Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jest to moja pierwsza relacja w PSB, mam nadzieję, że spełni nowe wymagania :D

Samochód kupiony na jesieni. Z korekta wolałem poczekać do wiosny. Do czasu myte zazwyczaj na bezdotyku. Pewnej soboty po obudzeniu i wyjrzeniu za okno stwierdziłem, że nadszedł czas na ogarnięcie autka :) no to zaczynamy :D:mrgreen::lol:

 

Samochód prezentował się tak

Z daleka lakier wygląda jakby był w dobrym stanie:

 

2saflg6.jpg

 

309sm69.jpg

 

2ihqesw.jpg

 

2rfevdl.jpg

 

Na czas prac samochód postawiony na kołach zimowych :D

Więc na 1 rzut poszły do czyszczenia koła letnie. W mojej ocenie

nigdy nie czyszczone jakoś dokładniej. Najpierw myte jakimś kwasem

do felg. W sumie nie wiem co to ale coś trochę oczyszczał. Potem GYEON Q2 Iron

czyszczenie szczotką i pędzelkiem. Operacje kół powtórzone na każde koło po 3x

i niestety nie udało się ich doprowadzić do jakiegoś super stanu od wewnątrz. Zabezpieczone

Collnite 915.

 

16anzp4.jpg

 

ibdyya.jpg

 

jhzout.jpg

 

1giwis.jpg

 

21lk0ht.jpg

 

2upxnhj.jpg

 

w7c40j.jpg

 

jtrkbc.jpg

 

10crv2h.jpg

 

5pirnr.jpg

 

rkd3t0.jpg

 

214be6v.jpg

 

1zu6f9.jpg

 

246mgyg.jpg

 

m91swl.jpg

 

Wnęki kół umyte APC Meguiars Plus

 

211tbfq.jpg

 

2u6cop2.jpg

 

2myzzpk.jpg

 

Tu było co myć :D bardzo nie przemyślany materiał na wnękę kół w mojej ocenie :/

 

2iixve8.jpg

 

2j50653.jpg

 

244b9jp.jpg

 

adhhk5.jpg

 

No to rozpoczynamy prace nad lakierem 

 

Dekontaminacja nadwozia:

- APC Meguiars

- GYEON Q2 Iron

- Prickbort

- Glinka Valet Pro żółta

- Lubrykant do glinki – ciepła woda z płynem do mycia naczyń

- Szampon Kynotek

- Pędzelek

 

Arsenał :D

 

2jf175e.jpg

 

Mycie

- gąbka

- szampon Kynotek

Mycie na dwa wiadra przy pomocy gąbki bo rękawica GYEONa nie zdążyła dotrzeć :/

 

rwnuo4.jpg

 

2jb8uw2.jpg

 

2rwtkkx.jpg

1zvps0w.jpg

 

2qjizva.jpg

 

Po spłukaniu

 

95ykjb.jpg

 

5cg0zt.jpg

 

352ewqq.jpg

 

rcn3bn.jpg

 

To czyścimy wnęki, zakamarki itp. Przy pomocy APC

 

210lxts.jpg

 

ab1nur.jpg

 

1z50x80.jpg

 

2pobaxs.jpg

 

2yyusjp.jpg

 

2u96bgh.jpg

 

2vxk7wn.jpg

 

30cy9gi.jpg

 

2resfhu.jpg

 

dbrz4n.jpg

 

2q2qr83.jpg

 

350wh04.jpg

 

bfrz7r.jpg

 

uy9o7.jpg

 

2lvcnwk.jpg

 

21ch5op.jpg

2rh0ksk.jpg

 

Samochód dokładnie spłukany

Zacząłem od spryskania całej karoserii Prickbortem, spłukany, potem znowu umyty szamponem.

Następnie na całość GYEON Q2 Iron i znowu płukanie i mycie.

