KapitanSnuja Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Pierwszy raz coś wrzucę. Land Rover, 2000 rok, znajomej, mycie po zimie Auto nadaje się do korekty, i to porządnej, ale póki co celem było uzyskanie chociaż odrobiny połysku;) Ingrediencje: 1. Rękawica MonsterShine Wiggle, 2. AngelWax Superior Automotive Shampoo 3. Meguiars Gold Class Shampoo 4. CarPro Trix 5. Nielsen Cyclone 6. Meguiars Ultimate Compound 7. Meguiars Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer 8. Glinka Soft 99 9. Cleaner Mainz Pristine 10. Finishkare Hi-Temp 1000p Paste Wax Na początek wziąłem się za dekontaminację, kupiłem na próbę 100 ml Trixa i niezbyt mi podszedł, spryskiwacz niezbyt chciał psikać, a spryskiwacze, które miałem pod ręką, nie chciały nim psikać wcale. Z kołami powalczyłem lejąc na pędzel, z burtami był większy problem. Wyczytałem na forum, że dekontaminery lepiej działają na suchym nadwoziu, ale Trix zaczął krwawić na kołach dopiero za drugim podejściem – po pierwszym spłukaniu, jak już dostał wilgoci. Co robię nie tak? Ogólnie zużyłem całe te 100 ml i nie jestem zadowolony z efektu, powalczę z tymi kołami jak kupię jakiś inny deironizer. Przyszła kolej na pre-wash – piany się jeszcze nie dorobiłem, więc do pianownicy Karchera K2 (taka najprostsza, bez regulacji, słabo pieni) poszedł mix Nielsen Cyclone i szamponu Megsa Gold Class. Piany spektakularnej nie było, ale oczywiście był pędzel i roztwór 1:10 Nielsena Cyclone na detale. Po spłukaniu krajobraz prezentował się tak: Pora na mycie. Odnośnie szamponu – dostałem ostatnio tester Angelwax Superor Automotive Shampoo – ależ to pachnie, wszędzie zapach bananów;) Zatem do wiadra: Spieniamy: I lecimy Żeby nie było – jest też drugie wiadro. W środku patent z koszyków od cebulek, blachy i klucza do kół (trochę niezatapialne mi to wyszło, powiedzmy, że to prototyp;) ) No i po myciu: Suszymy: I pora na coś, czego jeszcze nie robiłem. Stracha miałem, ze nie pójdzie. Glinka Soft99, lubrykant z ciepłej wody z kroplą megsa. Jak już pisałem, z dekontaminacją blach miałem problem, więc miała co robić: Potem auto do garażu i Megs UC na tricolorze – namachałem się, ale poza utrwalonymi zaciekami ciężko nim coś ręcznie zdjąć: Najgorsze za mną. Teraz w ruch poszedł aplikator gąbkowy i cleaner Mainz Pristine. Pojawił się też pomocnik do docierania;) Pierwszy kontakt z cleanerem – fajnie i szybko się nim pracuje, przepiękny (migdałowy?) zapach. Na głodnego nie da rady;) I tu dochodzę do momentu, kiedy opuszcza mnie pewność siebie – będzie szedł wosk. Żadne fiziu-miziu, bo nie chciałem eksperymentować, po lekturze forum sprawdzony na początek wydał mi się FK 1000 p Hi-Temp. Tak mi się przypomniało, jak kiedyś nawoskowałem swoje poprzednie auto – umyłem szlauchem i gabką, potem szmatą „nawoskowałem” mleczkiem z Tesco i podziwiałem swoje dzieło;] A potem przyszedł sądny dzień, kiedy szukając w sieci czegoś o praniu tapicerki przypadkiem wpadłem na Forum, z ciekawości zajrzałem do „Pokaż swój blask”, a tam czerwony Golf w wykonaniu Justyny – najpierw opadła szczęka, a potem czytałem dalej;) Wracamy do tematu: Poszła warstwa wosku, nie wiem, czy nie za grubo i nie za wcześnie dotarty (lecieliśmy element, a po dłuższej chwili docieranie), ale na razie dałem spokój. Na plastiki zewnętrzne poszedł Megs Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer Na hardtopie zrobił największą robotę: No i mamy 19tą, 8 godzin z przerwami na kawę i obiad. Tyle na dziś. Rano spanikowany, czy z woskiem będzie wszystko ok, położyłem jeszcze jedną warstwę. Tym razem zrobiłem to dużo cieniej – wyraźnie łatwiej się rozsmarowywał) i dałem mu poleżeć porządną przerwę na kawę. Auto przed garaż: Martwiło mnie „palcowanie” się lakieru po dotknięciu palcem, ale po kilku godzinach na słońcu efekt ustąpił. Coś zrobiłem nie tak, czy ten typ tak ma? No i na koniec kilka zdjęć z ciut lepszej komórki: Mam nadzieję, że na zdjęciach, mimo ich kiepskiej jakości (robione komórką), widać różnicę.
boT Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 korekta lakieru reczna megs UC ? ;>
KapitanSnuja Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Raczej doczyszczanie lakieru - na ręczną korektę UC chyba miesiąca by trzeba było;)
MatthewG Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Szacunek za ręczne podejście do tematu
tfelek Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Brakuje coś na oponach i było by fajnie
KapitanSnuja Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2015 Też mnie to boli, muszę przy następnych zakupach coś do opon wziąć
rafgix1 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2015 więcej wiary w siebie bo na prawdę jest ok ! wspomnienia z początków są najlepsze dla mnie było to np pasta woskowa shell
voley Opublikowano 27 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2015 Widzę kolega też Bartosz i też z Olsztyna Autko naprawdę fajnie odżyło i mimo, że UC głównie wypełnia rysy, to na pewno zdjąłeś trochę oksydacji, efekt jest! Dodaj coś na opony (najlepiej Endurance, jest naprawdę okej i wart swojej ceny, do tego mega wydajny) i będzie super
dtambor Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2015 Widzę kolega też Bartosz i też z Olsztyna Autko naprawdę fajnie odżyło i mimo, że UC głównie wypełnia rysy, to na pewno zdjąłeś trochę oksydacji, efekt jest! Dodaj coś na opony (najlepiej Endurance, jest naprawdę okej i wart swojej ceny, do tego mega wydajny) i będzie super Mam i używam, ale na dzisiaj wybrałbym raczej coś co mniej się świeci Autko fajnie odżyło
KapitanSnuja Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2015 Voley, z bliskich okolic;) Na razie testuję FinishKare Trim Restorera;)
KapitanSnuja Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2015 Anka123 mi osobiście podoba się z zewnątrz, w środku mniej, nie miałem przyjemności nim jeździć poza manewrowaniem i wjeżdżaniem/wyjeżdżaniem z garażu, więc tylko mogę powiedzieć, że widoczność z miejsca kierowcy jest kapitalna;)
piotr-gozdowiak Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Glinka miała co zbierać widzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się