Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dzień dobry,

 

W zeszłym tygodniu uderzyłem w sarnę i mam pare elementów do lakierowania: błotnik, pol zderzaka, pol dokladki (jeden element, bo dokladka jest dwuczesciowa), cwiartka blaszanego fartucha pod zderzakiem (jeden maly element, juz wypiaskowany). Lakier to czerwony akryl, nie mam i nie chce bezbarwnego, taki lakier był oryginalnie i taki ma zostać. Jeśli to ma znaczenie samochód to toyota mr2 87 rok lakierowana jakoś 3 lata temu lakierem dobieranym po oryginalnym kodzie. Różnicę odcienia będę widział na pewno, bo jestem na to mocno wyczulony, tym bardziej, ze jestem grafikiem komputerowym i sam często dobieram odcienie elementów samochodowych, tylko, że w Photoshopie. :D

Każdy lakiernik mi odradza cieniowanie akrylu mowią, ze albo sie nie da, albo ze trudno, albo ze bedzie widac jak nie od razu to po latach, albo ze tylko z bezbarwnym.

To jak jest z tym cieniowaniem? naprawdę sie nie da? Pozostaje mi tylko lakierowanie calego samochodu?

 

W innym samochodzie bym to olał, ale akurat mr2 to jest moje oczko w glowie.

Czy ktoś chciałby się podjąć tej naprawy lub polecił kogoś z środkowego albo zachodniego południa Polski?

 

Pozdrawiam serdecznie,

Mateusz

Posted

Przede wszystkim przed dobraniem lakieru trzeba doprowadzić lakier do stanu faktycznego, usunąć oksydację, rysy, dopiero później dobór farby. Druga rzecz, dobranie miejsca odcięcia, opłaca się kombinować z odcięciem na dokładkach, nie lepiej polecieć całego zderzaka w ori kolor?

Posted

mont z TF-a ?? :D ... Mr piękne auto i props za chęć utrzymania w orginale.

 

Co to akrylu ... doprowadź do koloru i dopiero dobieraj lakier... po kodzie niewiele zdziałasz bo utlenia się to dość szybko i mocno choć zakładam że była zabezpieczana. Akryl akurat pryska się dosyć lekko ale warunkiem jest właśnie doprowadzenie do stanu normalności i to jest dla Ciebie punkt odniesienia.

Posted

tak, tak, to ze trzeba odswiezyc stary lakier to oczywiste.

 

nie lepiej polecieć całego zderzaka w ori kolor?

mozna polecic caly zderzak jak najbardziej. Pytanie tylko czy da się to estetycznie poodcinać tak by nie było widać i kto to zrobi, bo ja np. nie mam odwagi pylić po masce. :D No i pytanie czy jak to kiedys będe polerował to czy nie zedrę tej warstwy przejsciowej w jakis brzydki sposób.

 

mont z TF-a ?? :D ...

tak to ja :D

Posted

Nie baw się w cieniowanie akrylu. Nie widziałem jeszcze zaprawki na akrylu, która wyglądałaby zadowalająco. Lakiernik i tak niewiele więcej weźmie za całe elementy. Często więcej zabawy jest z zaprawkami niż z całym elementem.

Posted

To powiem tak: na pewno ewentualnie mniej będzie się różnił element do elementu niż łata po cieniowaniu. No i oczywiście porządne usunięcie oksydacji z całości będzie potrzebne żeby w ogóle dobrze dobrać kolor ale to pewnie wiesz.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.