piotrek305 Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Witam Szanowne Grono Użytkowników Forum. Piszę tutaj ponieważ mam problem z moim samochodem. Chciałbym zrobić porządek ze swoją meganką na wiosne. Czyszczę i poleruje ją wyłącznie amatorsko natomiast na wiosnę jakoś profesjonalnie, korzystając z usług fachowców zniwelować różnice w kolorach poszczególnych elementów samochodu. Poprzedni właściciel miał kilka stłuczek i lakier na poszczególnych elementach trochę się różni. Chętnie bym to poprawił. Moje pytanie: czy da sie w ogóle coś takiego zrobić ? czy ktoś z okolic Wawy i Wawy z forum podjął by się takiego tematu ? prześle linki do zdjęć jednak na tych aż takiej różnicy nie widać.. jeżeli będzie trzeba prześle inne.. pozdrawiam.. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca8 ... cb4d7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e78 ... 64b46.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb1 ... 55989.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e53 ... a1dad.html
kanar Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Jak są różne odcienie lakieru to nic z tym nie zrobisz, nawet największy mega kozak polerki ci nie pomoże, przecież koloru nie zmieni.
piotrek305 Posted February 20, 2010 Author Report Posted February 20, 2010 to mnie pocieszyłeś hm.. ale niektóre są takie jakby bardziej wyblakle.. może tylko poszczególne trzeba by było dopolerować.. a nie ma jakiś past ściemniających lakier ?
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 To nie jest miejsce na pastę,tylko trzeba na nowo malować elementy, to jest całkiem inny odcień czerwieni pozdrawiam!
Marco Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 kanar, to jest czerwony akryl Być może ze lakier ori wyblakł ,a malowane jeszcze są dość świeże. Spróbować można ,aczkolwiek już na zdjęciu widzę ze przedni błotnik jest ciemniejszy... i tu raczej będzie ciężko. piotrek305, na pewno będzie lepiej po porządnej korekcji, bądź dobrej myśli
piotrek305 Posted February 20, 2010 Author Report Posted February 20, 2010 największa różnica jest między maską a błotnikami.. czyli co mi radzicie ?
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Moim skromnym zdaniem wyprowadzenie do jednego odcienia wszystkich elementów jest praktycznie niemożliwe samą polerką. Podzielam zdanie kanara.
piotrek305 Posted February 20, 2010 Author Report Posted February 20, 2010 Aha rozumiem.. bardziej zależało mi na zbliżeniu odcienieni poszczególnych elementów.. bo idealnie to na pewno sie nie da.. trzeba by było malować cały samochód a koszty takiej operacji są zbyt wysokie.. ;/
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Jak auto będziesz miał zadbane, czyste, bez rys i nawoskowane to da się z tym żyć
julian Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 no generalnie myślę, że z takim lakierem można sporo zrobić. te różnice kolorów wynikają pewnie też z tego, że niektóre elementy są świeżo malowane a inne już zdążyły wyblaknąć. po polerce i zabezpieczeniu na pewno będą dużo mniej widoczne. po tych zdjęciach nie chcę nic wyrokować, ale moim zdaniem temat do ogarnięcia.
Marco Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Na pewno będzie lepiej .Robiłem kiedyś Audi 80 w czerwonym akrylu. Kilka elementów było malowanych i ta czerwień była w miarę,lakier oryginalny nie żył...Później wyglądało to o wiele lepiej. Także porządny proces detailingu przywróci blask lakierowi i być może trochę zniweluje różnice w odcieniu. no generalnie myślę, że z takim lakierem można sporo zrobić. te różnice kolorów wynikają pewnie też z tego, że niektóre elementy są świeżo malowane a inne już zdążyły wyblaknąć. po polerce i zabezpieczeniu na pewno będą dużo mniej widoczne. po tych zdjęciach nie chcę nic wyrokować, ale moim zdaniem temat do ogarnięcia. A nie mówiłem Qwa !! marctwain,
julian Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Mariusz, Marek - żeby nie było, że rzucam jakąś kość niezgody - moim domniemaniem jest, że w przypadku tego lakieru jest to kwestia zniszczenia powłoki na starych elementach! Jeśli auto miałoby lakier metaliczny, nigdy bym się nie odważył powiedzieć czegoś takiego!
