redington Opublikowano 17 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Września 2018 Witam serdecznie. Poczytałem trochę forum i udało mi się skompletować zestaw do mojego autka. Jest to srebrny kolor lakieru, Kia Ceed 2007r. Bardzo was proszę o ocenę. Zależy mi żeby nie były to za drogie środki, ale też żeby działały odpowiednio i moja praca nie była wykonana na darmo. Może macie tańsze zamienniki w lepszej cenie albo lepsze kosmetyki w podobnej cenie? Czy kolejność czynności jest odpowiednia? Mój plan: 1.Good Stuff Aktywna Piana White Bear 2.Płukanie wodą 3.Mycie zakamarków i plastików Nielsen Cyclone APC 4.Mycie auta szamponem RRC i rękawicą NIRGIN(z auchmana) 5.Osuszanie auta ścierką Fluffy Dryer albo Work Stuff Monster Towel 6.Mycie felg Excedee Ultimate Wheel Cleaner + ADBL Vampire Liquid 7.Użycie środka MAC Serien 124/ ADBL Tar & Glue/ 8.Użycie środka ADBL Vampire Liquid 9.Spłukanie samochodu. 10.Glinka Valet Pro żółta+woda z kroplą szamponu 11.Mycie+osuszenie śćiereczka FLUFFY DRYER 12.Nałożenie cleanera Shiny Garage Pure Paint Cleaner 13.Nałożenie wosku Soft 99 Fusso Coat 14.Polerowanie wosku ściereczką WWL Jasmin 15.Mycie szyb Detailer's Magic Glass Płyn do Mycia Szyb 16.Mycie szyby IPA 17. Nałożenie Niewidzialna wycieraczka Rain-X 18.Nałożenie na plastiki SHINY GARAGE JET BLACK TRIM RESTORER
Mumins Opublikowano 18 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2018 Z grubsza sensownie to sobie ułożyłeś, jedynie koła/nadkola zrób jako pierwsze, ponieważ one brudzą się najbardziej i w ten sposób unikniesz tzw. cross-contamination, czyli przenoszenia brudu na już czyste elementy. Poza tym pamiętaj, by osuszyć auto (również między etapami) przed chemiczną dekontaminacją T&G oraz deironem, które w Twojej rozpisce są w punkcie 7 oraz 8. Może się też okazać, że auto nie wymaga użycia glinki po solidnym użyciu chemii, choć jeśli masz auto od kilku lat i nie robiłeś tego wcześniej, w polskich warunkach będzie mało prawdopodobne - jeśli nie wykonasz później choćby odświeżenia lakieru, należy minimalizować kontakt z nim, a glinka zawsze zostawi po sobie mniejszy lub większy bałagan Na pewno w tym procesie warto wyglinkować szyby, skoro planujesz położyć NW. Pamiętaj, by Fusiaka nakładać b.cienką warstwą krzyżowo i wypróbować sobie na jednym elemencie, po jakim czasie w danych warunkach jest go optymalnie dotrzeć. Jeśli będziesz robił na czuja i nie trafisz, może zostawić po sobie mazy. Powodzenia
Strus Opublikowano 18 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2018 18 godzin temu, redington napisał: 7.Użycie środka MAC Serien 124/ ADBL Tar & Glue/ 8.Użycie środka ADBL Vampire Liquid Ja jestem zwolennikiem opcji tych etapów na samym początku. Najpierw T&G a po paru minutach deironizer. Potem piana, spłukanie i mycie.
DZIADZIA Opublikowano 18 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2018 osobiście widzę to tak 1. Nadkola i Mycie felg Excedee Ultimate Wheel Cleaner + ADBL Vampire Liquid 2. .Good Stuff Aktywna Piana White Bear 3. Płukanie wodą 4. .Mycie zakamarków i plastików Nielsen Cyclone APC 5. Mycie auta szamponem RRC i rękawicą NIRGIN(z auchmana) 6. Osuszanie auta ścierką Fluffy Dryer albo Work Stuff Monster Towel 7. Użycie środka MAC Serien 124/ ADBL Tar & Glue/ 8. Osuszanie auta ścierką Fluffy Dryer albo Work Stuff Monster Towel 9. Użycie środka ADBL Vampire Liquid 10. Spłukanie samochodu. 11. Glinka Valet Pro żółta+woda z kroplą szamponu 12. Mycie+osuszenie śćiereczka FLUFFY DRYER 13. Mycie szyb Detailer's Magic Glass Płyn do Mycia Szyb 14. Mycie szyby IPA 15. Nałożenie Niewidzialna wycieraczka Rain-X 16. Nałożenie cleanera Shiny Garage Pure Paint Cleaner 17. Nałożenie wosku Soft 99 Fusso Coat 18. Polerowanie wosku ściereczką WWL Jasmin 19. Nałożenie na plastiki SHINY GARAGE JET BLACK TRIM RESTORER 1
kamilosbos Opublikowano 18 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2018 Bardzo dziękuję za opdowiedzi. Już wiem dzięki wam jaką kolejność ustawić :) A co sądzicie o podanych przeze mnie środkach? Może inna pianę/ szampon?
