firmek Opublikowano 15 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2009 Jak chociazby widac po ilosci tematow na naszym forum, koliste zarysowania sa problemem ktory trapi wielu urzytkownikow aut. Nawet jesli uporamy sie z problemem, rysy predzej czy pozniej wroca. Poprawcie mnie prosze jesli sie myle, postaram sie wyroznic rodzaje substancji ktore moga znalesc sie w takich srodkach: - srodki zawierajace substancje scierne (o roznej granulacji), tutaj mozemy sie spotkac z pastami mocno sciernymi (hardocre typu rozne rodzaje T-catow) ktore moge posluzyc do usuwania drobnych przytarc czy lekko sciernymi ktore zaokragla jedynie krawedzie rys. Stosowanie srodkow zawierajcych substancje scierne o ile dobrze rozumiem zawsze wiaze sie z uszczupleniem warstwy lakieru. - srodki zawierajace tzw "cleanery", ich zadaniem jest oczyszczenie lakieru z roznego rodzaju zabrudzen, warstw starego wosku i utlenionego lakieru. Czesto dodawane w celu osiagniecia lepszego efektu w produktach ktore moga zostac urzyte na nie do konca wyczyszczony/przygotowany lakier. Czy stosowanie cleanerow zmniejsza grubosc powloki lakierniczej. - srodki zawierajace wypelniacze, ktorych celem jest zamaskowanie rys ktore powracaja wraz z degradacja nalozonej warstwy, z drugiej strony wydaja sie byc zupelnie bezpieczne i nie uszczuplaja warstwy lakieru. Zastanawialem sie jak czesto mozna stosowac srodki do usuwania rys? Czy czesto stosujac Mequires Ultimate Compound na miekkim akrylowym lakierze w pewnym momencie nie zobacze warstwy podkladu? Czy typ lakieru - metalik z warstwa klaru, akryl ma znaczenie przy doborze srodka? Pozdrawiam.
Łukasz Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zastanawialem sie jak czesto mozna stosowac srodki do usuwania rys? Czy czesto stosujac Mequires Ultimate Compound na miekkim akrylowym lakierze w pewnym momencie nie zobacze warstwy podkladu? Czy typ lakieru - metalik z warstwa klaru, akryl ma znaczenie przy doborze srodka? Wszystko zależy od tego jakiej twardości jest lakier bezbarwny i jaka jest jego grubość, bo różni producenci stosują różną grubość klaru - dobrze jest wyposażyć się w jakiś elektroniczny miernik grubości lakieru i po prostu sprawdzić oraz podczas zabiegu sprawdzać czy czasem nie ściągamy za dużo klaru. Generalnie środki dobiera się po oględzinach lakieru, jego stanu, grubości i innych czynników. Zawsze zaczynamy od środków najmniej agresywnych i na małym elemencie auta i najlepiej żeby był najmniej wrażliwy i widoczny. Może ktoś jeszcze doda coś od siebie w sprawie doboru środków lakier metalik/akryl, bo w sumie nie do końca jestem pewien jakie podejście się tutaj stosuje.
MOTOSPA Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Jeśli chodzi o ręczne polerowanie to nie przejmował bym się aż tak bardzo, zanim coś się stanie odpadnie ci ręka zapewniam( pod warunkiem że lakier jest oryginalny). Z bezbarwnym trzeba uważać. Akryl na ogół można spokojnie polerować. Oczywiście wszystko zależy od pojazdu!
nOx Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Taki przykład ręcznej polerki Pasta Deox 2 lekko ścierna naprawdę nie wyobrażam sobie żeby zrobić nią krzywdę na lakierze za pomocą polerki nie mówiąc już o obróbce ściernej . Ale bez ściemy troche trzeba się namachać ręką dobry i ergonomiczny pad to podstawa w takim przypadku
Thomas Opublikowano 5 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2009 nOx, gdzie można dostać tą pastę Deox 2 ??
henryk_kara Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 Ku przestrodze - mi się swojego czasu udało przetrzeć na wylot przez klar na masce którąś z mutacji pasty "efface rayures". Niby ludzie pisali że to tylko "rozwalcowuje brzegi rys" i że trzeba się czasem napracować, nawet 15 minut nad rysą więc podchodziłem to tego dość beztrosko. No i któregoś dnia poprawiałem jakąś ryskę którą zrobiłem wcześniej, ale nadal była widoczna - w pewnym momencie lakier po polerowaniu wyszedł taki jakiś matowy - myślę: trzeba poprawić. Szoruję dalej i oczom moim ukazało się czyste srebro warstwy bazowej... Także radzę byc ostrożnym - nie wiem jak SwirlX itp, ale tymi bardziej agresywnymi pastami do napraw punktowych można się nieźle urządzić.
