azsryel Posted September 4, 2015 Report Posted September 4, 2015 Witajcie. Trafiłem tu w poszukiwaniu odpowiedzi na białe plamy i zacieki po myciu auta przy domu... Oczywiście rozumiem skąd się to bierze. Zacząłem trochę czytać szukać i trafiłem na to forum... Zagłębiając się w tematy zrozumiałem jaki głupi jestem oraz ile jest możliwości przede mną... Ciężko mi przyswoić, ogarnąć wiedzę w tak obszernym forum/ tematach, jest bardzo dużo sprzecznych opinii... Chciałbym was prosić o pomoc w dobraniu początkowego zestawu do mycia auta z zewnątrz, w przyszłości przyjdzie czas i na tapicerkę... Auto dotychczas myłem na myjce automatycznej lub bezobsługowej z wodą osmotyczną by nie było plam... Gdy myłem w domu to leciałem szczotą, ludwik i czasami detergent który stosują na myjkach... Wiem już, że wszystko robiłem źle... Posiadam bardzo starą myję ciśnieniową karcher k5.20: Ogólnie sprawuje się dobrze, chociaż czytałem o jakimś filtrze i nie bardzo rozumiem gdzie ten filtr zamontować do niej... Jakieś przeglądy trzeba przeprowadzać przy tej myjce? 1. Pianownica i aktywna piana: wiem już, że najlepsza będzie PA i taką chcę kupić ale są jakieś przejściówki jaką muszę kupić? Jaką na początek łatwą i dobrą w zastosowaniu aktywną pianę polecacie? 2. Szampon? Jaki szampon do mycia polecacie? I jeszcze potrzeba mi Grit Guard, widziałem za 80zł na allegro gotowe ale czy to nie za dużo? Gdzie wy kupowaliście? Rozumiem już, że pierw nanoszę na suche auto aktywną pianę od dołu do góry, odczekać z 5 minut, dobrze spłukać, i później myć szamponem oraz rękawicą, zgadza się? 3. Jaką rękawicę polecacie? 4. Czy jest jakiś środek który można zastosować po umyciu auta by nie zostawały białe zacieki i plamy? Nigdy nie wychodziło mi wycieranie auta irchą naturalną, jakoś nie mogłem wody nią zebrać dokładnie, więc dałem sobie z nią spokój... Auto teraz oddaję do polerki by odzyskało wygląd, ale z tego co rozumiem sama polerka nie wystarczy ale na to przyjdzie też czas... Bardzo będę wdzięczy za pomoc, oraz wskazanie gdzie warto kupić te produkty by nie trafić na podróbki. Czy można u jakiegoś jednego sprzedawcy na forum skompletować taki zestawik? Może jest ktoś z dobrą opinią na tym forum z okolic Włocławek - Toruń, który by za opłatą ożywił mój lakier? Dodam jeszcze, że mam żadko spotykany lakier TEALLITE BLUE METALLIC
Michael MSTP Posted September 4, 2015 Report Posted September 4, 2015 Napewno zdajesz sobie sprawe ,ze wszystkie kwestie poruszone przez Ciebie mozna znalezc na forum? Naprawde jest tego sporo ale postaram Ci sie na szybko cos naswietlic. 1. Pianownica PA pod Karchera wsio, piana polecana na forum Shining Garage Fruit Foam 2. Szampon , też proponuje zacznij od czegoś podstawowego w miare zgłebiania wiedzy i poznawania swoich preferencji zmienisz wiec małe opakowanie moze ADBL? Może też cos z Shiniego 3. Rekawica np. cos w tym stylu http://autonablask.pl/produkt/rekawica-mycia-detailers/ 4. Najlepiej jak bys sprawił sobie recznik do osuszania auta. Na poczatek klasyczny Fluffy, jezeli auta nie wycierales bo Ci to nie szło to nic dziwnego ,że zostawały białe slady bo woda poprostu wysychala na lakierze. Na tzw. water spoty albo dedykowany srodek albo QD- quick detailer Wiesz cieżko dobierać rzeczy jeżeli nie podałeś ile chcesz na to przeznaczyć. Chociaż i tak pewnie temat poleci, bo info na forum jest. Zobacz na forum dział partnerzy i tam napewno wszystkie produkty dostaniesz u jednego z nich
