Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witajcie

 

Wlasnie kupilem dzis uzywana rotacje Flexa L3403VRG (1100-3700 obr, 2.2kg) i planuje na wiosne cos powalczyc samodzielnie w temacie polerki .

 

Nie bedzie to moj pierwszy kontakt z rotacja, juz troche dzialalem pod okiem doswiadczonego lakiernika przy korekcie mojego z3 (moge powiedziec ze zrobilem 60% samochodu) , pracowalem wtedy 3M Fastcut oraz 3M Ultrafina SE (Ultrafina pracowalem recznie) .

 

Do spolerowania bede mial na poczatek renaulta thalie (2003r. lakier bez ziarna, fioletowy) . Nigdy nie polerowany, nieco rys od szczotki jest, ale tragedii nie ma. Oraz bmw e46 srebrny metalik.

 

Planuje uzyc gabek farecli bo kosztuja smiesznie pieniadze a juz jakas to jednak marka jest - biala i czarna (11.85zl/szt na allegro) .

 

Powiedzcie mi jakich past uzyc ?? Rozwazam TYLKO 3M lub Menzerne ..wiem ze 3m sprawdzony ale jakos mnie ciagnie do Menzerny .

 

Wiem np. ze farecla G3 uchodzi za "trudna" paste (hologramy, ciezko wyprowadzic zeby nie bylo rys, a jak jest z Menzerna ??? Dobra dla poczatkujacego ?

 

I podajcie prosze jakie pasty beda dobre od obu producentow ?- wiem ze musze kupic 2 pasty (scierna i wykanczajaca) .

 

dziekuje

pozdrawiam

Piotrek

Posted

Ja osobiście poleciłbym SSR2 i SSR1 Poorboys'a, a do tego Profesional Polish tez Poorboys.

Co do 3M, to Julian pisał, iż uczył się na ultrafinie i tylko ona mu wystarczyła.

Dobrym zestawem jest Scholl s17 z dedykowanymi padami, lub Meguiars Solo.

Posted
Ja osobiście poleciłbym SSR2 i SSR1 Poorboys'a, a do tego Profesional Polish tez Poorboys.

Co do 3M, to Julian pisał, iż uczył się na ultrafinie i tylko ona mu wystarczyła.

Dobrym zestawem jest Scholl s17 z dedykowanymi padami, lub Meguiars Solo.

 

Sama ultrafina to chyba bede polerowal samochod wieki ...Scholla nie chce, poorboys ..hymmmmm.

  • Partner forum
Posted

Przemek,

 

troszkę OT ;) ale napisz czy był widoczny efekt gołym okiem po zastosowaniu professional polish po paście ssr 1, oczywiście usunęło pewnie pozostałości ssr 1 ale czy poza tym jakiś efekt jeszcze był, resztki ssr 1 można także usunąć APC, przymierzam się do wiosennej korekty i ciągle zastanaiwam się nad użyciem typowego cleaner-a :o Po polerce będzie nakładany black hole i na to jakiś wosk z natty's jeszcze nie wiem ale pewnie RED. Do tej pory nigdy nie używałem typowego cleanera i po polerce nakładałem glaze i na to wosk i tak jak już pisałem wosk nakładam raz na 1,5-2 miesiące i nigdy się nie spotkałem że przez ten czas wosk się skończył, więc nie wiem co mi da tak naprawdę typowy cleaner :o

Posted

Ja myślę że przy tych defektach lakieru jakie pokazałeś spokojnie wystarczy żółty korek 3M na pomarańczowym lub żółtym padzie a na koniec Ultrafina na niebieskim padzie

  • Partner forum
Posted

Ja przy takim lakierze zacząłbym od takiego połączenia :

 

- pad polishing + najdelikatniejsza pasta Menzerna lub 3M lub inna firma

 

jezlei to nie przyniesie oczekiwanego efektu to:

 

- pad cutting + najdelikatniejsza pasta Menzerna lub 3M lub inna firma po tym

ta sama pasta tylko pad finishing

 

jeżeli to nie przyniesie efektu to wtedy sięgnąłbym po silniejszą pastę i pad polishing

 

pozdr.

Posted

Piotres, to że ultrafina jest delikatna nie oznacza iż na cutting padzie nic nia nie zdziałasz.

 

Car Crazy, osobiście używałem SSR1, a jako Profesional Polish mam "zamiennik" Scholl S40.

Co do SSR1, to z lakieru po APP06 zrobiło mi taki efekt, iż mogłem sobie posprawdzac uzębienie, natomiast po przeciagnięciu Scholl S40 mogłem stwierdzić jakie mam ubytki w zębach, więc nawet na poziomie SSR1 mógłbym zakończyć prace ciągnąć go na czarnym padzie (nigdy nie wiem, czy polishing czy finishing jest delikatniejszy, ale chodzi o ten super delikatny).

 

Co do trwałości wosków, to po 2 miesiącach pożegnał mnie 915 colli.

Poza tym ja pisałem o Tanich woskach typu formula, gdzie trwałości nikt nie sprawdził...

A cleaner uzywam Dodo LP równiez z tego powodu, iż posiada delikatne właściwości ścierne.

 

Co do ultrafiny, to Julian napisał kiedyś:

używałem turtle wax turbo nano i byłem podniecony zestawem szmatek nigrina z reala. a potem od razu kupiłem rotacje hitachi, pady niebieskie 3M i Ultrafine. tak się zaczęło. potem sobie stopniowałem, dokupiłem żółtą, żółte i czarne pady, w końcu przeskoczyłem na FC+ i twarde gąbki, żeby skończyć z papierem 2000 w ręku. teraz czekam na testy z papierem na maszynie pneumatycznej;) w międzyczasie sprawdziłem kilkanaście różnych padów, trochę aut zrobiłem, tylko raz zaliczyłem wpadkę, ale na szczęscie było to małe draśnięcie. i pewnie dlatego, że nie chciało mi się zmieniac padów swojej maszynie, a pożyczyłem cudzą makitę z uchwytem dla leworęcznych. oto moja historia, dziękuję za uwagę

  • Dystrybutor
Posted

podobnie jak CAR CRAZY...

zacznij od czarnej waflowej gąbki i mleczka 3m czerwony korek, jeżeli połączenie okaże się za delikatne zmień pad na np pomarańczowy...

 

Pamiętaj że polerowanie to również siła docisku i obroty( i wytrwałość:) ) a nie tylko pasty i pady. Powodzenia życzę :)

Posted

Ridley, zależy na jakim padzie i jakiego efektu oczekujesz.

Ale cleaner z właściwościami ściernymi wystarczy.

Zresztą, Profesional Polish to właśnie cleaner z właściwościami ściernymi.

  • 1 month later...
Posted

Troche z innej beczki : ktore Pady z Sonusa lub Lake Country polecacie jako cutting pad do uzycia z 3M Fast Cut+ ?

 

BTW finalnie kupilem wspomniane 3M FC+ oraz poorboy's SSR1.

Posted

Trochę OT, ale czy mógł byś zdradzić gdzie dorwałeś używanego flexa 3403 i za ile? :P

 

Ja do FC+ używam pomarańczowy pad 3M.

Posted

Flexa dorwalem uzywanego na allegro za 500zl.

 

Ja dzis zamowilem w koncu Lake Country cutting zolte 150mm . Niby pisali na shinearamie ze to do DA ale z opisow wynikalo ze wszystkie lake country sa dedykowane do DA . dziwne .

Rozwazalem jeszcze Sonusa SFX1 ale w koncu stanelo na Lake Country.

 

pozdro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.