Skocz do zawartości

Astra J - 2011r - Deep Sky blue Z22S


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym przedstawić moje autko.

Astra J A14NET 140KM. (przy 110kkm wrzucony podtlenek gazotu) 😄

Plan działania był taki – przygotować autko do zimy… i przy okazji zrobiłem ONE stepik, co by cleanera nie używać, a podbić wyglądzik na maksa i usunąć drobne ryski. Nie zależy mi na pełnej korekcie, żeby wycinać każdą głębszą rysę, bo nie jest to auto pokazowe, tylko do codziennej jazdy. Lakier mięciutki to sami ocenicie efekty czy takie coś jest okej 😉

Na poniższym przykładzie z wiosny pokażę jak miękki jest lakier w Oplach. One Step z wiosny. Lakier był tragiczny a przy Menzernie 2500 i czerwonym Nat udało mi się ogarnąć furę na taki poziom. Nie robiłem wtedy zdjęć pod relację.

d7dbff9a2e83c426.jpg

a42c8cb744a1df7e.jpg

 

Przejdźmy do stanu obecnego

Samochód wygląda następująco:

42e9765013cb1517.jpg

e7dde59f56fea558.jpg

2a51a747a0b21ea3.jpg

Trochę brudu drogowego na spodach drzwi i waterposty po myciach na myjkach bez osuszania. Ogólnie tragedii nie ma.

Użyta chemia:

Prewash:

Shiny Garage Citrus Oil – oprysk 1:20. Lecimy z opryskiem 1 litr ciepłej wody i 50ml SG Citrus Oil w opryskiwaczy Marolexa 1500.

Czekamy parę minut i płukamy.

926efae016691d40.jpg

425f881e5703e6fb.jpg

KOŁA

5cb93c3a6157f874.jpg

Koła też opryskuje SG citrus oil. Jak widać, trochę brudu zdejmuje, co ułatwia później dalszą prace deironom no i mnie 😄

d33eeb24e6f1292f.jpg

e7efcdda99f45c85.jpg

Efekt => Wierzchni brud zmyło

d8d09ba1a63a5ed8.jpg

 

Mycie:

Autoland Szampon Aktywny. Szampon całkiem spoko się pieni i dobrze domywa, przy okazji pozwala zmyć resztki starego pozostałego LSP.

b156aa3b9759a20a.jpg

Rękawice z Ali –  chiński Ala Gyeon do nadwozia

Mikrofibra do progów.

b07d463c9faaec41.jpg

e1dddef803ce66f8.jpg

4b866ad0bb4856e5.jpg

0d43cf751e3ad010.jpg

cd10fa3878e5d678.jpg

 

 

Dekontaminacja:

0f05f4b4d61217d2.jpg

Za dużo tutaj roboty nie ma, bo końcówką wakacji było pełne przygotowanie lakieru pod wosk.

Tar&Glue – ADBL T&G.

Smoły nie było, ale i tak spody opryskałem, dla czystego sumienia, że wszystko ok.

Deiron – Good Stuff Piranhia

3ef576613ecd3d00.jpg

Lakier minimalnie krwawił, czego nie udało mi się zbytnio uchwycić na zdjęciach. Ale zawsze coś.

993d7278e82b99ba.jpg

Po wszystkim piana z auto w kombinacji 40ml ADBL YETI i 40ml Tenzi Truck na litr ciepłej wody.

1da195b97780a5f9.jpg

58bdfa7a44d6a170.jpg

bbea0c0eee13726e.jpg

3b88f111cbf99247.jpg

e47ac54accb02b50.jpg

76217c9882540760.jpg

1c719c6adc4d170f.jpg

KOŁA

09273acf1adc411c.jpg

 

Prewash SG CO nie domył wszystkiego co widać, aczkolwiek na pewno znacząco ułatwił pracę.

Postanowiłem spróbować nowości od RR Customs Wheel Gel. Porównałem go z moim liderem Good Stuff Piranhia.

c50977cebd5eb9b3.jpg

8983d358ce9ebb62.jpg

2 minuty

fc21ec68697e7edf.jpg

5 minut

a4b0b85c9809c40e.jpg

Jednakże tragiczny trigger, który sikał żelem i na dodatek nie dało się go wcisnąć do końca odpadł w przedbiegach. Na przyszłość założę do butli inny trigger.