Mumins Opublikowano 19 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2018 Nie ma sensu, są to preparaty dobre w swojej cenie i jeśli kupisz coś droższego, to przy swoim okazjonalnym użytkowaniu nie zauważysz różnicy. Zdecydowanie korzystniej te środki przeznaczyć na lepsze akcesoria, patrz Monster > Fluffy. Jeszcze mała uwaga do postów wyżej: - nie wycieraj przypadkiem T&G ręcznikiem do osuszania karoserii, bo później jeszcze będzie potrzebny (chyba, że zamierzasz kupić dwa) - możesz użyć do tego zwykłej mikrofibry, - tak jak napisał Struś, możesz T&G oraz deirona użyć jako kanapki w pierwszym etapie, ale tylko pod warunkiem, że auto będzie względnie czyste, tzn. bez widocznych zabrudzeń. Najlepiej podjedź dzień wcześniej na bezdotyk i za kilka złotych opłucz solidnie karoserię, - po wykonaniu chemicznej dekontaminacji i umyciu auta, ubierz rękawiczki i przejedź po newralgicznych miejscach, gdzie zbiera się najwięcej zanieczyszczeń (tylne błotniki, dach, doły drzwi) i upewnij się czy powierzchnia jest wyczuwalnie chropowata pod palcami. Jeśli tak, to wtedy auto wymaga glinkowania. Zasada jest taka, że unika się pracy z glinką, gdy nie planuje się zniwelować defektów lakieru w dalszym etapie, ponieważ w zależności od agresywności glinki, zostawi ona po sobie większe lub mniejsze zarysowania. I najważniejsze, gdy już będziesz glinkował, to tylko w płaszczyźnie poziomej/pionowej - nigdy nie wykonuj kolistych ruchów. Nie zauważyłem glinki w planowanych zakupach, na początek polecam białą, najmniej agresywną. Mnie najbardziej podeszła (z białych) ta od Shiny Garage, ale Spot od Work Stuff również się sprawdzi. 1
Mumins Opublikowano 19 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2018 Sorry, jest żółta od VP. Też zda egzamin.Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
Hubee Opublikowano 19 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2018 Glinka zolta od valetpro to szrot.
redington Opublikowano 23 Września 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Września 2018 Bardzo dziękuję za opdowiedzi. Jakieś ciekawe mikrofibry i pady kupię w sklepie Besteller.pl? Bo na razie tam wszystkie produkty już dobrałem do koszyka.
redington Opublikowano 23 Września 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Września 2018 I jeszcze jedno pytanie? Trochę czytam forum i dużo użytkowników piszę żeby softa kłaść na auto po przetarciu IPA i nie potrzeba dawać Cleanera. Co o tym sądzicie?
Mumins Opublikowano 24 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2018 @redington Wysil się trochę i poczytaj temat "cleaner to nie IPA". Możemy pomóc na początku mniej doświadczonym, ale wszystko w granicach rozsądku... Pod wosk zawsze dajesz cleaner, a w zależności co to za cleaner i jaki wosk kładziesz, wymywasz lub nie. Teoria mówi, że pod syntetyki, a takim jest Fusiak, należy przygotować w pełni jałową powierzchnię - co nie oznacza, że nie używa się cleanera (!!!).
Strus Opublikowano 24 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2018 Chyba że kładziesz wosk po korekcie. Wtedy cleaner nie jest potrzebny i wystarczy IPA choć lepsze będą preparaty typu Wipe Out. Alternatywą dla cleanera może być Autobrite Wax Off który jest mało znanym i bardzo niedocenianym u nas produktem. Jest za to błyskawiczny w aplikacji i całkiem skuteczny 1
Mumins Opublikowano 24 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2018 Zakładałem, że kolega zadając tego typu pytania nie zabiera się jeszcze za korektę - stąd mój tok myślenia PS. można kłaść wosk, pod który dedykowany jest dany cleaner i wtedy należałoby to zrobić, nawet po korekcie - tak to rozumiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się