inborn Posted December 13, 2015 Report Posted December 13, 2015 Panowie. Mam propozycję. Zróbmy klasyfikację lakierów według marek i stopnia twardości. Ułatwiłoby to pracę zarówno profesjonalistom jak i amatorom. Sugerowałbym zrobić to w rozbiciu na stopnie miękki/średni/twardy, od razu można by dodać rekomendowaną technikę przy różnym stanie degradacji lakieru. Co wy na to?
rickson Posted December 13, 2015 Report Posted December 13, 2015 Subaru zielony 2005 miękki, cienki, trochę sticky. Vrg lub dotacja z qd
inborn Posted December 13, 2015 Author Report Posted December 13, 2015 Subaru zielony 2005 miękki, cienki, trochę sticky. Vrg lub dotacja z qd Rozumiem, że pomysł Ci się podoba
pawelpp Posted December 13, 2015 Report Posted December 13, 2015 Chodzi ci o to co wkleił detailercar ? viewtopic.php?f=11&t=671&start=90 czyli http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... rdness.pdf
zegarek Posted December 13, 2015 Report Posted December 13, 2015 A tu link do całego artykułu http://www.theultimatefinish.co.uk/car- ... ing/paint/
inborn Posted December 13, 2015 Author Report Posted December 13, 2015 Dokładnie! Tylko z naszymi komentarzami odnośnie obróbki
bienek Posted December 13, 2015 Report Posted December 13, 2015 Moim zdaniem to nie realne zrobić taką klasyfikację, żeby się sprawdzała w 100%. Przykład: mogę nawet podać 3.. W klasyfikacji polishedbliss Mitsubishi ma miękki lakier... Robiłem Mitsu Pajero (jest gdzieś ralacja w PSB) lakier był bardzo twardy... Drugi przykład. Pisałem kiedyś do kolegi, który robił czerwoną skodę Fabię jak mojej narzeczonej. Wg niego lakier bardzo łatwo się polerował i był raczej z miękkich. Fabia mojej narzeczonej mimo tego samego koloru lakier mocno twardy. Trzeci przykład... Leon cupra R, oryginalny lakier typy sticky paint, miękki. Inny seat leon (wersja zwykła, że tak to ujmę) lakier twardy. Trzeba pamiętać, że koncerny korzystają z różnych dostawców, jest wiele fabryk, są różne partie lakierów, na różne kolory można stosować różnej twardości lakiery itd. Do tego dochodzą naprawy, które w naszym kraju praktycznie występują na większości samochodów.
inborn Posted December 13, 2015 Author Report Posted December 13, 2015 Czyli, podsumowując. Nic nie zastąpi organoleptycznego podejścia. Moje 'paseratti" najtwardszego lakieru również nie posiada. Nie zmienia to faktu, że można przekonwertować ten temat na - Jaki lakier wam dał najbardziej w kość?
pawelpp Posted December 13, 2015 Report Posted December 13, 2015 Często padają na forum pytania o twardość lakierów. Można by dodać do tytułu "twardość" i przenieść całość do "Regeneracja / czyszczenie lakieru" bo tu w "Narzędziach pomocniczych..." to nijak nie pasuje. No ale to już admini niech decydują
inborn Posted December 13, 2015 Author Report Posted December 13, 2015 Masz rację! Mea culpa ale chciałbym, żeby ten temat był rozwojowy i żeby żył, a ideałem byłoby żeby każdy kto miał doświadczenia z daną marką i lakierem napisał coś od siebie.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now