detailercar Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Witam serdecznie. Jakiś czas temu zostałem wybrany do przetestowania padów seri Thin z Royal Pads. Dziękuje bardzo za wybranie do testów. Zestaw testowy składał się : Royal Thin Medium- 87 i 137 mm Royal Thin Pad- 87 i 137 mm Royal Thin One-Step Pad- 87 i 137 mm Informacja o seri Thin: Pady seri Thin pozwalają na wydajniejszą pracę, dzięki swojemu niskiemu profilowi ruch orbitalny maszyny DA jest lepiej przekładany na powierzchnię roboczą niż w standardowych padach o grubości 2,5 - 3 cm. Przekonamy się czy rzeczywiście pady seri Thin sprawują się tak jak informuje o tym Royal Pads. Do testów posłużyły maszyny: -Rupes LHR15ES Big Foot -Rupes Bigfoot Mini LHR75E -Lare EPL-42 Kilka słów o padach przed przystąpieniem do pracy: Pady odrazu po wyciągnieciu z foli przyciągają uwagę swoją budową trapezową. Porównując serie zwykłą z serią Thin widać dużą różnicę w grubości W padach standardowych jak możemy zauważyć ranty są zaokrąglone zaś w nowej seri tego nie ma. Według mnie seria Thin przypomina wyglądem pady rupesa. Rzep w nowej seri pozostał taki sam jak w uniwersalnych padach. Pacjent do testów to Audi A4 B6 kolor podchodzący pod czarny metalik z dużą ilością perły. Lakier nie był w jak najlepszym stanie Na pierwszy ogień testów poszła pasta M101 z białym Padem. Po 4 przejazdach na nowej seri. Po ściągnięciu pada zauważyłem lekkie puszczenie rzepu na rantach W celu porównania drugą połówke zrobiłem na standardowym padzie też 4 przejazdami z tą samą pastą. Na zdjęciu niewidać, ale pad seri thin ciut lepiej tnie dzięki szybszemu obrotowi. Następnym panelem do sprawdzenia padów były tylnie drzwi kierowcy. Postanowiłem przetestować pad One step 137 i porównać go z padem nowej seri. Kombinacja Rupes 15 + No 721 Zrobione 4 przejazdy Czas porównać z padem thin Zrobione tyle samo przyjazdów co w przypadku pada standardowego. Widać że na lakierze pozostały jeszcze liczne defekty, które trzeba będzie usunąć. Podsumowując. Praca padami seri Thin według mnie jest dużo przyjemniejsza gdyż dzięki swojej cienkiej budowie pozwalają na szybszy obrót pada polerskiego co przekłada się na większa siłę cięcia, lepszą kontrolę maszyny oraz w mniejszym stopniu nagrzewają lakier. Zauważyłem że podczas docisku pady standardowe lubiały zwalniać zaś w nowej lini padów efekt ten był niezauważalny. Dzięki swojej budowie trapezowej bez zaokrąglonych rantów podczas wjechania pod listwe pady niesypały się oraz można było dostać się do miejsc gdzie grubym padem było ciężko. Moja ocena jaka wystawiam za nową serię to 5+ Dziękuje za możliwość przetestowania nowej seri Thin.
powalla Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 gdyż dzięki swojej cienkiej budowie pozwalają na szybszy obrót pada polerskiego Jak może grubość gąbki wpływać na jej szybszy obrót? Mniejsza grubość co najwyżej może wpływać na mniejsze "wygaszanie/amortyzowanie" ruchu oscylacyjnego nadanego gąbce prze BP na frontową/ roboczą cześć gąbki ale dlaczego ma się szybciej kręcić pad?
Royal_Pads Posted January 7, 2016 Report Posted January 7, 2016 Dziękuje bardzo za test! gdyż dzięki swojej cienkiej budowie pozwalają na szybszy obrót pada polerskiego Jak może grubość gąbki wpływać na jej szybszy obrót? Mniejsza grubość co najwyżej może wpływać na mniejsze "wygaszanie/amortyzowanie" ruchu oscylacyjnego nadanego gąbce prze BP na frontową/ roboczą cześć gąbki ale dlaczego ma się szybciej kręcić pad? Grubość pianki ma wpływ na lepsze przełożenie ruchu oscylacyjnego maszyny na powierzchnie roboczą (lakier), druga sprawa to dzięki niskiemu profilowi pianki nie jest wymagany taki duży docisk jak w standardowych padach co pozwala na odciążenie maszyny podczas pracy i delikatny wzrost szybkości poruszania się gąbki. Ale głównym założeniem serii THIN jest lepsze przełożenie ruchu oscylacyjnego oraz wzrost wydajności w cięciu.
powalla Posted January 7, 2016 Report Posted January 7, 2016 Dokladnie to napisalem, bo detailercar napisal rzecz sprzeczna z zasadami fizyki
golden0282 Posted January 12, 2016 Report Posted January 12, 2016 Po ściągnięciu pada zauważyłem lekkie puszczenie rzepu na rantach Czyli klej zastosowany do tych padów trzyma jeszcze słabiej niż w przypadku padów do DA z poprzedniej serii , u mnie 3 czy 4 pady z poprzedniej serii poleciały z tego powodu do kosza, a gąbki były jeszcze w idealnym stanie .....
detailercar Posted January 13, 2016 Author Report Posted January 13, 2016 Zawsze można podkleić rzep żeby niewyrzucać pada.
Royal_Pads Posted January 13, 2016 Report Posted January 13, 2016 Po ściągnięciu pada zauważyłem lekkie puszczenie rzepu na rantach Czyli klej zastosowany do tych padów trzyma jeszcze słabiej niż w przypadku padów do DA z poprzedniej serii , u mnie 3 czy 4 pady z poprzedniej serii poleciały z tego powodu do kosza, a gąbki były jeszcze w idealnym stanie ..... Jeżeli spotkałeś się z problemem odklejenia rzepu, od razu pisz do nas. Z miejsca wymieniamy na nowe poprawione.
galek Posted January 18, 2016 Report Posted January 18, 2016 Witam Serdecznie Również miałem wykonać test. Lecz od pierwszego stycznia nastąpiły bardzo duże zmiany organizacyjne, i z racji wielkiego chaosu nie udało mi się zrobić tak obszernej relacji jak zrobił to kolega. Z tego miejsca jeszcze raz przepraszam Royal Pads za nie wywiązanie się z umowy. Do rzeczy, testowałem pad biały wersja thin na maszynach: -Rupes LHR15ES Big Foot -Rupes Bigfoot Mini LHR75E Do testów posłużyło nowe Audi A6 "profesjonalnie" umyte w serwisie dealerskim, Zdjęć niestety nie mam gdyż nie miałem na to czasu. Tragedii nie było więc spróbowałem białej gąbki thin pad z niebieską pastą rupesa. Siła cięcia nie była taka jak przy niebieskiej gąbce rupesa, ale mimo to wystarczały 2-3 przejazdy więc uważam, że wycinała bardzo dobrze. Standardowe białe pady miały tendencje do rozjeżdżania się od środka przy wysokich obrotach, przy serii thin nie zauważyłem tego problemu. Prowadzenie wydaje mi się zdecydowanie lepsze na padach thin niż zwykłych. Moim zdaniem biały Pad zdecydowanie na 5! Puki będzie żył będę go jeszcze testował w innych kombinacjach Dzięki za udostępnienie padów do testu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now