 

1180oqu.jpg

 

donath.jpg

 

2ni1jlj.jpg

 

59x4li.jpg

 

mq2ab.jpg

 

2lscojn.jpg

 

r1ahba.jpg

 

2n3gpf.jpg

 

1zc0oc9.jpg

 

f9e5j5.jpg

 

Mimo użytego Prickborta i GYEON Iron glinka Valet Pro żółta miała co zbierać

 

2lnjvhf.jpg

 

2poxqox.jpg

 

2zrhj7d.jpg

 

302too3.jpg

 

Suszenie Fluffy Dryer

 

1zykh7s.jpg

 

14w6rl5.jpg

 

Odpryski na pokrywie silnika i zderzaku zaprawkowane lakierem

 

25iys05.jpg

 

Inspekcja

 

300ze9v.jpg

 

2qvcpk6.jpg

 

11vhafp.jpg

 

30a6g06.jpg

 

httl5d.jpg

 

3179s13.jpg

 

Korekta

- Krauss Superpolish P7

- Menzerna FG 400

- Menzerna FG 500

- Menzerna PF 2500

- Menserna SF 4000

- Nat Square 150mm nacinany – twardy

- Nat pomarańczowy 150mm – średni

- Nat czarny waflowany 150mm – miękki

- Flexipads Futro z wełny merynosa 150mm

- Nat niebieski 80mm – twardy

- Flexipads 80mm pomarańczowy – średni

- Flexipads 80mm waflowany czarny – miękki

- Futro Homemade :D 80mm

 

Lakier jak na BMW przystało meeeeega twardy, namęczyłem się niemiłosniernie

 

205nwh.jpg

 

10frvjp.jpg

 

Oklejanie

 

jphee1.jpg

 

53v95g.jpg

 

r8cxp5.jpg

 

wsmw7r.jpg

 

b3rj2b.jpg

 

b9dv6x.jpg

 

x1k0u9.jpg

 

10qx8bc.jpg

 

FG 500 z niebieskim Natem praktycznie nic nie ruszył :/

 

2iurq69.jpg

 

kd7vo0.jpg

 

FG 400 i Futro zrobiły robotę :D

 

25pjyq1.jpg

 

2drwbci.jpg

 

w trakcie prac

2zhhc2h.jpg

 

coś tam zaczyna się błyszczeć :D

 

28mjkmw.jpg

 

2qthguq.jpg

 

2zpifm9.jpg

 

2cro7eo.jpg

 

Trochę pracy pod klamkami przy pomocy Flexipads 70mm Wheel Polishing Ball

 

332m3jb.jpg

 

125q74i.jpg

 

14xoz7m.jpg

 

Kilka 50/50

 

11tlzf8.jpg

 

20kokcg.jpg

 

nv84s3.jpg

 

vhta93.jpg

 

2v3kf45.jpg

 

30ivmvn.jpg

 

aufqdi.jpg

 

2rxazvp.jpg

 

2af0mdu.jpg

 

fa23j7.jpg

 

29v12o.jpg

 

2lxfses.jpg

 

33vjcw8.jpg

 

2rgyr1v.jpg

 

Lampa po korekcie

 

11cdsv5.jpg

 

Paskudne otarcie na zderzaku, lekko zjechane papierem wodnym 2000

 

2ut69ae.jpg

 

xp7fvm.jpg

 

To kończymy błotnik :D

 

5xrdwi.jpg

 

2uy60ps.jpg

 

Tak wyglądały drzwi kierowcy z bliska :o

 

9q8tns.jpg

 

2zntoc5.jpg

 

Artystyczny nieład pod tablicą rejestracyjną :o

 

24zwzt1.jpg

 

a tu już po korekcie

 

10e0taa.jpg

 

Pokrywa bagażnika po korekcie, zdjęcie przed w Inspekcji

 

10d8jro.jpg

 

Przedni błotnik przed korektą

 

24f9uky.jpg

 

Po korekcie wygląda już lepiej :D

 

2vmhr91.jpg

 

wbvrjm.jpg

 

Pokrywa silnika w trakcie prac

2z6fpdt.jpg

 

tu już w pełnej okazałości 

 

5bqwk9.jpg

 

