Skocz do zawartości

Honda Civic 2014 Kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!
Nadszedł ten dzień w którym w końcu zdecydowałem się na wyczyszczenie / przygotowanie do zimy auta TEŚCIOWEJ (czyli jeśli coś nie będzie jej pasować to mam przechlapane i będzie mi wypomniane :P). Auto od nowości teściowej, myte jak to u "normalnych" osób - płyn do mycia naczyń i gąbka jak do mebli :D  Specjalnie nigdy nic nie robiłem, patrzyłem tylko jak ten brzydki kolor staje się brudny i bardziej brzydki ;) Civic właśnie dziś pokonał 40 tyś km (w trzy lata), lakier koloru kawy? dość mocno zniszczony, liczne otarcia na zderzakach, nawet na drzwiach kierowcy długa na szczęście cienka rysa, na masce kilka odprysków. To by było na tyle z opisu, zaczynamy :) : 

Towar ze schowka wpakowany w pojemnik na pranie (skądinąd lekka i wytrzymała konstrukcja, a mieści wszystko co mi potrzeba), w drugim pojemniku mikrofibry 

0def195cfb802a66gen.jpg

Auto o godz 12 prezentuje się tak : 
76e63bc60ed15d1bgen.jpg

f0c110906ef96b1fgen.jpg

7ed9d0484e515571gen.jpg


Sprzęt przygotowany - w gotowości ! 

55ed2beb91c2687agen.jpg

7ef1c2d5e0bd57d2gen.jpg

Auto na cegły ;) ( fajny pomysł aby dobrze doczyścić opony) 

8e2cc4b6e8d0153bgen.jpg


Pierwszy krok opony i felgi - Felgi nie zniszczone, dość czyste, a więc idziemy z tematem : 

a428f0f44f304fb4gen.jpg

Roton do ręki i psikamy 

9a3975e39c95acecgen.jpg

Fajna pianka :) 
c3bb04c830221de1gen.jpg

Tarcze krwawią, a felga prawie nic - a jak już coś to na brązowo-zielono 
605f31ffbbdb6e1dgen.jpg

Po 2-3 minutach do ręki szczotka ANB do felg i czyścimy : 

026114edb5a5047dgen.jpg

e72f437d5e327aa7gen.jpg

bbb99be7f58fedc0gen.jpg

e6385e635e1ba149gen.jpg

Ktoś kiedyś pisał na forum, że Roton coś słabo krwawi , więc aby sprawdzić to psiknąłem zieloną Tugą i... krwawi :o

fce4a480e5841a68gen.jpg

4616473685e99cc5gen.jpg

Jako że pogoda do pracy idelna a środki nie schną, to mam czas aby spokojnie oczyścić w międzyczasie Gumę - Tradycyjnie Excede Tire and rubber 1:4 i szczotka Unitec 

466a5ff072d29f77gen.jpg

b90c72cdb5bb3d2dgen.jpg

8092e7ed7667b5efgen.jpg

Felgi i oponki czyste, nie wiem na ile brak krwawienia przekładał się na mycie felgi, gdyż pozostałe spryskałem tylko Rotonem i po wypłukaniu felgi czyste, gładkie w dotyku itp ;) 

ccf9d0e77a2cde99gen.jpg

Lakier nie był specjalnie brudny (znaczy nie raz miałem bardziej brudne auto z większą ilością błota,liści itd) więc aby nie tracić czasu LEJE Prickbort i patrzę i czekam na efekty ;) 

c3ba794b619787bdgen.jpg

d60b93280a26f908gen.jpg

Największa i w sumie jedyna większa ilość smoły była za przednim prawym kołem 

2b02e0c6617c4417gen.jpg

Gdy sobie ściągacz smoły działał ja załączałem pianownice z GS White Bear Snow Foam i spryskujemy. W sumie już kolejny raz wychodzi mi bardziej śmietana jak piana, dobrze choć że trzyma się te kilka minut i dobrze podgryza brud :) 

ecd4f4422c34047dmed.jpg

d567b10acab4e74dgen.jpg

Jak widać razem z pianą zleciało trochę smoły :)
cae007a134edb943gen.jpg

Po tym etapie Honda już zaczeła się prezentować i "podobać"

 c151477016166118gen.jpg

Dzięku ściągnięciu pierwszego brudu zobaczyłem więcej "kwiatków" 
cfd8ab0d1b00d753gen.jpg

cb34de6486e28e60gen.jpg

Suszymy szybko aby przejść do kolejnego etapu chemicznej dekontaminacji 
468b452cbdaa83d4gen.jpg