azsryel Posted September 4, 2015 Author Report Posted September 4, 2015 Dzięki za pomoc. Rozumiem i mam świadomość, że są w większości przypadków odpowiedzi na moje pytania tylko w wielu przypadkach czytając po 20 stron tak naprawdę każdy poleca coś innego i wyklucza pozostałe produkty... Wiadomo, na początek chciałbym jak najtaniej ale jeśli coś ma być super to wolę dopłacić... Tak więc kupię: 1. Kupię PA + Shining Garage Fruit Foam 2. http://www.adbl.eu/produkty/ który z tych szamponów będzie w miarę dobry na początek i bezpieczny dla laika? 3. Rękawicę zamówię tą co podałeś http://autonablask.pl/produkt/rekawica-mycia-detailers/ 4. Fluffy to Fluffy Dryer? W jakim sklepie kupujecie bo szczerze mam w domu z 5 takich ręczniczków i każdy różnej jakości... Chyba z media expert brałem... Na kombi ze 4 takie ręczniki starczą? Ten quick detailer lub water spoty działa tak, że nie trzeba auta wycierać i nie zostaną plamy? 5. Znalazłem takie GG http://allegro.pl/meguiar-s-zestaw-wiad ... 27660.html Czy jest na forum jakiś sprzedawca który może u siebie mi taki zestaw skompletować? Jeśli tak to proszę o kontakt
Michael MSTP Posted September 4, 2015 Report Posted September 4, 2015 2. ADBL Shampoo Cola 4. Fluffy to fluffy dryer i wystarczy Ci 1, mozesz miec w zapasie 2 ale to naprawde max Wytrzec auto trzeba zawsze, ale czasami nawet po wytarciu cos zostanie i wtedy warto miec jakis QD do przetarcia, ale QD ma tez wiele innych zalet ale tutaj sobie poczytaj. Wejdz naprawde na 1 lepszego partnera forum i spokojnie skompletujesz tam te zestawy bo sa to podstawy ktore kazdy ma. Co do wiadra ktore dałes lepiej kup zwykle z Leroya/Castoramy i do tego grit guard/scratch shield koszt około 30 zł.
azsryel Posted September 4, 2015 Author Report Posted September 4, 2015 Dzięki, doczytam o tym QD i też kupię. Jak wszystko dojedzie to opiszę wrażenia
haks Posted September 4, 2015 Report Posted September 4, 2015 Hola hola. A coś na asfalt i jakiś iron? A opony? A szyby? A plastiki zewnątrz? A wewnątrz? A... etc.
Crockett84 Posted September 5, 2015 Report Posted September 5, 2015 Co do końcówki do pianownicy to P.H.U WERA sprzedaje od razu z końcówkami do myjek konkretnych producentów. Sprawdź ich oferte nr. 4892003329 na allegro. Jeśli idzie o rękawice to najlepsza jest Car Pro ale to wydatek rzędu 100 zł za samą rękawice. Gyeon Q2M Water Spot to dedykowaby środek to usuwania plam po wodzie, chociaż ja osobiście na początek wolałbym kupić jakiś QD typu Sonax Briliant Shine Detailer, Auto Finesse Finale albo Shiny Garage Morning Dew. Szampon to tak jak pisał Michael MSTP - dużo pozytywych opinii jest ostatnio o ADBL Cola Shampoo. Grit guardy możesz kupić regulowane Scratch Shieda za 39zł i dopasować do wiader z jakiegoś marketu budowlanego typu Leroy, Obi czy Castorama. Albo próbować zrobić samemu o czym też jest temat na forum. Do rzeczy o których napisał haks proponuję: MAC Serien Prickbort do odsmalania Shiny Garage Iron Off v3 2015 jako deironizator APC ADBL albo Nielsen Cyclone jako apc Shiny Garage Pire Black Tire Cleaner do opon Tuga Chemie Gel - do mycia feg Meguiar's Endurance Tire gel jako dressing do opon Poorboy's World Natural look do plastików wewnętrznych Shiny Garage Jet Black 2015 do plastików zewnętrznych Auto Glym Car Glass Polish do szyb Jakiś wosk - tutaj w zależności na czym Ci zależy wet look czy dluzsze zabezpieczenie ? viewtopic.php?p=592440#p592440 tu masz mój zestaw, który kompletuję na początek. Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
Michael MSTP Posted September 5, 2015 Report Posted September 5, 2015 No i teraz to dopiero bedzie mial zagwostke. Pytał o szampon i piane a teraz wjechała cała reszta biedak tydzień czytania
azsryel Posted September 5, 2015 Author Report Posted September 5, 2015 Dokładnie Trzeba za lekturę się zabrać...
