michallus Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam Na zdjęciu wygląda wszystko OK, ale zostało jeszcze sporo głębszych rysek. Wydaje mi się, że lakier jest strasznie twardy, po paznokciu nie zostają żadne ślady dopiero coś metalowego ostrego daje efekt. Kawałek maski jest od Calibry -ale nie wydaje mi się, żeby to był oryginalny lakier. Czego musiałbym użyć w takim przypadku skoro pad pomarańczowy płaski z UC nie dał rady? Papier ścierny wodny, czy wełniany pad i coś bardziej agresywnego ?? Dodam, że poleruje rozszerzoną techniką punktu zenit Dodaje dokładniejsze zdjęcia : -pod światło są oto takie rysy -wg mnie są strasznie głębokie -czym taki temat ugryźć? Czy lepiej dać sobie spokój i zabierać się za swoje auto :-) 50/50 (prawie ) po umyciu i wyglinkowaniu
julian Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 np. możesz wypolerować dany obszar jeszcze raz. albo pracować z mniejszymi obrotami, ale dłużej. "rozszerzona technika punktu zenit" pachnie mi davemKG, tak? jakie obroty i ile przejazdów?
michallus Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Polerowałem to ze 4razy..... aż szkoda mi UC Takie pytanie zadam dla potwierdzenia; na ile obszarów przy polerowaniu dzieli się mniej więcej maskę?? Ile pasty nakłada się na pad? Jeżeli mamy cztery przejścia to 4x polerujemy dany obszar ? Moja wycięta maska ma wymiar 60cmx50cm dwa paski po 2.5cm nakładam jeżeli pad jest "wilgotny" od pasty. * 2 przejścia z 600rpm aby rozprowadzić pastę* 2 przejścia z 1200rpm aby rozpocząć pracę ścierniwa *4 przejścia z 1500rpm aby ścierniwo pracowało usuwając defekt *4 przejścia z 1800rpm aby kontynuować pracę ścierniwa usuwając defekt *4 przejścia z 1500rpm aby usunąć lekkie zarysowania pozostawione wcześniej przez ścierniwo, którego cząsteczki są teraz mniejsze * 2 przejścia z 900rpm aby nadać wysoki połysk
Łukasz Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 A nie łatwiej było by użyć papieru ściernego ? Te rysy są dość głębokie i wg mnie szkoda UC i czasu na takie męczenie lakieru. Jeżeli to jest miejscowo to tym bardziej bym się pokusił o papier ścierny. *4 przejścia z 1500rpm aby usunąć lekkie zarysowania pozostawione wcześniej przez ścierniwo, którego cząsteczki są teraz mniejsze UC bazuje na technologii Super-Micro Abrasives (SMAT) i jego cząsteczki się nie rozpadają podczas pracy.
michallus Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Na jakich obrotach wtedy prawidłowo polerować UC ?? Czy firma papieru ściernego ma większe znaczenie ?
Łukasz Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Na jakich obrotach wtedy prawidłowo polerować UC ?? Myślę, że max. 1500-1600 obr. Niby Megs twierdzi, że UC jest typowo do DA, nie do rotacji, ale nie wierzę w to, bo zawsze robiłem rotacyjną i było ok. Czy firma papieru ściernego ma większe znaczenie ? Nie pierwsza z brzegu - papier wodny dobrze jak ma bardzo równą strukturę ułożenia warstwy ściernej. Ja używam papieru 3M, ale Megs robi też dobry papier typowo do zastosowań w autodetailingu.
michallus Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Czyli nie muszę bawić się techniką zenit ? Rozprowadzenie ---> 1500 ---> koniec ? Ile przejść mniej więcej ? Będę wdzięczny jak ktoś odpowie na pozostałe pytania z drugiego mojego postu w tym temacie :-)
Łukasz Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2010 Czyli nie muszę bawić się techniką zenit ? Rozprowadzenie ---> 1500 ---> koniec ?Ile przejść mniej więcej ? Nie to, że nie musisz - każdy stosuje technikę jaka mu odpowiada i która wg niego przynosi pożądane efekty. Ja to różnie, czasami tą techniką, czasami inną czyli jak mnie najdzie ochota i jaki jest oraz czego wymaga dany element. Zenit jest strasznie czasochłonny Będę wdzięczny jak ktoś odpowie na pozostałe pytania z drugiego mojego postu w tym temacie :-) Michał, obszary też dzielisz tak, jak jest łatwiej Tobie pracować. Przeważnie zalecanym obszarem jest kwadrat o powierzchni 40x40 cm, ale oczywiście nie jest to sztywna granica i każdy musi dostosować to do elementu oraz swoich preferencji. Maskę w samochodzie osobowym można podzielić np. na 4, ale ja przeważnie dzielę na 6: 3 elementy w poziomie i 2 w pionie. Ostatnio jak robiłem dach w swoim aucie też był podział na 6 elementów, za to jak robiliśmy z Metysem maskę u mnie to on robił jedną połowę, ja drugą i każdy z nas swoją połowę podzielił na 4 z tego co pamiętam.
metys Opublikowano 26 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 hehe ja dzielę, ale wzrokiem (o ile nie ma to być zdjęcie 50/50)
Łukasz Opublikowano 26 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 hehe ja dzielę, ale wzrokiem To miałem na myśli
michallus Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2010 Spoko, nie będę dzielić co do cm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się