wax-master Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 Ciemny mahoń czy jasny dąb to coraz częściej spotykany element w nowoczesnych samochodach jak również w starszych perełkach. Elementy z drewna są często zaniedbywane/zapominane przez właścicieli, zazwyczaj traktowane są wilgotna ścierą i czekanie do wyschnięcia co daje efekt rozmazanych smug, ewentualnie sucha ściera do oporu co daje efekt rys i brzydkich plam. Podam przykład .... Na początku lecę cleanerm .... tym samym co do lakieru a na tak przygotowaną powłokę wosk carnauba. Odczekuję 5 min. i polerka fibrą do wysokiego połysku. Rozgrzewanie paluchem wosku a następnie wsmarowywanie w drewienko to czysta przyjemność , zawsze po skończonej pracy wsiadam do środka zamykam drzwi i delektuje się zapachem jaki ulatnia się w powietrzu hehe pamiętajmy!!! dbajmy o nasze drewno ps. zna ktoś jakieś ciekawe środki do drewna?? Admin: usunięto częściowo z powodu naruszenia regulaminu Moi mili, gwoli formalności chcielibyśmy zastrzec, że przedstawiciele firm związanych z auto-detailingiem i sklepy mogą reklamować się w specjalnie do tego celu utworzonym dziale Usługi pielęgnacji. W pozostałych dozwolone jest odpowiadanie na pytania stricte skierowane na dany produkt ww. firmy oraz mile widziane (a wręcz pożądane) są rady i doświadczenia ogólne, związane z praktyką i różnymi kosmetykami/aplikatorami etc. Piszę "gwoli formalności", ponieważ atmosfera dyskusji jest nienaganna, lecz zależy nam na niezależności forum i dlatego pragniemy podkreślić, że reklama/spamowanie są zakazane i potrafimy wspierać się we wzajemnej dyskusji na równych zasadach Dziękuję za uwagę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pcefun Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Dzięki za opis. Przyda się na pewno Link to comment Share on other sites More sharing options...
metys Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 albo wersja dla ubogich (czyli np. dla mnie ) jeśli nie jeździsz Bentleyem czy Rolsem i masz lakierowane drewniane dodatki, chciaż mogą wcale nie być nawet drewniane. To wystarczy cleaner fluid i np. SV Onyx lub inny wosk który jest pod ręką. Zapach też jest, efekt jest więc oszczędzamy. No chyba że ma się bentka z drewnem tekowym gdzie nawet swissvax nie pomoże Link to comment Share on other sites More sharing options...
d1k3y Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 Czy do usunięcia mikro rys oraz delikatnego brudu z drewna lakierowanego pokazanego na zdjęciu poniżej wystarczy PlastX ? Czy nie wejdzie on w jakąś dziwną 'reakcję' z drewnem ? Czy może przetrzeć drewniane elementy Meguiar's Natural Shine ? A może jeszcze czym innym ? Czekam na sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoDetailing Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 metys właściwie odpowiedział na twoje pytania. Ryski usuń za pomocą delikatnej pasty polerskiej, a następnie nawoskuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d1k3y Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 Czy Menzerna Power Finish nakładana żółtym aplikatorem Megsa i polerowana mikrofibrą się nada ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoDetailing Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 Prawdopodobnie tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