azsryel Posted September 8, 2015 Author Report Posted September 8, 2015 Dobra tak więc początkowy zestaw już zamówiony: 1. Pa firmy + filtr wody do karcher 2. Shiny Garage Fruit Snow Foam pojemność 1l 3. ADBL Shampoo Cola 500ml 4. Fluffy Dryer x2 5. Grit Guard Shield Bucket Filter 6. Rękawica CarPro Taki mały początkowy zestawik a i tak wychodzi około 400zł... Teraz już planuję dalsze zakupy, co polecacie? Co jeszcze przy aucie podczas mycia trzeba robić? Planuję kupić: 1. ADBL APC do wyczyszczenia tapicerki, i niech ktoś mi wytłumaczy bo niektórzy stosują ADBL APC do karoserii ale co tym czyszczą? Insekty, smołę? 2. Pędzelek z gąbki detailing brushes 3. Coś na smołę, co polecacie? Presto Tar Remover? 4. Coś na insekty, co polecacie? 5. Coś do felg aluminiowych, co polecacie? 6. Coś do szyb, co polecacie? Również do wewnętrznej szyby. Auto Glyn Car Glass Polish? A co do wewnętrznej szyby? Czy to jest jakiś mocny środek na który trzeba uważać? 7. Coś do wyczyszczenia skórzanej kierownicy jak i lekkiej renowacji oraz zabezpieczeniu Jeśli o czymś zapomniałem to napiszcie Zapożyczę kilka zdjęć z forum, chyba nikt nie będzie zły: http://www.piotrmicherda.pl/RELACJA/vectra18.jpg co tu się właściwie dzieje? Nie bardzo rozumiem szampon + rękawica nie wystarcza? Jakiś specjalny preparat do uszczelek/ chromu + szczotka? oraz: http://124coupe.pl/hosting/images/dscf5826.jpg cóż to jest i co tym się robi? Bardzo ciężko na początku ogarnąć te wszystkie pojęcia/ tematy/ procesy ale staram się Chciałem jeszcze zapytać co do właściwego mycia: 1. Na nienagrzane auto i suche PA + Aktywna piana, nakładamy od dołu odczekujemy aż zleci 2. Płuczemy karcher pod ciśnieniem 3. Mycie rękawicą i szamponem (myjąc auto posiadacie dwa wiadra, jedno do płukania rękawicy a drugie z szamponem? Czy GG załatwia sprawę i wszystko w jednym wiadrze?) 4. Płukanie karcher pod ciśnieniem 5. Suszenie Fluffy Czy dobrze rozumiem proces mycia, czy coś źle napisałem?
serath Posted September 8, 2015 Report Posted September 8, 2015 1. ADBL APC do wyczyszczenia tapicerki, i niech ktoś mi wytłumaczy bo niektórzy stosują ADBL APC do karoserii ale co tym czyszczą? Insekty, smołę? APC = all purpose cleaner. Czyli środek czyszczący. Na karoserii ruszy trudniejszy brud (w szczególności jak masz szczura), czyścisz detale, itp. ADBL APC nie stosowałem na tapicerce (wolałem prespray), więc niestety nie podpowiem Ci, czy to dobry pomysł. 2. Pędzelek z gąbki detailing brushes Na początku nie będzie Ci aż tak potrzebny. Dressing na zewnętrzne plastiki w trudno dostępnych miejscach możesz położyć patyczkami do uszu. 3. Coś na smołę, co polecacie? Presto Tar Remover? Prickbort 4. Coś na insekty, co polecacie? Piana+apc+szampon powinny w miarę dać radę. Więc na początku nie szukałbym specjalnie czegoś na insekty. 