Łukasz Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 nie wiem jak SwirlX itp, ale tymi bardziej agresywnymi pastami do napraw punktowych można się nieźle urządzić. Nie wiem jak musiałbyś trzeć SwirlX po lakierze i jak długo żeby dojść do bazy
MetalMagnes Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 A który z 3 produktów Meguiar's: ScratchX 2.0, SwirlX, Ultimate Compound działa najbardziej delikatnie/jest najbezpieczniejszy dla nowicjusza? Jaka jest różnica między tymi produktami?
PN Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 który z 3 produktów Meguiar's: ScratchX 2.0, SwirlX, Ultimate Compound działa najbardziej delikatnie/jest najbezpieczniejszy dla nowicjusza SwirlX jest najłagodniejszy. TUTAJ masz listę popularnych środków ściernych Megsa od najmocniejszego do najsłabszego. SwirlX i UC zasadniczo mają to samo przeznaczenie, z tym, że UC jest mocniejszy. ScratxhX jest raczej do punktowego usuwania wrednijszych rys. Wszystkie są przeznaczone do stosowania ręcznego, ale SwirlX i UC nadają się równiez do pracy z polerką DA - co polecam
MetalMagnes Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 Super Dzięki PN!
kabul Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 ScratchX 2.0 również nadaje się do nakładania za pomocą maszyny DA. Nie wiem jak pozostałe ale jest on w tej nowej technologi ,że przez cały czas podczas pracy zachowuje swoje właściwości ścierne. Ja przeleciałem nim całe auto - byłem zadowolony.
PN Opublikowano 28 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2009 kabul, dobrze zauważył - wszystkie te środki są w nowej technologii, tz. nie trzeba czekać, aż się cząsteczki rozbiją i nie ma obawy, że zostawi się rysy, jeżeli skończysz pracę zbyt wcześnie
MetalMagnes Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 Wymiencie jakiś środek który spełnia ten warunek: ,,środki zawierajace wypełniacze, ktorych celem jest zamaskowanie rys, ktore powracają wraz z degradacja nałożonej warstwy, z drugiej strony wydają sie być zupełnie bezpieczne i nie uszczuplają warstwy lakieru'' Środki do ręcznego usuwania rys, które nie zawierają środków ściernych, nie mają właściwości ściernych.
PN Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 MetalMagnes, AG SRP - praktycznie nieścierny. Ma wypełniacze, jest też cleanerem + odrobinę sealanta. Dla tego, że ma cleanery, kolejne aplikacje mogą poprawiac rezultat - lepiej wpracowujesz, wypelniasz rysy wypelniaczami. Ja widze różnicę po dwóch aplikacjach i dalej po trzeciej. Więcej niż trzy to tak na prawdę nie próbowałem. Niektórzy mówią, że można osiągać poprawę do pięciu aplikacji. Mi się nie chciało. Jeżeli chodzi o siłe jego ścieralności, to niewyobrażam sobie, żeby normalną aplikacją ręczną na czystym padzie można było uszkodzić/zdjąc jakąś zauważalną warstwę lakieru. Innymi środkami są np. woski Megsa - np. NXT 1.0 miał wypełniacze, i o ile pamiętam Gold Class też ma... może CleanerWax też... tylko to już LSP a nie cleanery/środki do ręcznego usuwania rys.
MetalMagnes Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 Dzięki PN, rozwiń jeszcze skrót LSP...
kabul Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 Last Step Protectant (Product) - w FAQ są wyjaśnione skróty
Tomasz KRK Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 Środki do ręcznego usuwania rys, które nie zawierają środków ściernych, nie mają właściwości ściernych. Nie ma środków które usuwają rysy bez ścierania lakieru. Są takie które rysy maskują wypełniając. Możesz spróbować 3M Imperial Hand Glaze, nie zawiera środków ściernych.
PN Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 WashClub oczywiście ma 100% racji! Tak na prawdę przy środkach nieściernych trzeba chyba raczej mówić o "środkach do ręcznego optycznego usuwania rys"
MetalMagnes Opublikowano 25 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2009 LSP - Last Stage Protection / Last Step Product - Ostatni etap ochrony/Produkt do końcowego wykończenia? Dzięki, trochę tych produktów podaliście!
Przemek Opublikowano 26 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2009 WashClub, a ponowne malowanie? Usuwa rysy, a nie ściera
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się