Jump to content

Środek zżerający rdze


buka

Recommended Posts

Ja na takie coś miałem kiedyś polrust. Dał dobre efekty, rdza zmieniła się w czarny metal twardy. Najlepiej na to prysnac takim preparatem woskowym bo przynajmniej pewność że wodę i powietrze wyprze :)

Link to comment
Share on other sites

jak Ci zostaje resztka rdzy albo gdzieś nie możesz dojść to masz 2 wyjścia

albo stosujesz środek który poźniej wymywasz razem z tą rdzą - odrdzewiacz

 

albo środek który łączy się z resztkami rdzy i w coś tam je zmienia itd....

 

Ja osobiście staram się wszystko piaskować jak najdokładniej mogę, poźniej jeszcze profilaktycznie wrzucam środek Forch L237 Korroplex a na niego podkład epoksydowy i dopiero poźniej konserwa :)

Link to comment
Share on other sites

Nie można powiedzieć fosol lub noxudol, bo oba te środki służą do czego innego. Ja w swoim polo usuwałem rdzę mechanicznie ile się dało, a potem napylałem atomizerem fosol. Robiłem to tak długo aż blacha zrobiła się biała. Potem to umyłem wodą, odtłuściłem acetonem i na to minia i baranek WURTH-a lub właśnie NOXUDOL.

Link to comment
Share on other sites

Fosol można kupić niedrogo w sklepach Intermarche. Co do rdzy to najlepiej jest ją usunąć mechanicznie, ręcznie, ostrym skrobakiem z wżerów, tak by nic nie zostało.

Ja miałem problem z usunięciem rdzy i zaraz na drugi dzień już spod podkładu akrylowego pojawiły się rdzawe kropki.

Więc zdarłem to papierem i skrobałem szlifowałem aż usunąłem rdzę. Dodatkowo pomalowałem tym fosolem i przykleiłem ręcznik papierowy by moczyła się blacha w tym i by nie wysychało.

Po tym umyłem te miejsca wodą, odtłuściłem zmywaczem silikonowym boll i pomalowałem blachę podkładem reaktywnym Novol under 335. Na ubytki w konserwacij podwozia, które były zdarte nałożyłem Noxudol auto plastone, masa bitumiczna.

 

Na zaprawki w drzwiach itp miejsca nałożyłem podkład akrylowy Novol (na rekatywny). Po przeszlifowaniu wyrównaniu pomalowałem bazą pędzelkiem i na to rozrabiany lakier bezbarwny z utwardzaczem. Na razie minęły 2 miesiące i trzyma się to kupy. Zobaczymy po zimie.

 

Wygląd pozostawia wiele do życzenia niestety. Ale miałem tyle uszkodzeń lakieru, że trzeba by malować całe auto oprócz dachu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja jak robiłem konserwację usuwałem rdzę ile się da (szczotki druciane na szlifierkę, tarcze rapid strip). Miejscowo na rdzę podkład reaktywny, później na całość epoksyd, na łączenia blach masa natryskowa i na to baranek (Tectyl). W profile zamknięte Dinitrol. Na rdzę mam też Brunox'a, ale go nie używałem, ponieważ w Internecie krążą skrajne opinie na temat jego działania.

 

Oczywiście najlepiej by było wypiaskować elementy na których pokazała się korozja.

Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem fertanem. Najpierw maksymalne usunięcie ognisk korozji tarczą nylonową norton rsd na to fertan. Zmycie wodą i na to podkład epoksydowy. Potem szpachlowanie, podkład akrylowy i baza + bezbarwny. Fertan wydaje się ok ale rdza to rak maksymalne usunięcie, wypiaskowanie to jedyna metoda. Nie licz na jakieś cuda

Link to comment
Share on other sites

Zamiast fertanu za ułamek kwoty mozesz kupić cortanin, skład chemiczny podobny, a jak nie usuniesz w 100% rdzy to i tak ci rdza wyjdzie i tak. Wg mnie szkoda przepłacać.

Link to comment
Share on other sites

jak nie usuniesz w 100% rdzy to i tak ci rdza wyjdzie i tak

 

minęło 5 lat od kiedy używałem fertanu a później tylko malowanie sprayem i ... żadnych śladów rdzy, więc nie wiem skąd takie przypuszczenia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.