Skocz do zawartości

Czym odnowić lakier (21 letnie Audi 80) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Porady na forum tyczą się głównie aut nowych. Co zrobić z lakierem, który ma przeszło 20 lat i widać na nim praktycznie całą historię samochodu? Są m.in. rysy małe jak i duże, miejscowe zmatowienia, "obce" lakiery, piękny ślad po kwasie z akumulatora.

 

Czym pielęgnować tak wiekowy metaliczny lakier? Da się jakoś przywrócić dawny stan lakieru i zamaskować jego niedoskonałości? Co użyć na zmatowienia, które mogą mieć bądź ile lat?

 

Za mojej kadencji lakier ręcznie 2 razy przepolerowany pastą Tempo (wtedy odkryłem, że to metalik jest :mrgreen: ).

 

W dniu zakupu.

 

daa48e72c7bf8ed1m.jpgfead09e7a7e8e709m.jpg9313ca0be6c0ab09m.jpgc9882b67685b963am.jpg

 

Po paście tempo.

 

cfe15b91be3be1a0m.jpg4236f747d06445fbm.jpg

 

 

Jestem studentem więc prosiłbym o produkty, których cena nie przyprawi mnie o palpitację serca. Jednocześnie jestem członkiem klubu Audi 80 i nie skąpie grosza, aby samochód był w jak najlepszym stanie.

Link do tematu na forum, jakby ktoś chciał zajrzeć: http://www.audi80.pl/poczatek-nowej-his ... htm#331295

Opublikowano

Wybaczcie mi, głównie szukałem w temacie "regeneracja/ czyszczenie lakieru". Nie myślałem, że mogą być na forum jeszcze takie oldtimery. A tutaj proszę, nawet ten sam silnik (chociaż na klapie pisze 2.0E a pod maską 1.6TD) 8-) Podany link rozwiązuje większość moich problemów.

 

Skoro już zalożyłem temat...

Ktoś ma pomysł na kwas z akumulatora?

 

 

Zgadzam się z przedmówcą oraz mam pytanie - jaką kwotę mniej więcej chcesz przeznaczyć na kosmetyki do auta ?

 

Tempo ? :acute:

 

Słyszałem od kolegii Xepera, któremu sprzedałem swoją poprzednią 80'tkę (pozdrawiam), że są tutaj na forum osoby przeznaczającą fortunę na czyszczenie lakieru. No nie wiem, kilka stówek? :dontknow:

 

Tempo, jo wim, jo wim... Już wim.

Opublikowano

trepek, za kilka stowek to mozna poszalec :ad: Jesli chodzi o korekcje drobnych rys, to w porownaniu do Hondy, na A80 jest bardzo twardy klar. Pewnie na Twojej tez taki jest, dlatego IMO wybierajac cleaner warto wybrac cos mocniejszego (np. Meguiars UltimateCompound), zeby sie potem zabardzo nie namachac z padem.

Opublikowano
IMO wybierajac cleaner warto wybrac cos mocniejszego (np. Meguiars UltimateCompound)

 

Xeperku, mama korekta - oczywiście UC to nie cleaner :P

 

Audi ma twardy lakier także przygotuj się na trochę pracy i samozaparcia.

Ale też oparłbym się na część środków Megsa.

Opublikowano
trochę pracy i samozaparcia.

 

Samochód robię dla siebie i moje oko ma on cieszyć. O to się nie martwcie :-) Samochód pomimo swojego wieku jest w świetnej kondycji, tylko ja wiem ile pracy w niego włożyłem aby przy -25*C zapalał po 2 obrotach rozrusznika :-] Stary klekot.

Opublikowano

 

A możesz przytoczyć konkretne zdanie z opisu, bo albo za dużo winka dzisiaj wypiłem, albo tego nie widzę :P

 

Megs w swoim opisie na stronie stosuje nazwę AUTO PAINT CLEANERS, ale nie w sensie "cleanerów" jako "cleanerów", o których tu rozmawiamy.

 

Zobacz TUTAJ - seria profesjonalna też ma taki dział, a w nim M105 i M205, a cleanerami ich bym nie nazwał :P

Opublikowano
A możesz przytoczyć konkretne zdanie z opisu, bo albo za dużo winka dzisiaj wypiłem, albo tego nie widzę :P

No, tak konkretnie to chodzilo mi o dzial w ktorym producent lokuje UC, czyli: Consumer (Meguiar's Brand)>Auto Paint Care>Auto Paint Cleaners. A w temacie winka to dobry pomysl! Ide otworzyc PinaColade! :kox:

 

EDIT: ubiegles mnie :) Ja tam jestem przywiazany do terminologii Megsa, jako ze od nich zaczynalem i na MOL spedzilem wiele, wiele godzin. W kazdym razie, jak zwal tak zwal, nawet jesli UC nie okreslimy jako cleaner to i tak bedzie dobrym etapem w odswiezeniu 20 letniej Audicy ;)

Opublikowano

To wypijcie za mnie bo jutro mam zaliczenie z Cisco :/ Ale off top się zrobił.

