Jump to content

Czy malowanie do poprawki?


Recommended Posts

Witam

 

Jakiś czas temu ktoś zrobił mi przerysowanie i wgniecenie drzwi przednich od strony pasażera w mojej BMW E90 i wykorzystując to, że miałem jeszcze dość grubą rysę na tylnych drzwiach od pasażera to oddałem auto do lakiernika aby zrobił mi te drzwi. Zaznaczę, że jestem pedantem i wkurza mnie takie coś na aucie. Lakiernik powiedział aby to porządnie wyglądało to musi wejść jeszcze na te drzwi tylne (akurat tą rysę mi usunął) i kawałek przedniego błotnika.

 

Odebrałem auto 3 dni temu ale mam do Was pytanie bo patrząc pod słońce to lekką różnicę w odcieniu widać:

 

1a.jpg

 

1b.jpg

 

Czy lakiernik źle dobrał kolor czy w słońcu zawsze będzie widać lekką różnicę?

Link to comment
Share on other sites

Jak jest inny odcień to już nic nie zrobisz. Scieniował na tylne drzwi, ale na przedni błotnik już nie i dlatego tak to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

No skoro nie był ruszany i nie cieniował na niego to wiadomo, że będzie delikatnie inny odcień szczególnie jak w jego okolicy lakiernik musiał nanosić nowy lakier bazowy który się zawsze minimalnie różni od starego.

Link to comment
Share on other sites

Czyli jeśli słupek nie był ruszany na bank i odcień drzwi i błotnika przedniego lekko różni się od tego na słupku to normalne i się tym nie przejmować?

Każde malowane auto tak ma? Nie znam się na lakierowaniu to pytam :)

Link to comment
Share on other sites

Praktycznie niewykonalne jest dobranie tak lakieru żeby zgadzał się w 100% z tym który jest na samochodzie. Dlatego stosuje się cieniowanie. Nie wiem, w którym miejscu było to uszkodzenie, bo od tego też może być zależne gdzie i jak daleko trzeba cieniować nowy lakier. Jeżeli było to rozległe uszkodzenie na całości przednich drzwi, to zapewne lakiernik musiał prysnąć nowym lakierem bazowym na kawałek tylnych drzwi oraz na błotnik. Słupek masz nad błotnikiem i skoro widać delikatną różnicę to znaczy, że było lakierowane nową bazą na kawałek błotnika.

 

Jeżeli uszkodzenie miałbyś na samej krawędzi drzwi załózmy poniżej klamki, to wystarczyło by wycieniować tylne drzwi, a cieniowanie skończyć na przednich i błotnika nawet by nie trzeba było lakierować. To wszystko zależy od uszkodzenia jak już pisałem.

 

Jeżeli różnica jest delikatna, a nie jakaś mega rażąca i widoczna to bym sobie tym głowy nie zaprzątał, bo to jest raczej normalne.

Link to comment
Share on other sites

Na tylnych drzwiach tak powyżej połowy była gruba i głęboka rysa na 20cm, a na przednich drzwiach tak mniej więcej po środku było lekkie wgniecenie i porysowanie od uderzenia drzwi innego auta.

Na przednim błotniku było też takie przerysowanie lakieru to powiedziałem żeby już do końca go polakierował.

Link to comment
Share on other sites

icrew, czyli moja teoria się zgadza.

pawelus668, Raczej ciężka sprawa. Trzeba by mieć genialnego kolorystę w lakierni, ale i tak bym chyba nigdy nie chciał lakierowania na odcinkę bez cieniowania. Trochę łatwiej dobiera się kolory bez dodatku perły czy metalików.

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie. Przyjmuje się, że na elementach, które ze sobą sąsiadują, ale są w innej płaszczyźnie delikatna różnica odcienia nie jest aż tak widoczna np. błotnik i maska, czy właśnie słupek i błotnik.

 

Dodatkowo dla lakiernika to sporo więcej roboty i przygotowania. Jakbyś się mocno uparł to pewnie by Ci to zrobił, ale czy to aż tak mocno jest widoczne?

Link to comment
Share on other sites

Za cieniowanie płaci się dodatkowo.

Zeby dobrać lakier w 99% taki sam jaki jest na aucie potrzebny jest spektrofotometr.Czyli taka skrzyneczka, która czyta kolor jaki jest np na klapce wlewu paliwa i jesli jest mozliwosc to ulepsza recepturę aby kolor był jak najbardziej zblizony do tego co na aucie.

Nie powinienes miec do lakiernika absolutnie zadnych pretensji.

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie. Przyjmuje się, że na elementach, które ze sobą sąsiadują, ale są w innej płaszczyźnie delikatna różnica odcienia nie jest aż tak widoczna np. błotnik i maska, czy właśnie słupek i błotnik.

 

Dodatkowo dla lakiernika to sporo więcej roboty i przygotowania. Jakbyś się mocno uparł to pewnie by Ci to zrobił, ale czy to aż tak mocno jest widoczne?

 

No jak stoję od strony pasażera i patrze na słupek i drzwi to widać dość wyraźnie różnicę.

Tak samo patrząc na przedni błotnik i ten słupek.

Trochę jestem wkurzony bo myślałem, że będzie lepiej i nie będzie tak widać tej różnicy... nie wiem teraz co mam zrobić dalej...

 

-- 31 maja 2015, o 20:42 --

 

Za cieniowanie płaci się dodatkowo.

Zeby dobrać lakier w 99% taki sam jaki jest na aucie potrzebny jest spektrofotometr.Czyli taka skrzyneczka, która czyta kolor jaki jest np na klapce wlewu paliwa i jesli jest mozliwosc to ulepsza recepturę aby kolor był jak najbardziej zblizony do tego co na aucie.

Nie powinienes miec do lakiernika absolutnie zadnych pretensji.

 

A do kogo mam mieć pretensje jak nie podoba mi się to... patrząc na kolor to widać w słońcu dość znacznie tą różnicę...

Link to comment
Share on other sites

A z maska sie zgadza? Zależy na jakiego fachurę trafisz. Jeden weźmie z mieszalni i pryśnie tym co dostał z cieniowaniem, a drugi zrobi natrysk próbny i będzie dawał do poprawki, żeby odcień był jak najbliższy. Jak jest znaczna różnica to jak dla mnie dał ciała.

Link to comment
Share on other sites

Z maską też widać inny odcień.

Po Bożym Ciele jadę do niego i ma mi to poprawiać.

Nie chcę mieć dwukolorowego auta.

 

-- 3 cze 2015, o 14:11 --

 

Czyli jak kolor różni się znacznie odcieniem od koloru oryginalnego lakieru na przednim słupku np. to lakiernik spieprzył robotę i ma to poprawiać i dopasować odpowiedni odcień tak?

 

-- 4 cze 2015, o 21:12 --

 

Tutaj może będzie lepiej widać o czym mówię.

 

IMG_0045.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.