d1k3y Posted May 23, 2010 Report Share Posted May 23, 2010 Ale prawdopodobnie czy na pewno tak ? Nie będzie ona 'za mocna' i nie uszkodzi w żaden sposób drewna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wax-master Posted May 23, 2010 Author Report Share Posted May 23, 2010 Ale prawdopodobnie czy na pewno tak ? Nie będzie ona 'za mocna' i nie uszkodzi w żaden sposób drewna ? Na pewno krzywdy nie zrobisz, najlepiej przetestuj na najmniej rzucającym się kawałku, ewentualnie spróbuj użyć aplikatora bawełnianego do nakładania cleanerów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted May 28, 2010 Report Share Posted May 28, 2010 Warstwa bezbarwnego lakieru na drewnianych dodatkach w BMW jest spora, więc nie obawiaj się uszkodzenia. Tak naprawdę, to samego drewna jest bardzo cienka warstwa. Ważne, że to autentycznie drewno, a nie jakiś plastik fantastik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liptonosz Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 U mnie popielniczka i element w okół drążka zmiany biegów były dość mocno porysowane a przez to zmatowione. Elementy wykręciłem i zabrałem do domu... Tam wypolerowałem pastami polerskimi poorboys i teraz elementy wygladaja prawie jak nowe. Fakt trzeba bylo sie namachac ręką żeby to wszystko spolerowac, ale warto bylo. Po spolerowaniu nalozylem wosk lusso oro dla zabezpieczenia. Co sadzicie o uzyciu polerki mechanicznej do drewna? Oczywiscie mala predkosc obrotow i maly nacisk aby nie uszkodzic powloki lakieru. Jakos niebawem zamierzam powtorzyc polerke elementow drawnianych i rozwazam uzycie polerki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 Jeżeli masz jak dojść polerką we wszystkie miejsca i nie boisz się poszarpania padów, to jak najbardziej polecam takie rozwiązanie. Na pewno mniejsza katorga niż machanie ręką, a i efekt porządniejszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liptonosz Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 Elementy moge zdemontowac zaden problem-mowa oczywiscie o tych na tunelu srodkowym, dekory w drzwiach i nad schowkiem sa w stanie idealnym-wystarczy ze troszke recznie je przejade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 Jak możesz zdemontować i później przymocować do czegoś, żeby pracować polerką, to tak zrób. Niebo a ziemia w stosunku do stanu wyjściowego i znacząca poprawa względem pracy ręcznej. Drewniany tunel środkowy mojego następnego pacjenta wygląda tak: Bez polerki mechanicznej się nie obejdzie. Wszystko inne to będzie rzeźba w błocie. Niestety nie mam jak zdemontować, bo drewnianej gałki nie da się zdjąć (ktoś ukręcił łeb trzymającej ją śruby). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masta Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 U mnie popielniczka i element w okół drążka zmiany biegów były dość mocno porysowane a przez to zmatowione. Elementy wykręciłem i zabrałem do domu... Tam wypolerowałem pastami polerskimi poorboys i teraz elementy wygladaja prawie jak nowe. Fakt trzeba bylo sie namachac ręką żeby to wszystko spolerowac, ale warto bylo. Po spolerowaniu nalozylem wosk lusso oro dla zabezpieczenia. Co sadzicie o uzyciu polerki mechanicznej do drewna? Oczywiscie mala predkosc obrotow i maly nacisk aby nie uszkodzic powloki lakieru. Jakos niebawem zamierzam powtorzyc polerke elementow drawnianych i rozwazam uzycie polerki. To kolego nie jest drewno To jest plastik lakierowany, jak się nie mylę. Z obrazka widzę że masz A6 C6 Ile ci zajęło wyciągnięcie tego? Też mam podobny problem, u mnie najbardziej jest porysowana klapka nad zapalniczką. Czym te ryski usunąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucius Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Niestety nie mam jak zdemontować, bo drewnianej gałki nie da się zdjąć (ktoś ukręcił łeb trzymającej ją śruby). Polecam Dremelem zrobić nacięcie i wykręcenie śrubokrętem , przerabiałem to kilka razy i jest to na trzy minuty roboty Nowa maskownica "taśma" plastikowa która porusza się z lewarkiem to koszt 12pln w ASO , możesz poinformować właściciela , na pewno estetyka wiele zyska ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liptonosz Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Masta mam A4 cabrio, wyjecie popielniczki i elementu dookoła lewarka to dosłownie chwila-kilka śrubek i po sprawie. U mnie najpierw trzeba wyjąć element przy drażku zmiany