Marco Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Dokładnie, czerwone lakiery są najbardziej podatne na płowienie i naprawdę da się z nim zrobić cuda!
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Poprawić pewnie się da. Ale światło swoje na starych elementach (tych nie ruszanych) zrobiło. Oglądałem te zdjęcia, ale nie wypowiadałem się na ich podstawie, bo ja "nie kupuję ze zdjęć". Pisze tylko o tym co wiem z lakiernictwa,o kilka całkiem dobrych zakładów się otarłem, ale Marco pewnie wie lepiej Julian, rzuciłeś kość niezgody i rozpętałeś piekło, poszczułeś psy wojny zaraz będzie dym
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Hej, podłącze się pod temat, to prawda że polerka zbliży trochę te kolory do siebie?? Bo lakiernik mi powiedział że właśnie polerka całego samochodu w warsztacie zbliży te kolory do siebie i będzie mnie widać tą różnice, ma racje czy po prostu wciska mi ciemnotę?? Fotka niżej: I czy według was robić coś z tym, czy wcale się to tak nie rzuca w oczy, tylko ja jestem na to tak uczulony??
Marco Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Na zdjęciu niewiele widać ale na metallicu nie masz szans nic zmienić. Poczytaj: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=1154
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 A troszke zniwelować tą różnice żeby sie tak w oczy nie rzucało ?????????? No dobrze, a co z warunkami atmosferycznymi?? Żeby kolory się mnie więcej wyrównały wystarczy jeden sezon letni?? Czy potrzeba na to 2-3 lata??
Marco Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 A troszke zniwelować tą różnice żeby sie tak w oczy nie rzucało ?????????? No dobrze, a co z warunkami atmosferycznymi?? Żeby kolory się mnie więcej wyrównały wystarczy jeden sezon letni?? Czy potrzeba na to 2-3 lata??Chłopie ale o czym ty w ogole piszesz??!! Nie rób z siebie wariata...poczytaj trochę forum-jeden temat już Ci podałem.
piotrek305 Posted February 20, 2010 Author Report Posted February 20, 2010 Ja jeszcze odnośnie czerwonej meganki o której jest ten temat.. czyli jak mówicie Panowie można by było spróbować.. teraz tylko pytanie.. kto w Wawie lub w okolicach mógłby i chciałby takie wyzwanie podjąć..? i oczywiście czysto teoretycznie w bardzo dużym przybliżeniu ile taki zabieg moze kosztować.. chodzi mi o orientacyjne koszta..
Marco Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 czyli jak mówicie Panowie można by było spróbować..Trzeba ,efekt może przejść Twoje najśmielsze oczekiwania.
julian Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 piotrek305, jak to kiedyś zasłyszałem, są magicy co i za 300 ogarniają, ale ja bym się bał, może się okazać, że będzie gorzej zamiast lepiej. górna granica to jakieś 8-10 razy tyle w przypadku auta tej wielkości. hipcio, ten Twój lakier jest wyjątkowo trudny, bo bardzo dużo zmienia kąt padania światła, on troche taki multikolor jest, jeśli to ten, o którm myślę i który widziałem w rzeczywistości.
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 Marco ale nie rozumiem Cię, czemu niby lakier nie ma wyblaknać np po sezonie, skoro fabryczny też wyblakł?? A może się ze mną nie zgodzisz?? To dlaczego jak się dobiera lakier to z elementu a nie z nr.vin?? No i co dalej uważasz ze to ja jestem wariatem?? julian no masz racje, bo styłu np nie widać już różnicy na zderzaku, ale chyba to problemu nie rozwiązuje, no dobra a jest cos co by mi teraz pomogło troche zmniejszyć widoczną różnice??
piotrek305 Posted February 20, 2010 Author Report Posted February 20, 2010 no ale zaraz.. jest to temat o jednej meganie a wychodzi na to, ze dyskusja toczy się o dwóch ;/
Guest Posted February 20, 2010 Report Posted February 20, 2010 piotrek305 a co za różnica czy o dwóch czy o więcej?? Dotyczy tego samego problemu wiec o co Ci chodzi
piotrek305 Posted February 20, 2010 Author Report Posted February 20, 2010 niby tak.. o tym samym pisaliśmy na megane.com.pl i tutaj tez razem zawitaliśmy.. tylko, że tam masz inny nick..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now