Heniek1989 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Witam Jest to moja pierwsza relacja w PSB, mam nadzieję, że spełni nowe wymagania Samochód kupiony na jesieni. Z korekta wolałem poczekać do wiosny. Do czasu myte zazwyczaj na bezdotyku. Pewnej soboty po obudzeniu i wyjrzeniu za okno stwierdziłem, że nadszedł czas na ogarnięcie autka no to zaczynamy Samochód prezentował się tak Z daleka lakier wygląda jakby był w dobrym stanie: Na czas prac samochód postawiony na kołach zimowych Więc na 1 rzut poszły do czyszczenia koła letnie. W mojej ocenie nigdy nie czyszczone jakoś dokładniej. Najpierw myte jakimś kwasem do felg. W sumie nie wiem co to ale coś trochę oczyszczał. Potem GYEON Q2 Iron czyszczenie szczotką i pędzelkiem. Operacje kół powtórzone na każde koło po 3x i niestety nie udało się ich doprowadzić do jakiegoś super stanu od wewnątrz. Zabezpieczone Collnite 915. Wnęki kół umyte APC Meguiars Plus Tu było co myć bardzo nie przemyślany materiał na wnękę kół w mojej ocenie No to rozpoczynamy prace nad lakierem Dekontaminacja nadwozia: - APC Meguiars - GYEON Q2 Iron - Prickbort - Glinka Valet Pro żółta - Lubrykant do glinki – ciepła woda z płynem do mycia naczyń - Szampon Kynotek - Pędzelek Arsenał Mycie - gąbka - szampon Kynotek Mycie na dwa wiadra przy pomocy gąbki bo rękawica GYEONa nie zdążyła dotrzeć Po spłukaniu To czyścimy wnęki, zakamarki itp. Przy pomocy APC Samochód dokładnie spłukany Zacząłem od spryskania całej karoserii Prickbortem, spłukany, potem znowu umyty szamponem. Następnie na całość GYEON Q2 Iron i znowu płukanie i mycie. Mimo użytego Prickborta i GYEON Iron glinka Valet Pro żółta miała co zbierać Suszenie Fluffy Dryer Odpryski na pokrywie silnika i zderzaku zaprawkowane lakierem Inspekcja Korekta - Krauss Superpolish P7 - Menzerna FG 400 - Menzerna FG 500 - Menzerna PF 2500 - Menserna SF 4000 - Nat Square 150mm nacinany – twardy - Nat pomarańczowy 150mm – średni - Nat czarny waflowany 150mm – miękki - Flexipads Futro z wełny merynosa 150mm - Nat niebieski 80mm – twardy - Flexipads 80mm pomarańczowy – średni - Flexipads 80mm waflowany czarny – miękki - Futro Homemade 80mm Lakier jak na BMW przystało meeeeega twardy, namęczyłem się niemiłosniernie Oklejanie FG 500 z niebieskim Natem praktycznie nic nie ruszył FG 400 i Futro zrobiły robotę w trakcie prac coś tam zaczyna się błyszczeć Trochę pracy pod klamkami przy pomocy Flexipads 70mm Wheel Polishing Ball Kilka 50/50 Lampa po korekcie Paskudne otarcie na zderzaku, lekko zjechane papierem wodnym 2000 To kończymy błotnik Tak wyglądały drzwi kierowcy z bliska Artystyczny nieład pod tablicą rejestracyjną a tu już po korekcie Pokrywa bagażnika po korekcie, zdjęcie przed w Inspekcji Przedni błotnik przed korektą Po korekcie wygląda już lepiej Pokrywa silnika w trakcie prac tu już w pełnej okazałości Wykończenia przy pomocy Nat pomarańczowego i czarnego waflowanego i PF2500 i SF4000 Ostatnie mycie paczka z GYEON Bathe+ i rękawicą GYEON przyszła Bardzo fajnie się myje i trzyma się na ręku gorąco polecam Po umyciu samochód ponownie osuszony Fluffy Dryer Przyszedł czas na oczyszczenie pod wosk Tenzi Ipa Zabezpieczenie lakieru: - Collnite 915 - aplikator Meguairs Komora silnika przed czyszczeniem tu już po oczyszczeniu APC Meguairs i zabezpieczeniu Poorboy's World Trim Restorer No i jeszcze potrzebowałem praktycznie całego dnia na ogarnięcie w komplecie wnętrza samochodu Czyszczenie wnętrza - Cartec Textile Cleaner - APC Meguairs Plus - pędzelek - szczoteczka Colourlock - odkurzacz Thomas Aqua+ Pet Family drugi rząd siedzeń już ogarnięty Syf kiła i mogiła tu już to lepiej wygląda Nie zapominamy o detalach Zabezpieczenie elementów z tworzywa Poorboy’s World natura Look aplikatorem Meguairsa Na sezon wiosenno-letni do środka zawędrowały welurowe dywaniaki Tak wyglądał przedni rząd siedzeń przed pracami a tak o niebo lepiej syfu było sporo jak widać kokpit 50/50 Natural Look Poorboy’s Oponki zakonserwowane Nielsen Brillance od środka wnęki zabezpieczone również Collnite 915 Korzystając z dnia wolnego Bunia zabrana na małą sesję :D Z racji przepalonego jednego markera wymiana na dwa nowe LED-owe Następnego dnia padał deszcz więc udało się uchwycić trochę kropelek :D Więc dziękuję za uwagę i jeśli coś pomyliłem z kolejnością to przepraszam I chętnie wysłucham jakiś sugestii Prace nad samochodem zajęły pełne 2 tygodnie, praktycznie codziennie, szacuję, że całość pochłonęła mi około 60 godzin. Lakier strasznie twardy i opornie szły prace z nim
Vaxh Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Fajna relacja Wosku chyba troche na grubo nałożyłeś troche bez sensu, tylko ciężej było polerować.