Ktoś ma pomysł na kwas z akumulatora?

Opublikowano
nawet jesli UC nie okreslimy jako cleaner to i tak bedzie dobrym etapem w odswiezeniu 20 letniej Audicy ;)

 

UC to typowa pasta polerska i jak tutaj piszemy to ludziom nieobytym z pojęciami może się trochę mylić ;) Co do użycia do audicy to myślę, że trzeba by od tego zacząć, wykończyć SX, a potem czego dusza zapragnie. Oczywiście wcześniej glinkowanie :)

 

To wypijcie za mnie bo jutro mam zaliczenie z Cisco :/ Ale off top się zrobił.

 

Wypite :good:

 

Ktoś ma pomysł na kwas z akumulatora?

 

Masz fotkę tego śladu ? Przyznam szczerze, że trochę mnie zastanawia jak to wygląda, bo domyślam się, ale jakbyś zrobił fotkę to przybliżyłoby to temat.

Opublikowano

NIestety takiego makra nie mam, jest to ślad na prawym przednim błodniku. Takie kropeczki małe jak ciurkiem leciało.

Kropeczki są koloru szarego ale nie są wypaloną dziurą w lakierze, tak jakby poprostu "ścieło" sam barwnik.

Opublikowano
NIestety takiego makra nie mam, jest to ślad na prawym przednim błodniku. Takie kropeczki małe jak ciurkiem leciało.

Kropeczki są koloru szarego.

 

Dobra, podstawowe pytanie - doszło do podkładu ?

Jeżeli nie i widać, że nie jest to mocny wżer to bierzesz papier ścierny (wodny) do rączki i wycierasz aż będzie gładkie (oczywiście żebyś nie dotarł do bazy - dobrze by było mieć miernik lakieru) - jak nie masz obycia z papierem to wtedy delikatnie i z wyczuciem musisz to zrobić. Potem polerujesz np. UC i po sprawie.

Opublikowano
Ktoś ma pomysł na kwas z akumulatora?
w zaleznosci od tego czy klar nie byl zbyt dlugo wystawiony na dzialanie elektrolitu, to moim zdaniem podejscie do proby usuniecia tego defektu powinien byc podobny jak do uswania sladow po ptasich (za przeproszeniem) kupach. Zaczalbym od UC + gabkowy pad.
Opublikowano
Zaczalbym od UC + gabkowy pad.

 

W sumie racja, ale zależy kto ma jakie "czucie w palcach i przeszywający wzrok" - przeważnie organoleptycznie da się w pewnym stopniu ocenić czy pasta to chwyci i jest sens orać lakier padem czy lepiej zrobić "przecierkę" papierem.

 

Z powodu, iż mam doświadczenie w pracy papierem ściernym to wolałbym zrobić miejscowo papierem, a potem tak jak piszesz UC+pad, ale PP, a nie CP.

Opublikowano

O moje dawne autko poszło na przykład, ale widzę że już napisali ci że audi mam twardy lakier, ja miałem akurat sam akryl jest miększy od metalika mi zajeło mi to trochę czasu żeby ,go doprowadzić do tego stanu ale myślę że dasz radę i ty

Opublikowano

:(a181f6d382f103c6m.jpg

 

Dwa dni temu się stało... Na śliskiej drodze tir zatrzymał się wcześniej niż ja, nawet nie bylo gdzie uciec. Na szczęście konstrukcja nie naruszona bo uderzenie poszło na wysokość lamp i ścieło wszystko, co idzie aż do silnika. Najbardziej boli to, że każdy element, który zdemontowałem miał tą samą datę produkcji, tak ten 21 latek był bezwypadkowy.

Ehh... kupiłem ten samochód zaopuszczony i z brzydkiego kaczątka zrobiłem go jedynym w swoim rodzaju łabędziem i takie coś mu zafundowałem :wallbash:

Ostatni wyjazd na ostatnie zaliczenie przed feriami na uczelnie. Na szczęście jeszcze zdążyłem na zaliczenie i zdałem. Ale kark mnie do tej pory boli.

Samochód stoi teraz w komórce ze zdemontowanym przodem i czeka na lepsze czasy, czyli na dawcę w postaci kompletnej Audi 90 8-) Zrobię z niego jeszcze laleczkę taką, że głowa mała! A będzie wyglądał tak: http://otomoto.pl/audi-90-mozliwa-zam-C11468785.html Nawet z tyłu mam takie same lampy, ori Tresery 8-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.