Skocz do zawartości

Fiat Punto Evo Rosso Sfrenato


KUBAS_95

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym Wam przedstawić kolejną relację - tym razem jest to Fiat Punto Evo. "Kropek" jest z 2011 roku, od początku w kraju, aktualnie w posiadaniu forumowego kolegi, który poprosił mnie o ogarnięcie lakieru. 

Poniżej lista użytych środków:

1. Dekontaminacja i mycie:

- Shiny Garage D-Tox

- Prickbort

- Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner

- Shiny Garage Fruit Foam

- Shiny Garage Orange Shampoo

- Shiny Garage Perfect Glass Cleaner

2. Korekta lakieru:

- ADBL Roller 9mm

- pady NAT biały, niebieski, czerwony

- cutting Koch Heavy Cut H8.02/Sonax Cutmax

- finish Koch Antihologram M2.01

- IPA

3. Zabezpieczenie:

- Nanoshine Ceramic Pro Light - lakier

- Shiny Garage Back2Black - opony

- AutoGlym Bumper&Trim Restorer - plastiki zewnętrzne

Tak się prezentowało auto przed pracami:

_1.JPG.16186dc7a75d7af84c7210b201cd2984.JPG

_2.JPG.f9f4d02dc656fb3772033d01fca157b7.JPG

_3.JPG.c15c4a982ebb59a624dfdaf28b136e26.JPG

 

_5.JPG.b0ec61d2ee5e03044b77ba64af3cdda3.JPG

No to lecimy ! 🙂 Na pierwszy ogień idą mocno zapuszczone koła - tu do akcji wkracza SG D-Tox i SG Pure Black Tire Cleaner

_6.JPG.752eb51a69aa7bc80039cf903efa2716.JPG

_7.JPG.8deced153aece5e9c71fccb2e9f16249.JPG

i po myciu

_8.JPG.ceb60148a3faf4f75dd870e039865eaf.JPG

Następnie poszedł D-Tox i PrickBort na lakier, piana SH Fruit Foam z pianownicy PA, mycie właściwe, a potem glinkowanie. Tak wyglądała glinka po całym aucie:

_10.JPG.4aaedea2786a25acf60a4ba991c0ca3e.JPG

Nie jest źle. Jeszcze raz umyłem Kropka, wysuszyłem i po wysuszeniu Fiacik wyglądał tak:

_12.JPG.7641574a09c52f1de1521aa2426220d1.JPG

_13.JPG.9910c9998aed6d83bb32d1e4418b57e1.JPG

_14.JPG.9006df06d39bafa7090c44eb8d5bb41b.JPG

Następnie wjazd do garażu, przygotowywanie sprzętu do korekty, oklejanie 

_15.JPG.9047ed5c287de27b26ce4fd0728fb49d.JPG

No i zaczynamy korektę. Pierwsza próba niebieskiego NAT'a i pasty Sonax, którą zakupiłem na próbę i z czystej ciekawości i wychodzi całkiem nieźle:

_16.JPG.5cb4321c15fa22c6a81f9c9426113ea6.JPG

_17.JPG.24641890ed939d35a79d06d73b9f8200.JPG

W rezerwie zostawiam białego NAT'a na bardziej zjechane elementy. No to jedziemy dalej:

_18.JPG.9e3786cfc686deaf9d2a4dc30e02f4e1.JPG

_20.JPG.0164d131b12ef5da92f1469e3d62e31e.JPG

_21.JPG.94c0d1b9784fd6e786677ced6451e943.JPG

Lampy, które słyną z tego, że rysują się od patrzenia:

_19.JPG.18add365059143c694f05fcc8cb48b0d.JPG

W świetle LED jest git. Ale w świetle słonecznym wygląda o niebo lepiej:

_24.JPG.3daada6facb6f325b6ee159f2486bdb5.JPG

_22.JPG.efc02755ec530a571bec055a36e983ac.JPG

Tak, dobrze widzicie. Zdjąłem tylne reflektory, ponieważ demontaż jest bajecznie prosty i pozwoliło mi to dojechać do krawędzi bez ryzyka zniszczenia reflektora i rantu pada o taśmę.

Kilka fotek z dalszego cięcia:

 

_25.JPG.f7ac3e4d46500e39aee3d9efa9886031.JPG

_26.JPG.09ed6c17cfbb93c6d2f218a210a2fdd0.JPG

_27.JPG.2ec09486f77f751e9bb7a9ea5d6089c5.JPG

Maska i zderzak przedni docięte, potem zmiana pada i jedziemy lewą stronę czerwonym NAT'em i Antiholo. Tak wyglądały drzwi kierowcy na koniec korekty lewej strony auta:

_23.JPG.08529a73dc395bb954dae976bf784447.JPG

Bierzemy się za drugą stronę, jest co robić:

