcześniejszym etapie. Tutaj niestety widać, że to dopiero mój pierwszy, większy projekt obejmujący blacharkę i lakier. Pozornie wydawało się, że auto ma 2-3 większe miejsca z korozją, ale jak to bywa z tak starymi autami, Volvo pokazywało swoje sekrety z każdą kolejną warstwą i zdejmowanym elementem. Blacharz też spędził nad tym autem więcej czasu, niż się spodziewał. Dość powiedzieć, że w pierwotnym planie nie było lakierowania całego podwozia, a nawet lakierowanie komory silnika nie było pewne. Widzicie więc, jaką ewolucję przeszedł ten projekt. Tym bardziej chciałbym podziękować Kamilowi, że to wszystko zniósł i efekt jest powalający!

 

Auto jest już u mnie. Przygotowuję elementy do składania czyt. myję co potrzeba, sortuję części i czekam aż mrozy trochę odpuszczą, bo na wstępie chcę zabezpieczyć profile zamknięte.  

50868044777_65c3bed6b2_c.jpg.c0c6790bff782d0b33e9db9c8f944060.jpg

50868045282_c5e5224904_c.jpg.380f4b4ad506f422a520340133ebf5f3.jpg

 

Zaczynam już prace nad drugim autem, które mam nadzieję wyląduje u Kamila, ale jest już zdecydowanie lepiej przygotowane do prac. Niestety nie wiem dlaczego nie mogę wrzucić zdjęć z hostingu zewnętrznego, dlatego wrzucam tylko to co mam na urządzeniu

50405573726_18c14d387f_c.jpg.c25d3e45f82de97c7280d1fa297e0e7d.jpg

 

Żeby rozpalić apetyty dodam, że jest to Saab 9000 T16 Carlsson, a dokładnie jeden z 10-ciu prototypów tej wersji z 1989r. w specjalnym czerwonym kolorze zarezerwowanym dla prototypowych Saabów. Dodatkowo spoiler na klapie jest jedną jedyną sztuką, która została powiększona i finalnie nie weszła do produkcji. 

Zainteresowanych już teraz zapraszam na fb i mojego YT, gdzie na filmach trochę lepiej widać w jak dramatycznym stanie jest to auto 🤪

Facebook

Youtube

 

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bienek Wow😮, nie wiem co powiedzieć na temat Twoich możliwości, jesteś po prostu magikiem lakiernictwa🤩. Praca, zaangażowanie i wiedza są mega. Teraz mój procesor trawi całą relację, jeszcze jestem pod wrażeniem👏👏.

@Roonie kolego trafiłeś na właściwą osobę do tego projektu. Teraz jak wszyscy czekam na zdjęcia z uzbrojenia Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, keza napisał:

@bienek Wow😮, nie wiem co powiedzieć na temat Twoich możliwości, jesteś po prostu magikiem lakiernictwa🤩. Praca, zaangażowanie i wiedza są mega. Teraz mój procesor trawi całą relację, jeszcze jestem pod wrażeniem👏👏.

 

Dzięki, ale nie przesadzajmy 😛 Ja tylko troszkę poczytałem, troche pooglądałem youtuba i staram się naśladować jak najlepiej potrafię 🙂 Do wielkich magików duuuuuużo mi brakuje, ale staram się za każdym razem doskonalić umiejętności i wyciągać wnioski z tego co mi nie wyszło.
Lakiernictwo czasem bywa niewdzięczne, bo możesz się starać na 110%, a chemia lub pech potrafią pokrzyżować plany. Coś zareaguje i się zwarzy, wpadnie Ci w świeży lakier wielki robal, trącisz stojak i spadnie świeżo lakierowany element albo po prostu czegoś nie zauważysz i później trudno to naprawić. Mimo tego, sprawia to frajdę, gdy już na samym końcu można zobaczyć jak zmienił sie złom w błyszczący samochód.

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bienek napisał:

Dzięki, ale nie przesadzajmy 😛 Ja tylko troszkę poczytałem, troche pooglądałem youtuba i staram się naśladować jak najlepiej potrafię 🙂 Do wielkich magików duuuuuużo mi brakuje, ale staram się za każdym razem doskonalić umiejętności i wyciągać wnioski z tego co mi nie wyszło.

Patrząc na okolicznych malarzy to Twoje podejście jest profesjonalne wobec ich.  Podejście bardzo słuszne masz, podglądać, uczyć się i wyciągać wnioski to podstawy do jakiejkolwiek działalności.

1 godzinę temu, bienek napisał:

Lakiernictwo czasem bywa niewdzięczne, bo możesz się starać na 110%, a chemia lub pech potrafią pokrzyżować plany. Coś zareaguje i się zwarzy, wpadnie Ci w świeży lakier wielki robal, trącisz stojak i spadnie świeżo lakierowany element albo po prostu czegoś nie zauważysz i później trudno to naprawić. Mimo tego, sprawia to frajdę, gdy już na samym końcu można zobaczyć jak zmienił sie złom w błyszczący samochód.

Zgadzam się z Tobą, że lakiernictwo nie należy do najlżejszego kawałka chleba. Podałeś proste przykłady, które nie zawsze zależą od nas a mogą zepsuć sporo nerwów.

Patrząc jak wyszła ta relacja jestem pod dużym wrażeniem Twojego talentu. Trzymaj tak dalej👍 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wielki szacunek za wytrwalosc i cierpliwosc! 
 
 
@bienek pytanie techniczne - czy wg Ciebie, jesli chodzi o neutralizatory rdzy, to Fertan jest najlepszy ? Chodzi mi o zlikwidowanie trudno dostepnych ognisk korozji 
Nie wiem czy jest najlepszy, gdzieś pewnie w internecie można znaleźć jakieś testy.
Ja go używam bo staram się robić zgodnie z technologią novol nfcc, a tam jest polecany jako neutralizator.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.