Jump to content

Drewno w samochodzie


wax-master

Recommended Posts

Ciemny mahoń czy jasny dąb to coraz częściej spotykany element w nowoczesnych samochodach jak również w starszych perełkach. Elementy z drewna są często zaniedbywane/zapominane przez właścicieli, zazwyczaj traktowane są wilgotna ścierą i czekanie do wyschnięcia co daje efekt rozmazanych smug, ewentualnie sucha ściera do oporu co daje efekt rys i brzydkich plam.

 

Podam przykład ....

Na początku lecę cleanerm .... tym samym co do lakieru a na tak przygotowaną powłokę wosk carnauba. Odczekuję 5 min. i polerka fibrą do wysokiego połysku.

 

Rozgrzewanie paluchem wosku a następnie wsmarowywanie w drewienko to czysta przyjemność :mrgreen:, zawsze po skończonej pracy wsiadam do środka zamykam drzwi i delektuje się zapachem jaki ulatnia się w powietrzu :mrgreen: hehe

 

pamiętajmy!!! dbajmy o nasze drewno 8-)

 

ps. zna ktoś jakieś ciekawe środki do drewna??

 

Admin:

usunięto częściowo z powodu naruszenia regulaminu

 

Moi mili,

 

gwoli formalności chcielibyśmy zastrzec, że przedstawiciele firm związanych z auto-detailingiem i sklepy mogą reklamować się w specjalnie do tego celu utworzonym dziale Usługi pielęgnacji. W pozostałych dozwolone jest odpowiadanie na pytania stricte skierowane na dany produkt ww. firmy oraz mile widziane (a wręcz pożądane) są rady i doświadczenia ogólne, związane z praktyką i różnymi kosmetykami/aplikatorami etc.

 

Piszę "gwoli formalności", ponieważ atmosfera dyskusji jest nienaganna, lecz zależy nam na niezależności forum i dlatego pragniemy podkreślić, że reklama/spamowanie są zakazane i potrafimy wspierać się we wzajemnej dyskusji na równych zasadach :) Dziękuję za uwagę.

Link to comment
Share on other sites

albo wersja dla ubogich (czyli np. dla mnie :P )

jeśli nie jeździsz Bentleyem czy Rolsem i masz lakierowane drewniane dodatki, chciaż mogą wcale nie być nawet drewniane. To wystarczy cleaner fluid i np. SV Onyx lub inny wosk który jest pod ręką. Zapach też jest, efekt jest więc oszczędzamy.

No chyba że ma się bentka z drewnem tekowym gdzie nawet swissvax nie pomoże :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Czy do usunięcia mikro rys oraz delikatnego brudu z drewna lakierowanego pokazanego na zdjęciu poniżej wystarczy PlastX ? Czy nie wejdzie on w jakąś dziwną 'reakcję' z drewnem ? Czy może przetrzeć drewniane elementy Meguiar's Natural Shine ? A może jeszcze czym innym ?

 

Czekam na sugestie.

 

2hr30xu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ale prawdopodobnie czy na pewno tak ? Nie będzie ona 'za mocna' i nie uszkodzi w żaden sposób drewna ?

 

Na pewno krzywdy nie zrobisz, najlepiej przetestuj na najmniej rzucającym się kawałku, ewentualnie spróbuj użyć aplikatora bawełnianego do nakładania cleanerów.

Link to comment
Share on other sites

Warstwa bezbarwnego lakieru na drewnianych dodatkach w BMW jest spora, więc nie obawiaj się uszkodzenia. Tak naprawdę, to samego drewna jest bardzo cienka warstwa. Ważne, że to autentycznie drewno, a nie jakiś plastik fantastik.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

U mnie popielniczka i element w okół drążka zmiany biegów były dość mocno porysowane a przez to zmatowione. Elementy wykręciłem i zabrałem do domu... Tam wypolerowałem pastami polerskimi poorboys i teraz elementy wygladaja prawie jak nowe. Fakt trzeba bylo sie namachac ręką żeby to wszystko spolerowac, ale warto bylo. Po spolerowaniu nalozylem wosk lusso oro dla zabezpieczenia. Co sadzicie o uzyciu polerki mechanicznej do drewna? Oczywiscie mala predkosc obrotow i maly nacisk aby nie uszkodzic powloki lakieru. Jakos niebawem zamierzam powtorzyc polerke elementow drawnianych i rozwazam uzycie polerki.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz jak dojść polerką we wszystkie miejsca i nie boisz się poszarpania padów, to jak najbardziej polecam takie rozwiązanie. Na pewno mniejsza katorga niż machanie ręką, a i efekt porządniejszy.

Link to comment
Share on other sites

Jak możesz zdemontować i później przymocować do czegoś, żeby pracować polerką, to tak zrób. Niebo a ziemia w stosunku do stanu wyjściowego i znacząca poprawa względem pracy ręcznej.

 

Drewniany tunel środkowy mojego następnego pacjenta wygląda tak:

imgp3990w.jpg

Bez polerki mechanicznej się nie obejdzie. Wszystko inne to będzie rzeźba w błocie.

