mont Posted August 12, 2016 Report Posted August 12, 2016 Dzień dobry, W zeszłym tygodniu uderzyłem w sarnę i mam pare elementów do lakierowania: błotnik, pol zderzaka, pol dokladki (jeden element, bo dokladka jest dwuczesciowa), cwiartka blaszanego fartucha pod zderzakiem (jeden maly element, juz wypiaskowany). Lakier to czerwony akryl, nie mam i nie chce bezbarwnego, taki lakier był oryginalnie i taki ma zostać. Jeśli to ma znaczenie samochód to toyota mr2 87 rok lakierowana jakoś 3 lata temu lakierem dobieranym po oryginalnym kodzie. Różnicę odcienia będę widział na pewno, bo jestem na to mocno wyczulony, tym bardziej, ze jestem grafikiem komputerowym i sam często dobieram odcienie elementów samochodowych, tylko, że w Photoshopie. Każdy lakiernik mi odradza cieniowanie akrylu mowią, ze albo sie nie da, albo ze trudno, albo ze bedzie widac jak nie od razu to po latach, albo ze tylko z bezbarwnym. To jak jest z tym cieniowaniem? naprawdę sie nie da? Pozostaje mi tylko lakierowanie calego samochodu? W innym samochodzie bym to olał, ale akurat mr2 to jest moje oczko w glowie. Czy ktoś chciałby się podjąć tej naprawy lub polecił kogoś z środkowego albo zachodniego południa Polski? Pozdrawiam serdecznie, Mateusz
hamilton Posted August 12, 2016 Report Posted August 12, 2016 Przede wszystkim przed dobraniem lakieru trzeba doprowadzić lakier do stanu faktycznego, usunąć oksydację, rysy, dopiero później dobór farby. Druga rzecz, dobranie miejsca odcięcia, opłaca się kombinować z odcięciem na dokładkach, nie lepiej polecieć całego zderzaka w ori kolor?
SALWA Posted August 12, 2016 Report Posted August 12, 2016 mont z TF-a ?? ... Mr piękne auto i props za chęć utrzymania w orginale. Co to akrylu ... doprowadź do koloru i dopiero dobieraj lakier... po kodzie niewiele zdziałasz bo utlenia się to dość szybko i mocno choć zakładam że była zabezpieczana. Akryl akurat pryska się dosyć lekko ale warunkiem jest właśnie doprowadzenie do stanu normalności i to jest dla Ciebie punkt odniesienia.
mont Posted August 12, 2016 Author Report Posted August 12, 2016 tak, tak, to ze trzeba odswiezyc stary lakier to oczywiste. nie lepiej polecieć całego zderzaka w ori kolor? mozna polecic caly zderzak jak najbardziej. Pytanie tylko czy da się to estetycznie poodcinać tak by nie było widać i kto to zrobi, bo ja np. nie mam odwagi pylić po masce. No i pytanie czy jak to kiedys będe polerował to czy nie zedrę tej warstwy przejsciowej w jakis brzydki sposób. mont z TF-a ?? ... tak to ja
booohal Posted August 12, 2016 Report Posted August 12, 2016 Nie baw się w cieniowanie akrylu. Nie widziałem jeszcze zaprawki na akrylu, która wyglądałaby zadowalająco. Lakiernik i tak niewiele więcej weźmie za całe elementy. Często więcej zabawy jest z zaprawkami niż z całym elementem.
mont Posted August 12, 2016 Author Report Posted August 12, 2016 ale tu nie chodzi o chęć oszczędzania tylko zgubienia przejścia
booohal Posted August 12, 2016 Report Posted August 12, 2016 To powiem tak: na pewno ewentualnie mniej będzie się różnił element do elementu niż łata po cieniowaniu. No i oczywiście porządne usunięcie oksydacji z całości będzie potrzebne żeby w ogóle dobrze dobrać kolor ale to pewnie wiesz.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now