Fele jak widać nieznacznie krwawiły (SG odwalił kawał roboty) jednakże wypracowałem deirona pędzelkiem, zwłaszcza na bocznych frontach felg.

0f69746dc10d241f.jpg

 

OPONY

Tutaj użyłem polecanego przez wszystkich Exceed Tire and Rubber Cleaner. Spisał się!

81f5eb0076b05db3.jpg

Biała pianka – znaczy się czysto!

72a7b0eb05465b44.jpg

Na sucho wygląda tak => (biała krecha zejść w ogóle nie chciała… nie wiem co to….)

2218e82bfa1e2c19.jpg

Po wszystkim bardzo dobry Tire Dressing od ADBL i aplikator z chin.

b374e41216fd57df.jpg

 

 

 

Glinka – ValetPro Yellow. Lubyrkant – woda z odrobiną szamponu.

29f1713486a9f7fe.jpg

Z racji, że na dworze już zimno to glinkowałem na dwa klocki. Podczas gdy jedną glinką śmigałem druga leżakowała w gorącej wodzie, co by była miększa troszkę.

215572ca1923bf3b.jpg

Troszkę roboty zawsze ma – mieszkam nie daleko odlewni to zawsze jakiś syf siada na auto nawet gdy troszkę postoi na dworze.

9d2fdfdfbb064946.jpg

Mycie Końcowe

Fx Protect Szampon Odłtuszczający. Zapach taki nijaki, ale robotę robi przednią w pozostawianiu tępej jałowej powierzchni i w odróżnieniu do zielonego szamponu, ten się dobrze pieni.

 

51b2fc42aff1f428.jpg

ONE STEP

Przy inspekcji korzystałem z RR Custom Wipe Out. Dobrze wymywa pastę, pozostawiając powierzchnię jałową.

99890107775269b9.jpg

Maszyna to rotacja LakAuto R7.

Tragedii nie ma na lakierze – przypominam, wiosną był one step.… poza tylnim zderzakiem 😮

19ca82b488cc056c.jpg

2c5ce201085e96f9.jpg

5c857924316d61d9.jpg

Na samochodzie znalazło się parę gubasów na tylnim zderzaku – to je lekko usunąłem kombinacją Menzerna 400 plus niebieski NAT.

975a5bc0d9bb0bd1.jpg

c1f748e16ffa6e24.jpg

179cb4f03c699d37.jpg

fa28b1d986d7b337.jpg

 

55aa744bc614e2e3.jpg

2b455aaf8c3357ee.jpg

 

Reszta samochodu została tylko odświeżona następująca kombinacją.

Pasta Menzerna 3800

e4c0ac2840091160.jpg

Pad Czerwony Nat

Inspekcja IPA oraz RR Customs Wipe OUT

Lecimy z polerką.

Kilka zdjęć kontrolnych podczas korekty czy wszystko jest okej.

0029965a5213a64b.jpg

74f241a273c781a2.jpg

 

Mycie ostateczne

 Fx Protect Szampon Odtłuszczający

Po korekcie, czy One stepie zawsze myję auto, żeby mieć 100% pewności, że pasta została wymyta.

Na sucho, już po przemyciu IPA wygląda tak

6f59b6a481543b39.jpg

159e3989d58f9655.jpg

327e612fc6eeca03.jpg

3a184bceb80caddf.jpg

 

Wosk

Soft99 Fusso 12.

3d4351a5a3892371.jpg

Szału nie robi, to wosk na zimę więc nie ma co go komentować. Dodatkowo przed aplikacją użyłem IPY.

7bfba477276aa05a.jpg

Wosku zawsze nakładam ilości minimalne. Jak widać powyżej w jednym miejscu jest ciut grubiej – specjalnie to zrobiłem, żeby upewnić się co do tego co piszą na forum. Grubsza warstwa spowodowała, ciemniejszą plamę następnego dnia. Poprawiłem to drugą warstwą następnego dnia.

Wniosek – Fusso nakładamy cieiutko.

