tryhp3 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zakupiłem na stacji płyn do felg. Strzeliłem kilka zdjęć z aplikacji. Ale najpierw opis producenta: Cytat Charakterystyka Platinum Impact Płyn do czyszczenia felg to zasadowy preparat służący do czyszczenia powierzchni aluminiowych i stalowych z zabrudzeń i osadów drogowych. Dzięki specjalistycznym dodatkom antykorozyjnym zabezpiecza przed korozją oraz negatywnym działaniem soli i piasku. Nie zawiera kwasów, dzięki czemu jest bezpieczny dla powierzchni aluminiowych oraz stalowych felg i śrub mocujących. Zastosowania Preparat przeznaczony do czyszczenia zabrudzeń z wszelkich powierzchni aluminiowych i stalowych w samochodach osobowych i ciężarowych, motocyklach, rowerach i innych urządzeniach narażonych na utlenianie i działanie warunków atmosferycznych. Usuwa osad drogowy, pył z klocków hamulcowych, ślady korozji, zmatowienia, plamy oleju oraz ślady po gumie. Zalecany do stosowania na felgi stalowe i aluminiowe. Uwaga! Nie stosować na lakierowane kołpaki i elementy z tworzyw sztucznych. Tak wygląda zawodnik: Producent podaje, że to środek zasadowy. Ale dokładnej wartości pH brak. Więc sprawdzam. Na moje oko to lekka zasada pH=8. Na chwilę obecną mam miernik elektroniczny ale preparatu już nie (o czym później). Dla pewności sprawdzam jeszcze preparat do felg od Hadwao na którym producent podaje pH=12.5: Na moje oko tyle właśnie wychodzi. Więc papierki są OK. Płyn ma konsystencje gęstego żelu: Pierwsze felgi które nim myłem to zimówki założone tydzień wcześniej. Miały nałożony Finish Kare 1000P Hi-Temp. W między czasie przejechały około 500 km ale akurat w warunkach mocno zimowych na południu PL: Zmyłem ten piach i zrobiłem X. Jak widać wiele nie zostało. Plamy w głębi felgi to smar miedziany. Przyszła pora na mycie bezdotykowe preparatem Orlenu. Jak widać delikatnie się pieni. Po 6 minutach w wietrzny dzień nie chciał za bardzo wysychać: Felga po spłukaniu: X znikł, a plam po smarze miedzianym jest mniej. Dotykowo już nie myje bo nie ma to większego sensu a czas nagli. Po myciu bezdotykowo zostało tyle produktu: Następnie zajmuje się felgami letnimi. Które co 2-3 tygodnie były myte Shiny Garage EF Wheel Cleaner. Po wymianie były wstępnie opłukane myjką: Od razu robimy X: Lecimy najpierw bezdotykowo: Środek poleżał parę minut, ale tym razem X ma się dobrze: Front nie najgorzej: Pozostało pędzelkowanie. Po kilku minutach, piany mniej ale nie wysycha: Po spłukaniu i wysuszeniu: X znikł. Coś tam zostało gdzie pędzel nie doszedł: Producent podaje, że usuwa zanieczyszczenia metaliczne więc sprawdziłem SG D-TOX. Front zero krwawienia. Tył krwawi delikatnie tylko na środku: Do brzegu. Plusy: - bezzapachowy (jak na tą kategorie produktów można to zaliczyć na +) - pH około 8 - myje bezdotykowo zabezpieczone felgi - usuwa zanieczyszczenia metaliczne (felgi cały sezon nie były pryskane deironizerem) - dodatki antykorozyjne Minusy: - atomizer który zupełnie nie radzi sobie z żelem - przez co jest mega nie wydajny. Myłem dwa razy bezdotykowo i raz pędzlem (w sumie 7 felg). Po czym produkt mi się skończył. Najlepiej nie używać fabrycznego atomizera, tylko wymienić na coś co daje sobie radę z żelem. 3
lukasz_byd Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 Czyste felgi nadal są czyste.
tryhp3 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 @lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu.
Masa05 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 33 minuty temu, tryhp3 napisał: @lukasz_byd Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo niepochodzące z polskich rafinerii. Druga sprawa to paliwa LPG i tutaj różnice są spore. Jak miałem kiedyś wóz w gazie, to zwykle samochód na gazie z Orlenu i Oktanu jeździł gorzej, a filtry były zawalone syfem. Na dawnym Statoilu/Circle K i Shellu takich problemów nigdy nie miałem niezależnie od regionu Kojarzę to z zamierzchłych czasów jeszcze prostej instalacji mieszalnikowej, która była bardzo wrażliwa na jakość paliwa, ale na sekwencyjnej też dało się poczuć różnice.
lukasz_byd Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 2 godziny temu, tryhp3 napisał: @lukasz_byd produkt to ani kwas ani silna zasada. Do bieżącego mycia jak najbardziej. Zauważ że druga felga była po całym sezonie - co prawda myta co 2-3 tygodnie (ale tylne ścianki żeber oczywiście nie). Wnętrze było brudne. Nie była dotykana deironizerem. Obrazka za bardzo nie rozumiem. Praktycznie wszystkie paliwa na PL stacjach (jak i w wielu przypadkach w krajach ościennych) są z Orlenu albo Lotosu. Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś. Obrazek ma nawiązanie do tego że Orlen robi ekspansje na polskim rynku - coś tam przekupuje, wykupuje, czy wywłaszcza - nie znam odpowiedniego słowa bo źródła to tylko wp i onet. TAk czy siak posunęło to się tak daleko że są nawet wlepki na auto że na orlenie to tylko 'siku'. 1 godzinę temu, Masa05 napisał: Trochę to OT, ale z tego co wiem na Shell najdroższa odmiana V-Power chyba Racing czy tam Nitro to jedyne dostępne u nas paliwo niepochodzące z polskich rafinerii. Tak.
tryhp3 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 56 minut temu, lukasz_byd napisał: Ja napisałem to na wpół luźno. Mam na myśli to że najpierw umyłeś koła a później też umyłeś koła - tyle że drugim środkiem - do bieżącego mycia jak sam napisałeś. Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować.
lukasz_byd Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2020 10 minut temu, tryhp3 napisał: Na początku zmyłem myjką piach. Więc widać co zebrała myjka a co WC. Moim zdaniem tak się powinno testować. Nie znam się, ale z pewnością masz racje. Po prostu chodzi mi o to że felgi nie dały szczególnego pola do popisu dla płynu do mycia felg. Były lekko zabrudzone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się