Jump to content

Recommended Posts

Posted

Chciałbym Wam przedstawić kolejną relację - tym razem jest to Fiat Punto Evo. "Kropek" jest z 2011 roku, od początku w kraju, aktualnie w posiadaniu forumowego kolegi, który poprosił mnie o ogarnięcie lakieru. 

Poniżej lista użytych środków:

1. Dekontaminacja i mycie:

- Shiny Garage D-Tox

- Prickbort

- Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner

- Shiny Garage Fruit Foam

- Shiny Garage Orange Shampoo

- Shiny Garage Perfect Glass Cleaner

2. Korekta lakieru:

- ADBL Roller 9mm

- pady NAT biały, niebieski, czerwony

- cutting Koch Heavy Cut H8.02/Sonax Cutmax

- finish Koch Antihologram M2.01

- IPA

3. Zabezpieczenie:

- Nanoshine Ceramic Pro Light - lakier

- Shiny Garage Back2Black - opony

- AutoGlym Bumper&Trim Restorer - plastiki zewnętrzne

Tak się prezentowało auto przed pracami:

_1.JPG.16186dc7a75d7af84c7210b201cd2984.JPG

_2.JPG.f9f4d02dc656fb3772033d01fca157b7.JPG

_3.JPG.c15c4a982ebb59a624dfdaf28b136e26.JPG

 

_5.JPG.b0ec61d2ee5e03044b77ba64af3cdda3.JPG

No to lecimy ! 🙂 Na pierwszy ogień idą mocno zapuszczone koła - tu do akcji wkracza SG D-Tox i SG Pure Black Tire Cleaner

_6.JPG.752eb51a69aa7bc80039cf903efa2716.JPG

_7.JPG.8deced153aece5e9c71fccb2e9f16249.JPG

i po myciu

_8.JPG.ceb60148a3faf4f75dd870e039865eaf.JPG

Następnie poszedł D-Tox i PrickBort na lakier, piana SH Fruit Foam z pianownicy PA, mycie właściwe, a potem glinkowanie. Tak wyglądała glinka po całym aucie:

_10.JPG.4aaedea2786a25acf60a4ba991c0ca3e.JPG

Nie jest źle. Jeszcze raz umyłem Kropka, wysuszyłem i po wysuszeniu Fiacik wyglądał tak:

_12.JPG.7641574a09c52f1de1521aa2426220d1.JPG

_13.JPG.9910c9998aed6d83bb32d1e4418b57e1.JPG

_14.JPG.9006df06d39bafa7090c44eb8d5bb41b.JPG

Następnie wjazd do garażu, przygotowywanie sprzętu do korekty, oklejanie 

_15.JPG.9047ed5c287de27b26ce4fd0728fb49d.JPG

No i zaczynamy korektę. Pierwsza próba niebieskiego NAT'a i pasty Sonax, którą zakupiłem na próbę i z czystej ciekawości i wychodzi całkiem nieźle:

_16.JPG.5cb4321c15fa22c6a81f9c9426113ea6.JPG

_17.JPG.24641890ed939d35a79d06d73b9f8200.JPG

W rezerwie zostawiam białego NAT'a na bardziej zjechane elementy. No to jedziemy dalej:

_18.JPG.9e3786cfc686deaf9d2a4dc30e02f4e1.JPG

_20.JPG.0164d131b12ef5da92f1469e3d62e31e.JPG

_21.JPG.94c0d1b9784fd6e786677ced6451e943.JPG

Lampy, które słyną z tego, że rysują się od patrzenia:

_19.JPG.18add365059143c694f05fcc8cb48b0d.JPG

W świetle LED jest git. Ale w świetle słonecznym wygląda o niebo lepiej:

_24.JPG.3daada6facb6f325b6ee159f2486bdb5.JPG

_22.JPG.efc02755ec530a571bec055a36e983ac.JPG

Tak, dobrze widzicie. Zdjąłem tylne reflektory, ponieważ demontaż jest bajecznie prosty i pozwoliło mi to dojechać do krawędzi bez ryzyka zniszczenia reflektora i rantu pada o taśmę.

Kilka fotek z dalszego cięcia:

 

_25.JPG.f7ac3e4d46500e39aee3d9efa9886031.JPG

_26.JPG.09ed6c17cfbb93c6d2f218a210a2fdd0.JPG

_27.JPG.2ec09486f77f751e9bb7a9ea5d6089c5.JPG

Maska i zderzak przedni docięte, potem zmiana pada i jedziemy lewą stronę czerwonym NAT'em i Antiholo. Tak wyglądały drzwi kierowcy na koniec korekty lewej strony auta:

_23.JPG.08529a73dc395bb954dae976bf784447.JPG

Bierzemy się za drugą stronę, jest co robić:

_28.JPG.247e68a49da43bc530167447c81dd7a0.JPG

_30.JPG.478eb1185fb94c932ba4b0d6c62f041c.JPG

_31.JPG.dd2e988d216c98e4077b2fa47722e6ee.JPG

_29.JPG.b262612edcd21678adff9f7ec487b62c.JPG

W słonku petarda. Po zakończonej korekcie wyjazd z garażu, na lakier wpada SG Fruit Foam w celu wymycia resztek pasty. I tak wózek wygląda po umyciu:

_32.JPG.924ec1fd7de633a5c25c27e4e3a51e84.JPG

_33.JPG.55e4a8a07758aaef9e0eb3d4bfbe4677.JPG

_34.JPG.4fae147e8e88788b33b7ca36351fb766.JPG

Kolejnym etapem było zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną - tak jak w przypadku Astry, wybór padł na Nanoshine Ceramic Pro Light. Zwieńczeniem prac było umycie szyb, odświeżenie wyblakłych plastików i położenie dressingu na opony. 

