Jump to content

m.k. -> Volvo S80 1998 r. (niebieski)


m.k.
 Share

Recommended Posts

  • Dystrybutor

Volvo S80 1998r. 303'000km

18h pracy

 

Wszystkie zdjęcia wykonane już po umyciu.

# Mycie i glinkowanie - produkty Megsa, oraz W5 (do zmycia owadów i czyszczenia felg).

# Korekta - SSR 2.5, MG83. Pady 3M twardy (pomarańczowy), miękki (niebieski), pad noname biały (bardzo twardy), papier ścierny 2500, pad filcowy.

# Pucowanie:

## opony - dressing N Bold czy jakoś tak, w każdym razie PB, felgi myte W5, odtłuszczone, potem na to PB EX-P zostawiony na noc

## plastiki (listwy boczne, zderzak) - Trim do Megsa

## elementy gumowe i uszczelki - środek z serwisu Renault

## lakier - przejechany polerką z niebieskim padem razem z mieszanką PB BH i UC (2/3 BH zmieszane z 1/3 UC), polerowane aż do zniknięcia pasty. Następnie QD od Megsa oczyszczenie i nałożenie #476

 

Chyba to wszystko, jak coś mi się przypomni to dopiszę. Niestety po pracy nie było zbyt wiele czasu na zrobienie ciekawych zdjęć bo skończyłem 30 minut przed planowanym odbiorem.

 

Troszku detali. Tutaj klosze przed i po polerce (w rzeczywistości polerowane na samym końcu)

s80_swiatla.jpgs80_swiatla2.jpg

 

Stan lakieru, sporo rys, syfu, który zszedł po długim glinkowaniu.

s80_rysy.jpg

 

Małe 50/50

s80_5050.jpg

 

Końcowy efekt

s80_2.jpgs80_1.jpgs80_3.jpgs80_4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Klasa :) Przywróciłeś blask tej pięknej limuzynie :good:

 

Czy to jest lakier perłowy? Bo jeśli tak to chciałbym zapytać jak mógłbyś scharakteryzować ten lakier i jak ci się na nim pracowało? Ojciec ma taki sam i trochę boję się do niego zabrać.

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Dzięki aston, wszystko wskazuje na to, że to perła, bo tak mówi kod lakieru. Jak dla mnie to wyglądało to, na ładny metalik bo nie byłem w stanie rozróżnić, czy zawiera mikę czy nie.

 

Poniżej Ci załączam dane lakieru, bo zamawiałem zaprawkę na odpryski do niego.

 

* Producent : VOLVO

* Kod : 417

* Nazwa koloru : NAUTIC BLUE

* Nr.recept. : N9878

* Nr.recept. : 000000

* Alt. : 0

* Zmiana koloru :

* System : 600

* Warstwa : 2 WARSTWY

* Rodzaj wykończenia : Połysk

* PB :

* VS : vs7

* Data standardu : 30/11/1993

* Data receptury : 01/09/1995

* Poprawić :

* Nr rec : 576629

 

 

[ Dodano: 27 Maj 2010, 14:19 ]

A no i zapomniałem dopisać jak się pracowało. Twardawy i gruby. Średnia grubość lakieru wynosiła 200 mikrometrów. Po korekcie pozostały tylko najgłębsze rysy (czyli usunąłem ok 80% wszystkich rys). Warstwy lakieru ubyło mniej niż 10um.

Link to comment
Share on other sites

Czyli jest to taki sam lakier jak na Volvo mojego ojca. Efekt jaki uzyskałeś z pewnością zachęca do pochylenia się nad tym autem.

 

 

Dokładnie o takie informacje mi chodziło. Ogromne dzięki :good::)

Link to comment
Share on other sites

lakier - przejechany polerką z niebieskim padem razem z mieszanką PB BH i UC (2/3 BH zmieszane z 1/3 UC)

 

jaki cel ma taka mieszanka skoro korekta była już wcześniej?

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Artur, UC ładniej podbija głębię koloru, a BH ma filtery. Wcześniej stosowałem UC jako wykończenia po grubszej polerce na średnio miękkim padzie, ale identyczny efekt uzyskuję na miększym przy długim polerowaniu z niewielkim naciskiem. No a BH mieszam by dwa razy nie jeździć po karoserii.

Link to comment
Share on other sites

UC ładniej podbija głębię koloru
To prawda ,ale wypróbuj SwirlX,a jeśli lubisz mieszanki to daj go z BH-miód! :)Wtedy się robi głębia

Pytajnik mam: te środki Lidlowe W5 coś warte??

Aaaa .... Świetna robota :good::)

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Lidl sprzedaje dobrą chemię do czyszczenia. Środki z serii W5 do owadów i felg (oba w sprayach 500ml) jak i koncentrat do spryskiwaczy, spray do mycia silnika itp. Stosunek ceny do jakości ale i wydajności najlepszy.

Link to comment
Share on other sites

Wyszło ładnie, volvina odżyła. Lakier był w na prawdę kiepskim stanie. Jednak zdecydowanie przydałby się jej pełny detailning przechodzonego wnętrza. Pozdrawiam ;)

 

P.S Klosze też poorboysem leciałeś? Czy najpierw było matowanie papierkiem?

Link to comment
Share on other sites

Jednak zdecydowanie przydałby się jej pełny detailning przechodzonego wnętrza
A skąd wiesz jak to wnętrze wygląda hmm??
Klosze też poorboysem leciałeś? Czy najpierw było matowanie papierkiem
Klosze papierem?? Niee,sama pasta wystarczy. I może to być seria SSR
Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor
A skąd wiesz jak to wnętrze wygląda hmm??

Hehe, Piotr nie wspomniał, ale przyjechał na chwilę użyczyć mi środka Amwaya gdy byłem w trakcie pracy pierwszego dnia nad Volvem.

 

Klosze w jednym miejscu były były głębiej zarysowane to tam użyty był papier. A tak to, czy to będzie seria SSR, czy coś Megsa to bez większego znaczenia. Plastiki generalnie bardzo łatwo poddają się polerowaniu bo są dużo miększe od powłoki lakierniczej.

Link to comment
Share on other sites

303kkm a po tym, jak się nim zająłeś nie wygląda nawet na jedną trzecią tego :good: kawał świetnej roboty i kawał porządnego samochodu

 

PS efekt, jaki osiągnąłeś na światłach robi największe wrażenie :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wygląda doskonale... S80 jest jak wino, w rodzinie kiedyś jeden egzemplarz nakręcił 320 tys. km przez 4 lata. Tutaj przed sprzedażą:

 

1626210f.jpg

 

Jak widzę, Tobie udało się nawet zwalczyć zmatowiałe lampy przeciwmgłowe :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.