 

Wykończenia przy pomocy Nat pomarańczowego i czarnego waflowanego i PF2500 i SF4000

 

2hdz49z.jpg

 

2dsr7yw.jpg

 

Ostatnie mycie paczka z GYEON Bathe+ i rękawicą GYEON przyszła

 

15dcea.jpg

 

2elxqtk.jpg

 

264ib5t.jpg

 

16mj42.jpg

 

6pp25e.jpg

 

szylvt.jpg

 

Bardzo fajnie się myje i trzyma się na ręku gorąco polecam

 

1zwhp41.jpg

 

axbgvl.jpg

 

Po umyciu samochód ponownie osuszony Fluffy Dryer

Przyszedł czas na oczyszczenie pod wosk Tenzi Ipa

 

2moe8mb.jpg

 

Zabezpieczenie lakieru:

- Collnite 915

- aplikator Meguairs

2cp99cl.jpg

 

334mby9.jpg

 

fd9gzn.jpg

 

2ajrgk5.jpg

 

xlcidg.jpg

 

 

Komora silnika przed czyszczeniem

 

eao8ea.jpg

 

tu już po oczyszczeniu APC Meguairs i zabezpieczeniu Poorboy's World Trim Restorer

5p0gpi.jpg

 

 

No i jeszcze potrzebowałem praktycznie całego dnia na ogarnięcie w komplecie wnętrza samochodu

 

Czyszczenie wnętrza

- Cartec Textile Cleaner

- APC Meguairs Plus

- pędzelek

- szczoteczka Colourlock

- odkurzacz Thomas Aqua+ Pet Family

 

29auyoj.jpg

 

25fj32e.jpg

 

2hx8vx0.jpg

 

169lw6w.jpg

 

w853ki.jpg

 

14vgvw5.jpg

 

24pc8yb.jpg

 

5djl3p.jpg

 

32znr4w.jpg

 

drugi rząd siedzeń już ogarnięty

 

xdbdco.jpg

 

k45kl.jpg

 

nbvejt.jpg

 

hs4ylu.jpg

 

an1m5e.jpg

 

13yjtch.jpg

 

Syf kiła i mogiła :D

 

1549kat.jpg

 

tu już to lepiej wygląda ;)

 

p1udd.jpg

 

w004fc.jpg

 

f3szsh.jpg

 

efmfr5.jpg

 

Nie zapominamy o detalach ;)

Zabezpieczenie elementów z tworzywa Poorboy’s World natura Look aplikatorem Meguairsa

 

34hgwfb.jpg

 

281v3nc.jpg

 

29zetee.jpg

 

30iwffk.jpg

 

2n7p7pg.jpg

 

2utge87.jpg

 

2hqbcw1.jpg

 

1zob8ko.jpg

 

mn25vm.jpg

 

160oef4.jpg

 

6fzaqc.jpg

 

350kklf.jpg

 

karcba.jpg

 

in7uao.jpg

 

33uziq9.jpg

 

153nxwz.jpg

 

Na sezon wiosenno-letni do środka zawędrowały welurowe dywaniaki

 

2hs1c7m.jpg

 

fa692p.jpg

 

Tak wyglądał przedni rząd siedzeń przed pracami

 

30bic03.jpg

 

a tak o niebo lepiej :D

 

10ylyqr.jpg

 

syfu było sporo jak widać

 

oqa843.jpg

 

kokpit

 

fbgxfd.jpg

 

50/50 Natural Look Poorboy’s

33z4lyb.jpg

 

Oponki zakonserwowane Nielsen Brillance

 

2i6h304.jpg

 

wt811e.jpg

 

od środka wnęki zabezpieczone również Collnite 915

 

bgpftu.jpg

 

2icbhwj.jpg

 

72py00.jpg

 

2lktb9s.jpg

Korzystając z dnia wolnego Bunia zabrana na małą sesję :D :D :D

 

f1gt2t.jpg

 

2ymsnk7.jpg

 

2wrom0p.jpg

 