_35.JPG.36cc35ec4d05a9df7761e496858d976d.JPG

_36.JPG.b80f79c9aae59383e9511d21937908a3.JPG

_38.JPG.876fe2142fd6b241e0eac5292c769500.JPG

_40.JPG.315382911f2e11cfcabc295c48e06cc5.JPG

_41.JPG.5410549f28f6c5186f26391a63c94a2e.JPG

I kilka fotek auta przed odbiorem:

_44.JPG.2ef8632c5f6e9261b85a16111e658066.JPG

_45.JPG.8c6439450d17c67fc148eaddccf97b5f.JPG

_46.JPG.67f9bd136918a7a6d0af0ddf5f0df215.JPG

_47.JPG.6714d6797f5c435277f386ae8e40c0ee.JPG

_48.JPG.74b09a7d5448cbb24397dca93241e325.JPG

 

I to koniec relacji, mam nadzieję, że się podobało 😉 

 

 

 

 

  • Super 1
Posted

Swietna robotka

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Posted
1 minutę temu, Malwin41 napisał:
1 minutę temu, Fitte napisał:

Swietna robotka emoji120.png

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Super robota;) Piękny kolor auta. Powłoka coś przyciemnila lakier?

 

Dzięki za dobre słowo 🙂 Tak, lakier zrobił się odrobinkę ciemniejszy i mocno nasycony. 

Posted
14 minut temu, tazman napisał:

Super robota, świetny kolor punciaka i fajne felgi emoji6.png

 

14 minut temu, Grzechu23 napisał:

Bardzo fajna relacja 😉 Miło się ogląda kiedy za oknem takie śnieżne zimne warunki 😉 
Pozdro

 

Cieszę się bardzo, że się podoba 🙂 

2 minuty temu, Michał82 napisał:

@KUBAS_95 Jak Ci się pracuje Rollerem?

Pracuje mi się na nim bardzo dobrze. Póki co bezawaryjny, jeden komplet szczotek skończył żywot po zrobieniu 3 aut na 2 etapy, jest poręczna, co prawda hałasuje ale to mi nie przeszkadza bo pracuję w nausznikach. Regulacja obrotowa bardzo fajna, płynnie przechodzi i ma miękki start. Ogółem nie narzekam na samą maszynę. Fakt, długo się schodzi jedną maszyną w pojedynkę, Punciak był 3 polerowanym przeze mnie autem, nie tylko przy pomocy tej maszyny ale i ogólnie. 

Na ten sezon planuję dokupić talerz 75mm, łatwiej będzie wyprowadzać drobniejsze elementy typu lampy czy słupki w drzwiach.

Posted

Robota elegancka. Bardzo ładnie, punto prezentuje się w tym kolorze.

Posted

Super robota. Jak porównasz cutmaxa do kocha? Którą pastą się lepiej pracowało? 😉

Posted
W dniu 25.01.2019 o 19:11, Kam_04 napisał:

Robota elegancka. Bardzo ładnie, punto prezentuje się w tym kolorze.

Dzięki 🙂 

4 godziny temu, Tomek004 napisał:

Super robota. Jak porównasz cutmaxa do kocha? Którą pastą się lepiej pracowało? 😉

Również dziękuję 🙂 Co do past powiem tak - jedna i druga ładnie wycina, można dość długo pracować, spokojnie idzie zrobić 4-6 przejazdów na obszarze dając niewielkie groszki na pad. Koch bardziej pyli, ale z tego co zauważyłem, zostawia ładniej wykończoną powierzchnię. Z kolei Cutmax zostawia delikatne zmatowienie względem Kocha, ale mniej pyli. I moim zdaniem Koch lepiej sobie radzi ze zmatowieniem lakieru i z grubszymi rysami. Także wszystko zależy od stanu pacjenta 🙂 Zmatowienie pozostawiane przez Sonaxa mi nie przeszkadza, bo i tak robię wykończenie przy pomocy Antiholo, ale jakbym miał zrobić one step, gdzie powierzchnia miałaby być trochę wycięta i wykończona jednocześnie to wybrałbym Kocha na bardziej miękkim padzie. Sonax tylko na 2 etapy. To taka moja opinia, z którą nie każdy musi się zgadzać 🙂 

Posted

Żadnych trudności. Dzieliłem sobie elementy karoserii na pola, gdy kończyłem nakładać powłokę na 2 pole, to pierwsze mogłem już docierać. Zero mazów, pierwsza warstwa idzie opornie po odtłuszczonym lakierze, natomiast kolejne bardzo sprawnie się nakłada. Efekt jest dopiero po 8-10h od nałożenia, jak już się utwardzi na lakierze. 

  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.