Apovsky Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2019 Witajcie. Piszę z prośbą o doradzenie. Mianowicie za jakiś czas mój samochód idzie do lakierowania, jako całość. Po lakierowaniu ma być wypolerowany i w takim stanie mam go odebrać. Tutaj rodzi się pytanie, co dalej? Jak zabezpieczyć, czym? Autem jest czerwona Alfa Romeo. Chciałbym tylko zaznaczyć, że w temacie jestem zaledwie niewiele dalej od przeciętnego laika. W zamyśle chciałem go umyć, wyglinkować i położyć jakąś ochronę. Tutaj pytanie, jaką? Ostatnio znajomy mi nakładł do głowy o woskach naturalnych, które w sezonie letnim mają dawać świetny efekt, lecz niską trwałość (co nie jest dla mnie problemem, mogę często nakładać). Jest sens się pchać w takowe woski? Jeżeli tak to w jakie konkretnie, w sezonie letnim zależy mi na super efekcie, tym bardziej że auto wyjedzie z nową powłoką lakierniczą... Czy jednak zastosować coś syntetycznego? Dodatkowo zalegają mi uwielbiane tutaj chińskie powłoki Mr.Fix 9H. Nad którymi też się zastanawiam, czy jednak może to kłaść na auto? Idąc dalej. Czym myć auto z nałożoną powłoką? Mam myjkę Karchera i dokupioną pianownicę. Piany używam obecnie Shiny Garage. Po myciu jakiś QD i tyle? Kończąc, co na jesień zimę? Bo tak jak woski naturalne na lato byłbym w stanie co chwila aplikować, tak w zimę wiadomo jak to jest.. Przed zimą zastosować któryś z wymienionych? Mr. fix, lub zwykły syntetyczny wosk?
powalla Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2019 Godzinę temu, Apovsky napisał: Po lakierowaniu ma być wypolerowany i w takim stanie mam go odebrać. Tutaj rodzi się pytanie, co dalej? Po polerce u lakiernika auto nadaje się do korekty detailerskiej , bo najczęściej pan lakiernik obleci auto mocną pastą i po 3 myciach wymyjesz wypełniacze i wyjdą holgramy . Godzinę temu, Apovsky napisał: W zamyśle chciałem go umyć, wyglinkować i położyć jakąś ochronę Po nawet takiej polerce użycie glinki jest zbędne . Godzinę temu, Apovsky napisał: uwielbiane tutaj chińskie powłoki Mr.Fix 9H. Uwielbiane? Gdzie takie bzdury przeczytałeś? Wolałbym użyć BSD niż kombinować z testem kapsla , potem testem zapalniczki i na koniec z duszą na ramieniu patrzeć czy za aplikatorem czasem nie schodzi lakier Po pytaniach widać że mało czytałeś ... na początek przejrzyj dział PKB i W&W aby zobaczyć co ludzie stosują dbając o autka.
Tomas-sg Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2019 3 minuty temu, powalla napisał: Po nawet takiej polerce użycie glinki jest zbędne Czasami trafi się odkurz lakierniczy ale to idzie szybko wylapac. A znając życie to auto nie idzie do lakiernika tylko do kolegi który lakierowaniem się zajmuje Kurde jak ja teskmie do tych czasów gdy miałem czas na woskowanie auta prawie codziennie
Apovsky Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2019 10 godzin temu, powalla napisał: Uwielbiane? Gdzie takie bzdury przeczytałeś? Wolałbym użyć BSD niż kombinować z testem kapsla , potem testem zapalniczki i na koniec z duszą na ramieniu patrzeć czy za aplikatorem czasem nie schodzi lakier Po pytaniach widać że mało czytałeś ... na początek przejrzyj dział PKB i W&W aby zobaczyć co ludzie stosują dbając o autka. Mr Fix - Ironia alert... Chyba wiadomo że to chińska, na dodatek często podrabiana 12 godzin temu, Apovsky napisał: Chciałbym tylko zaznaczyć, że w temacie jestem zaledwie niewiele dalej od przeciętnego laika. Może ciężko w to uwierzyć, ale to forum jest prze opasłe, chcąc chociaż przeczytać 10% tego co mogłoby mnie interesować, to pomijając czas na znalezienie odpowiednich wątków i to że nigdzie nie znajdę konkretnych odpowiedzi na moje dylematy, to myślę że rozwiać moje wątpliwości może jedna, chąca merytorycznie pomóc laikowi odpowiedź. Aczkolwiek perspektywa poczytania pół dnia forum też brzmi ciekawie 10 godzin temu, Tomas22 napisał: Czasami trafi się odkurz lakierniczy ale to idzie szybko wylapac. A znając życie to auto nie idzie do lakiernika tylko do kolegi który lakierowaniem się zajmuje Znajomy, to fakt. Aczkolwiek chłop zarabia na życie warsztatem, a na termin już czekałem ponad 2 miechy. A więc co zmienić w swym myśleniu? Polerować po odbiorze auto? Reasumując. Ktoś jest w stanie odpowiedzieć na postawione przeze mnie pytania w poście na samej górze? Czy może jednak warto u siebie przepolerować auto jeszcze raz? Jakiekolwiek info co położyć w sezonie, a czego nie?
sT3VE Opublikowano 19 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2019 Warto odtłuścić i zobaczyć jaki jest stan faktyczny. Zamiast fixa kupiłbym nową powłokę CarPro Cquartz Lite. Zawsze możesz miziać woskami w lato i na jesień zabezpieczyć powłoką wcześniej przejeżdżając finiszem auto. Powłoka trzyma się 6 miesięcy, więc pewnie zimę przeżyje i po zimie już będzie umierać - ale to dobrze, znowu będzie lato i znowu będziesz mógł miziać 1
Tomas-sg Opublikowano 19 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2019 Sprawa prosta. Odczekujesz minimum 2 tygodnie zanim auto dotknie jakaś chemia. Jakakolwiek. Na lato jeśli tanio nattys Red. Jeśli możesz drożej CG Pete's. Na zimę BH dsw. Mycie szamponem jakikolwiek Ci się podoba, syntetyk warto raz na jakis czas przelecieć szamponem z niższym PH. QD wedle uznania. Lubisz smarować smaruj. Fixa przemilcze. Glinka tylko przy wyczuwalnym odkurzu 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się