Na lakier i przednią szybę leci nowy roton (okazyjnie kupiony w emagu właśnie na takie okazje :)
4a2d4608c12024f6gen.jpg

611f6d7767d2775bgen.jpg

Tyle zostało z butelki
a3cddee063ae65d3gen.jpg

Na lakierze nie było co ściągać, krwawiło głównie tam gdzie były odpryski
68019b1222e65957gen.jpg

Aby zaoszczędzić czas po kilku minutach wziąłem w dłoń ADBL Clay Sponge i całe auto wyglinkowałem i przyznam że ładnie schodziły kropeczki (a nie było ich dużo) które zostały po chemicznym czyszczeniu 
4ca4b3af48035e71gen.jpg

Ponowna piana 
9ff70b7fea614b2fgen.jpg

Płukanie i auto jak nowe ;)
eef05009bc10b437gen.jpg

Kolejne mycie tym razem na dwa wiadra. Do ręki ADBL CareMitt oraz Rise & Shine Big Apple 
caf3d6be26c28b98gen.jpg

Piany dużo można myć :) 
66f27d3f51202631gen.jpg

Ślisko tak jak trzeba 
8bcd6d9753d39642gen.jpg

9964569418e35cedgen.jpg

Przy okazji APC SG Red Devil i pędzelek ADBL 
29a5a52edb63f766gen.jpg

3e84dbf8f10d2df0gen.jpg

268afb9abd3df43bgen.jpg

Oczywiście nie zapominamy o uszczelkach i słupkach drzwi 
0268075da877b0e4gen.jpg

6243dcb35fd57fbcgen.jpg

I kolejne płukanko i suszenie starym wysłużonym Fluffym 
3a6ed4e773437328gen.jpg

Lecimy z DODO Lime Prime aby dobrze przygotować lakier pod wosk 
7c92d40fdb6049bagen.jpg

d733d53493fcd38dgen.jpg

d78106bcac774ca8gen.jpg

Masce zwiększyło się "lśnienie" :P ale tu i ówdzie również ;) 
cc21adce468ab458gen.jpg

76dfb91d454aed49gen.jpg

db3f8231000d1f13gen.jpg

ff67396b03dbdff3gen.jpg

Jednak muszę przyznać że nakładanie cleanera ręcznie to mordęga i nawet efekt po wypracowaniu nie dodaje sił :P Trzeba pomyśleć nad jakąś maszyną ... 

Jako że wosk lubi jałową powierzchnię, to ponownie trzeba obmachać całe auto tym razem IPA 
5023db05825a6c81gen.jpg

I koniec końców ok godz 15:30 lecimy z Collinite 476s 
e0ed972147166667gen.jpg

Na masce już wosk, choć aparat tego nie pokazuje :/ 
947a7a38f447d0e5gen.jpg

Do ścierania użyłem Mikrofibry z Aliexpress - bez zastrzeżeń , szybko łatwo i przyjemnie :)
56a25746f09b06a9gen.jpg

A na uszczelki wokół szyb i słupki drzwi położyłem Nielsen Exterior Dressing
9aae972a8c64717dgen.jpg

A oto efekt końcowy po 5 godzinach przyjemności :) 

e6b27cafd6833dd3gen.jpg

0005b2d9de7fd6afgen.jpg

5cf70f45ffdca318gen.jpg

56dca93896e5f1acgen.jpg

5b07aa16fd2efa09gen.jpg

298f148d68df5acfgen.jpg

Na koniec na szybko położyłem ADBL SSW na felgi aby się pięknie świeciły, a na sam koniec wyczyściłem szyby z pomocą Nielsen Blue Window oraz fibr waflowych.