5. Coś do felg aluminiowych, co polecacie? Do mycia czy zabezpieczenia? Plus coś do kół. 7. Coś do wyczyszczenia skórzanej kierownicy jak i lekkiej renowacji oraz zabezpieczeniu Jeśli o czymś zapomniałem to napiszcie Renowacja: Saphir Czyszczenie i zabezpieczenie: jest masa środków, co kto lubi (Furniture Clinic, Z rzeczy brakujących: - glinka - coś do opiłków metalu - pędzelki do detali - cleaner, wosk, dressingi (zew. i wew. plastiki) - mikrofibry Zapożyczę kilka zdjęć z forum, chyba nikt nie będzie zły: http://www.piotrmicherda.pl/RELACJA/vectra18.jpg co tu się właściwie dzieje? Nie bardzo rozumiem szampon + rękawica nie wystarcza? Jakiś specjalny preparat do uszczelek/ chromu + szczotka? To właśnie pędzelkowanie detali. Łapiesz pędzelek (miękki pędzel), APC w odpowiednim stężeniu i myjesz porządnie uszczelki, loga, napisy, progi, wnęki, grill, itp. oraz: http://124coupe.pl/hosting/images/dscf5826.jpg cóż to jest i co tym się robi? To akurat jest glinka :-) Czyli kolejny etap mycia po prewash'u, odsmoleniu, pozbyciu się opiłków - wtedy łapiesz za glinkę (a właściwie jej kawałek), do tego woda + parę kropli szamponu i przesuwasz po lakierze. Jej zadanie to "złapanie" tego paskudztwa, którego nie udało się zmyć, by lakier był jak najczystszy. Chciałem jeszcze zapytać co do właściwego mycia: 1. Na nienagrzane auto i suche PA + Aktywna piana, nakładamy od dołu odczekujemy aż zleci 2. Płuczemy karcher pod ciśnieniem 3. Mycie rękawicą i szamponem (myjąc auto posiadacie dwa wiadra, jedno do płukania rękawicy a drugie z szamponem? Czy GG załatwia sprawę i wszystko w jednym wiadrze?) 4. Płukanie karcher pod ciśnieniem 5. Suszenie Fluffy Czy dobrze rozumiem proces mycia, czy coś źle napisałem? 1-2 ok 3. smoła+opiłki (na suche auto) 4. glinka 5. szampon 6. fluffy 7. cleaner 8. wosk Płukanie masz po każdym etapie "mycia" (spłukanie środka na opiłki i smołę, spłukanie po szamponie, itp.). Sporo przydatnych informacji masz też tu: viewtopic.php?f=6&t=2601
azsryel Posted September 8, 2015 Author Report Posted September 8, 2015 "w szczególności jak masz szczura" tzn? Nie rozumiem jeszcze slangu forum jakie prespray polecasz do tapicerki miękkiej, żeby nie uszkodzić nic? Pędzelek z gąbki detailing brushes - chodziło mi o taki pędzelek do czyszczenia kratek nawiewów http://waxitcar.pl/inne/432-valetpro-so ... zelek.html azsryel pisze:5. Coś do felg aluminiowych, co polecacie? Do mycia czy zabezpieczenia? Plus coś do kół. Raczej coś do czyszczenia, w zabezpieczenia póki co się nie będę bawił, wszystko stopniowo. Pierw chcę nauczyć się dobrze czyścić auto Renowacja: Saphir Czyszczenie i zabezpieczenie: jest masa środków, co kto lubi (Furniture Clinic, Mam lekkie przetarcie, da radę jakoś to naprawić czy szukać nowej kiery? Jak wyglądają te opiłki metalu na lakierze? Może ja po prostu tego nie widzę... Za wosk póki co się nie biorę bo narobię hologramów pełno Dzięki za poradnik bardzo pomocny.
