Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawsze zaczyna się od najlżejszej kombinacji i leci wyżej z siłą cięcia jak nie ma efektów :) 

Jak masz zamiar polerować różne lakiery, o różnych twardościach, o różnych stopniach zużycia - musisz mieć troszkę więcej padów niż 1 ;) Każdy lakier będziezs inaczej polerować. Dlatego mówiłem, żebyś rozważył co najmniej 2 pady - twardy do cięcia i miękki do wykończenia, a do tego jakiś mikrofibrowy do wycinania lakieru na Audi i Vagach. 

 

Jak dopiero pierwszą polerkę będziesz robić to poczytaj:

Poradnik polerowania maszyną DA

Poradnik polerowania maszyną rotacyjną

Opublikowano
Godzinę temu, alexander.p napisał:

wiem, zestaw fajny. 

np. do Nissana Note  2014 rok  również  h8 + mf? nie za ostro... jak na początek zabawy? :D

Metalik czy akryl? Jaka głębokośc rys? Bo to są dwie podstawowe zależne.

Opublikowano
Godzinę temu, alexander.p napisał:

metalik,  raczej swirle.

pytanie dotyczyło lakieru miękkiego i atak h8+mf... jak sie koledze na początek trafi.

Dlatego zawsze się zaczyna od najmniej tnącej kombinacji i stopniowo zwiększa aż wynik będzie zadowalający. Po czasie od razu wiesz jaką pastą i padem podejść do auta :D

Opublikowano

Dobra, to na 100% biorę kocha 8.02 do wycinki, na wykończenie docelowo koch antiholo, chociaż możecie coś dać podobnego żeby ładnie wykończyło po cuttingu i dodatkowo zostawiło coś co będzie dawało ładny look? Żeby nie trzeba było nakładać wosków, glazów czy sealantów po zakończonej korekcie.

Również wezmę sobie Menzernę 3in1 bo jestem mega ciekawy jak ona działa, może będzie fajnym środkiem wykończeniowym zamiast koch antiholo po cuttingu? A jeśli nie to jak będę robił usługowo to zamiast pełnej korekty przelecę nią auto na szybko i efekt będzie ładny, a praca w 100% bezpieczna, szybsza i tańsza :)

Opublikowano
33 minuty temu, Dawit napisał:

Dobra, to na 100% biorę kocha 8.02 do wycinki, na wykończenie docelowo koch antiholo, chociaż możecie coś dać podobnego żeby ładnie wykończyło po cuttingu i dodatkowo zostawiło coś co będzie dawało ładny look? Żeby nie trzeba było nakładać wosków, glazów czy sealantów po zakończonej korekcie.

Również wezmę sobie Menzernę 3in1 bo jestem mega ciekawy jak ona działa, może będzie fajnym środkiem wykończeniowym zamiast koch antiholo po cuttingu? A jeśli nie to jak będę robił usługowo to zamiast pełnej korekty przelecę nią auto na szybko i efekt będzie ładny, a praca w 100% bezpieczna, szybsza i tańsza :)

pamietaj, że robisz korektę kończąc antyholo. Lakier świeci się jak psu ja.... Kolejny etap prac do zabezpieczenie lakieru! wosk, powłoka. etc

Menzerna 3in1 , korekta+zabezpieczenie

 

Opublikowano

I powstał kolejny problem. Mam maszynę DA skok 15mm, BP 125mm więc mniejsze pady 80mm odpadają, prawda? Poza tym nawet jakby się dało wymienić dysk na inny to mi urwie łapy z mniejszym.

Pozostają pady 135mm, ale może jakoś dam radę. Jeszcze odnośnie padów, oprócz MF i wykończeniowych chciałem cuttingowe jeśli mf okaże się za mocne, mam wziąć otwartokomórkowe, czy zamkniętokomórkowe?

Opublikowano

Do czestych projektow potrzeba drugiej, mniejszej maszyny. Dla mnie optymalna ilosc to 4. :D Rota, Exzenter x2, Proxxon, albo ibrid.

Opublikowano

@YOBACK Dzięki, ale już znalazłem, wezmę białą (zamkniętokomórkową).

Mam nadzieje, że uda mi się zrobić tym kraussem s15 całe auto, chociaż może iść ciężko ze słupkami, bo pad duży i skok 15mm.

Opublikowano

Możesz próbować robić kawałkiem pada tylko, jeżeli nie ma innej możliwości to trzeba sobie jakoś radzić. W najgorszym wypadku jak nie masz kasy na tanią rotacyjną(np. Einhell) to możesz próbować sztuczek magicznych: mocować talerz oporowy z padem na M14 do wkrętarki/wiertarki z regulacją obrotów. Tylko musisz wiedzieć, że pracować wtedy musisz mega ostrożnie, z rozwagą, musisz czuć co robisz, bo inaczej możesz sobie takim "druciarstwem" biedy narobić. 

Opublikowano

@michlacz231  Niedawno taką kombinacja próbowałem usunąć morkę i jakoś to wychodziło, ale po przejściu na pad sztruksowy, wydaje mi się, że szło dużo lepiej. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

ja mam pytanie powiedzcie mi jedno do Ciecia mam pad nata biały i koch  H8.02  (musze miec dwa pady białe) na zrobiebie dużego kombi, drugie pytanie czy przy przejsciu na niebieskiego pada musze mieć paste KOCH CHEMIE F5.01 czy KOCH CHEMIE P2.02bo an koncu chce czarnym padem wykonczyc Hochglanz Antihologramm Politur M2.01 czy taka kolejnosc jest dobra czy cos odrzucic?

Opublikowano

Ja bym zostal przy F5.01, bo nie ma zadnych woskow i silikonow. 

A Finish zalezy od lakieru czasem lepiej Koch F5 i Koch M2, a czasem Koch H8 i od razu M2.

Opublikowano

Mi na takim lakierze udało się zrobić Cutting gąbka + H8, potem polishowa gąbka + Antyholo

Opublikowano

Nie ma złotej zasady.
Tak jak koledzy wyżej piszą, czasami wystarczą 2 etapy (np. H8.02 + antiholo M2.01) i będzie cacy, a czasami jak lakier bardziej wymagający to dorzuca się środkowy etap polishowy F5.01.
Swoją droga bardzo dobra pasta. Robiłem nią one-step na lakierze renault i wyszło bardzo fajnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.