Jump to content

Recommended Posts

Posted

Robił ktoś auto w systemie zaino?

 

Z tego co zdążyłem wywnioskować plan mam taki:

 

Mycie, glinka wiadomo plus jakaś ręczna polerka.

 

1. Z-AIO - mogę użyć SRP zamiast tego czy może źle wpłynąć?

2. Przetarcie z Z-6 po Z-AIO

3. Pierwsza wartswa Z2 + ZFX

4. Przetarcie z Z-6 - piskam na mgiełkę sealanta i poleruję czy najpierw poleruje sam sealant a później psikam Z-6 i go wycieram?

5. Ew. powtórzenie punktu 3 i 4 po ok 0.5 godziny

6. CG - pro detailer na finish czy ewentualnie jakiś syntetyczny? Może Red Mist?

 

Jak ktoś ma doświadczenie co by poprawił?

Posted

nie jestem pewiem, czy jest sens przecierać Z6 między warstwami. jaki jest tego cel? moim zdaniem Z2 kładzione bezpośrednio na Z AIO będzie ok. AIO bardzo fajny środek, najfajniej nakładany maszyną;)

Posted
nie jestem pewiem, czy jest sens przecierać Z6 między warstwami. jaki jest tego cel?

 

Wszędzie gdzie czytam na zagranicznych forach ludzie piszą ,że po każdym nałożeniu "wipe down with Z-6". Dziś gdzieś znalazłem nawet instrukcjie żeby spolerowywać psikając Z-6. Podejrzewam ,że chodzi o dokładne spolerowanie.

 

AIO bardzo fajny środek, najfajniej nakładany maszyną;)

 

Niestety albo stety będę bawił się ręcznie jak już.

Posted

ok, pewnie dlatego, ze Z6 ułatwia ścieranie przyschniętego Z2... poza tym spoko.

 

zachowałbym jeszcze większy odstęp czasowy między warstwami, coś koło 2 godzin.

Posted

zachowałbym jeszcze większy odstęp czasowy między warstwami, coś koło 2 godzin.

 

Zastanawiam się co zrobić z autem po tych 2 godzinach - będę robił na dworze a ma skąd nawiać jakiegoś syfu. Z-6 z grubą fibrą czy spłukać wodą?

 

Męczy mnie jeszcze coś na sam wierzch. Średnio mi się uśmiecha kupować Z-8 tym bardziej ,że zdecydowałem się już prawie ,że kupię Z-AIO. Kusi mnie jeszcze spróbować SRP przed Z-2. Z-AIO zawsze zdążę kupić a tak jakaś wiedza i doświadczenie dodatkowe. Tym bardziej ,że z tego co wiem Z-AIO weszło dość późno do systemu i ludzie sobie świetni radzili wcześniej.

Posted

zważywsze na dodatek sealantowy w SRP spokojnie możesz tak zrobić. Z AIO jest bardzo dobre, ale nie oznacza to, że niezastąpione. Jeszcze jedna podpowiedź. Ostatnio kupiłem PB Polish with sealant. Moim zdaniem bardzo dobrze sprawdzi się w roli cleanera pod sealant. Ja tak zrobiłem, użyłem go na maszynie i zarzuciłem kilka warstw colli 845. testuje się póki co, ale wyszło ok i pierwsze mycie chamską pianą zniosło spokojnie.

  • Administrator
Posted
Robił ktoś auto w systemie zaino?

 

Z tego co zdążyłem wywnioskować plan mam taki:

 

Mycie, glinka wiadomo plus jakaś ręczna polerka.

 

1. Z-AIO - mogę użyć SRP zamiast tego czy może źle wpłynąć?

2. Przetarcie z Z-6 po Z-AIO

3. Pierwsza wartswa Z2 + ZFX

4. Przetarcie z Z-6 - piskam na mgiełkę sealanta i poleruję czy najpierw poleruje sam sealant a później psikam Z-6 i go wycieram?

5. Ew. powtórzenie punktu 3 i 4 po ok 0.5 godziny

6. CG - pro detailer na finish czy ewentualnie jakiś syntetyczny? Może Red Mist?

 

Jak ktoś ma doświadczenie co by poprawił?

 

1. Z-AIO

 

2. Jeżeli masz rysy Z-5 +Z-FX jeżeli nie Z-2 +Z-FX

Możesz tak często przechodzić z Z-5 na Z-2 i odwrotnie jak się Tobie podoba.

Z-5 jest do wypełniania rys i nie nadaje połysku, tak jak to Z-2 robi

Jeżeli chcesz użyć Zaino tylko na jedno dwa auta, to szkoda wydatku na Z-5

 

3. Z-6 używa się przed nałożeniem następnej warstwy

Czyli: czekasz aż Z-5 +Z-FX lub Z-2 +Z-FX wyschnie (w lecie schnie ok. 15-20 minut, w innych warunkach do 1,5-2 godzin - w zależności od temperatury i wilgotności powietrza).

Można sprawdzić to palcem: jeżeli Z-2+ZFX lub Z-5+ZFX zrobi się biały (tak jak wyschnięty wosk) przejedź palcem. Jeżeli zetrzesz "to białe" i ukarze się przeźroczysta powierzchnia to oznacza że jest wyschnięte, ale jeżeli znów się zacznie robić matowa powłoka, to oznacza że jeszcze nie wyschnięte.

Lepiej jak Z-2 lub Z-5 dłużej schnie aniżeli za krótko.

Możesz zostawić nawet na noc, rano przyjść i przetrzeć/wypolerować mikrofazą.

Po przetarciu/wypolerowaniu należy użyć Z-6.

Z-6 psikasz na lakier i od razu wycierasz do sucha. Kawałek po kawałku.

 

4. Z-8! Z-8 używać nie musisz, ale moim zdaniem powinieneś! Z-8 nadaje SUPER EFEKT! :shock:

 

:!: Ważne:

- Nie zostawiaj Z-6 na powłoce bez wytarcia!!!

- Z-2 jest do lakierów pokrytych lakierem bezbarwnych, natomiast Z-3 do lakierów „starszych” bez lakieru bezbarwnego

- Używając Z-2 lub Z-5 z Z-FX można nałożyć maksymalnie 3 warstwy w przeciągu 24 godzin. Bez Z-FX jedna warstwa na 24h.

- Nakładaj Z-2 i Z-5 cieniutko!

Warstw możesz nakładać ile się Tobie podoba (w tej chwili rekord świata = 51 warstw! - Anglicy pobili Amerykanów którzy nałożyli "tylko" 50 warstw). ;)

Posted

A że tak zapytam, nieświadom:

Jaki jest sens i cel nałożenia 50 warstw Z-2 i Z-5??? :shock::o

  • Administrator
Posted
A że tak zapytam, nieświadom:

Jaki jest sens i cel nałożenia 50 warstw Z-2 i Z-5??? :shock::o

Zabawa?

Wzmocniona ochrona lakieru?

 

Sam jeszcze nie wiem :o

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.