W1Michal Posted September 8, 2015 Report Posted September 8, 2015 szczura czyli mocno zapuszczone auto z tego co mi podpowiada skromne doświadczenie . Ja na Twoim miejscu bym odpuścił aktywne piany etc, pare razy stosowałem i dla mnie to jest zbędna chemia na lakier, jak masz "szczura ;D ) to i piana nie wiele pomaga, musisz umyć ręcznie, cudów nie ma. także na początek żebyś ogarnał mycie dobry szampon + mycie w cieniu i osuszanie od razu po umyciu. Jak jest gorąco dobrze myć auto po kilka elementów, spłukać i od razu przetrzeć. Przy wysokich temp zanim umyjesz całe auto to już woda zdąży zaschnąć tam gdzie myłeś na początku. na początek pobaw sie woskami w sprayu, podkręcisz wygląd i mycie zrobi sie łatwiejsze bo woda podczas spłukiwania zlatuje i auto mozna szybciej osuszyć (proponuje spłukiwać nie pod ciśnieniem tylko wolnym strumieniem wody)
serath Posted September 8, 2015 Report Posted September 8, 2015 Lecąc od góry z odpowiedziami :-) Szczur - wyjątkowo brudne auto tudzież takie, które nigdy nie widziało porządnego mycia (bezdotyku nie klasyfikuję jako porządne mycie). Zobaczysz sam jak polecisz APC + pędzelek po uszczelkach czy po znaczkach ile brudu jeszcze tam się wymyje. Ja przy Prespray - np. ValetPro Carpet Cleaner i wówczas zostanie Ci miękka szczoteczka/fibra i wycieranie (jak zamierzasz bawić się w czyszczenie podsufitki, to zalecam sporą ostrożność by jej nie przemoczyć). Do czyszczenia opon masz ADBL Tire and Rubber Cleaner lub SG Tire Cleaner. Do samego oczyszczenia czy to felg czy karoserii z opiłków na początek możesz wziąć zieloną Tugę (a jak Cię poniesie, to uzupełniająco np. IronOff/IronX - ale wydaje mi się, że na sam początek zacznij z jednym środkiem). Wizualnie zobaczysz ile jest "bonusowego" metalu jak zacznie to spływać. Do tego felgi potraktuj też APC Wosk na felgi -> FK1000P. Plus jest taki, że ten sam wosk możesz położyć na auto na zimę. Tester nie wyniesie Cię dużo, a spokojnie wystarczy Ci na parę akcji. Co do kierownicy i przetarcia, to rzuć okiem na Saphir'a - całkiem dobrze (i stosunkowo trwale) maskuje tego typu defekty. Tu masz przykład jak to wygląda: viewtopic.php?f=17&t=23165&view=unread#unread Z przydatnych drobiazów jeszcze (poza tymi co wymieniłem u góry) na pewno: aplikator(y) do cleanera/wosku, aplikator(y) do dressingu na plastiki/na opony, jakiś atomizer, dressingi Troszkę wskazówek odnośnie do samych środków: viewtopic.php?f=38&t=2685 Wosk warto położyć, bo wtedy zabezpieczysz przynajmniej swoją pracę i lakier :-) A o holsy się nie martw - i tak już pewnie są ;-)
W1Michal Posted September 8, 2015 Report Posted September 8, 2015 co do preparatu do smoły to moja rada - robiłem drzwi prickbortem, spłukałem pod cisniemiem, i o jednej rzeczy nie pomyslałem (w sumie miałem prawo bo uzywałem pierwszy raz środka do smoły) - podczas spłukiwania woda dostała sie na dach co jest zrozumiałe, z tym że była ona nie jako zmieszana z prickbortem bo chlapało z drzwi na dach. z początku nie było tego widać ale jak zaschło jak zobaczyłem plamy to sie przeżegnałem. Dodatkowo trudno je było usunąć. także po takich operacjach spłukuj całe auto
azsryel Posted September 8, 2015 Author Report Posted September 8, 2015 Dzięki wam za rady, naprawdę przyjazne forum Czekam aż mi wszystko dojedzie i uczę się myć a później tak jak piszecie, zabawa z chemią A mam 4 auta do mycia, dwie osobówki + dwa busy Problemem dla mnie jest to, że myjąc element po elemencie i spłukując to dochodząc do ostatniego reszta będzie sucha i w plamach po wodzie, na bieżąco będę musiał nawadniać wszystkie, słońce też jest problemem bo przeważnie od rana do wieczora mam słońce na całej posesji...
W1Michal Posted September 8, 2015 Report Posted September 8, 2015 ja myje auto na "cztery razy", tam gdzie umyje i spłukam od razu wycieram. Wiadomo że coś tam sie zaclalpie jak myje sie reszte ale ogólnie tak jest lepiej niż całe auto na raz wycierać. A w słońcu to już wogóle
radus124 Posted September 15, 2015 Report Posted September 15, 2015 Podepnę się pod temat, choć trochę z innej beczki. Chodzi o wżery o ptasich odchodach. Jest jakiś sposób na takie wżery? Przy kupnie samochodu tego nie zauważyłem, dopiero później to znalazłem. Pytałem lakiernika, ale on mówi, że odprysnął lakier (dość mocno) i polerka nic nie da i jest taka chropowata powierzchnia z odpryskami lakieru. Twierdzi, że rdzewieć nie będzie, a lakierować całego elementu nie ma sensu, bo lepiej zachować oryginalny lakier. Macie jakieś rady co można z tym zrobić? Ewentualnie jak maskować? Lakier czarny grafitowy na samochodzie Opel Astra J.