169m97b.jpg

 

ivetsi.jpg

 

2ptqyhe.jpg

 

npnjbt.jpg

 

xgfm1.jpg

 

168zi83.jpg

 

120o7du.jpg

 

33y730m.jpg

 

2vl2n45.jpg

 

f3bcs6.jpg

 

hrj57s.jpg

 

2me47k1.jpg

 

hulzcm.jpg

 

r88d92.jpg

 

Z racji przepalonego jednego markera wymiana na dwa nowe LED-owe :D

 

aketlh.jpg

 

9tpgfo.jpg

 

Następnego dnia padał deszcz :? więc udało się uchwycić trochę kropelek :D :D :D

 

ej7l75.jpg

 

2m2febr.jpg

 

2v8s67c.jpg

 

Więc dziękuję za uwagę i jeśli coś pomyliłem z kolejnością to przepraszam :)

I chętnie wysłucham jakiś sugestii ;) Prace nad samochodem zajęły pełne 2 tygodnie, praktycznie codziennie, szacuję, że całość pochłonęła mi około 60 godzin. Lakier strasznie twardy i opornie szły prace z nim

Opublikowano

Fajna relacja :) Wosku chyba troche na grubo nałożyłeś troche bez sensu, tylko ciężej było polerować.

Opublikowano

Jedna techniczna uwaga, pięćdziesiątki bez porządnego oświetlenia dużo nie pokazują :? Poza tym uważam, że praca bardzo fajna ;)

Opublikowano

1. Relacja dobrze dopasowana do nowych zasad , aczkolwiek mógłby być większy ciekawszy opis

2. Duzo zdjęć

To plusy, z minusów co mnie razi

1. Pedzel i pady na kostce :shock:

2. Korekta na zewnątrz? :shock::shock:

3. Słabe 50

Opublikowano

Fajna relacja. -> Ciekawa praca zarówno nad lakierem jak i wnętrzem.

Co do wosku to faktycznie - zaaa dużo ( wosk ma wyschnąć i po wyschnięciu ma być widoczna mgiełka ;-) ) Warto na to zwrócić uwagę bo po co męczyć się z docieraniem i marnować produkt. Z czasem i po kilku próbach na pewno dojdziesz do wprawy ze smalcowaniem.

 

Widać po kolei na fotkach co robiłeś ( fakt 50 tki mogły by być trochę lepsze ).

 

W Twoim przypadku dobrze widać "przemianę" i poświęcony czas na czytanie forum ( z gąbki do mycia auta przejście na rękawicę, odpowiednio używane środki (min. dekontaminacja zgodnie ze sztuką itd ).

 

Ogólnie bardzo przyjemna relacja, jak na debiut jest :good::good:

 

PS. Ja bym pomyślał o dokupieniu chociaż takich środków jak:

Coś do oczyszczenia opon, Pianownicę, wiaderko z separatorem zanieczyszczeń -> zakładam że chcesz żeby lakier pozostał jak najdłużej w takim stanie jak jest teraz. I jeszcze może bym pomyślał o jakiejś bardziej mięsistej MF do docierania wosku. ;)

Opublikowano

O plusach wspomnieli koledzy, kolejne minusy dołożę ja:

- oklejanie strasznie słabe i mało dokładne

- jak robisz odcięcie do 50/50 to oklej 2-3 paski taśmy, w innym wypadku wyjeżdżasz poza taśmę i słaba 50tka wychodzi

- szkoda kłaść maszynę na ziemi bo rysuje się

- pryskanie APC po plastikach w taki chaotyczny sposób może spowodować, że nie zaczniesz czyścić a APC może narobić plam

- Bathe+ użyłeś do mycia po korekcie? Bez sensu nadał on właściwości hydrofobowych na lakierze, ipa pewnie go nie zmyła

- nie wiem czy ipa była dobra przed 915, może lepszy byłby cleaner?

 

Nie traktu ww. jak wytykania a jako konstruktywną krytykę :)

Poza tym praca na plus i nakład siły ogromny.

