Jump to content

Miejscowe lakierowanie auta


Recommended Posts

cześć,

 

Chciałbym zabrać się trochę za lakier mojego starego grata. Był wcześniej lakierowany, a że lakiernik partacz, to teraz przydałoby mu się trochę poprawek. Tj. np plastikowe wloty przykręcił jeszcze na nie całkiem suchy lakier (chyba) - bo się trochę zważył, na nadkolu jest jakiś bąbel (nie rdzawy), to gdzieś na drzwiach duży odprysk lakieru... Wszystko to zwykły akryl.

 

Zastanawiam się nad miejscowymi naprawami, czyli matowanie danego miejsca, lakier z puszki (ew. u lakiernika) - będzie dobrany w profesjonalnej firmie, a potem ewentualnie znowu lekki szlif małego miejsca i polerka na koniec.

 

Wiem, że z reguły takie rzeczy albo wychodzą, albo nie. Dlatego też postanowiłem zapytać. Czy ktoś bawił się już w takie coś?

 

z góry dziękuję za podpowiedzi!

 

 

EDIT: Takie kombo, to co widać i na górze i dole... :(

11276961703140847938.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mało widać bo brudny. Były jakieś zaprawki czy takie zdjęcie? Maluj do krawędzi i będzie :good:

 

Mogłem rzeczywiście poczekać, aż uda mi się zrobić lepsze zdjęcie....

 

Nie, ten bok był malowany, a lakier poschodził jakbyś nakleję paznokciem "podwinął", prawie jak na żeliwnym płocie :D Pod spodem wychodzi po prostu jakiś jasny podkład, to samo na "bąblach"...

Link to comment
Share on other sites

Aż takie tylko w zasadzie tam, ale dookoła się coś znajdzie. Na masce pełno rys, prawdopodobnie na podkładzie, jakby pod papier ścierny wszedł mu jakiś syf. Oczywiście wszechobecna morka...

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od początkowego przygotowania auta. Mogło być zaatakowane na szpachlu za grubym papierem, później podkład "siadł" i wychodzą rysy. Farba odchodzi bo może kratka wcale nie byla ściągana, w co wątpie, i prawdopodobnie rant źle zmatowany, odtłuszczony. Wiesz tutaj może być dużo elementów, które mogą na to wpłynąć. Teraz możesz zmatować i jak kolega wspomniał malować do krawędzi, później podpolerować. Sam przejścia na elemencie nie zrobisz profesjonalnie i wyjdzie ci to kiepsko tym bardziej ze sprayu w puszce. Co do maski i rys pewnie ponowne lakierowanie chyba że masz takiego skilla, że z puszki pomalujesz całą maskę.

Link to comment
Share on other sites

może lepiej reklamacja do pseudo "lakiernika" i zwrot kosztów poniesionych. Dołożyć trochę i dać do godnego zakładu.

 

PS. Ja coś zdjęć nie widzę...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Trochę odkopie temat ale szukam pomocy w podobnej sprawie. Mam na środku maski zrobiona "zaprawke" w kolorze szarym na białym aucie :D

Jest szansa jakos to naprawić właśnie z pomocą takiej farby w puszce ? Zakupione mam już coś takiego przy okazji a teraz zaczynam myśleć jak to ugryźć... :)

Link to comment
Share on other sites

Ciężko jeśli chodzi o środek maski i w ogóle zaprawki na masce to kicha i puszka też nie bardzo, ale zawsze będzie lepiej wyglądać niż jakieś uszkodzenie.  Odtłuszczasz , matujesz papier 1200 żeby dużych rys nie było( zależy też od defektu jaki masz) i spróbuj nanieść lakier bazowy tylko cienkimi warstwami a potem postaraj się delikatnie wypruszyć poza punkt naprawy, bezbarwny to samo , tylko nie baw się przypadkiem w jakieś oklejanie wokół miejsca taśmą  na baze i bezbarwny bo próg zrobisz a takie coś ciężko ściąć potem. A i z tym szarym to trzeba dobrze wycieniować żeby się nie różniło czyli ta wypruszka o której mówiłem a na masce ciężko tym bardziej puszką :D

 

Link to comment
Share on other sites

@hamilton Autko i tak zony więc nie musi być perfekt :) Poprostu chce sprobowac coś z tym wykombinować i nie znam w sumie żadnych lakiernikow. Szukam porad na co zwrócić uwagę itp. Trzeba ponieść jakieś ryzyko a i pod klamkami muszę się pobawić bo kochana wada Hyundaia i20 :D

 

Link to comment
Share on other sites

Znając życie jak zbytnio nie wiesz jak sie do tego zabrać, to zamiast szarej plamy na masce bedziesz miał białą plamę na masce i tak to się skończy :D 

Link to comment
Share on other sites

To zdjęcia robione przez sprzedającego więc aż tak nie widać ale widać :) dużo takich kwiatków :)

xsy1qavnd110_t.jpg

Klamki kumam wada fabryczna :) tam o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem trochę zeszlifuje i podkleje laminat. :)

fljoqbotmi13_t.jpg

w22iu5eto4zn_t.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

To jest tak zwany akryl czy baza+ klar ? Jeśli chodzi o tą klamkę i zderzak to ja bym zrobił tak :(akryl) weź wykałaczkę wypełnij to farbą poprzednio matując i odtłuszczając , czekasz aż wyschnie matujesz żeby było na gładko z lakierem ja robię papierem 2000, jeśli są jakieś ubytki nie równa struktura to w te miejsca jeszcze raz uzupełniasz lakierem i powtarzasz czynność a potem polerowanie, tylko żebyś się nie przetarł tym papierem a jeśli to  konwencja czyli baza koloryzująca + bezbarwny to zalewasz tak samo bazą matujesz i uzupełniasz ubytki i tak samo jak z akrylem tyle że potem trzeba nałożyć bezbarwny znowu matujesz i polerka. Ja tak robię i fajnie wychodzi nie mam zdjęć krok po kroku ale mam zdj efektów .

Link to comment
Share on other sites

Klamki muszę zdjąć niestety i dać jakiś podkład bo tam już albo wychodzi rudy albo zaraz wyjdzie :)

Ale dzięki za rady zastosuje się do nich :)

Uważam że gorzej być nie może :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.