WaxItCar Posted September 15, 2015 Report Posted September 15, 2015 Podepnę się pod temat, choć trochę z innej beczki. Chodzi o wżery o ptasich odchodach. Jest jakiś sposób na takie wżery? Przy kupnie samochodu tego nie zauważyłem, dopiero później to znalazłem. Pytałem lakiernika, ale on mówi, że odprysnął lakier (dość mocno) i polerka nic nie da i jest taka chropowata powierzchnia z odpryskami lakieru. Twierdzi, że rdzewieć nie będzie, a lakierować całego elementu nie ma sensu, bo lepiej zachować oryginalny lakier. Macie jakieś rady co można z tym zrobić? Ewentualnie jak maskować? Lakier czarny grafitowy na samochodzie Opel Astra J. jeżeli ptaszek był na diecie i kapsko nie weszło głęboko w klar to możesz spróbować jakąś pastą o właściwościach ściernych np. Meguiar's Ultimate Compound. Niemniej jednak jeśli jest dość mocno to tylko sposób mechaniczny ostatnio na czarnym Audi C6 sam cleaner nakładany mechanicznie nie podołał zadaniu, dopiero po Menzernie PF2500 był efekt. Na przyszłość można zabezpieczyć lakier woskiem, jednak nie wiele to da jak częściej myć auto, tym bardziej te kapska
azsryel Posted September 18, 2015 Author Report Posted September 18, 2015 Witajcie! W końcu się zebrałem do pierwszego poprawnego mycia auta Pogoda dopisała bo na większości auta nie było słońca. Teraz widzę, że jeszcze wiele nauki przede mną, fajnie wygląda jak osoby doświadczone myją auto i ładnie wygląda, udało się ale było ciężko, strasznie szybko schło mimo, że 18 stopni, 2 fluffy nie wystarczyły mi do wytarcia, moment i były całe mokre ale jakoś sobie poradziłem i nie mam białych plam SUKCES! Co do pianownicy mam mieszane uczucia czy ona coś pomaga, ale może miałem zbyt czyste auto i nie widziałem efektu dużego... Następny etap którego chcę się nauczyć to będzie smoła i owady, czy smołę i owady czyści się glinką czy tylko preparaty + mikrofibra? Czas mycia półtorej godziny
And1 Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 Następny etap którego chcę się nauczyć to będzie smoła i owady, czy smołę i owady czyści się glinką czy tylko preparaty + mikrofibra?Czas mycia półtorej godziny Jak umyjesz, zrób detoksykację (usuwanie żywicy, owadów, klejów...) kup jakiś preparat do tego jest ich mnóstwo, a dopiero po tym glinka.
W1Michal Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 detoksykacja to chyba co innego ..... nie trzyj nigdy robaków glinką bo porysujesz lakier. Do glinki lakie musi być wyczyszczony z takich zabrudzeń. O glince poczytaj, jest na forum temat, dodam tylko że podstawa to dobry poślizg, im więcej tym lepiej (woda + szampon). Do smoly niezły i nie drogi jest np Prickbort
azsryel Posted September 18, 2015 Author Report Posted September 18, 2015 Dzięki za pomoc, muszę doczytać bo już nie rozumiem tej glinki, wszyscy piszą, że do cięższych zabrudzeń to myślałem, że do smoły itp... Czym jest cięższe zabrudzenie którego nie zmyje karcher a później rękawica?
KapitanSnuja Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 To różny syf który wżarł się w lakier i powoduje jego chropowatość, chociaż jest niekoniecznie widoczny gołym okiem. Popatrz sobie w jakiejś relacji w PSB ze zdjęciami z glinkowania - po dekontaminacji, pre-washu, myciu rękawicą jeszcze zostaje i glinka ma co zbierać, nawet jak samochód się już wydaje czysty.
W1Michal Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 glinka zbiera bardziej osad z lakieru i jakieś mikro zabrudzenia, których w zasadzie nie widać często na pierwszy rzut oka. Robaki i smoła musi byc usunieta. Sporo roboty jest na starszym aucie jak nie był pielegnowany. Jak ktoś ma świeże auto i pielęgnuje zgodnie ze sztuką to glinka ma mniej do zbierania
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now