Heniek1989 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Tak zdjęcie wyszło bo niestety zdążył trochę przyschnąć i taki efekt
kandy Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Jedna techniczna uwaga, pięćdziesiątki bez porządnego oświetlenia dużo nie pokazują Poza tym uważam, że praca bardzo fajna
Pajko Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 1. Relacja dobrze dopasowana do nowych zasad , aczkolwiek mógłby być większy ciekawszy opis 2. Duzo zdjęć To plusy, z minusów co mnie razi 1. Pedzel i pady na kostce 2. Korekta na zewnątrz? 3. Słabe 50
damian Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Przyjemna relacja w sam raz na debiut w PSB
piotto0 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Fajna relacja. -> Ciekawa praca zarówno nad lakierem jak i wnętrzem. Co do wosku to faktycznie - zaaa dużo ( wosk ma wyschnąć i po wyschnięciu ma być widoczna mgiełka ;-) ) Warto na to zwrócić uwagę bo po co męczyć się z docieraniem i marnować produkt. Z czasem i po kilku próbach na pewno dojdziesz do wprawy ze smalcowaniem. Widać po kolei na fotkach co robiłeś ( fakt 50 tki mogły by być trochę lepsze ). W Twoim przypadku dobrze widać "przemianę" i poświęcony czas na czytanie forum ( z gąbki do mycia auta przejście na rękawicę, odpowiednio używane środki (min. dekontaminacja zgodnie ze sztuką itd ). Ogólnie bardzo przyjemna relacja, jak na debiut jest PS. Ja bym pomyślał o dokupieniu chociaż takich środków jak: Coś do oczyszczenia opon, Pianownicę, wiaderko z separatorem zanieczyszczeń -> zakładam że chcesz żeby lakier pozostał jak najdłużej w takim stanie jak jest teraz. I jeszcze może bym pomyślał o jakiejś bardziej mięsistej MF do docierania wosku.
Tomek WRO Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 O plusach wspomnieli koledzy, kolejne minusy dołożę ja: - oklejanie strasznie słabe i mało dokładne - jak robisz odcięcie do 50/50 to oklej 2-3 paski taśmy, w innym wypadku wyjeżdżasz poza taśmę i słaba 50tka wychodzi - szkoda kłaść maszynę na ziemi bo rysuje się - pryskanie APC po plastikach w taki chaotyczny sposób może spowodować, że nie zaczniesz czyścić a APC może narobić plam - Bathe+ użyłeś do mycia po korekcie? Bez sensu nadał on właściwości hydrofobowych na lakierze, ipa pewnie go nie zmyła - nie wiem czy ipa była dobra przed 915, może lepszy byłby cleaner? Nie traktu ww. jak wytykania a jako konstruktywną krytykę Poza tym praca na plus i nakład siły ogromny.
PrzyjacielTwojejMamy Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 A uszczelki czymś będziesz smarował. Ja używam tego samego plaka do uszczelek co do deski . Ładnie pachnie i się błyszczy. Truskawkowy. Używałem wiśniowy ale nie czułem się dobrze po tym zapachu. Super wypolerowałeś maskę.
