Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć

chcę zabrać się za mój samochód, mam Alfę 156, kolor 694, czyli srebrna perła.

W planie mam zakup polerki DA, zapewne Krauss.

Do tego potrzebowałbym trochę kosmetyków, mam taki plan (piszę w kolejności pracy, jeśli coś źle zaplanowałem to poprawcie mnie :)

 

Mycie:

- zakup pianownicy ręcznej + aktywna piana - co wybrać?

- szampon Big Apple - już zakupiłem

- glinka średnia 100-200g, albo pad gumowy z zielonym płynem do szyb Sonaxa (tak polecali na Detailing Day)

-CarPro IronX

 

- cleaner - w sprayu od Sonaxa, albo polećcie coś lepszego, żeby oczyścić lakier przed polerką, a później do czyszczenia przed powłoką ochronną

- IPA

 

Pasty i pady:

- myślę nad zakupem dwóch past - Cutmax i EX 04-06 Sonaxa

pady Sonaxa - futro + czerwony + żółty + czarny

 

Zabezpieczenie:

- polimer Sonaxa chyba, że ceramika nie jest mocno skomplikowana, wtedy pokusiłbym się o nią

- brilliant shine detailer (mam go), ale podoba mi się bardziej w dotyku i wyglądzie Speedprotect (obydwa SONAX)

 

Taki zestaw wystarczy, czy trzeba jeszcze coś koniecznie dokupić?

Posted

Mam małego kraussa i lakier Alfy dasz radę nim ogarnąć. Proponuję od razu zaopatrzyć się w duże ilości padów 80 mm. Lepiej tną a dla początkującego utrzymanie odpowiedniego kąta pracy na dużych padach będzie męczące. O wiele dłużej trzeba działać żeby lakier wyprowadzić. Duży BP z czarnym padem NATa w połączeniu z cleanerem daje radę. Stosunkowo szybko można przygotować lakier pod wosk takim połączeniem :)

Posted

80mm kupię na pewno, żeby dostać się w każde miejsce, co do większych padów - ogólnie to jestem dokładny, będę robił dłużej żeby było lepiej.

 

A co do ogólnego planu - jest dobrze czy coś dodać?

Posted

Dekontaminacji nie widać w ogóle. Co do padów i past poszedłbym w bardziej sprawdzone opcje. Pod DA pady od NATa plus megsowa 105, menzerna 2500 i Koch antichologram. Ja używam takiego połączenia i sprawdza się bardzo dobrze.

 

Oczywiście, można robić dłużej ale po co, skoro na 80 szybciej wyprowadzisz lakier i do tego pracujesz na mniejszej powierzchni. Ten fakt akurat sprzyja dokładności. Jak się trafi grubsza rysa to będziesz musiał zmieniać ze 135 na 80 tak czy tak. Wymiana BP może nie jest kłopotliwa ale zabiera czas.

Posted

To że jest to pasta typu low dust nie znaczy że nie będziesz musiał czyścić padów :) będziesz miał mniej bałaganu dookoła ale gąbka lub fibra będą wymagały czyszczenia nie tylko po robocie ale między przejazdami. Jak będziesz robił pierwsze auto to zrozumiesz o co chodzi ;)

Posted

Sonax ma pasty na bazie wody, nie trzeba po nich czyścić padów szczotką, wystarczy umyć. O to mi chodzi.

A pylić to nie pylą wcale, nie low dust, a no dust.

Posted

Jak masz swoją sprawdzoną opcje to działaj na niej. Po szkoleniu Sonaxa pewnie będziesz chciał robić zaopatrzenie w środki tej firmy. To akurat nic dziwnego - taki cel mają brandowane szkolenia :D

Posted

Chodzi mi o prostotę na sam początek. Stąd pasty Sonaxa, reszta mi obojętna

 

A co do ceramiki - jest duża filozofia nakładania? Bo oglądam na YT filmy i wydaje mi się to proste, byle rozsmarowywać ją równo.

Posted

Sztuka polega na tym żeby lakier maksymalnie wyprowadzić a następnie bardzo dobrze odtłuścić. Dzięki temu powłoki zużywa się mniej bo jest mniej rys lub nie ma ich wcale. W zależności od składu powłoka może szybciej lub wolniej wysychać. Jedną zrobisz cały bok auta zanim zaczniesz docierać a przy drugiej będziesz musiał każdy większy element dzielić na mniejsze.

Posted
Chodzi mi o prostotę na sam początek. Stąd pasty Sonaxa, reszta mi obojętna

A to inne nie są proste? Grunt to wierzyć w slogany marketingowe :)

Posted

Na razie sam fakt czyszczenia padów czymś więcej niż pralką czy ciepłą wodą jest dla mnie odrzucający ;)

 

Faktem jest, że miałem okazję używać tylko past Sonaxa, nie mam porównania z innymi w kwestii ich działania i skuteczności. Dlatego też pytam tutaj co byłoby najlepsze i dlaczego, bo po co wydawać niepotrzebnie pieniądze.

Posted

Nie wiem czy są w ogóle lepsze, wiem tylko, że nie pylą wcale, nie zasychają i nie trzeba po nich szczotkować padów.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.