Skocz do zawartości

Zestaw dla początkującego, włoski lakier


Johny3

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

chcę zabrać się za mój samochód, mam Alfę 156, kolor 694, czyli srebrna perła.

W planie mam zakup polerki DA, zapewne Krauss.

Do tego potrzebowałbym trochę kosmetyków, mam taki plan (piszę w kolejności pracy, jeśli coś źle zaplanowałem to poprawcie mnie :)

 

Mycie:

- zakup pianownicy ręcznej + aktywna piana - co wybrać?

- szampon Big Apple - już zakupiłem

- glinka średnia 100-200g, albo pad gumowy z zielonym płynem do szyb Sonaxa (tak polecali na Detailing Day)

-CarPro IronX

 

- cleaner - w sprayu od Sonaxa, albo polećcie coś lepszego, żeby oczyścić lakier przed polerką, a później do czyszczenia przed powłoką ochronną

- IPA

 

Pasty i pady:

- myślę nad zakupem dwóch past - Cutmax i EX 04-06 Sonaxa

pady Sonaxa - futro + czerwony + żółty + czarny

 

Zabezpieczenie:

- polimer Sonaxa chyba, że ceramika nie jest mocno skomplikowana, wtedy pokusiłbym się o nią

- brilliant shine detailer (mam go), ale podoba mi się bardziej w dotyku i wyglądzie Speedprotect (obydwa SONAX)

 

Taki zestaw wystarczy, czy trzeba jeszcze coś koniecznie dokupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małego kraussa i lakier Alfy dasz radę nim ogarnąć. Proponuję od razu zaopatrzyć się w duże ilości padów 80 mm. Lepiej tną a dla początkującego utrzymanie odpowiedniego kąta pracy na dużych padach będzie męczące. O wiele dłużej trzeba działać żeby lakier wyprowadzić. Duży BP z czarnym padem NATa w połączeniu z cleanerem daje radę. Stosunkowo szybko można przygotować lakier pod wosk takim połączeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekontaminacji nie widać w ogóle. Co do padów i past poszedłbym w bardziej sprawdzone opcje. Pod DA pady od NATa plus megsowa 105, menzerna 2500 i Koch antichologram. Ja używam takiego połączenia i sprawdza się bardzo dobrze.

 

Oczywiście, można robić dłużej ale po co, skoro na 80 szybciej wyprowadzisz lakier i do tego pracujesz na mniejszej powierzchni. Ten fakt akurat sprzyja dokładności. Jak się trafi grubsza rysa to będziesz musiał zmieniać ze 135 na 80 tak czy tak. Wymiana BP może nie jest kłopotliwa ale zabiera czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że jest to pasta typu low dust nie znaczy że nie będziesz musiał czyścić padów :) będziesz miał mniej bałaganu dookoła ale gąbka lub fibra będą wymagały czyszczenia nie tylko po robocie ale między przejazdami. Jak będziesz robił pierwsze auto to zrozumiesz o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztuka polega na tym żeby lakier maksymalnie wyprowadzić a następnie bardzo dobrze odtłuścić. Dzięki temu powłoki zużywa się mniej bo jest mniej rys lub nie ma ich wcale. W zależności od składu powłoka może szybciej lub wolniej wysychać. Jedną zrobisz cały bok auta zanim zaczniesz docierać a przy drugiej będziesz musiał każdy większy element dzielić na mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie sam fakt czyszczenia padów czymś więcej niż pralką czy ciepłą wodą jest dla mnie odrzucający ;)

 

Faktem jest, że miałem okazję używać tylko past Sonaxa, nie mam porównania z innymi w kwestii ich działania i skuteczności. Dlatego też pytam tutaj co byłoby najlepsze i dlaczego, bo po co wydawać niepotrzebnie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.