Jump to content

Maska z rysami


Recommended Posts

Moja maska potrzebuje reanimacji, prawdopodobnie polerowania mechanicznego, co polecacie na rysy widoczne pod światło (narazie chce jeszcze spróbować usunąc to ręcznie) Kiedyś na masce była naklejka i poprzedni właściciel ją zerwał i wycierając pozostałosci kleju porobił rysy które nie zeszły do tej pory po farecli i po polerce tempo. Bawić się z tym dalej, czy już tylko maszyna da radę? Zamówiłem Autoglym SRP może troche ukryje te rysy...Zastanawiam się czy Meg UltimateCompound dałby radę usunąc to...? Jesli nie to macie kogoś zaufanego co poleruje mechanicznie we Wrocławiu lub okolicach?

Link to comment
Share on other sites

  • Master
rysy nie są głębokie, ale cos mi się wydaje, że tylko papier scierny i polerka maszyną da radę...

 

Najlepiej stopniować agresywność środków ściernych od najdelikatniejszych począwszy. Może się okazać, że uszkodzenia nie potrzebują aż papieru ściernego, a celem jest usunięcie niedoskonałości pozostawiając tak wiele lakieru jak to możliwe. Nie chodzi tylko o gładką wolną od rys powierzchnię, istotna jest też głębia. Na nowym, zdrowym lakierze widać gołym okiem jak na warstwie koloru leży gruba powłoka klaru. Żeby to zobrazować, to trochę tak jakbyś na kolorze położył płytę przezroczystego szkła. Pozostawiając tak wiele warstwy bezbarwnej jak to możliwe, zostawisz sobie trochę miejsca do drobnej korekty w przyszłości, a nawet przy optymalnej technice pielęgnacji z czasem i tak drobne ryski się pojawią. Czasami przy dążeniu do perfekcji trzeba iść na kompromis i pozostawić niektóre niedoskonałości wraz z grubszą warstwą lakieru.

Link to comment
Share on other sites

  • Master

Na pierwszy rzut oka nie wygląda to tragicznie, wnioskując po tym zdjęciu. Tak wygląda lakier po którym zbyt mocno trze się szmatą. Poprzedni właściciel bardzo się musiał przyłożyć do usuwania tych naklejek. Prawdopodobnie spróbowałbym na początek 3M Extra Fine (żółty korek ) na żółtym padzie ew. ponowił próbę na padzie pomarańczowym, jeśli to nie dałoby poprawy sięgamy po mocniejsze środki. Walcząc z tym ręcznie prawdopodobnie się zajedziesz nie osiągając zadowalających rezultatów. Jaka to marka ?

Link to comment
Share on other sites

  • Master
Jest to Z3 roadster...

W tym wypadku wzrasta prawdopodobieństwo , że lakier będzie twardy :) Co również nie ułatwia korekty ;)

 

Co do extra fine, nie sądzę żeby w PL były dostępne mniejsze ilości niż litr. Również nie sugeruj się zanadto moimi podpowiedziami. To tylko pierwsze sugestie wysnute na podstawie foty, która nie musi wiernie oddawać rzeczywistości. Nie jest powiedziane , że proponowany środek załatwi sprawę, myślę, że byłby niezły na pierwszy ogień. Wiesz, korektę lakieru poprzedza proces prób i doboru środków.

 

Teraz jak patrzę na zdjęcie, to faktycznie widać że to Z3, można poznać po lusterku. Piękny wóz, Z4 się do niego nie umywa.

Link to comment
Share on other sites

widziałem zdjęcie i moim zdaniem nie ma dramatu. widziałem dużo gorsze rzeczy. myśle, że propozycja Extra Fine na początek jest rozsądna, osobiście polecam. ew coś z menzerny czy meguiars - zdaje się, ze megsa można kupic jako jedynego na allegro w malych ilościach, odlewanego z dużych "pro" opakowań.

ew., jeśli będziesz tym autem w warszawie, nawet przejazdem, odezwij sie, postaram sie pomoc.

choć chyba kilka ogarniętych osób na forum jest bliżej wrocławia niż ja...

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się czy całego auta nie polerować, bo troche jest swirls-ów, właśnie rozglądam się za kimś ogarniętym ;)...,ale narazie z auta będą usunięte wszelkie drobne wgniotki na masce po gradzie są trzy i na drzwiach kilka drobnych typowo parkingowych od drzwi :evil:

Link to comment
Share on other sites

zdecydowanie cale! wiesz jak sama maska po polerowaniu będzie się odcinała od reszty? kolega poprosił, zebym mu w jego granatowym aucie zrobił jedne drzwi. odradzałem, ale zrobiłem. teraz od kilku tygodni prosi, żebym zrobił całe...;)

co do usuwanie wgniotek - dobra kolejność działania, jeśli potrzeba, to zrób jakieś drobne zaprawki, wymień uszczelki, zabezpiecz podwozie, ogarnij silnik, a potem poleruj. lakier jest tak na prawde ukoronowaniem pracy włożonej w auto. a Z3 jest bez wątpienia autem, przy którym warto pracować;)

Link to comment
Share on other sites

Też tak myślę :) Jeśli jednak chciałbyś się na początek pobawić sam, spróbuj Ultimate Compound (jeden z najmocniejszych w gamie Meguiar's), później DC2 i zabezpieczenie woskiem. Alternatywą pozostanie SRP, ale ono maskuje rysy. Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rysy usunięte najmocniejszym Meguiars (Compound Power Cleaner), ręcznie zajęło to troche czasu ale udało się :) polecam ten środek... jest skuteczny i zapach też jest super :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.