Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam Wszystkich Zgromadzonych 

Jak w tytule, przymierzam się do swojej pierwszej w życiu polerki.

Mam dostęp do dosyć budżetowej rotacyjnej maszyny polerskiej Fobo EPE 320-14. Wiem że kombinacja maszyna rotacyjna+amator może narobić więcej szkody niż pożytku, ale mimo to jestem zdeterminowany spróbować swoich sił. Moim królikiem doświadczalnym będzie Nissan Primera P12 Sedan w bordowym metaliku. Jestem po lekturze tego artykułu oraz obejrzeniu kilku poradników.
http://www.detailer.pl/blog/2011/01/polerowanie-maszynowe-lakieru-z-uzyciem-polerki-obrotowej-autor-davekg-poradnik-detailing-world/

Do polerki jest dołączone futro oraz backing plate o średnicy 180mm, więc postanowiłem że zakupię dysk Flexi 125mm biały (średnia twardość). 
Pasowało do tego by kupić pady, i tu jest moja największa zagwostka, zdecydowałem się na pady NATA ( z tego co czytałem cieszą się dobrymi opiniami ) czarną, żółtą oraz białą.
1. Ile potrzebuję sztuk każdego z rodzajów? np 2x czarny 2x żółty 2x biały wystarczą mi aby zrobić tego średniej wielkości sedana? 
2. Mój drugi problem to pasty polerskie, byłem zdecydowany na system 3D Car Care ATA 501 i ATA 502, ale jak widzę jest problem z dostępnością 502'ki. 
Możecie polecić jakąś pastę która mogła by ją z powodzeniem zastąpić, ewentualnie inny zestaw? 
Do wymycia kupię zmywacz sylikonowy coby jak najlepiej przygotować lakier na położenie Collinite'a 915  

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam 

  • Moderator
Posted

Nie znamy stanu twojego lakieru wiec ciezko doradzic

1 mozesz kupic 3 twarde i 2 srednie i myslw ze ci starczy na to auto tym bardziej ze nie bedziesz walczyl o kazda ryse

2 kup sobie kocha h8 do cieci a do wykonczenia sonaxa ex 04-06 badz sonaxa perfect finish

 

  • Moderator
Posted

No to tylko futro go ratuje alw tym zestawem zrobisz mega balagan tym bardziej ze masz rotacje i jak sam pisales doswiadczenia nie masz zadnego . Wiec ciezko ci bedzie ogarnac to 

Posted

Dlatego nawet nie myślałem o używaniu futra, max do czego się posunę to właśnie twarda gąbka. Myślę że lakier należy raczej do miękkich. (niby nissan- japoniec ale ten model to kolaboracja z renault i był składany w Wielkiej Brytanii) Dwie pasty wystarczą czy uzupełnić jeszcze coś pomiędzy cięciem a finiszem? 

Posted

Na tą chwilę mam skomponowany taki zestaw
Czarny NAT 150mm x1 
Żółty NAT    135mm x2
Biały NAT     135mm x2
Dysk Flexipads 125mm Średni (Biały) 
Koch Chemie Heavy Cut 8.02  250ml
Sonax ProfiLine Perfect Finish 250ml
Zmywacz BOLL'a 

Potrzebuję jeszcze czegoś do pracy oprócz w.w. i zapału?
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.