Tadam! Efekt końcowy. Zdjęcia niestety nie oddają całej roboty – kiczowaty aparat w telefonie (Lenovo P2 – chińczyk)

720b9dfae2aadbb9.jpg

a003a8aa7e6f419f.jpg

5e31f9c27b30111f.jpg

 

 

Szyby

Wstępne mycie Good Stuff Falcon. Dla mnie świetny produkt, który w ogóle się nie marze i sprawnie odparowywuje.

Dla większej czystości Auto Glym CGP nakładane Tricolorem.

61fb25f8140497fb.jpg

Niewidzialna wycieraczka Rain-X to już klasyka. Tania i skuteczna.  Do aplikacji skorzystałem z aplikatora z Alie. Po kilkudziesięciu już szybach rozleciał się. Ale za 1 złoty robi swoją robotę.

5115abc111cfc2dd.jpg

ae4e091a4bc25313.jpg

 

Dodatkowo umyłem znaleźne gumowe dywaniki. Ojciec na wiosnę gdzieś musiał mi je zakosić i przeleżały całe pół roku na dworze. Aż coś na nich ożyło hehe :D To tutaj przetestujemy Exceede Tire and Rubber Cleaner.

78acb37ad0251eef.jpg

Szorujemy!

c7ad9836ed6808fd.jpg

4d63eecdf3ce0711.jpg

6f97169ca0f016f7.jpg

Na to piana aktywna co była też i na samochodzie.

5977833b2b815bad.jpg

Efekt końcowy po osuszeniu.

f1106c1aab73d2ff.jpg

Na to jeszcze później wskoczył dressing od RRC który tutaj się przydał i szary dywanik troszkę przyciemnił.

 

To tyle, niestety kaszaniasty aparat nie pozwolił uchwycić pełni wykonanej pracy.

Pozdro!

 

 

 

 

Opublikowano

Powiem szczerze, że opona słabo domyta. Świadczy o tym choćby to, że piana na oponie jest biała co oznacza, że brud nie został ruszony.  Na następnym zdjęciu na suchej oponie widać brud i nie mam na myśli tego białego otarcia. Mam wrażenie, że SG Pure Black Tyre Cleaner lepiej by się spisał.

Opublikowano
2 godziny temu, adek1983 napisał:

Powiem szczerze, że opona słabo domyta. Świadczy o tym choćby to, że piana na oponie jest biała co oznacza, że brud nie został ruszony.  Na następnym zdjęciu na suchej oponie widać brud i nie mam na myśli tego białego otarcia. Mam wrażenie, że SG Pure Black Tyre Cleaner lepiej by się spisał.

No a biała piana to nie oznaka, że już czysto?

Hmm szczerze powiedziawszy to na początku szedł brąz, później jaśniej, aż do białej i myślełem juz już okej.

Na pryszłość jeszcze się pobawie z tym szorowankiem. 

Aczkolwiem lepsze to niż brudne, no nie? 😛

Opublikowano
Godzinę temu, damiano2007 napisał:

No a biała piana to nie oznaka, że już czysto?

Hmm szczerze powiedziawszy to na początku szedł brąz, później jaśniej, aż do białej i myślełem juz już okej.

Na pryszłość jeszcze się pobawie z tym szorowankiem. 

Aczkolwiem lepsze to niż brudne, no nie? 😛

A widzisz, tego nie wyczytałem w Twojej relacji. Skoro było kilka podejść to rozumiem. Ale dziwi mnie jednak, że na zdjęciu opona dalej wygląda na brudną. Są na niej brązowe smugi.

Odpowiadając na pytanie oczywiście, że lepiej to niż brudne. Ja mycie opon zaczynałem od APC, potem SG RedDevil i zatrzymałem się na SG Pure Black Tyre Cleaner. Świetnie się nadaje do mycia uszczelek.

Opublikowano
3 minuty temu, adek1983 napisał:

A widzisz, tego nie wyczytałem w Twojej relacji. Skoro było kilka podejść to rozumiem. Ale dziwi mnie jednak, że na zdjęciu opona dalej wygląda na brudną. Są na niej brązowe smugi.