 

Niestety nie mam jak zdemontować, bo drewnianej gałki nie da się zdjąć (ktoś ukręcił łeb trzymającej ją śruby).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
U mnie popielniczka i element w okół drążka zmiany biegów były dość mocno porysowane a przez to zmatowione. Elementy wykręciłem i zabrałem do domu... Tam wypolerowałem pastami polerskimi poorboys i teraz elementy wygladaja prawie jak nowe. Fakt trzeba bylo sie namachac ręką żeby to wszystko spolerowac, ale warto bylo. Po spolerowaniu nalozylem wosk lusso oro dla zabezpieczenia. Co sadzicie o uzyciu polerki mechanicznej do drewna? Oczywiscie mala predkosc obrotow i maly nacisk aby nie uszkodzic powloki lakieru. Jakos niebawem zamierzam powtorzyc polerke elementow drawnianych i rozwazam uzycie polerki.

To kolego nie jest drewno ;) To jest plastik lakierowany, jak się nie mylę.

Z obrazka widzę że masz A6 C6

Ile ci zajęło wyciągnięcie tego?

Też mam podobny problem, u mnie najbardziej jest porysowana klapka nad zapalniczką.

be7b86bdbc81d69fm.jpg

Czym te ryski usunąć?

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie mam jak zdemontować, bo drewnianej gałki nie da się zdjąć (ktoś ukręcił łeb trzymającej ją śruby).

Polecam Dremelem zrobić nacięcie i wykręcenie śrubokrętem , przerabiałem to kilka razy i jest to na trzy minuty roboty :)

Nowa maskownica "taśma" plastikowa która porusza się z lewarkiem to koszt 12pln w ASO , możesz poinformować właściciela , na pewno estetyka wiele zyska ...

Link to comment
Share on other sites

Masta mam A4 cabrio, wyjecie popielniczki i elementu dookoła lewarka to dosłownie chwila-kilka śrubek i po sprawie. U mnie najpierw trzeba wyjąć element przy drażku zmiany biegów jest na wcisk więc trzeba go delikatnie szarpnąć i wychodzi. Po jego wyjeciu ukazują się wszystkie śrubki, odkręcamy i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Polecam Dremelem zrobić nacięcie i wykręcenie śrubokrętem , przerabiałem to kilka razy i jest to na trzy minuty roboty :)

Spróbuję, dzięki.

Nowa maskownica "taśma" plastikowa która porusza się z lewarkiem to koszt 12pln w ASO , możesz poinformować właściciela , na pewno estetyka wiele zyska ...

Akurat ten i wiele innych elementów (klipsy, zatrzaski, wtyczki, stopery...) mam już od dawna zamówione :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam.

Z góry przepraszam za okopanie tego tematu.

W Mercedesie Taty jest bardzo porysowane drewno i nie wiem co z tym fantem zrobić. Na początku było matowe i bez połysku a ryski były bardziej widoczne, nałożyłem dwa razy Sonaxa do regeneracji lakieru i drewno nabrało super połysku i ryski stały się mniej widoczne ale nadal są. Chciałbym aby obyło się bez papieru ściernego. Jaką pastę polerską polecacie, mikrofibrę i jakiś wosk aby te drewno zabezpieczyć?

Tutaj wrzucam zdjęcia drewna:

bXcIdBm

dXrxegV

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz dobre fotki to postaram się zrobić je jutro.Odnośnie drewna w garażu znalazłem drewno z popielniczki od w211. I jeżeli mam na czym popróbować to zastanawiam się jednak nad papierem ściernym. Warstwa klaru jest bardzo, bardzo gruba na tym elemencie, na innych chyba też podobnie. Więc zdecydowałem się, że kupię papier ścierny 2000 i 2500 tysiąca zmatowie całe drewno a następnie będę je polerował tylko mam pytanie. Aktualnie posiadam pastę G3, czy taka pasta może być, czy kupić inną a jak inną to jaką polecasz w miarę dobrych cenach? I rozumiem że gdy zmatowie już drewno nakładam 3-4 kropki pasty i poleruję mikrofibrą (mikrofibra może być zwykła czy też musi być "specjalna"?) aż do uzyskania pożądanego efektu?

Link to comment
Share on other sites

Miałem bardziej zniszczone w swoim A208, wymontowałem, umyłem nastepnie Maszyna pasta menzerna 1100 pad srednio twardy flexi, potem 3500 pad wykończeniowy, na utrwalenie wosk Hi temp Finish kare (akurat taki miałem pod ręką) i efekt jak nowy :). Jak nie masz maszyny to wydaje mi się, że ręcznie poleruje sie podobnie tylko padem do polerowania ręcznego i nie bedzie az takich efektów jak to ręcznie. Mój kumpel wiem ze używał kiedyś megsowego swirl X i też dało mu fajny efekt, ale w gruncie rzeczy ala drewno lakierowane nie różni się niczym od lakieru polerujemy tak samo warstwe bezbarwnego i tyle :ad: mam też zdjęcia ale w mega słabej jakości

ELQ4fdP.jpg

HAR2DL8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.