KUBAS_95 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 Chciałbym Wam przedstawić kolejną relację - tym razem jest to Fiat Punto Evo. "Kropek" jest z 2011 roku, od początku w kraju, aktualnie w posiadaniu forumowego kolegi, który poprosił mnie o ogarnięcie lakieru. Poniżej lista użytych środków: 1. Dekontaminacja i mycie: - Shiny Garage D-Tox - Prickbort - Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner - Shiny Garage Fruit Foam - Shiny Garage Orange Shampoo - Shiny Garage Perfect Glass Cleaner 2. Korekta lakieru: - ADBL Roller 9mm - pady NAT biały, niebieski, czerwony - cutting Koch Heavy Cut H8.02/Sonax Cutmax - finish Koch Antihologram M2.01 - IPA 3. Zabezpieczenie: - Nanoshine Ceramic Pro Light - lakier - Shiny Garage Back2Black - opony - AutoGlym Bumper&Trim Restorer - plastiki zewnętrzne Tak się prezentowało auto przed pracami: No to lecimy ! Na pierwszy ogień idą mocno zapuszczone koła - tu do akcji wkracza SG D-Tox i SG Pure Black Tire Cleaner i po myciu Następnie poszedł D-Tox i PrickBort na lakier, piana SH Fruit Foam z pianownicy PA, mycie właściwe, a potem glinkowanie. Tak wyglądała glinka po całym aucie: Nie jest źle. Jeszcze raz umyłem Kropka, wysuszyłem i po wysuszeniu Fiacik wyglądał tak: Następnie wjazd do garażu, przygotowywanie sprzętu do korekty, oklejanie No i zaczynamy korektę. Pierwsza próba niebieskiego NAT'a i pasty Sonax, którą zakupiłem na próbę i z czystej ciekawości i wychodzi całkiem nieźle: W rezerwie zostawiam białego NAT'a na bardziej zjechane elementy. No to jedziemy dalej: Lampy, które słyną z tego, że rysują się od patrzenia: W świetle LED jest git. Ale w świetle słonecznym wygląda o niebo lepiej: Tak, dobrze widzicie. Zdjąłem tylne reflektory, ponieważ demontaż jest bajecznie prosty i pozwoliło mi to dojechać do krawędzi bez ryzyka zniszczenia reflektora i rantu pada o taśmę. Kilka fotek z dalszego cięcia: Maska i zderzak przedni docięte, potem zmiana pada i jedziemy lewą stronę czerwonym NAT'em i Antiholo. Tak wyglądały drzwi kierowcy na koniec korekty lewej strony auta: Bierzemy się za drugą stronę, jest co robić: W słonku petarda. Po zakończonej korekcie wyjazd z garażu, na lakier wpada SG Fruit Foam w celu wymycia resztek pasty. I tak wózek wygląda po umyciu: Kolejnym etapem było zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną - tak jak w przypadku Astry, wybór padł na Nanoshine Ceramic Pro Light. Zwieńczeniem prac było umycie szyb, odświeżenie wyblakłych plastików i położenie dressingu na opony. I kilka fotek auta przed odbiorem: I to koniec relacji, mam nadzieję, że się podobało 1
Fitte Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 Swietna robotka Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
KUBAS_95 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 1 minutę temu, Malwin41 napisał: 1 minutę temu, Fitte napisał: Swietna robotka Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Super robota;) Piękny kolor auta. Powłoka coś przyciemnila lakier? Dzięki za dobre słowo Tak, lakier zrobił się odrobinkę ciemniejszy i mocno nasycony.
Pawel_t11 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 Wyszło genialnie! Gratulacje
tazman Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 Super robota, świetny kolor punciaka i fajne felgi
Grzechu23 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 Bardzo fajna relacja Miło się ogląda kiedy za oknem takie śnieżne zimne warunki Pozdro
Michał82 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 @KUBAS_95 Jak Ci się pracuje Rollerem?
KUBAS_95 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 14 minut temu, tazman napisał: Super robota, świetny kolor punciaka i fajne felgi 14 minut temu, Grzechu23 napisał: Bardzo fajna relacja Miło się ogląda kiedy za oknem takie śnieżne zimne warunki Pozdro Cieszę się bardzo, że się podoba 2 minuty temu, Michał82 napisał: @KUBAS_95 Jak Ci się pracuje Rollerem? Pracuje mi się na nim bardzo dobrze. Póki co bezawaryjny, jeden komplet szczotek skończył żywot po zrobieniu 3 aut na 2 etapy, jest poręczna, co prawda hałasuje ale to mi nie przeszkadza bo pracuję w nausznikach. Regulacja obrotowa bardzo fajna, płynnie przechodzi i ma miękki start. Ogółem nie narzekam na samą maszynę. Fakt, długo się schodzi jedną maszyną w pojedynkę, Punciak był 3 polerowanym przeze mnie autem, nie tylko przy pomocy tej maszyny ale i ogólnie. Na ten sezon planuję dokupić talerz 75mm, łatwiej będzie wyprowadzać drobniejsze elementy typu lampy czy słupki w drzwiach.
Kam_04 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2019 Robota elegancka. Bardzo ładnie, punto prezentuje się w tym kolorze.
Tomek004 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2019 Super robota. Jak porównasz cutmaxa do kocha? Którą pastą się lepiej pracowało?
KUBAS_95 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2019 W dniu 25.01.2019 o 19:11, Kam_04 napisał: Robota elegancka. Bardzo ładnie, punto prezentuje się w tym kolorze. Dzięki 4 godziny temu, Tomek004 napisał: Super robota. Jak porównasz cutmaxa do kocha? Którą pastą się lepiej pracowało? Również dziękuję Co do past powiem tak - jedna i druga ładnie wycina, można dość długo pracować, spokojnie idzie zrobić 4-6 przejazdów na obszarze dając niewielkie groszki na pad. Koch bardziej pyli, ale z tego co zauważyłem, zostawia ładniej wykończoną powierzchnię. Z kolei Cutmax zostawia delikatne zmatowienie względem Kocha, ale mniej pyli. I moim zdaniem Koch lepiej sobie radzi ze zmatowieniem lakieru i z grubszymi rysami. Także wszystko zależy od stanu pacjenta Zmatowienie pozostawiane przez Sonaxa mi nie przeszkadza, bo i tak robię wykończenie przy pomocy Antiholo, ale jakbym miał zrobić one step, gdzie powierzchnia miałaby być trochę wycięta i wykończona jednocześnie to wybrałbym Kocha na bardziej miękkim padzie. Sonax tylko na 2 etapy. To taka moja opinia, z którą nie każdy musi się zgadzać
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2019 @KUBAS_95 jak mi się podoba taki kolor samochodu... Jest świetny
KUBAS_95 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2019 Mi też Praca przy nim to czysta przyjemność
Malik87 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2019 Jak się pracowało z tą powłoką, były jakieś trudności/ mazy?
KUBAS_95 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2019 Żadnych trudności. Dzieliłem sobie elementy karoserii na pola, gdy kończyłem nakładać powłokę na 2 pole, to pierwsze mogłem już docierać. Zero mazów, pierwsza warstwa idzie opornie po odtłuszczonym lakierze, natomiast kolejne bardzo sprawnie się nakłada. Efekt jest dopiero po 8-10h od nałożenia, jak już się utwardzi na lakierze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się