Odpowiadając na pytanie oczywiście, że lepiej to niż brudne. Ja mycie opon zaczynałem od APC, potem SG RedDevil i zatrzymałem się na SG Pure Black Tyre Cleaner. Świetnie się nadaje do mycia uszczelek.

Ja z kolei polecam oprysk SG Citrus Oil. Dla mnie robi robote, przy zrzucaniu wierzchniego brudu, a później używam dedykowanych środków, które są nierozcieńczalne i droższe 🙂

Opublikowano
Godzinę temu, adek1983 napisał:

Ale dziwi mnie jednak, że na zdjęciu opona dalej wygląda na brudną. Są na niej brązowe smugi.

 

2 godziny temu, damiano2007 napisał:

No a biała piana to nie oznaka, że już czysto?

Zdarza się, że brązowe smugi na oponie to zdegradowany trwale kauczuk. Przyczyny można szukać w promieniowaniu UV, ozonie, braku zabezpieczenia lub stosowaniu zbyt agresywnych dressingów do opon (generalnie dobre dressingi do opon nie zawierają silikonów i rozpuszczalników) :-) 

Opublikowano

te GoodYeary hmm.. nieźle trzymają ale właśnie dość szybko się niszczą boki opony. Nasza Astra też ma te opony od nowości i widać to samo. Po 4 traktowaniach SG Pure Black Tire Cleaner piana niby biała, a po wysuszeniu opona brązowa. Co nie zmienia faktu, że dressing chłonie jak wściekła i na drugi dzień oponka jest matowa, a podczas jazdy w deszczu nie zostawia śladu na drzwiach w porównaniu np. do Nokiana 🙂 

Moim zdaniem super robota, Astra ma miękki lakier i wdzięczny, bo z tego co zauważyłem to czego bym nie położył to trzyma się niemal książkowo 🙂 Gratki, dbaj dalej o wózek i wrzucaj relacje 🙂 

 

Opublikowano
17 godzin temu, KUBAS_95 napisał:

nieźle trzymają ale właśnie dość szybko się niszczą boki opony.

A to jeszcze zależy ile bijesz powietrza do kół. Astra waży półtorej tony. Ja pompuje 2.5 bara przy jednej/dwóch osobach bez bagażu. Gdy mam mniej to wygląda jakby był kapeć. Ciężar robi swoje i może niskie cieśnienje/boczny balon powoduje boczne niszczenie opony.

Opublikowano

Nasza ma podobnie, między 2.4 a 2.5 nie więcej i nabite są azotem. Ja nie wiem czy to taka charakterystyka tych konkretnie opon czy generalnie rozmiaru, ale faktycznie na bardziej nabite wyglądają zimowe 16' niż letnie 17'. 

Opublikowano

Więcej niż 2,5 powoduje szybsze zużycia zawieszenia niestety . W instrukcji jest możliwość nabicia 2,7 , nawet tak miałem .Ale czułem więcej nierówności. teraz mam 2,4 ( na 16 cal.) i jest bardziej komfortowo

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Asterka ładna, fajny blask po polerce i wosku🙂 Co do opon też odnoszę wrażenie że nie jest dobrze domyta, ale już się nie czepiajmy😉

Opublikowano

Dobra robota :] ostatnio szukałem i szukałem sensownego auta do zmiany w przyszłym roku Punta żony i tak doszedłem do wniosku ,że astra IV z 1.4 turbo + lpg będzie idealny rozwiązaniem, dobrze by było trafić ecoflexa ale widzę ,że jest ich mało. Jak się sprawuje podtlenek u Ciebie ? Jakiej firmy wrzuciłeś ?

Pozdrawiam

Opublikowano
8 godzin temu, zibi-M napisał:

Dobra robota :] ostatnio szukałem i szukałem sensownego auta do zmiany w przyszłym roku Punta żony i tak doszedłem do wniosku ,że astra IV z 1.4 turbo + lpg będzie idealny rozwiązaniem, dobrze by było trafić ecoflexa ale widzę ,że jest ich mało. Jak się sprawuje podtlenek u Ciebie ? Jakiej firmy wrzuciłeś ?

