Skocz do zawartości

Środek zżerający rdze


buka

Rekomendowane odpowiedzi

jak Ci zostaje resztka rdzy albo gdzieś nie możesz dojść to masz 2 wyjścia

albo stosujesz środek który poźniej wymywasz razem z tą rdzą - odrdzewiacz

 

albo środek który łączy się z resztkami rdzy i w coś tam je zmienia itd....

 

Ja osobiście staram się wszystko piaskować jak najdokładniej mogę, poźniej jeszcze profilaktycznie wrzucam środek Forch L237 Korroplex a na niego podkład epoksydowy i dopiero poźniej konserwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można powiedzieć fosol lub noxudol, bo oba te środki służą do czego innego. Ja w swoim polo usuwałem rdzę mechanicznie ile się dało, a potem napylałem atomizerem fosol. Robiłem to tak długo aż blacha zrobiła się biała. Potem to umyłem wodą, odtłuściłem acetonem i na to minia i baranek WURTH-a lub właśnie NOXUDOL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fosol można kupić niedrogo w sklepach Intermarche. Co do rdzy to najlepiej jest ją usunąć mechanicznie, ręcznie, ostrym skrobakiem z wżerów, tak by nic nie zostało.

Ja miałem problem z usunięciem rdzy i zaraz na drugi dzień już spod podkładu akrylowego pojawiły się rdzawe kropki.

Więc zdarłem to papierem i skrobałem szlifowałem aż usunąłem rdzę. Dodatkowo pomalowałem tym fosolem i przykleiłem ręcznik papierowy by moczyła się blacha w tym i by nie wysychało.

Po tym umyłem te miejsca wodą, odtłuściłem zmywaczem silikonowym boll i pomalowałem blachę podkładem reaktywnym Novol under 335. Na ubytki w konserwacij podwozia, które były zdarte nałożyłem Noxudol auto plastone, masa bitumiczna.

 

Na zaprawki w drzwiach itp miejsca nałożyłem podkład akrylowy Novol (na rekatywny). Po przeszlifowaniu wyrównaniu pomalowałem bazą pędzelkiem i na to rozrabiany lakier bezbarwny z utwardzaczem. Na razie minęły 2 miesiące i trzyma się to kupy. Zobaczymy po zimie.

 

Wygląd pozostawia wiele do życzenia niestety. Ale miałem tyle uszkodzeń lakieru, że trzeba by malować całe auto oprócz dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja jak robiłem konserwację usuwałem rdzę ile się da (szczotki druciane na szlifierkę, tarcze rapid strip). Miejscowo na rdzę podkład reaktywny, później na całość epoksyd, na łączenia blach masa natryskowa i na to baranek (Tectyl). W profile zamknięte Dinitrol. Na rdzę mam też Brunox'a, ale go nie używałem, ponieważ w Internecie krążą skrajne opinie na temat jego działania.

 

Oczywiście najlepiej by było wypiaskować elementy na których pokazała się korozja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem fertanem. Najpierw maksymalne usunięcie ognisk korozji tarczą nylonową norton rsd na to fertan. Zmycie wodą i na to podkład epoksydowy. Potem szpachlowanie, podkład akrylowy i baza + bezbarwny. Fertan wydaje się ok ale rdza to rak maksymalne usunięcie, wypiaskowanie to jedyna metoda. Nie licz na jakieś cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie usuniesz w 100% rdzy to i tak ci rdza wyjdzie i tak

 

minęło 5 lat od kiedy używałem fertanu a później tylko malowanie sprayem i ... żadnych śladów rdzy, więc nie wiem skąd takie przypuszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.