Skocz do zawartości

Maska z rysami


Emek

Rekomendowane odpowiedzi

Moja maska potrzebuje reanimacji, prawdopodobnie polerowania mechanicznego, co polecacie na rysy widoczne pod światło (narazie chce jeszcze spróbować usunąc to ręcznie) Kiedyś na masce była naklejka i poprzedni właściciel ją zerwał i wycierając pozostałosci kleju porobił rysy które nie zeszły do tej pory po farecli i po polerce tempo. Bawić się z tym dalej, czy już tylko maszyna da radę? Zamówiłem Autoglym SRP może troche ukryje te rysy...Zastanawiam się czy Meg UltimateCompound dałby radę usunąc to...? Jesli nie to macie kogoś zaufanego co poleruje mechanicznie we Wrocławiu lub okolicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysy nie są głębokie, ale cos mi się wydaje, że tylko papier scierny i polerka maszyną da radę...

 

Najlepiej stopniować agresywność środków ściernych od najdelikatniejszych począwszy. Może się okazać, że uszkodzenia nie potrzebują aż papieru ściernego, a celem jest usunięcie niedoskonałości pozostawiając tak wiele lakieru jak to możliwe. Nie chodzi tylko o gładką wolną od rys powierzchnię, istotna jest też głębia. Na nowym, zdrowym lakierze widać gołym okiem jak na warstwie koloru leży gruba powłoka klaru. Żeby to zobrazować, to trochę tak jakbyś na kolorze położył płytę przezroczystego szkła. Pozostawiając tak wiele warstwy bezbarwnej jak to możliwe, zostawisz sobie trochę miejsca do drobnej korekty w przyszłości, a nawet przy optymalnej technice pielęgnacji z czasem i tak drobne ryski się pojawią. Czasami przy dążeniu do perfekcji trzeba iść na kompromis i pozostawić niektóre niedoskonałości wraz z grubszą warstwą lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka nie wygląda to tragicznie, wnioskując po tym zdjęciu. Tak wygląda lakier po którym zbyt mocno trze się szmatą. Poprzedni właściciel bardzo się musiał przyłożyć do usuwania tych naklejek. Prawdopodobnie spróbowałbym na początek 3M Extra Fine (żółty korek ) na żółtym padzie ew. ponowił próbę na padzie pomarańczowym, jeśli to nie dałoby poprawy sięgamy po mocniejsze środki. Walcząc z tym ręcznie prawdopodobnie się zajedziesz nie osiągając zadowalających rezultatów. Jaka to marka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Z3 roadster...

W tym wypadku wzrasta prawdopodobieństwo , że lakier będzie twardy :) Co również nie ułatwia korekty ;)

 

Co do extra fine, nie sądzę żeby w PL były dostępne mniejsze ilości niż litr. Również nie sugeruj się zanadto moimi podpowiedziami. To tylko pierwsze sugestie wysnute na podstawie foty, która nie musi wiernie oddawać rzeczywistości. Nie jest powiedziane , że proponowany środek załatwi sprawę, myślę, że byłby niezły na pierwszy ogień. Wiesz, korektę lakieru poprzedza proces prób i doboru środków.

 

Teraz jak patrzę na zdjęcie, to faktycznie widać że to Z3, można poznać po lusterku. Piękny wóz, Z4 się do niego nie umywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem zdjęcie i moim zdaniem nie ma dramatu. widziałem dużo gorsze rzeczy. myśle, że propozycja Extra Fine na początek jest rozsądna, osobiście polecam. ew coś z menzerny czy meguiars - zdaje się, ze megsa można kupic jako jedynego na allegro w malych ilościach, odlewanego z dużych "pro" opakowań.

ew., jeśli będziesz tym autem w warszawie, nawet przejazdem, odezwij sie, postaram sie pomoc.

choć chyba kilka ogarniętych osób na forum jest bliżej wrocławia niż ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy całego auta nie polerować, bo troche jest swirls-ów, właśnie rozglądam się za kimś ogarniętym ;)...,ale narazie z auta będą usunięte wszelkie drobne wgniotki na masce po gradzie są trzy i na drzwiach kilka drobnych typowo parkingowych od drzwi :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie cale! wiesz jak sama maska po polerowaniu będzie się odcinała od reszty? kolega poprosił, zebym mu w jego granatowym aucie zrobił jedne drzwi. odradzałem, ale zrobiłem. teraz od kilku tygodni prosi, żebym zrobił całe...;)

co do usuwanie wgniotek - dobra kolejność działania, jeśli potrzeba, to zrób jakieś drobne zaprawki, wymień uszczelki, zabezpiecz podwozie, ogarnij silnik, a potem poleruj. lakier jest tak na prawde ukoronowaniem pracy włożonej w auto. a Z3 jest bez wątpienia autem, przy którym warto pracować;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę :) Jeśli jednak chciałbyś się na początek pobawić sam, spróbuj Ultimate Compound (jeden z najmocniejszych w gamie Meguiar's), później DC2 i zabezpieczenie woskiem. Alternatywą pozostanie SRP, ale ono maskuje rysy. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.