Pozdrawiam

Gaz wrzuciłem Stag q-box plus. Wtryski baracuda. Ogólnie spoko. Do tego zestawu dodatkowo trzeba dołożyć emulator ciśnienia paliwa  i wszystko hula! Odradzam tylko parownik Palacar... Kaszana 😛

A tak to gazu pali koło 9 litrów - większość miasto. Jak coś to pytaj 🙂

Opublikowano

Bardzo fajna relacja, tym bardziej, że autko podobne do mojego 😁!

Na wiosnę też planuję odświeżenie swojej Asterki... Zdejmowałeś klamki? Bo z tego co się orientowałem to mega szybka operacja, a pozwala ładniej wszystko wykończyć 😉

Opublikowano
11 godzin temu, Leci napisał:

Bardzo fajna relacja, tym bardziej, że autko podobne do mojego 😁!

Na wiosnę też planuję odświeżenie swojej Asterki... Zdejmowałeś klamki? Bo z tego co się orientowałem to mega szybka operacja, a pozwala ładniej wszystko wykończyć 😉

Nie demontowałem. Okleiłem dobrze i tak dałem rade 😉 pod klamkami na wiosnę grubasy jechałem szyszką.

Opublikowano

Piękna praca. Ja na wiosnę planuję zająć się swoim Scenikiem.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć. Też jeżdżę astrą j tylko w kolorze black sapphir.. i lakier jest tragiczny 😞 Ogólnie poprzedni właściciel nie dbał zbytnio o lakier, teraz będę próbował przywrócić nowy blask asi. Mam na masce i zderzaku mnóstwo odprysków które będę próbował naprawić zaprawkami. Do tego ranty drzwi i odpryśnięty lakier na tylnej klapie. Oczywiście rysy pod klamkami i prawy bok przerysowany na całej długości przez tuje. Z daleka ładnie wygląda ale jak człowiek podejdzie bliżej to jest horror 😄 A no i water spoty na całym aucie.. Czy mierzyłeś grubość lakieru na swojej Astrze ? U mnie prawy bok 150 - 180, podejrzewam że coś było robione. Lewa strona, dach, maska w 90-100um. Będę robił zwykłą rotacją k2, no i jak narazie kompletuje wszystko. Może masz dla mnie jakieś wskazówki jeśli chodzi o polerowanie takiego lakieru ? Jakich padów użyłeś i jakich past z menzerny ? Ogólnie mam totalne obawy jeśli chodzi o polerowanie tego lakieru ze względu na grubość lakieru.

IMG_20190224_134924.jpg

IMG_20190224_134954.jpg

IMG_20190224_135329.jpg

IMG_20190224_135332.jpg

IMG_20190224_135341.jpg

IMG_20190224_135355.jpg

IMG_20190224_151011.jpg

Opublikowano

@lukas22 no siema!

Ogólnie lakier na AJ jest bardzo miękki. U mnie też lakier był zajechany. To też ja na pierwszy raz robiłem one stepa w kombinacji menzerna 2500 oraz czerwony NAT. A na wiosnę już tylko menzerna 3800 oraz czerwony NAT.

Na początek spróbuj coś łagodnego. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy każdego grubasa chcesz wyciąć,  czy wystarczy Ci one step, którym odświeżysz lakier ale już mniej widoczne grubasy zostaną.

Ja u siebie mam grubości lakieru rzędu 145-175 mikronów. Kiedyś śledziłem wątek na forum astry j odnośnie grubości lakieru i można powiedzieć, że w cały świat z tym jest. Podeśle Ci linka.

Opublikowano

Moja Astra z polskiego salonu ma lakier w cały świat. Maska 80-90, słupki 130-150, drzwi 110-120, klapa 150-180, nadkola 130-140. Nigdy nie lakierowana, w rodzinie od nowości 🙂 Ja na podobnej Astrze jak kolega @damiano2007, robiłem korektę przy pomocy maszyny DA na niebieskim i białym padzie NAT Kochem Heavy Cut H8.02, a wykończenie na czerwonym NAT i Koch Antihologram. 

Dodam tylko, że Astra kolegi była sprowadzona z niemiec i lakier na całym aucie waha się między 100 a 120 mikronów. Nigdzie nie ma mniej lub więcej. Mierzona bardzo dokładnie przed zakupem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.