Opublikowano
1. Relacja dobrze

To plusy, z minusów co mnie razi

1. Pedzel i pady na kostce :shock:

2. Korekta na zewnątrz? :shock::shock:

 

pady, pędzel i maszyna akurat tak do zdjęcia położone były :)

normalnie zajmują swoje krzesełko ;)

Korekta w 95% przeprowadzona w garażu

 

PS. Ja bym pomyślał o dokupieniu chociaż takich środków jak:

Coś do oczyszczenia opon, Pianownicę, wiaderko z separatorem zanieczyszczeń -> zakładam że chcesz żeby lakier pozostał jak najdłużej w takim stanie jak jest teraz. I jeszcze może bym pomyślał o jakiejś bardziej mięsistej MF do docierania wosku. ;)

 

pianownica będzie dokupiona jak mi się uda stuningować trochę myjke zakładając lancę od Karchera. MF jest w miarę okej, miękka i gruba w dotyku. Na wiaderko też przyjdzie pora. Na razie starcza samo mycie wodą ;)

 

O plusach wspomnieli koledzy, kolejne minusy dołożę ja:

- oklejanie strasznie słabe i mało dokładne

- jak robisz odcięcie do 50/50 to oklej 2-3 paski taśmy, w innym wypadku wyjeżdżasz poza taśmę i słaba 50tka wychodzi

- szkoda kłaść maszynę na ziemi bo rysuje się

- pryskanie APC po plastikach w taki chaotyczny sposób może spowodować, że nie zaczniesz czyścić a APC może narobić plam

- Bathe+ użyłeś do mycia po korekcie? Bez sensu nadał on właściwości hydrofobowych na lakierze, ipa pewnie go nie zmyła

- nie wiem czy ipa była dobra przed 915, może lepszy byłby cleaner?

 

Nie traktu ww. jak wytykania a jako konstruktywną krytykę :)

Poza tym praca na plus i nakład siły ogromny.

 

przyznaje, oklejenie może nie wygląda najlepiej ale zdało egzamin

jak wyżej wspomniałem maszyna do zdjęcia była tylko położona na ziemi

roztwór APC był bardzo delikatny także nie było możliwości żeby narobił szkód ;)

z Bathe+ faktycznie przyznaje, że nie powinien mieć racji bytu po korekcie przed woskiem

co do cleanera to akurat nie posiadałem :/

 

A uszczelki czymś będziesz smarował. Ja używam tego samego plaka do uszczelek co do deski . Ładnie pachnie i się błyszczy. Truskawkowy. Używałem wiśniowy ale nie czułem się dobrze po tym zapachu. Super wypolerowałeś maskę.

 

uszczelek nie smarowałem jak na razie niczym, są tylko wyczyszczone.

Opublikowano

Ciekawa relacja i przyjemnie się ogląda. Fajnie wszystko opisane. Duży nakład pracy i efekt końcowy na duży plus, widoczny gołym okiem.

Opublikowano
2. Korekta na zewnątrz?

Trochę zaciągnę języka, bo nie widzę w tym problemu. Jak ktoś nie mieszka na pustyni to według mnie nie ma problemu :o

Opublikowano
2. Korekta na zewnątrz?

Trochę zaciągnę języka, bo nie widzę w tym problemu. Jak ktoś nie mieszka na pustyni to według mnie nie ma problemu :o

 

Jak dmuchnie i pod pad wpadnie Ci parę ziaren piachu to pozamiatane. Nie potrzeba do tego piachu w ilościach pustynnych.

 

A do meritum to fajna relacja pomimo paru niedociągnięć. Mówisz, że lakier twardy, a jak z hologramami - sporo z nimi miałeś roboty czy po cięciu nie było z nimi problemu? Na dniach wpada do mnie 5 znajomego to chciałem wiedzieć na co się przygotować :)

  • Dystrybutor
Opublikowano

fajne auto, fajna praca błędy koledzy opisali, dodam że prickborta aplikuje się na suchy i chłodny lakier generalnie jest :good:

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.