biegów jest na wcisk więc trzeba go delikatnie szarpnąć i wychodzi. Po jego wyjeciu ukazują się wszystkie śrubki, odkręcamy i po sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Polecam Dremelem zrobić nacięcie i wykręcenie śrubokrętem , przerabiałem to kilka razy i jest to na trzy minuty roboty Spróbuję, dzięki. Nowa maskownica "taśma" plastikowa która porusza się z lewarkiem to koszt 12pln w ASO , możesz poinformować właściciela , na pewno estetyka wiele zyska ... Akurat ten i wiele innych elementów (klipsy, zatrzaski, wtyczki, stopery...) mam już od dawna zamówione Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareczek720 Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 Witam. Z góry przepraszam za okopanie tego tematu. W Mercedesie Taty jest bardzo porysowane drewno i nie wiem co z tym fantem zrobić. Na początku było matowe i bez połysku a ryski były bardziej widoczne, nałożyłem dwa razy Sonaxa do regeneracji lakieru i drewno nabrało super połysku i ryski stały się mniej widoczne ale nadal są. Chciałbym aby obyło się bez papieru ściernego. Jaką pastę polerską polecacie, mikrofibrę i jakiś wosk aby te drewno zabezpieczyć? Tutaj wrzucam zdjęcia drewna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted January 16, 2016 Report Share Posted January 16, 2016 Wrzuć jakieś dobre fotki. Zobaczymy jakie jest to ''drewno'' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareczek720 Posted January 16, 2016 Report Share Posted January 16, 2016 Jeżeli chcesz dobre fotki to postaram się zrobić je jutro.Odnośnie drewna w garażu znalazłem drewno z popielniczki od w211. I jeżeli mam na czym popróbować to zastanawiam się jednak nad papierem ściernym. Warstwa klaru jest bardzo, bardzo gruba na tym elemencie, na innych chyba też podobnie. Więc zdecydowałem się, że kupię papier ścierny 2000 i 2500 tysiąca zmatowie całe drewno a następnie będę je polerował tylko mam pytanie. Aktualnie posiadam pastę G3, czy taka pasta może być, czy kupić inną a jak inną to jaką polecasz w miarę dobrych cenach? I rozumiem że gdy zmatowie już drewno nakładam 3-4 kropki pasty i poleruję mikrofibrą (mikrofibra może być zwykła czy też musi być "specjalna"?) aż do uzyskania pożądanego efektu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted January 17, 2016 Report Share Posted January 17, 2016 Nie polecam używania papieru jeżeli chcesz działać ręcznie. Próbowałbym FG400. I tak Ci się przyda. Bez fotek ciężko radzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareczek720 Posted January 17, 2016 Report Share Posted January 17, 2016 Już zdjęcia wgrywają się na imgur, zaraz wstawię. http://imgur.com/K0Osnnz http://imgur.com/7ly0RfQ http://imgur.com/L9uFqH0 http://imgur.com/VSnBwgR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gozdziu23 Posted January 18, 2016 Report Share Posted January 18, 2016 Miałem bardziej zniszczone w swoim A208, wymontowałem, umyłem nastepnie Maszyna pasta menzerna 1100 pad srednio twardy flexi, potem 3500 pad wykończeniowy, na utrwalenie wosk Hi temp Finish kare (akurat taki miałem pod ręką) i efekt jak nowy . Jak nie masz maszyny to wydaje mi się, że ręcznie poleruje sie podobnie tylko padem do polerowania ręcznego i nie bedzie az takich efektów jak to ręcznie. Mój kumpel wiem ze używał kiedyś megsowego swirl X i też dało mu fajny efekt, ale w gruncie rzeczy ala drewno lakierowane nie różni się niczym od lakieru polerujemy tak samo warstwe bezbarwnego i tyle mam też zdjęcia ale w mega słabej jakości Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted January 18, 2016 Report Share Posted January 18, 2016 616752 ala drewno lakierowane nie różni się niczym od lakieru polerujemy tak samo warstwe bezbarwnego i tyle No nie do końca. Inaczej oddaje ciepło. Trzeba troszkę bardziej uważać i już. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now