Skocz do zawartości

Pomoc w odświeżeniu lakieru, i ogólnie odpicowaniu


florek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przyszedł czas aby zająć się moim pierwszym autem citroenem xsara picasso, a konkretniej jego lakierem, auto ma kilka rys i obtarć parkingowych, i czy da się to jakoś zamaskować czy pozostaje tylko kompletne malowanie całych elementów? poniżej zdjęcia

 

IMG_20160410_135953.jpg

IMG_20160410_135955.jpg

IMG_20160410_140046.jpg

 

nie mam też sprzętu, doświadczenia oraz żadnych preparatów, ale chyba zawsze musi być ten pierwszy raz?

 

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Tragedii tu nie widze.

Zobacz tą metodą ile masz przetarc do bazy a ile klaru

 

 

a potem maszynka w rece i do roboty.

 

Bez maszynki to tri kolor - pasta one step i jazda. Ale to bedzie mordęga.

Zacznij od kompletowania zestawu.

Poczytaj to. Wklejam tresc maila ktorego czesto wysylam poczatkujacym...

 

Ktos zapytal ostatnio

Cytat:

1. Wymyć Autko - porządnie (usunąć smołę z błotników, Wnęki w drzwiach, Komora Silnika). Widzę że stosujesz/stosujecie Pianę aktywną + drugie mycie z wiaderkiem ale nie ogarniam po co dwa wiadra ;/ ?

2. Wymyć Felgi i Oponki - komplety lato Zima. Usunąć z nich smołę i inne ustrojstwa które się do nich poprzyczepiały. + zabezpieczenie.

3. Całe autko przelecieć Glinką (tylko jaką) aby usunąć wszystkie ustrojstwa które są na lakierze.

4. Jakiś Wosk czy polerka tu to nie mam pojęcia co i jak ;/

5. We wnętrzu generalka - odkurzanie, pranie fotelików i kanapy (może sufit), czyszczenie tapicerki + zabezpieczenie ładnie (nie plakowy poślizg - który zrobił poprzedni właściciel ;/ )

 

 

 

 

Powiem szczerze. Temat rzeka. Czytaj regularnie forum. Dużo ogólnych pytań zadałeś. Szybciej będzie jak poczytasz te wpisy. Profesjonalnie wytłumaczone.

Ja chętnie odpowiem na stricte szczegóły... zapraszam tez na FB https://www.facebook.com/SomethingAboutDetailing jest tam dużo super filmików jak pianowac auto, jak myc zewnatrz, jak dbac o felgi etc etc etc...

 

Wstep: http://www.detailer.pl/blog/2011/02/aut ... oczatek-2/ http://www.detailer.pl/blog/2010/12/tro ... rowlokien/

 

 

1. http://www.detailer.pl/blog/2012/10/met ... wa-wiadra/ http://www.detailer.pl/blog/2011/02/mycie-nadwozia/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/reczne-mycie-auta/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/sch ... yszczenia/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/tes ... ffy-dryer/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/tes ... -car-wash/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/test_pedzelkow/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/tes ... last-care/

http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/zab ... x-nowicki/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/odp ... umyc-auto/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/odp ... mochodzie/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/odp ... a-wykonac/

2. http://www.detailer.pl/blog/2011/03/czas-na-kola/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/tes ... enia-felg/

3. http://www.detailer.pl/blog/2011/01/gli ... e-lakieru/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/kol ... inkowanie/

4. http://www.detailer.pl/blog/2012/10/czy ... delegance/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/jak ... lerowania/ http://jak.pielegnowacauto.pl/porady/re ... -compound/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/tes ... -cleanser/

5. http://www.detailer.pl/blog/2013/04/pra ... wskazowek/

 

Zaprawki http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/wio ... mochodzie/ http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/jak ... -zaprawke/

 

TEMPO TO ZŁO http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/dla ... olerskiej/

 

UPDATE: DODATKOWO (2014/05/13)

 

Wytapianie wosku: http://detailingclub.pl/topic/869-porad ... -z-puszki/

 

Korekta: http://detailingclub.pl/topic/1471-deta ... nkman2000/

 

WETSANDING: http://detailingclub.pl/topic/1691-pora ... t-sanding/

 

POLEROWANIE SZYB http://detailingclub.pl/topic/1429-pora ... anie-szyb/

 

PRAWIDŁOWE MYCIE: http://detailingclub.pl/topic/2124-praw ... os-garage/

 

PRAWIDLOWE MYCIE 2 http://detailingclub.pl/topic/2560-praw ... x-nowicki/

 

 

DEKONTAMINACJA: http://detailingclub.pl/topic/2554-deko ... ona%C4%87/

 

JAK WYMYC KOLA: http://detailingclub.pl/topic/2557-w-ja ... mochodzie/

 

MYCIE PODSUFITKI: http://detailingclub.pl/topic/1396-pora ... odsufitki/

 

MYCIE PLASTIKOW: http://detailingclub.pl/topic/1395-pora ... 99trznych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem na paru filmikach że do głębszych rys używają glazing and spot putty, coś ala szpachel, tylko zastanawia mnie po co, jesli jest rysa do gołej blachy czy podkładu to czemu nie użyć bazy, potem nałożyć bezbarwny , wtedy papierem na mokro i polerka? gruba rysa do gołej blachy przecina się przecież tylko przez warstwy lakieru, nie powoduje wgnieceń które można by wyrównywać szpachlą, a nakładając to glazing and spot putty, wypełniamy rysę na równo z lakierem po czym malujemy bazą i na mokro, co powoduje że baza wystaje ponad warstwę starego lakieru i przy matowaniu pewnie zedrzemy bazę i dojdziemy do glazing and spot putty. no chyba że czegoś nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.