_28.JPG.247e68a49da43bc530167447c81dd7a0.JPG

_30.JPG.478eb1185fb94c932ba4b0d6c62f041c.JPG

_31.JPG.dd2e988d216c98e4077b2fa47722e6ee.JPG

_29.JPG.b262612edcd21678adff9f7ec487b62c.JPG

W słonku petarda. Po zakończonej korekcie wyjazd z garażu, na lakier wpada SG Fruit Foam w celu wymycia resztek pasty. I tak wózek wygląda po umyciu:

_32.JPG.924ec1fd7de633a5c25c27e4e3a51e84.JPG

_33.JPG.55e4a8a07758aaef9e0eb3d4bfbe4677.JPG

_34.JPG.4fae147e8e88788b33b7ca36351fb766.JPG

Kolejnym etapem było zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną - tak jak w przypadku Astry, wybór padł na Nanoshine Ceramic Pro Light. Zwieńczeniem prac było umycie szyb, odświeżenie wyblakłych plastików i położenie dressingu na opony. 

_35.JPG.36cc35ec4d05a9df7761e496858d976d.JPG

_36.JPG.b80f79c9aae59383e9511d21937908a3.JPG

_38.JPG.876fe2142fd6b241e0eac5292c769500.JPG

_40.JPG.315382911f2e11cfcabc295c48e06cc5.JPG

_41.JPG.5410549f28f6c5186f26391a63c94a2e.JPG

I kilka fotek auta przed odbiorem:

_44.JPG.2ef8632c5f6e9261b85a16111e658066.JPG

_45.JPG.8c6439450d17c67fc148eaddccf97b5f.JPG

_46.JPG.67f9bd136918a7a6d0af0ddf5f0df215.JPG

_47.JPG.6714d6797f5c435277f386ae8e40c0ee.JPG

_48.JPG.74b09a7d5448cbb24397dca93241e325.JPG

 

I to koniec relacji, mam nadzieję, że się podobało 😉 

 

 

 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Malwin41 napisał:
1 minutę temu, Fitte napisał:

Swietna robotka emoji120.png

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Super robota;) Piękny kolor auta. Powłoka coś przyciemnila lakier?

 

Dzięki za dobre słowo 🙂 Tak, lakier zrobił się odrobinkę ciemniejszy i mocno nasycony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, tazman napisał:

Super robota, świetny kolor punciaka i fajne felgi emoji6.png

 

14 minut temu, Grzechu23 napisał:

Bardzo fajna relacja 😉 Miło się ogląda kiedy za oknem takie śnieżne zimne warunki 😉 
Pozdro

 

Cieszę się bardzo, że się podoba 🙂 

2 minuty temu, Michał82 napisał:

@KUBAS_95 Jak Ci się pracuje Rollerem?

Pracuje mi się na nim bardzo dobrze. Póki co bezawaryjny, jeden komplet szczotek skończył żywot po zrobieniu 3 aut na 2 etapy, jest poręczna, co prawda hałasuje ale to mi nie przeszkadza bo pracuję w nausznikach. Regulacja obrotowa bardzo fajna, płynnie przechodzi i ma miękki start. Ogółem nie narzekam na samą maszynę. Fakt, długo się schodzi jedną maszyną w pojedynkę, Punciak był 3 polerowanym przeze mnie autem, nie tylko przy pomocy tej maszyny ale i ogólnie. 

Na ten sezon planuję dokupić talerz 75mm, łatwiej będzie wyprowadzać drobniejsze elementy typu lampy czy słupki w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2019 o 19:11, Kam_04 napisał:

Robota elegancka. Bardzo ładnie, punto prezentuje się w tym kolorze.

Dzięki 🙂 

4 godziny temu, Tomek004 napisał:

Super robota. Jak porównasz cutmaxa do kocha? Którą pastą się lepiej pracowało? 😉

Również dziękuję 🙂 Co do past powiem tak - jedna i druga ładnie wycina, można dość długo pracować, spokojnie idzie zrobić 4-6 przejazdów na obszarze dając niewielkie groszki na pad. Koch bardziej pyli, ale z tego co zauważyłem, zostawia ładniej wykończoną powierzchnię. Z kolei Cutmax zostawia delikatne zmatowienie względem Kocha, ale mniej pyli. I moim zdaniem Koch lepiej sobie radzi ze zmatowieniem lakieru i z grubszymi rysami. Także wszystko zależy od stanu pacjenta 🙂 Zmatowienie pozostawiane przez Sonaxa mi nie przeszkadza, bo i tak robię wykończenie przy pomocy Antiholo, ale jakbym miał zrobić one step, gdzie powierzchnia miałaby być trochę wycięta i wykończona jednocześnie to wybrałbym Kocha na bardziej miękkim padzie. Sonax tylko na 2 etapy. To taka moja opinia, z którą nie każdy musi się zgadzać 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych trudności. Dzieliłem sobie elementy karoserii na pola, gdy kończyłem nakładać powłokę na 2 pole, to pierwsze mogłem już docierać. Zero mazów, pierwsza warstwa idzie opornie po odtłuszczonym lakierze, natomiast kolejne bardzo sprawnie się nakłada. Efekt jest dopiero po 8-10h od nałożenia, jak już się utwardzi na lakierze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.