I to by było na tyle :) Auto w końcu zyskało należyty blask, rysy jak były tak są, choć teraz mimo wszystko bardziej oczy cieszy błysk lakieru, a nie jego defekty. Z pracy jestem zadowolony, efekt cieszy oko i mimo że nic nie zdążyłem nałożyć na opony to itak jestem szczęśliwy, że kolejne autko na podwórku będzie pięknie kropelkować :D W planach miałem jeszcze odświeżenie środka auta, nałożenie drugiej warstwy ew SSW, ale musiałem jechać z synkiem do szpitala i na to już w ogóle nie miałem czasu (ba ostatnie zdjęcia już robiłem na szybkiego :/

Opublikowano

Tak z ciekawości nie bałeś się Rotona na lakier, ja zrezygnowałem znając delikatny lakier Hondy. Fajna relacja, nareszcie jakaś Honda. Jeżeli możesz napisz czy teściowa jest z autka zadowolona.Pozdrawiam.

Opublikowano

No tak, przeoczyłem, że wcześniej wycieraleś lakier przy okazji osuszania. :-)
Nie rozumiem tej forumowej mody na wycieranie cleanera IPĄ. Po co cleanera w takim razie używać?
Robi się w każdym dziale iście Valetingowo. Kiedyś można było na forum dowiedzieć się jak to robić właściwie. Dziś totalna dezinformacja.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Ari, Colli siądzie jednakowo na cleanerze i na jałowym, ale wieść gminna niesie, że Fusso niekoniecznie :) Sam ściągałem cleaner IPą do pewnego czasu, ale potem stwierdziłem, że to bez sensu. Ale pod Colli 845, którego darzę miłością niepowielaną przez ogół użytkowników forum. Tylko że do takich zastosowań (tzn. przygotówka pod długodystansowca) używam zwykłego cleanera Shiny Garage, Lime Prime jednak ma za zadanie coś tam od siebie wnieść :)

@kursien, hehe, moja teściowa też ma Civica :D Tylko starszego. Domyślam się, że słonko albo świetlówka pokazałyby, jak zrujnowany jest ten lakier. :lol: Między innymi dlatego nie pałam miłością do Hond (nowych), bo są jakieś takie delikatne. Reszty wykończeń też się to tyczy, nie tylko lakieru.

  • Nie lubię 1
Opublikowano



[mention=1386]Ari[/mention], Colli siądzie jednakowo na cleanerze i na jałowym, ale wieść gminna niesie, że Fusso niekoniecznie Sam ściągałem cleaner IPą do pewnego czasu, ale potem stwierdziłem, że to bez sensu. Ale pod Colli 845, którego darzę miłością niepowielaną przez ogół użytkowników forum. Tylko że do takich zastosowań (tzn. przygotówka pod długodystansowca) używam zwykłego cleanera Shiny Garage, Lime Prime jednak ma za zadanie coś tam od siebie wnieść

Wnieść to raz, siąść na wszystkim siada.
Skoro auto nie ma korekty to właśnie taki cleaner potrafi dużo dać, tyle.


Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@Michał126 Nie chciałem podchodzić z ledem do tego auta, chciałem tylko aby pasowało do reszty na podwórku ;) Niestety dopóki nie będzie garażu nie mam co myśleć o poprawie stanu lakieru, bo pod chmurką nie chciałbym polerować :/ 

Na pozostałych autach zawsze po myciu odtłuszczam IPĄ, a tu w przypadku Hondy jako że ona nigdy nic nie miała nałożone chciałem zrobić wszystko krok po kroku. Ale pamiętajcie "bawię" się w to dopiero od roku, więc jeszcze dłuuuuuuga droga przede mną :) 

Opublikowano
4 minuty temu, Ari napisał:

Wnieść to raz, siąść na wszystkim siada.

Skoro auto nie ma korekty to właśnie taki cleaner potrafi dużo dać, tyle.