Heniek1989 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2015 1. Relacja dobrze To plusy, z minusów co mnie razi 1. Pedzel i pady na kostce 2. Korekta na zewnątrz? pady, pędzel i maszyna akurat tak do zdjęcia położone były normalnie zajmują swoje krzesełko Korekta w 95% przeprowadzona w garażu PS. Ja bym pomyślał o dokupieniu chociaż takich środków jak: Coś do oczyszczenia opon, Pianownicę, wiaderko z separatorem zanieczyszczeń -> zakładam że chcesz żeby lakier pozostał jak najdłużej w takim stanie jak jest teraz. I jeszcze może bym pomyślał o jakiejś bardziej mięsistej MF do docierania wosku. pianownica będzie dokupiona jak mi się uda stuningować trochę myjke zakładając lancę od Karchera. MF jest w miarę okej, miękka i gruba w dotyku. Na wiaderko też przyjdzie pora. Na razie starcza samo mycie wodą O plusach wspomnieli koledzy, kolejne minusy dołożę ja:- oklejanie strasznie słabe i mało dokładne - jak robisz odcięcie do 50/50 to oklej 2-3 paski taśmy, w innym wypadku wyjeżdżasz poza taśmę i słaba 50tka wychodzi - szkoda kłaść maszynę na ziemi bo rysuje się - pryskanie APC po plastikach w taki chaotyczny sposób może spowodować, że nie zaczniesz czyścić a APC może narobić plam - Bathe+ użyłeś do mycia po korekcie? Bez sensu nadał on właściwości hydrofobowych na lakierze, ipa pewnie go nie zmyła - nie wiem czy ipa była dobra przed 915, może lepszy byłby cleaner? Nie traktu ww. jak wytykania a jako konstruktywną krytykę Poza tym praca na plus i nakład siły ogromny. przyznaje, oklejenie może nie wygląda najlepiej ale zdało egzamin jak wyżej wspomniałem maszyna do zdjęcia była tylko położona na ziemi roztwór APC był bardzo delikatny także nie było możliwości żeby narobił szkód z Bathe+ faktycznie przyznaje, że nie powinien mieć racji bytu po korekcie przed woskiem co do cleanera to akurat nie posiadałem A uszczelki czymś będziesz smarował. Ja używam tego samego plaka do uszczelek co do deski . Ładnie pachnie i się błyszczy. Truskawkowy. Używałem wiśniowy ale nie czułem się dobrze po tym zapachu. Super wypolerowałeś maskę. uszczelek nie smarowałem jak na razie niczym, są tylko wyczyszczone.
Vaxh Opublikowano 2 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2015 Z tym plakiem to ty tak na serio?? sorry za OT
KaczorRK Opublikowano 2 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2015 Ciekawa relacja i przyjemnie się ogląda. Fajnie wszystko opisane. Duży nakład pracy i efekt końcowy na duży plus, widoczny gołym okiem.
MrcinKsi Opublikowano 2 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2015 2. Korekta na zewnątrz? Trochę zaciągnę języka, bo nie widzę w tym problemu. Jak ktoś nie mieszka na pustyni to według mnie nie ma problemu
damianRR Opublikowano 2 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2015 Bardzo przyjemna przemiana mam pytanie jakiej firmy są te zamienniki do ringów?
Heniek1989 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2015 Bardzo przyjemna przemiana mam pytanie jakiej firmy są te zamienniki do ringów? Marker LED Driveen AT www.sklep.hadron.pl
Mateusz SLK 350 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2015 Bardzo przyjemna relacja Wszystko pokazane krok po kroku
Shaddy Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 2. Korekta na zewnątrz? Trochę zaciągnę języka, bo nie widzę w tym problemu. Jak ktoś nie mieszka na pustyni to według mnie nie ma problemu Jak dmuchnie i pod pad wpadnie Ci parę ziaren piachu to pozamiatane. Nie potrzeba do tego piachu w ilościach pustynnych. A do meritum to fajna relacja pomimo paru niedociągnięć. Mówisz, że lakier twardy, a jak z hologramami - sporo z nimi miałeś roboty czy po cięciu nie było z nimi problemu? Na dniach wpada do mnie 5 znajomego to chciałem wiedzieć na co się przygotować
Heniek1989 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Po 3 przejazdy w sumie 2500 i 4000 tez 3 i hologramow brak :-)
hansio Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 ładnie poszło, ale te 2tyg to żarcik
Dystrybutor e36ace Opublikowano 6 Czerwca 2015 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2015 fajne auto, fajna praca błędy koledzy opisali, dodam że prickborta aplikuje się na suchy i chłodny lakier generalnie jest
Heniek1989 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Czerwca 2015 ładnie poszło, ale te 2tyg to żarcik no niestety jak sie robi wieczorami to tak sie schodzi
Rynek Opublikowano 18 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2015 Super efekt Też mam taki kolor tylko e90 i planuje niedługo zacząć przygodę z detailingiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się