Siada, ale ile posiedzi, zanim sobie pójdzie? :D

Co do "dania" (do wyglądu) - dokładnie tak :) Niestety coś kosztem czegoś (trwałości).

2 minuty temu, kursien napisał:

@Michał126 Nie chciałem podchodzić z ledem do tego auta, chciałem tylko aby pasowało do reszty na podwórku ;) Niestety dopóki nie będzie garażu nie mam co myśleć o poprawie stanu lakieru, bo pod chmurką nie chciałbym polerować :/ 

Na pozostałych autach zawsze po myciu odtłuszczam IPĄ, a tu w przypadku Hondy jako że ona nigdy nic nie miała nałożone chciałem zrobić wszystko krok po kroku. Ale pamiętajcie "bawię" się w to dopiero od roku, więc jeszcze dłuuuuuuga droga przede mną :) 

Ja się wymywania nie czepiam, bo jest to jakaś metoda i to wcale nie zła. Po prostu czysty cleaner można zostawić bez wymywania, co nie odbije się na trwałości. Ale dobrze jest tego cleanera użyć, zwłaszcza jak na aucie coś tam wcześniej było - po prostu żeby dorżnąć wszelkiej maści tłuszcze. Tylko że lepiej przy robieniu na zimę zastosować coś tańszego, co jest tylko cleanerem, np. SG, bo wychodzi tanio i dobrze ;)

Opublikowano
1 godzinę temu, Michał126 napisał:

na zimę zastosować coś tańszego, co jest tylko cleanerem, np. SG, bo wychodzi tanio i dobrze

:good:akurat mam taki cleaner (DODO) kupiony na początku roku i jest go jeszcze dużo, więc używam co mam aby nie kupować , a na cleanerach za bardzo się jeszcze nie znam i kupiłem co polecali na forum :P

Najważniejsze aby wytrwało do marca! a będzie wspomagane, więc pewnie się uda :)

Opublikowano

Po namowach @Fredi88 poleciałem z SSW na dokładkę :) Czas pracy 10min wraz z wcześniejszym osuszeniem z kropel deszczowych 

3piknięcia na dach z jednej strony i dwa z drugiej (nie oszczędzam na SSW ;)), a później po jednym/dwóch na panel 

e8a76a68094eb44egen.jpg

59ceffd252d867d7gen.jpg

f9a7ebed38e3daeegen.jpg

c2ed04ee5509e015gen.jpg

93398ff4a5b7e4ddgen.jpg

Teraz czekać na deszcz :P:) 

Opublikowano

Serio wysuszyłeś auto ręcznikiem po samej pianie i pricku? :| Masakra, koniecznie wypierz teraz ręcznik bo pewnie pełno w nim syfu

Opublikowano

A ja mam pytanie z innej beczki: nie bałeś się wjeżdżac na ta kostkę co masz pod kołami, przeciez w każdej chwili mół byc poślizg i uszkodzić Ci błotnik lub inną część karoserii?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mały "poradnik", który - mam nadzieję - zakończy przepychankę, dotyczącą właściwych etapów przygotowania karoserii do dalszych prac (korekta, zabezpieczenie):

 

new-piktochart_27069387_2.png

 

Jest to "poradnik" oparty na moich własnych "doświadczeniach" - czyli na tym, jak sam postępuję. 

Zwrot "opcjonalnie" przy glinkowaniu oznacza, że glinkowanie wykonuję tylko wtedy, gdy jest to potrzebne (nie wykonuję tej czynności, jeżeli lakier był glinkowany w przeciągu ostatnich 4-6 miesięcy i nie jest pokryty zanieczyszczeniami, których nie usunie dekontaminacja chemiczna).

Oczywiście każdy ma swoje doświadczenia i techniki oczyszczania karoserii - jestem otwarty na konstruktywne uwagi :smile:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja osobiście jeśli miałbym działać cokolwiek z lakierem ( korekta, zabezpieczenie ) stosowałbym tabelkę z lewej strony niezależnie czy auto jest lekko czy mocno zabrudzone :P 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.